Diablo III-spelare dog efter 40-timmarspass

Medlem

Jag spelade Terraria när det släpptes i 35+ timmar med en kompis. Självklart käkade vi, toa paus och sträckte oss emellanåt.
Efter vi fick sömn i oss så forsatte vi dagen efter med ett 30-ish timmars pass.

Medlem
Medlem

Han kanske spelade D3 för att få råd med mat genom att försöka farma någon item som skulle sälja på RMAH ^^
Men han misslyckades och dog

Inaktiv

Alltid är det någon dum asiat som skiter i att käka, är man så korkad att man inte äter och sedan avlider så får man fan skylla sig själv.
Har då ingen sympati för denna människa.

Medlem

borde det inte räcka med ungdom dog efter varit vaken i 40 timmar utan att röra på sig speciellt mycket?

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Det är ju inte Blizzards fel.

Om något borde ju internetcafé ägaren vara skyldig, som inte gjorde ett smack, trots att han knappt rört sig ur fläcken på 40 timmar?

De borde väl om någon ha ett ansvar att allt går rätt till?

Blizzard borde inte ha gjort ett sånt bra spel;)

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Han körde stenhårt på Hardcore mode kan man säga.

Visst, det är synd när folk dör men man får väl för fan ha lite självinsikt.

haha ja defintivt hardcore - han borde satsat på normal läge så han kunnat återupplivas.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

HAHAHAHAHA!!1 Detta var nog något av det roligaste jag läst på länge!

Medlem

Finns ju mer "meningsfulla" sätt att gå på än att spela Diablo 3.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Det här är inte första gången en asiat har stupat framför ett spel, och är inte den sista heller.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Spelar folk fortfarande D3?

Spelar det fortfarande och har väldigt kul. Dock kör jag casual, max 1-2 timmar om dagen, skulle jag köra mer så skulle jag nog tröttna fort. Men för mig är spelet skön avkoppling, jag pillar med runor och olika builds, experimenterar med taktiker på de högre svårighetsgraderna och ler ofta åt de underhållande monstrerna samt de visuella fyrverkeriet i striderna (tycker Diablo 3 har många sköna undertoner av humor). Sen vissa helger kör vi lite co-op med polarna, just som co-op är spelet oslagbart faktiskt

Medlem

Civilization 4, Marathon hastighet. 15 timmar innan energidrickan skulle pissas ut. Men vi höll på totalt 37 timmar med samma bana.

Och jag tyckte age of empires eller sins of a solar empire var tidskrävande förr.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

Alltså vadå utan paus. Då vet jag inte, men om det är ok att resa på sig för att äta nåt och sträcka på sig ibland så är rekordet 20 timmar.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Fan vad det är lätt att ta livet av sig, faktiskt. Fan. Helt otroligt. Så enkelt. Är man självmordsbenägen så är det bara att sätta sig och lira sitt favoritspel i 40 timmar i sträck så somnar man in. Ingen smärta. Inget lidande.

Helt otroligt!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Har spelat som fan många gånger men alltid tagit paus för mat och sömn. Fattar inte hur man kan sitta 40 timmar i sträck.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Internetcafeer borde ha max tid som man kan spela, tex att man kan max betala för 5 timmar, inte så svårt att lösa.

Om man inte är mogen nog att själv ha kontroll över sin speltid så borde man inte spela över huvud taget, alternativt att ens vårdnadshavare begränsar speltiden.

Inaktiv

Riktig hardcore mode det där!

Medlem

Hardcore spelande fick just en helt ny innebörd.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Jag var på ett lan i 16timmar och spelade CoD MW2, det var på den tiden man tyckte det var kul... Några år senare, aldrig spelat CoD MW2 igen.

Medlem

Rätt åt idioten, fattar man inte bättre så förtjänar man att dö. Evolutions teori i praktik.

gnu
Medlem

dö för ett sådant dåligt spel?

Medlem
Skrivet av Ankh:

Men alltså - hur gick det? Fick han nån bra drops?

-30000

Medlem

Detta har hänt så många gånger nu att jag hade hemskt gärna velat se en dokumentär om det här som går till botten med problemet.

(Och nej, jag menar inte en KALLA FAKTA - DÄRFÖR ÄR SPEL FARLIGT dokumentär, utan mer en hur kommer det sig att personalen låter det ske och vad är det för människor som gör detta?)

Medlem

Minns inte något rekord, men efter några timmar så börjar mina ögon göra ont och soffan är inte längre lika skön. Vissa dagar går det 30 minuter så börjar ögonen svida, men är kroppen i hardcore-mode så klarar jag säkert 3-4 timmar

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Spelar folk fortfarande D3?

Nej, hela nyheten är fejk...!

Varför skulle de inte?

Medlem
Skrivet av mAwArm:
Skrivet av Neatherblade:

Internetcafeer borde ha max tid som man kan spela, tex att man kan max betala för 5 timmar, inte så svårt att lösa.

Om man inte är mogen nog att själv ha kontroll över sin speltid så borde man inte spela över huvud taget, alternativt att ens vårdnadshavare begränsar speltiden.

Jo, det finns en anledning till någon som kalls "åldersgräns". Problemet är att inte alla föräldrar bryr sig om den, inte internetcaféer heller.

Sedan så finns det även ungdomar och vuxna som inte vet sitt eget bästa, men dom kan man inte göra något åt.

Skall man lagstifta bort och/eller reglera allt som skulle kunna vara skadligt om man gör det för mycket eller på fel sätt, tänk så mycket som skulle vara förbjudet/reglerat då...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Intressant att det gnälls på cafet. Jag skulle dock vara imponerad om PERSONALEN suttit där (en och samma person) i 40 timmar. Klart fan att det bytats personal under den tiden, och det är ingen som säger till att en viss person suttit en längre tid.

Jobbade själv på ett internet café i Helsingborg för några år sedan, fast vi hade inte öppet dygnet runt - men det var ändå skrämmande många som satt där från öppning till stängning (11:00 - 01:00). Dock hade vi god kontakt med föräldrar vars barn under 18 var kunder hos oss.

Medlem

Utan att äta och dricka?! Alltså, en människa klarar väl sig max 3 dagar utan vatten oavsett vad man gör eller? Jag har väl kört runt 32h, men då har man ju ätit och druckit också... Men man känner ju att man börjar bli yr ändå..

Medlem
Skrivet av Rafner:

Varför händer det här alltid i typ Taiwain, Kina eller Syd-Korea?

kanske för att de har ett surt liv, dålig lön och arbetar som robbotar

Medlem
Skrivet av Ankh:

Men alltså - hur gick det? Fick han nån bra drops?

Det där var nästan lite på gränsen, hahaha!

Skriv svar