Final Fantasy VII kan släppas via Steam

Robot
Final Fantasy VII kan släppas via Steam

Visst är det bra med cloud saves – men hur blir det med Aeris saves?

#square-enix, #final-fantasy-vii


Medlem
Final Fantasy VII kan släppas via Steam

Allt borde släppas via steam tbh!

Medlem
Medlem

Cloud saves fatta jag, men Aeris saves? Hur som helst så vore det onekeligen trevligt, då jag inte kunnat spela detta sen syster min stampade sönder min PS1 för några år sedan, för att jag hade satt lösenord på min dator -.-

Medlem

"Visst är det bra med cloud saves – men hur blir det med Aeris saves?" HAH!... vore coolt ifall det kom till steam fast har orginalutgåvan hemma

Medlem
Skrivet av Knubbis91:

Cloud saves fatta jag, men Aeris saves? Hur som helst så vore det onekeligen trevligt, då jag inte kunnat spela detta sen syster min stampade sönder min PS1 för några år sedan, för att jag hade satt lösenord på min dator -.-

Ja, vad tror du han menar med "Aeris saves"? Borde vara lätt att förstå. Kan dock inte spoila, man vet ju aldrig ifall någon inte spelat detta spel än idag.. skäms i sådana fall.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av Knubbis91:

Cloud saves fatta jag, men Aeris saves? Hur som helst så vore det onekeligen trevligt, då jag inte kunnat spela detta sen syster min stampade sönder min PS1 för några år sedan, för att jag hade satt lösenord på min dator -.-

Ja, vad tror du han menar med "Aeris saves"? Borde vara lätt att förstå. Kan dock inte spoila, man vet ju aldrig ifall någon inte spelat detta spel än idag.. skäms i sådana fall.

Jovisst har jag spelat spelet, men jag fattar ändå ej, om man syftar på denna särskilda del i spelet, eller bara ersätter ordet Cloud med Aeris, hur som helst så är det oförståeligt

Medlem

Jisses! Måste inhandlas om det stämmer.
Man försökte ju installera pc-versionen men den var lite svår att få igång riktig. Den slutade ju funka så fort man uppdaterade drivrutiner eller directx.

Spelade igenom den bra många gånger på PS1:an men den är ju sedan länge arkiverad eller bortskänkt.
Det vore skönt att slippa alla långa laddningssekvenser så fort man klev igenom en dörr eller stötte på något monster. Med dagens hårdvara så borde laddningstiderna vara ganska mycket kortare.

Medlem

Kan vara nice att ha en version av FFVII som inte har fördröjningar i menyn etc

Medlem

Hade hoppats få det till GOG.com istället för till Steam, då de pumpat ut en del gamla Square/Enix spel där.

Medlem

Va trevligt, hoppas bara de fixar den lilla buggen som gjorde att ifall du hade en riktigt snabb dator (på den tiden ff7 kom till pc) och körde t.ex. chocoborace och snowboard så gick allt superdupermegasnabbt


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

"UPDATE: Square Enix responded to our query with an official comment, but it's probably not the comment you were hoping for. "Regarding Final Fantasy VII, we don’t have any news or information to announce at this time." You can take some comfort in the fact that the cached website wasn't marked as a hoax or anything, but it looks like any announcements -- if there is indeed an announcement coming -- will have to wait for another day."

Medlem

Hur blir det egentligen med remaken av 7an? har väntat ett tag på den nu

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Hur blir det egentligen med remaken av 7an? har väntat ett tag på den nu

Jag har för mig att de sa att de skulle prioritera nya spel framför remakes, kan ha fel dock!

OnT: Grymt! hoppas ryktet stämmer

Medlem

Garanterat köp för mig , Om de släpper det på steam


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Knubbis91:
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av Knubbis91:

Cloud saves fatta jag, men Aeris saves? Hur som helst så vore det onekeligen trevligt, då jag inte kunnat spela detta sen syster min stampade sönder min PS1 för några år sedan, för att jag hade satt lösenord på min dator -.-

Ja, vad tror du han menar med "Aeris saves"? Borde vara lätt att förstå. Kan dock inte spoila, man vet ju aldrig ifall någon inte spelat detta spel än idag.. skäms i sådana fall.

Jovisst har jag spelat spelet, men jag fattar ändå ej, om man syftar på denna särskilda del i spelet, eller bara ersätter ordet Cloud med Aeris, hur som helst så är det oförståeligt

både cloud och aeris är karaktärer i FFVII, cloud-saves är ett sätt att spara på steams server. det är en lek med ord, inte speciellt svårt


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av Knubbis91:
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av Knubbis91:

Cloud saves fatta jag, men Aeris saves? Hur som helst så vore det onekeligen trevligt, då jag inte kunnat spela detta sen syster min stampade sönder min PS1 för några år sedan, för att jag hade satt lösenord på min dator -.-

Ja, vad tror du han menar med "Aeris saves"? Borde vara lätt att förstå. Kan dock inte spoila, man vet ju aldrig ifall någon inte spelat detta spel än idag.. skäms i sådana fall.

Jovisst har jag spelat spelet, men jag fattar ändå ej, om man syftar på denna särskilda del i spelet, eller bara ersätter ordet Cloud med Aeris, hur som helst så är det oförståeligt

Rädda Aerith, död eller levande!

Medlem
Skrivet av sheiks:
Skrivet av sgt_lol:

Hur blir det egentligen med remaken av 7an? har väntat ett tag på den nu

Jag har för mig att de sa att de skulle prioritera nya spel framför remakes, kan ha fel dock!

OnT: Grymt! hoppas ryktet stämmer

jag väntar med på den men den lär aldrig komma
men FFX har dom allt tid o göra remake på -.-
men jag gissar på at de beror på att de går fortare att bara porta över ett ps2 spel o uppdatera cutscnenes lite än att göra ett helt nytt spel
även om dom redan har hela spelet skrivet o vet exakt var allt ska va i spelet


signatur

To understan the world
You must understand your own past

Medlem

Detta hade varit grymt. Sålde mitt PS1 för 12 år sedan, men behöll FFVII. Har varken ägt PS2 eller 3, så det har bara legat här i hyllan för mig att ge en dyster "jag önskar..."-blick och en djup suck.

Medlem

FFVII suger på pc iaf det är endast en portning. Värdelöst konsolskräp!

Medlem

Må så vara, fast spelet är faktiskt helt klart spelbart igen efter man installerat lite mods ^^

http://forums.qhimm.com/index.php?topic=12008.0

Medlem

Spelade igenom det för nåt år sedan bara. Ingen tvekan om att det var ett riktigt bra spel, men minnet av hur bra man tyckte det egentligen var hade gärna fått varit kvar ostört.

Skrivet av DAoG:

FFVII suger på pc iaf det är endast en portning. Värdelöst konsolskräp!

"Värdelöst konsolskräp"? Skärp dig.

1
Skriv svar