Call of Duty: Black Ops släpps till Mac

Medlem
Skrivet av Robalicious:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Robalicious:
Skrivet av Ztreek:

Folk är lite knepiga måste jag säga.. vem går å köper en gamerdator från typ Alienware? idioter gör det.
samma sak med personer som köper MAC för att spela, man köper datorn i delar sen installerar man bara iOS, jösses människor.. jösses.

iOS? Inte riktigt påläst du inte. Och nej, så jävla enkelt är det inte. Vill du ha kvalité så köper du en MAC. Bygger du skiten själv och installerar OS X så får du inte samma kompatibilitet. Det är just det som är grejen. Det är skräddarsytt.

Hellre punga ut 6000-7000 om man ska spela och göra annat på en MAC, än att punga ut 20 000 imo.

Den som köper en mac-dator för att spela har inte alla hästar hemma. Jag är själv en mac-användare. Jag la av spelandet för längesen. Håller på med musik & video-produktion och på den fronten är min macbook pro överlägsen.

Varför? Vad är det en macbook pro klarar som en pc för samma pris inte klarar?


signatur

IDKFA

phi
Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Machatare sen 1993~ fyfan för en knapp på musen säger bara det. Har de uppdaterat musen än eller? Är ju inte lika snyggt med två knappar, design före funktionalitet säger då det.

Ni blir alla lurade (macanvändare).

Är du seriöst? Finns det folk som fortfarande tror att det endast finns en knapp på macmössen? Vilken sten har du bott under? Är ju lika korkat som att tro att alla PC's fortfarande kör windows 3.x (från [b]-93[b]). FYI så kan du använda precis vilken mus du vill med hur många knappar som helst. Fantastiskt va?

Er dumhet lurar er (windowsanvändare).

phi
Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Varför? Vad är det en macbook pro klarar som en pc för samma pris inte klarar?

Pixeldensiteten som en retina-skärm levererar till att börja med. Finns inte en enda pc-laptop idagsläget som leverar ens i närheten av 2880x1800.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av mrFluffy:

Machatare sen 1993~ fyfan för en knapp på musen säger bara det. Har de uppdaterat musen än eller? Är ju inte lika snyggt med två knappar, design före funktionalitet säger då det.

Ni blir alla lurade (macanvändare).

Är du seriöst? Finns det folk som fortfarande tror att det endast finns en knapp på macmössen? Vilken sten har du bott under? Är ju lika korkat som att tro att alla PC's fortfarande kör windows 3.x (från -99). FYI så kan du använda precis vilken mus du vill med hur många knappar som helst. Fantastiskt va?

Er dumhet lurar er (windowsanvändare).

Det var iofs ett skämt, men som sagt funktionalitet går efter design och de har de inte ändrat på.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av mrFluffy:

Varför? Vad är det en macbook pro klarar som en pc för samma pris inte klarar?

Pixeldensiteten som en retina-skärm levererar till att börja med. Finns inte en enda pc-laptop idagsläget som leverar ens i närheten av 2880x1800.

En sak, bra då kan de ju börja göra tvskärmar istället Känns ju lite onödigt att ha det på en 15" laptop iofs. Resten då?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av mrFluffy:

Varför? Vad är det en macbook pro klarar som en pc för samma pris inte klarar?

Pixeldensiteten som en retina-skärm levererar till att börja med. Finns inte en enda pc-laptop idagsläget som leverar ens i närheten av 2880x1800.

En sak, bra då kan de ju börja göra tvskärmar istället Känns ju lite onödigt att ha det på en 15" laptop iofs. Resten då?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av mrFluffy:

Varför? Vad är det en macbook pro klarar som en pc för samma pris inte klarar?

Pixeldensiteten som en retina-skärm levererar till att börja med. Finns inte en enda pc-laptop idagsläget som leverar ens i närheten av 2880x1800.

En sak, bra då kan de ju börja göra tvskärmar istället Känns ju lite onödigt att ha det på en 15" laptop iofs. Resten då?


signatur

IDKFA

Medlem

Faktum är ju mindre skärm desto bättre fördel är det att ha retina skärm så ja på en 15tum så blir det avsevärd skillnad jämfört med äldre modell.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Låter som min bror är lite bitter för att inte han har råd med en fin ny glänsande mac

jbx
Medlem

Jag är sjukt fattigt för jag nyss köpte en Mac...


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

ekonomiskt fattig kanske.. men rikare på så mycket annat!

Medlem

Akta fördomarna

phi
Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av phi:
Skrivet av mrFluffy:

Varför? Vad är det en macbook pro klarar som en pc för samma pris inte klarar?

Pixeldensiteten som en retina-skärm levererar till att börja med. Finns inte en enda pc-laptop idagsläget som leverar ens i närheten av 2880x1800.

En sak, bra då kan de ju börja göra tvskärmar istället Känns ju lite onödigt att ha det på en 15" laptop iofs. Resten då?

Stämmer ryktena som florerar så är det precis vad dom håller på med. Sen om det är en 60" retina-tv för +100 000 kr eller inte återstår att se. Jag väntar då med ett tv-köp till dess att Apple går ut med info om att dom ska släppa en tv.

Resten? En annan sak är ju vikten på 2 kg. Lycka till att hitta en pc-laptop med lika låg vikt och med en prestanda i paritet med en Macbook Pro (vi pratar om den nyaste nu). Den väger i princip lika lite som en 11" Alienware M11x fast med bättre prestanda.

Kylningen. Tack vare det omgjorda fläktsystemet plus att hela unibodychassit fungerar som en heatsink så har du inga kylningsproblem på macen förutsatt att du inte täcker för fläktarna. Du kan faktiskt ha laptopen i knät hur länge som helst utan att behöva ha en kylningsplatta under samt att den inte låter som ett kärnkraftverk.

Touchpaden. I särklass bästa multi-touchpaden som gjorts. Efter att man har använt touchpaden på en mac så blir man bara irriterad av att behöva använda en touchpad på laptops från andra tillverkare. Dom är helt enkelt värdelösa i jämförelse med touchpaden på mac.

Thunderbolt. Säger sig självt egentligen. Apple är först som vanligt och sedan kommer resten av världen att haka på. USB 3.0 är redan gammalt.

Boot camp. Lider du av en gnutta sadomachochism? Kör windows på macen, enkelt och smidigt.

Designen. Man får ju så klart tycka vad man vill huruvida en mac eller snygg eller inte men jag är en av dom där knäppgökarna som föredrar snygga saker och den nya macbook pro:n faller mig i smaken. Fjortonåringar som gillar blingbling, lysdioder och sånt skit tycker säkert att Alienware är snygga. Each to his own.

Det är bara några punkter som faktiskt i mitt tycke gör att Macbook Pro är bättre om vi nu faktiskt bortser ifrån ren prestandan per krona, än en pc-laptop (Alienware återigen som ett exempel) i samma prisklass.

Det är ju lite grann som att köpa en bil. Jag har kompisar som kör Nissan Skylines, Subaru Impreza WRX, Mitsubishi EVO 8 och vissa utav dom nästan hånar mig som kör en Audi A5 3,0. Där har du nästan samma dumma argument: "varför kör du en Audi när du kan köra en Skyline och göra låga tior/nior på strippen? höhöhö auditönt" och jag brukar svara "varför skulle jag vilja göra låga tior på strippen? Jag föredrar komfort, Audis kvalitet och A5:ans linjer före låga tior på strippen".

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av phi:
Skrivet av mrFluffy:

Varför? Vad är det en macbook pro klarar som en pc för samma pris inte klarar?

Pixeldensiteten som en retina-skärm levererar till att börja med. Finns inte en enda pc-laptop idagsläget som leverar ens i närheten av 2880x1800.

En sak, bra då kan de ju börja göra tvskärmar istället Känns ju lite onödigt att ha det på en 15" laptop iofs. Resten då?

Stämmer ryktena som florerar så är det precis vad dom håller på med. Sen om det är en 60" retina-tv för +100 000 kr eller inte återstår att se. Jag väntar då med ett tv-köp till dess att Apple går ut med info om att dom ska släppa en tv.

Resten? En annan sak är ju vikten på 2 kg. Lycka till att hitta en pc-laptop med lika låg vikt och med en prestanda i paritet med en Macbook Pro (vi pratar om den nyaste nu). Den väger i princip lika lite som en 11" Alienware M11x fast med bättre prestanda.

Kylningen. Tack vare det omgjorda fläktsystemet plus att hela unibodychassit fungerar som en heatsink så har du inga kylningsproblem på macen förutsatt att du inte täcker för fläktarna. Du kan faktiskt ha laptopen i knät hur länge som helst utan att behöva ha en kylningsplatta under samt att den inte låter som ett kärnkraftverk.

Touchpaden. I särklass bästa multi-touchpaden som gjorts. Efter att man har använt touchpaden på en mac så blir man bara irriterad av att behöva använda en touchpad på laptops från andra tillverkare. Dom är helt enkelt värdelösa i jämförelse med touchpaden på mac.

Thunderbolt. Säger sig självt egentligen. Apple är först som vanligt och sedan kommer resten av världen att haka på. USB 3.0 är redan gammalt.

Boot camp. Lider du av en gnutta sadomachochism? Kör windows på macen, enkelt och smidigt.

Designen. Man får ju så klart tycka vad man vill huruvida en mac eller snygg eller inte men jag är en av dom där knäppgökarna som föredrar snygga saker och den nya macbook pro:n faller mig i smaken. Fjortonåringar som gillar blingbling, lysdioder och sånt skit tycker säkert att Alienware är snygga. Each to his own.

Det är bara några punkter som faktiskt i mitt tycke gör att Macbook Pro är bättre om vi nu faktiskt bortser ifrån ren prestandan per krona, än en pc-laptop (Alienware återigen som ett exempel) i samma prisklass.

Det är ju lite grann som att köpa en bil. Jag har kompisar som kör Nissan Skylines, Subaru Impreza WRX, Mitsubishi EVO 8 och vissa utav dom nästan hånar mig som kör en Audi A5 3,0. Där har du nästan samma dumma argument: "varför kör du en Audi när du kan köra en Skyline och göra låga tior/nior på strippen? höhöhö auditönt" och jag brukar svara "varför skulle jag vilja göra låga tior på strippen? Jag föredrar komfort, Audis kvalitet och A5:ans linjer före låga tior på strippen".

Hade det gått att ge fler än en tummen upp hade du haft hundra nu

Medlem

jag tycker faktiskt det har spårat ur lite grann i denna tråd =(
alla ska tydligen kritisseras fär att dom gillar mac mer än windows. man kunde lika gärna kritisera folk som äter rysk kaviar istället fök kalles kaviar p.g.a att det är inte "svenskt" att äta rysk kaviar.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av phi:
Skrivet av mrFluffy:

Varför? Vad är det en macbook pro klarar som en pc för samma pris inte klarar?

Pixeldensiteten som en retina-skärm levererar till att börja med. Finns inte en enda pc-laptop idagsläget som leverar ens i närheten av 2880x1800.

En sak, bra då kan de ju börja göra tvskärmar istället Känns ju lite onödigt att ha det på en 15" laptop iofs. Resten då?

Stämmer ryktena som florerar så är det precis vad dom håller på med. Sen om det är en 60" retina-tv för +100 000 kr eller inte återstår att se. Jag väntar då med ett tv-köp till dess att Apple går ut med info om att dom ska släppa en tv.

Resten? En annan sak är ju vikten på 2 kg. Lycka till att hitta en pc-laptop med lika låg vikt och med en prestanda i paritet med en Macbook Pro (vi pratar om den nyaste nu). Den väger i princip lika lite som en 11" Alienware M11x fast med bättre prestanda.

Kylningen. Tack vare det omgjorda fläktsystemet plus att hela unibodychassit fungerar som en heatsink så har du inga kylningsproblem på macen förutsatt att du inte täcker för fläktarna. Du kan faktiskt ha laptopen i knät hur länge som helst utan att behöva ha en kylningsplatta under samt att den inte låter som ett kärnkraftverk.

Touchpaden. I särklass bästa multi-touchpaden som gjorts. Efter att man har använt touchpaden på en mac så blir man bara irriterad av att behöva använda en touchpad på laptops från andra tillverkare. Dom är helt enkelt värdelösa i jämförelse med touchpaden på mac.

Thunderbolt. Säger sig självt egentligen. Apple är först som vanligt och sedan kommer resten av världen att haka på. USB 3.0 är redan gammalt.

Boot camp. Lider du av en gnutta sadomachochism? Kör windows på macen, enkelt och smidigt.

Designen. Man får ju så klart tycka vad man vill huruvida en mac eller snygg eller inte men jag är en av dom där knäppgökarna som föredrar snygga saker och den nya macbook pro:n faller mig i smaken. Fjortonåringar som gillar blingbling, lysdioder och sånt skit tycker säkert att Alienware är snygga. Each to his own.

Det är bara några punkter som faktiskt i mitt tycke gör att Macbook Pro är bättre om vi nu faktiskt bortser ifrån ren prestandan per krona, än en pc-laptop (Alienware återigen som ett exempel) i samma prisklass.

Det är ju lite grann som att köpa en bil. Jag har kompisar som kör Nissan Skylines, Subaru Impreza WRX, Mitsubishi EVO 8 och vissa utav dom nästan hånar mig som kör en Audi A5 3,0. Där har du nästan samma dumma argument: "varför kör du en Audi när du kan köra en Skyline och göra låga tior/nior på strippen? höhöhö auditönt" och jag brukar svara "varför skulle jag vilja göra låga tior på strippen? Jag föredrar komfort, Audis kvalitet och A5:ans linjer före låga tior på strippen".

Du kan tala för dig det ger jag dig, men jag är fortfarande inte övertygad.

Jag tycker ändå att du inte riktigt har gått in på prestandarn, det du säger här har ju faktiskt inte så mycket med hur maskinen presterar jämfört med en pc.

Kylningen. Har en acer laptop (en liten skitdator jag bara har för att surfa i soffan med) kostade 6000~ för två år sedan kanske. Kan sitta med den hur länge som helst utan att den blir varm i knät, och den låter ingenting.

(Iofs är det inga kraftfulla saker i den så den kanske inte alstrar så mycket värme som din dator gör, men du pratar väl om macs generellt och inte just den "bästa" macen ute just nu?)

Vad gäller touchpaden så måste jag säga att det är nog det jobbigaste jag har varit med om när det kommer till laptops. Jag gillar helt enkelt inte hur man använder den, men det är kanske en vanesak?

Jag ska erkänna att jag inte använt en mac tillräckligt mycket för att kunna helt döma ut den. Men jag kommer nog aldrig ge en mac en riktig chans så länge jag inte måste.

Din bilmetafor förstår jag inte alls då jag har noll koll på bilar. Själv kör jag ford focus och är nöjd så länge den tar mig från punkt a till punkt b.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av manuelek:
Skrivet av phi:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av phi:
Skrivet av mrFluffy:

Varför? Vad är det en macbook pro klarar som en pc för samma pris inte klarar?

Pixeldensiteten som en retina-skärm levererar till att börja med. Finns inte en enda pc-laptop idagsläget som leverar ens i närheten av 2880x1800.

En sak, bra då kan de ju börja göra tvskärmar istället Känns ju lite onödigt att ha det på en 15" laptop iofs. Resten då?

Stämmer ryktena som florerar så är det precis vad dom håller på med. Sen om det är en 60" retina-tv för +100 000 kr eller inte återstår att se. Jag väntar då med ett tv-köp till dess att Apple går ut med info om att dom ska släppa en tv.

Resten? En annan sak är ju vikten på 2 kg. Lycka till att hitta en pc-laptop med lika låg vikt och med en prestanda i paritet med en Macbook Pro (vi pratar om den nyaste nu). Den väger i princip lika lite som en 11" Alienware M11x fast med bättre prestanda.

Kylningen. Tack vare det omgjorda fläktsystemet plus att hela unibodychassit fungerar som en heatsink så har du inga kylningsproblem på macen förutsatt att du inte täcker för fläktarna. Du kan faktiskt ha laptopen i knät hur länge som helst utan att behöva ha en kylningsplatta under samt att den inte låter som ett kärnkraftverk.

Touchpaden. I särklass bästa multi-touchpaden som gjorts. Efter att man har använt touchpaden på en mac så blir man bara irriterad av att behöva använda en touchpad på laptops från andra tillverkare. Dom är helt enkelt värdelösa i jämförelse med touchpaden på mac.

Thunderbolt. Säger sig självt egentligen. Apple är först som vanligt och sedan kommer resten av världen att haka på. USB 3.0 är redan gammalt.

Boot camp. Lider du av en gnutta sadomachochism? Kör windows på macen, enkelt och smidigt.

Designen. Man får ju så klart tycka vad man vill huruvida en mac eller snygg eller inte men jag är en av dom där knäppgökarna som föredrar snygga saker och den nya macbook pro:n faller mig i smaken. Fjortonåringar som gillar blingbling, lysdioder och sånt skit tycker säkert att Alienware är snygga. Each to his own.

Det är bara några punkter som faktiskt i mitt tycke gör att Macbook Pro är bättre om vi nu faktiskt bortser ifrån ren prestandan per krona, än en pc-laptop (Alienware återigen som ett exempel) i samma prisklass.

Det är ju lite grann som att köpa en bil. Jag har kompisar som kör Nissan Skylines, Subaru Impreza WRX, Mitsubishi EVO 8 och vissa utav dom nästan hånar mig som kör en Audi A5 3,0. Där har du nästan samma dumma argument: "varför kör du en Audi när du kan köra en Skyline och göra låga tior/nior på strippen? höhöhö auditönt" och jag brukar svara "varför skulle jag vilja göra låga tior på strippen? Jag föredrar komfort, Audis kvalitet och A5:ans linjer före låga tior på strippen".

Hade det gått att ge fler än en tummen upp hade du haft hundra nu

Skaffa hundra olika fz konton så kan du ge mig lika många tummar ner


signatur

IDKFA

Medlem

Kollade upp lite information om denna Mac book pro retina, Och vad jag hittar är ju skrämmande.

"Den som planerar att införskaffa Apples nya generation Macbook Pro kan mer eller mindre glömma att utföra några egna ingrepp inuti skalet, det står klart efter att Ifixit presenterat den första genomgången av datormodellen.

Inte nog med att Apple använder Pentalobe-skruvar för att hålla klåfingriga användare borta, många komponenter är fastlimmade och riskerar därmed att skadas vid demontering. Till dessa hör något så basalt som battericellerna."

Länk till hela texten: http://www.sweclockers.com/nyhet/15552-ifixit-oppnar-macbook-...


signatur

IDKFA

phi
Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Jag tycker ändå att du inte riktigt har gått in på prestandarn, det du säger här har ju faktiskt inte så mycket med hur maskinen presterar jämfört med en pc.

Jag gick inte in på prestandan eftersom att det enligt mig är irrelevant. Jag är helt säker när jag säger att vi är nog alla överens om att du kan få en släpbar pc-laptop med bättre prestanda per krona än en macbook pro. Där kommer min bilmetafor in i bilden.

Varför skulle jag vilja ha en tung och otymplig laptop med 120 hz skärm och ett Geforce GTX 680M när spel inte är mitt primära användningsområde? Till det jag ska använda min macbook pro till så är prestandan redan overkill och jag får något som i mina ögon är mer tilltalande är ren prestanda.

Citat:

Kylningen. Har en acer laptop (en liten skitdator jag bara har för att surfa i soffan med) kostade 6000~ för två år sedan kanske. Kan sitta med den hur länge som helst utan att den blir varm i knät, och den låter ingenting.

(Iofs är det inga kraftfulla saker i den så den kanske inte alstrar så mycket värme som din dator gör, men du pratar väl om macs generellt och inte just den "bästa" macen ute just nu?)

Det är ju jättebra att den du har inte blir varm. Men jag kan garantera dig att om du sitter med en 18" Alienware spellaptop i knä så är den inte bara tung, den kommer att bli varm och den låter illa.

Jag syftade återigen på den nyaste macbook pro:n (var ju den som killen hade som du citerade först). Men mac generellt är knäpptysta, alstrar inte lika mycket värme och är lätta.

Citat:

Jag ska erkänna att jag inte använt en mac tillräckligt mycket för att kunna helt döma ut den. Men jag kommer nog aldrig ge en mac en riktig chans så länge jag inte måste.

Jag dömde ut mac och apple under nästan hela 2000-talet och förstod verkligen hur folk kunde vara så korkade som gick och köpte dyra macs istället för pc. Custombyggd pc med fetaste komponenterna som gick att få tag på var det ju som gällde!

Jag dömde alltså ut mac fram till att jag tröttnade på windows vista och det faktum att två pc-laptops, en Asus och en Dell (båda två i high end-skiktet av laptops då) som båda två inom loppet av 3 år gått sönder trots att jag varit maniskt pedant med dom.

Det blev droppen, vilket gjorde att jag valde att testa mac med tanken "det kan ju fan inte bli sämre än så här i alla fall, så shut up and take my money" och nu sedan 4 år tillbaka så har jag bara mac i hemmet och jag har aldrig varit mer nöjd med en märkesdator eller någon dator överhuvudtaget innan.

Men ska sanningen fram så sitter jag ibland och funderar på en riktig speldator så jag går in på diverse siter så som sweclockers, inet och slänger ihop ett monster sedan tänker jag både en och två gånger och kommer alltid till samma slutsats "varför ska köpa den här datorn egentligen? Hade jag spelat som jag gjorde förr så visst, men idagsläget? Nej" och rensar kundvagnen.

Citat:

Inte nog med att Apple använder Pentalobe-skruvar för att hålla klåfingriga användare borta, många komponenter är fastlimmade och riskerar därmed att skadas vid demontering. Till dessa hör något så basalt som battericellerna."

Det kan ju tyckas vara skrämmande, absolut. Om man nu vet med sig att man vill köpa extra ramminnen förr eller senare, eller byta ssd-disk etc så är den tidigare macbook pro-modellen ett bättre val. Själv valde jag att maxa specsen i min retina macbook pro just pga av skaderisken vid demontering men hittills har jag aldrig behövt skruva upp en enda mac som jag haft och ser ingen anledning till varför jag skulle vilja göra det på den nya heller. Behöver jag byta batteri så lämnar jag in den och får batteriet utbytt. Ingen större grej enligt mig.

12
Skriv svar