Ouya-konsolen är mycket liten
Med drygt 35 timmar kvar av Kickstarter-insamlingen har nya bilder släppts på Android-konsolen. Den är liten. Mycket liten.
värkar som att de har tänkt mera på snygghet än skönt grepp när det gäller kontrollen men vad vet jag.
den behöver inte vara stor eftersom att den inte ska köra extremt krävande spel. dock tycker jag att 1gb ram låter lite lite och 4 kärnor låter lite mycket
Ps. här har ni officiella specs
Tegra3 quad-core processor
1GB RAM
8GB of internal flash storage
HDMI connection to the TV, with support for up to 1080p HD
WiFi 802.11 b/g/n
Bluetooth LE 4.0
USB 2.0 (one)
Wireless controller with standard controls (two analog sticks, d-pad, eight action buttons, a system button), a touchpad
Android 4.0
Tror nog ouya kan bli en mycket bra konsol för casual-spel, måste ärligt talat säga att mobilmarknaden är en väldigt innovation marknad. Skulle definitivt kunna tänka mig att köpa en ouya om det kommer bra och roliga spel. Det har väl med personliga preferenser att göra, jag som är relativt ointresserad av grafik som ser verklig ut och föredrar glad tecknad grafik a la rayman, machinarium, PvZ etc. skulle nog kunna uppskatta ouya.
Jag förstår inte riktigt. Om man vill spela indie-spel och liknande så går det ju redan på både Xbox och PC.
De tycker att konsolspel (förmodligen AAA-titlar) är för dyra och deras lösning är att göra en konsol som bara gör små indie-spel... alternativet för att bara köpa små spel finns ju redan.
Jag läser folks kommentarer här men jag blir faktiskt inte klokare på det.
Jag förstår inte riktigt. Om man vill spela indie-spel och liknande så går det ju redan på både Xbox och PC.
De tycker att konsolspel (förmodligen AAA-titlar) är för dyra och deras lösning är att göra en konsol som bara gör små indie-spel... alternativet för att bara köpa små spel finns ju redan.
Jag läser folks kommentarer här men jag blir faktiskt inte klokare på det.
Förmodligen kommer den ha sin egen line-up av spel, jag älskar xbla men många utvecklare gör det inte, kanske vi får se fler indieutvecklare välja ouya istället. Sen så föredrar många att spela från soffan, särskilt casualspelare, då fungerar inte pc lika bra.
Jag förstår inte riktigt. Om man vill spela indie-spel och liknande så går det ju redan på både Xbox och PC.
De tycker att konsolspel (förmodligen AAA-titlar) är för dyra och deras lösning är att göra en konsol som bara gör små indie-spel... alternativet för att bara köpa små spel finns ju redan.
Jag läser folks kommentarer här men jag blir faktiskt inte klokare på det.
Det är ju just att den kör android så du har ju tillgång till tusentals appar utöver att bara en mycket smidigare konsoll t.ex. Perfekt att ta med sig på resan/sommarstugan är ju bara ett par tänkbara scenarios där denna komma funka mycket smidigare än en 360/PS3, men är du nöjd med din nuvarande konsoll så finns det ju ingen anledning köpa denna heller, den är ju förövrigt inte ens till för att konkurera med 360/PS3.
Jag förstår inte riktigt vad den här konsolen fyller för tomrum... Spela Angry Birds och Wordfeud på 42"?
Spela sköna multiplayer indie-lir utvecklade m.h.a deras SDK samt kolla film via XBMC på min 104" är vad jag hade tänkt iaf
Ursäkta mig men.... vafan behöver man en 104" för!?
" Ouya-konsolen är mycket liten"
Ända tills man får se kontrollen ur ett annat perspektiv och till sin förvåning upptäcker att den har ett djup på 2 meter.
SE
haha men det var någon som inte såg det roliga i din kommentar (dock gjorde jag det!)
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Det är inte storleken som är viktig, typ vad man gör med den
Jag verkligen längtar tills jag får min levererad.
Den har ju mycket bättre prestanda än t.ex Megadrive/Supernintendo som var dom senaste konsolerna som var riktigt bra.
Kan den leverera samma sorts spel som det fanns till konsoler på 80/90-talen så är min lycka gjord. Vill jag ha grafikfläsk och så kallade AAA spel så använder jag ju PC:n.
Frågan man borde ställa sig är vilken nisch dagens konsoler fyller...
Skippy R.I.P. 17/7 2006