Fler än 500 000 har provat zombie-succén DayZ

Medlem
Skrivet av TexN:

Kontrollerna tog kål på mig.

Flummigare/klumpigare kontroller och spel får man leta efter ._:

Men älskar iden, hoppas dom lyckas finslipa allt.

Stäng av vertical sync samt ändra kontrollerna själv?
Du är ingen gamer va? ^^

Skrivet av henkka:
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av henkka:

dörrar/buskar/träd som dödar dig vid beröring, inventory-wipeout, grejer som försvinner i tomma intet när du skall flytta dem till ryggsäcken, benbrott för ingenting, det överväldigande fusket med item-spawning/maphacks/wallhack osv osv.

Det kallas alpha för en anledning.

No shit Sherlock.

Grattis! Du vann just priset för det mest upprepade svaret i datorspelens historia.

http://piv.pivpiv.dk/

Fast det stämmer ju, folk klagar över allting och tror att det är såhär spelet kommer vara i slutet utan att fatta att det egentligen är alpha, ser er inte som spelare utan som testare(och det är en skillnad med konstruktiv kritik och tjat).

Moderator | Testpilot

Vill inte säga spelet är dåligt, men det hade varit trevligt om det var ett "riktigt spel" och inte en mod. Kan skapa sina helg egna grejjer och är inte bunden till spelet det är en mod till.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vill inte säga spelet är dåligt, men det hade varit trevligt om det var ett "riktigt spel" och inte en mod. Kan skapa sina helg egna grejjer och är inte bunden till spelet det är en mod till.

Eftersom att det har blivit så fruktansvärt populärt skulle det inte förvåna mig om det kommer en DayZ standalone-edition. Däremot sa skaparen av DayZ att han funderat på detta men det skulle krävas flera år av utveckling där Arma 2 redan ligger en bra bit på vägen med optimering av nätkod osv.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vill inte säga spelet är dåligt, men det hade varit trevligt om det var ett "riktigt spel" och inte en mod. Kan skapa sina helg egna grejjer och är inte bunden till spelet det är en mod till.

Dock är det en från Bohemia Interactive som ligger bakom den här moden. Kan rekommendera denna video om man är intresserad om att veta mer om spelet WTF Is... : DayZ ? (Hyper WTF Edition)

Medlem

är det ett strikt MP-lir eller?

Inaktiv

Tänk er en framtid med totalt låsta spel utan möjlighet till modfiering (för att sälja DLC). Det dödar innovationen.

Team fortress, Counter-strike, DotA och alla djävla elder scrolls mods för att nämna några.

Har inte lirat DayZ men spenderat många timmar på att kolla live-stream av det på twitch.tv . Bohemia-snubben som gjort denna mod ska ha en eloge samt hela gänget förövrigt som möjliggör modifiering av Arma. Annars skulle vi istället lirat skitspel som Dead Island (/ragequit/uninstall/töm papperskorg/wipe free space) och tyckt att det var det bästa som finns.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av blackholesun:

är det ett strikt MP-lir eller?

Beror på hur man ser på det, rent tekniskt så krävs det att man kopplar upp sig mot en server men rent spelmässigt kan man spela helt solo då fienderna är AI styrda (dock kan man tydligen räkna med att även spelare kommer döda en, speciellt om man har turen att få tag på ett vapen (detta verkar inte vara ett lätt spel och det kan tydligen ta lång tid innan man ens hittar något att försvara sig med).

Medlem

Jodå jag har testat modden och ger det tummen upp. Däremot föredrar jag fortfarande ArmA2 så det har inte blivit så mycket tid i DayZ.

Jag gillar att man bara har ett liv. Dör man så förlorar man allt. Tänk om det var så i ModernWarfare? Du förlorar alla unlocks.

När DayZ kommit ur alfa-stadiet och blivit mer polerat kommer jag att spendera mer tid i det.

Någon postade "WTF is..." och den är värd att posta igen:


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Började lira igår och det är minst sagt beroendeframkallande, mitt arbete har fått lida lite idag kan jag säga höhö.. har fått med mig 2 polare som också ska börja spela och det är mycket roligare att spela tillsammans med andra, som lonewolf klarar man sig inte länge..

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Tror inte att buggarna som folk stör sig på har med själva modden att göra. Hela Arma motorn bara är sån. Och spelar man det som andra spel så kan jag tänka mig att det kan va rätt frustrerande.

Nja, i detta fallet så lägger modden till mer "features" än vad som redan fanns vanilla. Jag har efter 20 minuters testande blivit:
1. Spawncampad av någon jäkla patetisk loser som av någon anledning sköt mig i ryggen 3 gånger i rad.
2. Ihjälhuggen av zombies när jag stängt alla dörrar till ett litet skjul jag tyckte jag var smart när jag stängde in mig i. Zombiesarna ignorerade dörrarna och wallhackade sig in.
3. 4 freezes (ant beroende på servern i o f s)
4. oändlig dödssekvens (nar man får det gröna timglaset). Efter 5 minuter stängde jag manuellt av spelet. Då höll den fortarande på att räkna ner.

Men det är roligt medan det varar, som doktorn sa.
Känns verkligen som en blandning av Amnesia och The Road eller nåt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Turbodog:

Tror inte att buggarna som folk stör sig på har med själva modden att göra. Hela Arma motorn bara är sån. Och spelar man det som andra spel så kan jag tänka mig att det kan va rätt frustrerande.

Nja, i detta fallet så lägger modden till mer "features" än vad som redan fanns vanilla. Jag har efter 20 minuters testande blivit:
1. Spawncampad av någon jäkla patetisk loser som av någon anledning sköt mig i ryggen 3 gånger i rad.
2. Ihjälhuggen av zombies när jag stängt alla dörrar till ett litet skjul jag tyckte jag var smart när jag stängde in mig i. Zombiesarna ignorerade dörrarna och wallhackade sig in.
3. 4 freezes (ant beroende på servern i o f s)
4. oändlig dödssekvens (nar man får det gröna timglaset). Efter 5 minuter stängde jag manuellt av spelet. Då höll den fortarande på att räkna ner.

Men det är roligt medan det varar, som doktorn sa.
Känns verkligen som en blandning av Amnesia och The Road eller nåt.

Haha! Ja, det är sådant man får dra lärdom av och helt enkelt anpassa sin spelstil


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Day Z= Daisy?

Det borde väl locka till sig fler feminister

Inväntar också det fristående spelet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar