Robot
Dead Space 3

Efter två skräckinjagande scifi-spel och ännu fler sidospår är Dead Space tillbaka i en coolt paketerad co-op-form. Men är den döda rymden lika obehaglig som vi minns den?

#visceral-games, #dead-space-3, #ea, #lost-planet


Medlem
Dead Space 3

destination rövhål +1


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Hoppas att 3an är mer som 1an än 2an. Ser gärna att dom hämtar lite influenser och inspiration från Amnesia också.

Medlem

sunkigt om det är lika kort som DS2

Medlem

Jag tror på detta. Jag tror Visceral kommer greja detta. Man kan spela singleplayer ensam också om man vill bara göra det. Jag frågade dem på twitter och tipsade först spela ensam igenom spelet och sen med John Carver COOP.

Gillade 1an och 2an. Köpte 1an på Steam för 88kr och klarade ut förra veckan. Fräscha upp minnet lite.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Huvudsak det funkar bra i SP. Kommer aldrig köra det i coop så det känns totalt ointressant...

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

destination rövhål +1

lol

Inaktiv

Längtarrrrrrrrrr

Medlem

Parallellen med aliens är fan klockren. Deadspace 1 var kanon, 2an var okej och mer action-inriktad medan 3an ser ut att smutskasta hela serien. Tyvärr får man väl säga , samma skit med Resident Evil.

Kommer köpa och lira för coop men någon survival horror eller skräck ser det knappast ut att bli, sen gillar jag personligen inte snö-planeten.. ser ju ut som Lost Planet..(nej jag menar inte att lp har patent på snö men seriöst likheterna är slående)

Medlem

Jag gillar kontrasten själv. Första spelen har man varit väldigt "utsatt", liksom tillbringat hela två spelen ute i rymden. Väldigt utsatt som sagt. Nu äntligen på en planet genom stora delar av spelet men inte ens då är det 100% "säkert" utan då skall det vara snöorkaner, starka kyliga vindar och -40 grader.

När man väl är på en planet så är det bland det mest icke trevligaste platsen man som människa vill vara på.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Parallellen med aliens är fan klockren. Deadspace 1 var kanon, 2an var okej och mer action-inriktad medan 3an ser ut att smutskasta hela serien. Tyvärr får man väl säga , samma skit med Resident Evil.

Kommer köpa och lira för coop men någon survival horror eller skräck ser det knappast ut att bli, sen gillar jag personligen inte snö-planeten.. ser ju ut som Lost Planet..(nej jag menar inte att lp har patent på snö men seriöst likheterna är slående)

positiv man kan vara

Medlem

Den här serien har tyvärr gått utför
Kan nog blir kul o lira lite co-op dock.

Medlem

Destination Rövhål? Seriöst?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Ska spela igenom 3:an också med bara Plasma cuttern, som jag gjorde med 1:an o 2:an...

Inaktiv

Gillade ettan men mindre tvåan. Tyckte inte den var skrämmande alls, snarare äcklig. Hoppas trean blir bättre.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Destination Rövhål? Seriöst?

För oss med den typen av humor var det gudomligt


signatur

I drank what?

Medlem

3:an får mig att tänka på "Army of two"

Medlem

Det är ju råsnyggt. Ser kul ut också. Bring on the shooter.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar