Janitor/vaktmästar spel "Alan wake,Dead space" etc
Hej alla
Har nu insett att tex alan wake och dead space och oändligt många spel är väldigt "dåliga" av diverse orsaker men en av dom största orsakerna är dom så kallade
Janitor/vaktmästar uppdragen som större delen av hela spelet och gameplayet är uppbyggt på.
Tar inget speciellt exempel från något spel utan hittar på ett scenario som garanterat återfinns i samtliga av dessa spel
Först en bild som säger allt
http://img200.imageshack.us/img200/7848/1273851393961.jpg
Scenariot är "get to da choppa" och man ska då springa till helikoptern som väntar på en..
Vägen dit blir då spärrad av bråte som faller ner, och får då uppmaningen att hämta dynamit i byggnaden intill. Inne i byggnaden så går trappan till övernåningen sönder, så man måste ta hissen, hissen är ur funktion, man måste då springa och slå igång generatorn och då ge hissen ström.
Generatorn då som alltid saknar då bensin, och då får uppgift att hämta bensindunken. Bensindunken är då inlåst i ett skjul, får då uppgiften att hämta en nyckel för att låsa upp nämda skjulet.
Hämtar nyckeln, öppnar dörren, hämtar bensinen, startar generatorn, åker upp med hissen, hämtar dynamiten. Men såklart saknas då tändhattarna, får då uppgift att hämta tändhattarna i källaren, stegen ner i källaren är skadad, måste då hitta ett rep, hittar ett rep och tar sig ner etc etc etc
Ibland blir det så extremt så man snart förväntar sig att man får uppdrag att måla om ett helt rumm eller städa toaletterna etc är helt absurt hur spelen kör med en till den mån att man lessnar efter några timmar imo.
Det är vad jag kallar "janitor/vaktmästar" spel
någon annan som tänkt på detta?