Battlefield 4 bekräftat!

Medlem
Medlem

Jag vill ha ett nytt andra världskrig med fet jävla grafik och ljud. Sedan kan som ju begrava koden till Origin-skiten.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Gud vad alla är positiva och glada här på FZ. Har haft riktigt roligt med BF3 så har inget emot ett nytt, det kanske är lite tätt inpå bf3 med tanke på alla dess expansioner och liknande som ska komma ut. Men ser fram emot vad de gör med nästa spel i serien.

Medlem

Vill se mer fokus på blandning av olika vapenslag, som i BF1942 där man kunde styra slagskepp, jagare mm. Låt CoD ta hand om de mer intima närstriderna, Battlefield står ju för de stora, grandiosa slagen. I alla fall för mig.

Medlem

Gissar på typ samma deal som förra gången. få första expansionen gratis med preorder, strul med drivare osv, och en massa gnäll om att det inte är ett riktigt bf spel så klart.
Hade varit roligt om man fått spara sin 'gubbe' med alla unlocks och stats, och sedan bara byggt vidare på den med mera bössor. Kommer ihåg att det var bra segt med att kuta omkring med bara ironsights på långdistans banorna..

Hoppas man hinner tröttna på alla expansioner innan dess..

Medlem
Skrivet av GurkaN021:

Waaait ska inte DICE utveckla spelet? Dem har väl utvecklat dem andra BF spelen?

Battlefield 4
Release: H2 2013
Utvecklare: Digital Illusions CE <----
Förläggare: Electronic Arts

Medlem
Skrivet av znokker:

Gud vad alla är positiva och glada här på FZ. Har haft riktigt roligt med BF3 så har inget emot ett nytt, det kanske är lite tätt inpå bf3 med tanke på alla dess expansioner och liknande som ska komma ut. Men ser fram emot vad de gör med nästa spel i serien.

Har också haft riktigt roligt med BF3! För min egen del, så kommer Battlefield 4 lägligt.

Medlem
Skrivet av Oxide:

Vill se mer fokus på blandning av olika vapenslag, som i BF1942 där man kunde styra slagskepp, jagare mm. Låt CoD ta hand om de mer intima närstriderna, Battlefield står ju för de stora, grandiosa slagen. I alla fall för mig.

saknar detta oxå :/


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Från att gå ifrån den enda stora spelstudion som inte "horar" ut sina spel så är jag rädd att de kommer/blivit det. Jag är rädd att det inte längre finns en enda studio man kan lita på längre.

Another one down! Utvecklarna bara fortsätter förgöra sig själva.
Så jävla glad att jag har Paradox-liren att spela medans alla andra bara dödar sig själva med sina sketna konsollportar för 8 åringar och pumpar ut massa DLC. Blä

Medlem

Skillnaderna mellan CoD och Bf minskar ständigt, tycks som om EA verkligen vill konkurrera/skapa en CoD klon och gärna offrar såväl BF som MoH på kuppen, släpp ett nytta av varje i dessa serier varje/varannat så det blir mjölkat och bra, givet utvecklingen i Bf3 från ex. Bf kan vi väl vänta:
Pay to play, inga moddar, färes eplare/mindra banor, mindre förstörelse, mer "symmetriska" ike existerande klasser för att randoms ska leka rambo, fokus på "små tajta banor"...

Skulle gärna bli motbevisad av Bf4, men Bf3 satte ju standarden, ett av de få spel som erbjöd mindre än föregångaren.

Medlem

BF3 har varit ute sen i Oktober. Nu har det gått ett bra tag sen dess. Om BF4 kommer om 1½ år så har bf3 varit ute i mer än 2 år. Jag skulle vilja påstå att det är helt ok och inte är alls i stil med CoDs sätt att bara mata ut spel.

Däremot så hoppas jag BF4 har en BRA hitbox, för annars kommer jag INTE köpa det. Sorry DICE, men hitboxen i BF3 har förstört nöjet för mig. Inte ens funderat på att bli premium medlem och vet inte ens om jag kommer köpa något av DLC, enbart tack vare hitboxen >_>.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Kommer definitivt INTE köpa BF4 efter att jag såg hur BF3 blev. BF3 är inte ett äkta Battlefield-spel i mina ögon. Som någon sa, gör bara om BF2 men med bättre grafik så är jag nöjd.


signatur

Live like a windrammer as you fuck!

Medlem

Konstigt, jag har för mig att EA köpte DICE. Detta faktum gör alla kommentarer om vad DICE gör överflödiga, det är EA som bestämme.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Valpnos:

Förhoppningsvis tar dom bort levlande och upplåsningar av vapen och gear.

Det är den enda anledningen till att dagens ungdomar lirar spel idag, så jag tvivlar på att dom kommer ta bort det.

För mig går det åt andra hållet. Jag skulle aldrig få för mig att spela ett fps där man behöver lvla.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Nej


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Herregud, 400:- varannat år. Ja vilken mjölkning. Ett spel av den här storleken kostar inte mycket pengar om man ser till hur många hundratals timmar man lägger ner på det. Helst ska DICE pusha ut material gratis i 4+ år efter release, eller? Typiskt 80-talister.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Var är mina RTS !! Det var ganska längesedan man såg ett sådant...

Medlem

Battlefield -> Call of duty


signatur

Chooch it

Medlem
Skrivet av flopper:

BC2 sög, hitreg plus nätkod och hur gubben rör sig.
BF3, sög hårdare med mer av samma.

+1

Skrivet av znokker:

Gud vad alla är positiva och glada här på FZ. Har haft riktigt roligt med BF3

Har man inga förväntningar/standard för hur ett multiplayer-fps ska vara med nätkod, hitbox/hitreg, balans, buggar etc så funkar väl BF3 och CoD. Senaste bra BF var BF2, senaste bra CoD var CoD 4 och WaW.

Skrivet av Palanor:

Däremot så hoppas jag BF4 har en BRA hitbox

Glöm din dröm säger jag. Inget BF har haft bra hitbox/hitreg. T.om BF2 hade hitbox problem b.la

Medlem
Skrivet av marhed:
Skrivet av Rebecca Black:

DayZ är en modifikation för ARMA 2, alltså inte ett helt spel.

Ursäkta men man kan omöjligt ta en "Rebecca Black" seriöst.

Precis som att döma en bok efter omslaget.


signatur

Specs: PS5

Medlem
D.K
Medlem

Folk blir ledsna över att det kommer en uppföljare efter 2 år? Det är väl en ganska lång tid för de flesta?
Jag håller med om att Premium är en riktigt dum idé, inte för att det kostar pengar utan för att det lanserades efter att "alla" köpt spelet. DLC har jag inga problem med att betala för om jag anser att det är värt det, om inte skiter jag i att köpa det och håller käften.

Medlem

Kan omöjligen säga om jag ska köpa eller inte, då jag inte vet nånting om produkten.....:)

Medlem

[careface]insert[/careface]


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv
Skrivet av Valpnos:

Förhoppningsvis tar dom bort levlande och upplåsningar av vapen och gear.

Att du blev nedtummad för detta uttalande tyder ju på hur omogna de spelarna är. När ska det komma spel för vuxna som bara vill ha roligt och inte finner nöje i meningslösa tillfredsställelser som upplåsningar?

Medlem
Skrivet av DrToker:
Skrivet av Valpnos:

Förhoppningsvis tar dom bort levlande och upplåsningar av vapen och gear.

Att du blev nedtummad för detta uttalande tyder ju på hur omogna de spelarna är. När ska det komma spel för vuxna som bara vill ha roligt och inte finner nöje i meningslösa tillfredsställelser som upplåsningar?

Jo, jag blev faktiskt lite förvånad när jag kom tillbaka till tråden och se att den var nertummad till -13.

Medlem

Mja får hoppas på framtiden
Eller WW2.

En sak är väl bra, att de säger 2014 innebär att EA inte pressar DICE för mkt kanske, mja vi får se.

Medlem

Skrattretande kommentarer. Valve som planerade att släppa en HL2-episode varje år och folk applåderade. Dice släpper ett nytt spel efter vad, säg 3-4 år och folk attack-gråter.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem
Skrivet av Lightweight:

Skrattretande kommentarer. Valve som planerade att släppa en HL2-episode varje år och folk applåderade. Dice släpper ett nytt spel efter vad, säg 3-4 år och folk attack-gråter.

Episoderna borde snarare jämföras med BF3s map DLC och det verkar som om Valve förstod sitt misstag med episoder och slutade med dom.

Skriv svar