Portal genomsprunget på 8:31
Själklart skall glitchar och buggar utnyttjas i speed run. Har alltid varit så. När de kör speed run marathon så är det ju en stor del av nöjet hur de trixar för att få bra tid.
Det finns olika sätt, segmenterad och den man spelar igenom hela spelet i ett svep. (andra sätt också)
Här har ni länken till "föreningen" eller vad man skall kalla det:
http://speeddemosarchive.com/
Senaste de lagt upp är Max Payne. Dead on Arrival svårighetsgrad. Originalet! Rekommenderad tittning! Killen har hållit på i ett år med samma speed run. Gjorde segmenterad speed run först, sedan denna.
Edit: Glömde säga att efter 19 minuter när han kommer till Ragnarok så börjar en del imponerande saker. Efter det rullar han balansakten i drömsekvenserna mer eller mindre baklänges för att spara 2 sekunder. Att utnyttja dessa "glitches" är svårare än att spela normalt.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Var rätt tråkigt spel se en speedrun på när allt bara handlade om att exploita glitches. Har gillat speedruns sedan "Quake Done Quick(er)"-eran, där var det riktigt kul se alla grenade/rocket-jumps och bunnyjumping finurligheter som hittades på.
Är väl inget fel på speedrunnen i sig, det är bara ointressant speedrun för mig när Portal i sig har sån enorm potential som pusselspel verkligen få folk att tänka till. Nu var det bara en besvikelse, istället för finurliga hopp och crazy airstunts fick man se ett massa glitchande för att skippa allt innehåll istället... (speedruns går ju ut på att skippa innehåll, men ni förstår vad jag menar)
Var rätt tråkigt spel se en speedrun på när allt bara handlade om att exploita glitches. Har gillat speedruns sedan "Quake Done Quick(er)"-eran, där var det riktigt kul se alla grenade/rocket-jumps och bunnyjumping finurligheter som hittades på.
Är väl inget fel på speedrunnen i sig, det är bara ointressant speedrun för mig när Portal i sig har sån enorm potential som pusselspel verkligen få folk att tänka till. Nu var det bara en besvikelse, istället för finurliga hopp och crazy airstunts fick man se ett massa glitchande för att skippa allt innehåll istället... (speedruns går ju ut på att skippa innehåll, men ni förstår vad jag menar)
Det du vill se är en vanlig, men väldigt duktig, "let's play". Det finns säkert på nätet.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Varför blev du arg?
Jag uppfattade ditt svar som nervärderande attityd, dvs "Du ska se en vanlig svensson let's play som säkert finns men ingen annan vill se, sök på nätet." när jag sa att jag vill se content lösas snabbt, men inte skippa content.
Kanske var lite aggressiv, får ursäkta och skylla på vinglaset. Som sagt, ursäkta om jag missuppfattade dig, är nog bara mitt natthumör som spökar.
Varför blev du arg?
Jag uppfattade ditt svar som nervärderande attityd, dvs "Du ska se en vanlig svensson let's play som säkert finns men ingen annan vill se, sök på nätet." när jag sa att jag vill se content lösas snabbt, men inte skippa content.
Kanske var lite aggressiv, får ursäkta och skylla på vinglaset. Som sagt, ursäkta om jag missuppfattade dig, är nog bara mitt natthumör som spökar.
Ursäkten godtagen och "cred" till dig för det! Det jag skrev var vänligt menat. Jag nämnde trots allt att spelaren du ville se skulle vara väldigt duktig. Precis som qdq-spelare.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
[Ursäkten godtagen och "cred" till dig för det! Det jag skrev var vänligt menat. Jag nämnde trots allt att spelaren du ville se skulle vara väldigt duktig. Precis som qdq-spelare.
Fel gör vi alla nån gång, det svåra är att stå för dom Jag önskar dig en trevlig natt, och så slutar vi (min) missuppfattning-fallet här
Själklart skall glitchar och buggar utnyttjas i speed run. Har alltid varit så. När de kör speed run marathon så är det ju en stor del av nöjet hur de trixar för att få bra tid.
Det finns olika sätt, segmenterad och den man spelar igenom hela spelet i ett svep. (andra sätt också)
Här har ni länken till "föreningen" eller vad man skall kalla det:
http://speeddemosarchive.com/
Senaste de lagt upp är Max Payne. Dead on Arrival svårighetsgrad. Originalet! Rekommenderad tittning! Killen har hållit på i ett år med samma speed run. Gjorde segmenterad speed run först, sedan denna.
Edit: Glömde säga att efter 19 minuter när han kommer till Ragnarok så börjar en del imponerande saker. Efter det rullar han balansakten i drömsekvenserna mer eller mindre baklänges för att spara 2 sekunder. Att utnyttja dessa "glitches" är svårare än att spela normalt.
Ja det tar nog sin lilla tid att hitta alla dessa buggar och kunna utnyttja dessa för att få bästa tid. Så länge de följer de regler som finns ser jag inget fel i att göra som de gör även om jag kanske inte finner det så kul att kolla på men det är väl för att jag hellre ser någon som tar sig an samtliga banor på kortast möjliga tid. Sedan så har vi ju ett annat problem med att använda sig av buggar och det är att dessa kanske fixas till i en patch vilket gör att man inte längre kan använda sig av dom och då blir det ju knappast rättvist för de som ska försöka slå tiden. Minns inte riktigt var det fanns för regler kring detta men jag anser att om något sådant sker så borde tiden inte lägre vara giltig.
Håller själv på att köra MP 1 på DoA och att klara det på mindre än en timme är ta mig tusan inte dåligt. Får kolla den videon efter att jag kört klart det...när det nu blir=).
Själklart skall glitchar och buggar utnyttjas i speed run. Har alltid varit så. När de kör speed run marathon så är det ju en stor del av nöjet hur de trixar för att få bra tid.
Det finns olika sätt, segmenterad och den man spelar igenom hela spelet i ett svep. (andra sätt också)
Här har ni länken till "föreningen" eller vad man skall kalla det:
http://speeddemosarchive.com/
Senaste de lagt upp är Max Payne. Dead on Arrival svårighetsgrad. Originalet! Rekommenderad tittning! Killen har hållit på i ett år med samma speed run. Gjorde segmenterad speed run först, sedan denna.
Edit: Glömde säga att efter 19 minuter när han kommer till Ragnarok så börjar en del imponerande saker. Efter det rullar han balansakten i drömsekvenserna mer eller mindre baklänges för att spara 2 sekunder. Att utnyttja dessa "glitches" är svårare än att spela normalt.
Ja det tar nog sin lilla tid att hitta alla dessa buggar och kunna utnyttja dessa för att få bästa tid. Så länge de följer de regler som finns ser jag inget fel i att göra som de gör även om jag kanske inte finner det så kul att kolla på men det är väl för att jag hellre ser någon som tar sig an samtliga banor på kortast möjliga tid. Sedan så har vi ju ett annat problem med att använda sig av buggar och det är att dessa kanske fixas till i en patch vilket gör att man inte längre kan använda sig av dom och då blir det ju knappast rättvist för de som ska försöka slå tiden. Minns inte riktigt var det fanns för regler kring detta men jag anser att om något sådant sker så borde tiden inte lägre vara giltig.
Håller själv på att köra MP 1 på DoA och att klara det på mindre än en timme är ta mig tusan inte dåligt. Får kolla den videon efter att jag kört klart det...när det nu blir=).
I mitt inlägg som du citerade finns en länk till en sida, där kan man hitta reglerna som speeddemosarchive använder.
Här: http://speeddemosarchive.com/lang/rules_en.html
Vär att notera är att de publicerar "speed runs" inte rekord.
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.