Omröstning – hur vill du ha ditt Battlefield 4?

Ish
Medlem
Skrivet av dotque:

Ett 2143 eller ett 1944?!
Ja tack, men först får ni gärna föra BF3 ur Beta

-Dedikerade servrar!
-Modbart
-Ordentliga listor för vapen etc, seriöst hur korkade är de på Dice egentligen?
-Ordentliga straff på Teamkillers i HC, utan straff så bryr sig inga.
-Bättre fysik
-Kartor och Gameplay i stil med Desert Combat vore trevligt!
-100+ spelare?

Lite mer banor vid släpp, men då skulle ni ju inte kunna släppa massa DLC sen och tjäna pengar så det lär väl inte hända :/
Banor där det finns massor av flyg istället för 2vs2 osv..

ArmA 3.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ubbe:

Tänkte svara på några av dina idéer som redan finns tillgängligt redan nu inom battlefield serien:)

Skrivet av Msiden:

Jag skulle vilja se ett spel där man kan bygga lite saker..
Skulle vara roligt om båda lagen kunde ha en main bas som man vill förstöra, Kanske att dom har något radiorum som man måste ta kål på för fienden får in mer trupper så länge radiorummet fungerar

Ett game mode som vore underbart,
varje lag får 5-10 minuter på sig att förstärka sin bas med sandkuddar,väggar,bunkrar,mountade vapen.minor och massa sånt, sedan efter 10 minuter börjar striden och skillsen på sitt byggande sätts på prov, Bygg dåligt och motståndarn kommer in i din bas lätt

Med world destruction så skulle allt motståndaren bygger bara flyga huller om buller skulle vara jätteroligt och klan krig skulle sättas på prov när byggandet är en viktig spel då du bygger din egen bas

Detta finns redan i Battlefield 2 modden Project reality, man kan bygga sanddynor TOW:s, machineguns m.m och ett gamemode som heter search and destroy där man har en viss tid på sig att bygga sin "hemliga" bas som man måste försvara samtidigt som man letar efter motståndarens. Givetvis sker detta på en 4x4km stor bana så det är oftast ingen lätt uppgift.
http://www.realitymod.com/

Skrivet av Msiden:

Battlefield 4 skulle kunna bli PIRATEFIELD!!!! YARR
Ge oss stora skepp och skattkammar öar som funkar typ som flaggor som man ska ta över..
Man hoppar i livbåtarna och ror in till öarna och striden kan börja!

Båtar,kanoner,Svärdfäktning,Skottlossningar,vapenkrut,bomber,träben,ögonlappar
JA TACK! ^^

Även här finns en Battlefield 2 mod som heter BFPirates. Inte lika aktivt som det var förr men det händer att man kan köra med lite folk på helgerna eller så drar man helt enkelt upp ett eget LAN och kör
http://bfpirates.com/ ska möjligtvis även komma en update som 2.5 Yarr! men det är inte säkert.

Ontopic; så skulle jag vilja ha modstöd!!! så kan vi göra våra egna maps istället för att köpa DLC skräp.

Attans.. Någon såg mina idéer och reste tillbaks i tiden och skapade moddar
Fast det skulle ju bli ännu bättre med nutidens grafik och world destruction

Medlem

oja! synd bara att moddstöd är något man knappt ser nu för tiden.
Om mitt minne inte sviker mig sa även DICE att det skulle vara för svårt att modda med deras frostbite? låter lite löjligt...

Medlem

Planetside 2 säger jag bara. Inge mer battlefield för mig tack.
Det blir bye-bye EA och Origin för PS2 is the game for me baby!
WOOHOO!

http://www.youtube.com/watch?v=DRmOyn3Q63Q&list=UUeDczpHL6Mm-...

Medlem

Fixa bara bort alla jewla ryska fuskare så kan ni sälja premium eller va skit som helst till mig. Jag tycker battlefield är svinkul!

Medlem

Kryssade i "Annat".

Jag vill se första WW1 i Frostbite 2! Jag spela polack och rida på en häst med lans mot tyskar i WW1!

Eller kanske det kvittar, BF-serien handlar mer om prestandamässiga (ofta grafiska) adrenalinkickar och då kvittar det nästan var och när de utspelar sig.

Ett riktigt schysst westernspel hade gillats

Inaktiv
Skrivet av T.Mani:

Varför leder 2:a Världskriget??? För det har vi ju aaaaaaldrig sett förut! O.O

Förutom att alla har tröttnat på modern tid, så tror jag att folk i allmänhet känner att det inte går att kasta in massa dumma gimmicks i en krigs-era som var mycket mer mekanisk. Man slipper skräp som, optik på alla vapen; målsökande; laser; FLIR; GPS-mårten (som inte ens finns); all skit som gör spelet skräp.

Andra världskriget skulle helt enkelt tvinga Dice att koncentrera sig på att göra det "enkla" roligt, istället för att försöka skapa massa skit som ändå inte funkar.

Medlem
Skrivet av Regaz:

Planetside 2 säger jag bara. Inge mer battlefield för mig tack.
Det blir bye-bye EA och Origin för PS2 is the game for me baby!
WOOHOO!

http://www.youtube.com/watch?v=DRmOyn3Q63Q&list=UUeDczpHL6Mm-...

Skönt att du hittat ditt!
Men vi andra vill gå vidare i utvecklingen. Fast jag älskar BF2 mod så ja haltar väl lite på sanningen.:)

De första året med BF2 spelade jag med pensionerade SAS soldater på Engelska dedi servrar där snackar vi BF spelande. Där fick jag vara sniper o det gick inte senare när jag började i svensk clan för de fattade aldrig hur bra en sniper i teamet var. Den tiden skulle jag vilja ha tillbaka när spel suger sätter in.

Men de nyare spelen med DICE mod verktyg vore nice då typ BF modar skulle vara trevligt med bättre grafik för spel datorn är väl minst 3 gånger bättre än man körde BF2 på när det släpptes.

Men många slutade spela BF2 eftersom modarna oftast var bättre på balance o finliret som gjorde att det flöt bra bättre. Nostalgi.. visst men kul var det.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Ubbe:

oja! synd bara att moddstöd är något man knappt ser nu för tiden.
Om mitt minne inte sviker mig sa även DICE att det skulle vara för svårt att modda med deras frostbite? låter lite löjligt...

Jo det skulle blir för svårt då deras hejdlöst dåliga motor är till större delen byggd av tredje-parts utvecklare och licenserat skräp. En av anledningarna till att spelet är så jävla buggigt och så jäva dyrt att utveckla.

Om vi ska få modding stöd så måste dem spendera några miljoner till för att licensera verktygen till folk utanför EA. Fan service skulle EA aldrig gå med på.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Andra världskriget.

Skulle gärna vilja se ett rysk spelarläge då där man kan använda sig av katusha rocket´s = Manligaste ww2-ljudet nånsin 8)

Skrivet av Msiden:

Jag skulle vilja se ett spel där man kan bygga lite saker..
Skulle vara roligt om båda lagen kunde ha en main bas som man vill förstöra, Kanske att dom har något radiorum som man måste ta kål på för fienden får in mer trupper så länge radiorummet fungerar

Ett game mode som vore underbart,
varje lag får 5-10 minuter på sig att förstärka sin bas med sandkuddar,väggar,bunkrar,mountade vapen.minor och massa sånt, sedan efter 10 minuter börjar striden och skillsen på sitt byggande sätts på prov, Bygg dåligt och motståndarn kommer in i din bas lätt

Med world destruction så skulle allt motståndaren bygger bara flyga huller om buller skulle vara jätteroligt och klan krig skulle sättas på prov när byggandet är en viktig spel då du bygger din egen bas

Du menar precis som ett mode i Arma 2

Två lag, en person i varje lag blir utsedd till commander av de andra spelarna(man får rösta) och den personen är den som bygger upp basen. Alla andra kan sen rekrytera soldater i basen och sen springa ut i världen och försöka ta över städer och byar. Commandern kan också försöka styra olika armeeer och ge order till de andra spelarna. Målet är att ta över hela kartan och förstöra fiendebasen.

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av dotque:

Ett 2143 eller ett 1944?!
Ja tack, men först får ni gärna föra BF3 ur Beta

-Dedikerade servrar!
-Modbart
-Ordentliga listor för vapen etc, seriöst hur korkade är de på Dice egentligen?
-Ordentliga straff på Teamkillers i HC, utan straff så bryr sig inga.
-Bättre fysik
-Kartor och Gameplay i stil med Desert Combat vore trevligt!
-100+ spelare?

Lite mer banor vid släpp, men då skulle ni ju inte kunna släppa massa DLC sen och tjäna pengar så det lär väl inte hända :/
Banor där det finns massor av flyg istället för 2vs2 osv..

ArmA 3.

Ah jo förutom att jag vill ha hollywood-action, inte soldatsim!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Medlem

Hoppas på WW2 men tror det kommer utspela sig i framtiden eftersom det verkar vara lite inne nu

Medlem

Jag vill ha mitt Battlefield på Steam. Det är allt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Första världskriget!!

Medlem

Mindre shoot 'em up och mer taktiskt spelande!

Medlem
Skrivet av xLas:
Skrivet av Lolflakes:

Andra världskriget valde jag. Övriga önskemål:

- PC-exklusivt
- Dedicated servrar
- Möjlighet att modda
- Inget battlelog/origin
- Sänk tempot - mer taktik istället
- Ge oss en general för varje lag
- Fler banor
- Större banor
- Balansering av spelet tack

Ehm, Arma 2/3?

This.

Folk som vill ha nytt BF2 måste testa arma2 cti multiplayer. Som commander kan man göra mycket roliga saker som tex nuka:

http://www.youtube.com/watch?v=2eVvvZjEXmU

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Msiden:

Jag skulle vilja se ett spel där man kan bygga lite saker..
Skulle vara roligt om båda lagen kunde ha en main bas som man vill förstöra, Kanske att dom har något radiorum som man måste ta kål på för fienden får in mer trupper så länge radiorummet fungerar

Ett game mode som vore underbart,
varje lag får 5-10 minuter på sig att förstärka sin bas med sandkuddar,väggar,bunkrar,mountade vapen.minor och massa sånt, sedan efter 10 minuter börjar striden och skillsen på sitt byggande sätts på prov, Bygg dåligt och motståndarn kommer in i din bas lätt

Med world destruction så skulle allt motståndaren bygger bara flyga huller om buller skulle vara jätteroligt och klan krig skulle sättas på prov när byggandet är en viktig spel då du bygger din egen bas

Du menar precis som ett mode i Arma 2

Två lag, en person i varje lag blir utsedd till commander av de andra spelarna(man får rösta) och den personen är den som bygger upp basen. Alla andra kan sen rekrytera soldater i basen och sen springa ut i världen och försöka ta över städer och byar. Commandern kan också försöka styra olika armeeer och ge order till de andra spelarna. Målet är att ta över hela kartan och förstöra fiendebasen.

Jo något sånt, Det finns i många spel
Savage 2, Natural Selection medmera

Men jag menade att alla får bygga, tänkte lite mer som
HL2 - SourceForts
Fast man springer inte omkring med mysko vapen och lyfter plåtväggar =P
Menade mer att man ska springa runt och lägga ut skyttegravar, sandsäckar, bunkrar och sånt

Medlem

BF4 borde vara precis som 'The Sims' så man bygger sitt hus,
sen kan det komma en onding och spränga huset med en c4!
Blir ditt hus sprängt så har du förlorat =/

Medlem
Skrivet av highspeed:
Skrivet av xLas:
Skrivet av Lolflakes:

Andra världskriget valde jag. Övriga önskemål:

- PC-exklusivt
- Dedicated servrar
- Möjlighet att modda
- Inget battlelog/origin
- Sänk tempot - mer taktik istället
- Ge oss en general för varje lag
- Fler banor
- Större banor
- Balansering av spelet tack

Ehm, Arma 2/3?

This.

Folk som vill ha nytt BF2 måste testa arma2 cti multiplayer. Som commander kan man göra mycket roliga saker som tex nuka:

http://www.youtube.com/watch?v=2eVvvZjEXmU

Cti? Är inte det mot datorn? Jag har både Arma free och Operation Arrowhead men det är svårt att hitta servrar där man krigar mot varandra.

Medlem

Moddstöd, bättre destructability och gärna bättre buggtesting/fixing.

Det vore jävligt nice om dom satte det i både WW2/vietnam på något sätt med mer vapenskillnad och miljöskillnad.

Gärna bättre attityd mot fansen och sånt, minska EAs makt liksom.

Medlem

Framtiden! Eller, ja, framtid nog så man fortfarande känner igen sig, fast med ultramoderna/lätt futuristiska vapen/tillbehör. Mums! Så ja, 2143!

Alternativt Battlefield 4: Warhammer 40k

Jag valde annat. Jag skulle gärna se att de gjorde som Battlefront gjorde. Att du får de olika tidsåldrarna i samma spel. Tänk er alla banor i spelet i olika skeden 1944, bf4, viet4, 2144. Titan Mode får väldigt gärna göra en återkomst, då det faktiskt går att göra under alla tisdåldrar (hangarfartyg, bas som skall slås ut, etc).

Ish
Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Ish:
Skrivet av dotque:

Ett 2143 eller ett 1944?!
Ja tack, men först får ni gärna föra BF3 ur Beta

-Dedikerade servrar!
-Modbart
-Ordentliga listor för vapen etc, seriöst hur korkade är de på Dice egentligen?
-Ordentliga straff på Teamkillers i HC, utan straff så bryr sig inga.
-Bättre fysik
-Kartor och Gameplay i stil med Desert Combat vore trevligt!
-100+ spelare?

Lite mer banor vid släpp, men då skulle ni ju inte kunna släppa massa DLC sen och tjäna pengar så det lär väl inte hända :/
Banor där det finns massor av flyg istället för 2vs2 osv..

ArmA 3.

Ah jo förutom att jag vill ha hollywood-action, inte soldatsim!

Har du tur så släpps project reality till A3 också


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

För att låna och ändra Lolflakes lista:

- PC-exklusivt
- Dedicated servrar
- Möjlighet att modda
- Inget battlelog/origin
- Tillgängligt på Steam
- Ge oss en general för varje lag
- Fler banor
- Balansering av spelet tack
- Inte en massa ny skit som alla spel ska ha
- Måttligt sänkt tempo
- Ett riktigt jäkla vapen, köper det inte om jag inte får något liknande som min älskade M1 Garand.
- Ingen OP PPSH eller linande tack

Jag vill se ett välpolerat och balanserat och nytt Battlefield 4 som liknar Battlefiled Bc 2 Vietnam.

Medlem

Trodde aldrig jag skulle säga det, men att spela ett WW2 FPS igen skulle kännas nytt och fräscht ^^
Minns den gamla goda tiden med BF 1942, Hidden and Dangerous, CoD 1-3, kanske så man ska ta och spela igenom någon hgammal goding för att återuppleva det som gjorde FPS så bra, känslan som nya spel saknar...

Medlem

Battlefield: Mutant Chronicles

...med samma tema som det ur Target Games gamla rollspel är något jag alltid drömt om.

- Lika storslaget och episkt som BF en gång var och återigen kan bli.
- Next gen
- Bättre fysik, destruction på banan och fordon
- + "Lolflakes" övriga

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Ish:
Skrivet av dotque:

Ett 2143 eller ett 1944?!
Ja tack, men först får ni gärna föra BF3 ur Beta

-Dedikerade servrar!
-Modbart
-Ordentliga listor för vapen etc, seriöst hur korkade är de på Dice egentligen?
-Ordentliga straff på Teamkillers i HC, utan straff så bryr sig inga.
-Bättre fysik
-Kartor och Gameplay i stil med Desert Combat vore trevligt!
-100+ spelare?

Lite mer banor vid släpp, men då skulle ni ju inte kunna släppa massa DLC sen och tjäna pengar så det lär väl inte hända :/
Banor där det finns massor av flyg istället för 2vs2 osv..

ArmA 3.

Ah jo förutom att jag vill ha hollywood-action, inte soldatsim!

Har du tur så släpps project reality till A3 också

Fast... då blir det ÄNNU mer soldatsim.

Ish
Medlem
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Ish:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Ish:
Skrivet av dotque:

Ett 2143 eller ett 1944?!
Ja tack, men först får ni gärna föra BF3 ur Beta

-Dedikerade servrar!
-Modbart
-Ordentliga listor för vapen etc, seriöst hur korkade är de på Dice egentligen?
-Ordentliga straff på Teamkillers i HC, utan straff så bryr sig inga.
-Bättre fysik
-Kartor och Gameplay i stil med Desert Combat vore trevligt!
-100+ spelare?

Lite mer banor vid släpp, men då skulle ni ju inte kunna släppa massa DLC sen och tjäna pengar så det lär väl inte hända :/
Banor där det finns massor av flyg istället för 2vs2 osv..

ArmA 3.

Ah jo förutom att jag vill ha hollywood-action, inte soldatsim!

Har du tur så släpps project reality till A3 också

Fast... då blir det ÄNNU mer soldatsim.

Tror du förväxlar PR med ACE2.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Skriv svar