"Flickväns-läget" i Borderlands 2 rör upp känslor

Robot
"Flickväns-läget" i Borderlands 2 rör upp känslor

Borderlands 2-utvecklaren hamnar i blåsväder efter uttalande om ett förenklat spelläge för flickvänner.

#borderlands-2, #gearbox


Medlem
"Flickväns-läget" i Borderlands 2 rör upp känslor

... har folk inget bättre för sig än att hålla på såhär?

Medlem

hellre en extrafiende, än det här
Originalet hade så få fiender att man trodde att man sprang i cirklar

dmn
Medlem

Tjejer ÄR ju sämre på spel, så det är ju inget konstigt med ett sånt läge?

Medlem
Skrivet av dmn:

Tjejer ÄR ju sämre på spel, så det är ju inget konstigt med ett sånt läge?

Och systematiserade generaliseringar av olika typer av människor har varit en bra idé exakt när?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av dmn:

Tjejer ÄR ju sämre på spel, så det är ju inget konstigt med ett sånt läge?

Din empiriska studie innefattandes din syster är inte generell för samtliga kvinnor tyvärr

Medlem

Fasen vad alla ska vara så känsliga nuförtiden...

Medlem

Bra tanke. Dumt att referera till med en könsstämpel.

Medlem

Döp det till henläget så blir alla nöjda.......

Medlem

Vilka moralkärringar....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av dmn:

Tjejer ÄR ju sämre på spel, så det är ju inget konstigt med ett sånt läge?

Tjejer är även sämre på att köra bil. De är också sämre på fysiskt arbete och förtjänar därför en lägre lön än män. Fan, kvinnor duger ju egentligen bara till hushålssysslor, så att de ska jobba överhuvudtaget är väl överkant.

Nej, tacka vet jag att 50-talet är över.

Medlem

Min flickvän behöver ett flickvänsläge i spel så även hon kan njuta av dem, jag ser inget fel här.

Medlem

Tjejer är ju för dåliga, det vet väl alla. Det är ju därför de kallas för tjejer ju.

http://www.bokus.com/bok/9789172321847/ingen-tar-skit-i-de-la...


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av dmn:

Tjejer ÄR ju sämre på spel, så det är ju inget konstigt med ett sånt läge?

Och systematiserade generaliseringar av olika typer av människor har varit en bra idé exakt när?

Verkar vara det mest populära någonsin här på FZ när det gäller asiatiska eller amerikanska nyheter.

Medlem
Skrivet av dmn:

Tjejer ÄR ju sämre på spel, så det är ju inget konstigt med ett sånt läge?

och killar öppnar käften i dåliga tillfällen och gör narr av sig själva och blir sedan idiotförklarade. roligt va?

Medlem

>Borderlands 2 har INGET flickvänsläge. Den som säger något annat har fått fel information eller försöker göra ett drama av något som inte finns.

Sluta göra drama av inget som finns FZ

Medlem
Skrivet av dmn:

Tjejer ÄR ju sämre på spel, så det är ju inget konstigt med ett sånt läge?

Jag vill se dig slå min flickvän i Quake.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Medlem

Vill minnas att jag och min fru var ungefär jämnbra på Borderlands när det begav sig. Vi är också ungefär jämnbra i TF2 även om vi spelar lite olika klasser

Dumt att använda det uttrycket, men bra idé att ha ett läge så att de som inte spelat spelet så mycket kan hoppa in. Lite tradigt om man måste ha en sexuell relation men det man som man spelar co-op med bara...

Medlem

De som säger att tjejer är sämre på fps har inte spelat mot min sambo.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Har faktiskt inget mot ett sådant läge om det kan få min flickvän att börja spela spel med eller mot mig. Vore kul att ha någon att spela med!

Medlem
Skrivet av dmn:

Tjejer ÄR ju sämre på spel, så det är ju inget konstigt med ett sånt läge?

Haha rätt kul att se hur många som blev butthurt utav den här kommentaren, vita riddare på hästar?

Iallafall rent generellt så håller jag med, men såklart finns det undantag. Män är generellt sätt bättre på allt förutom vissa undantag då tjejer är bättre, kolla sporten, uppfinningar etc. Där är majoriteten män, och är bättre på allt!

Sen är det självklart inget dåligt i sig, it's just nature, vi män är mer utformade för sådant.


signatur

Life is short , play more

Redaktör
Skrivet av DarkZide8:

>Borderlands 2 har INGET flickvänsläge. Den som säger något annat har fått fel information eller försöker göra ett drama av något som inte finns.

Sluta göra drama av inget som finns FZ

Vi låter antalet arga kommentarer på vår nyhet avgöra om det är drama eller ej.


signatur
Redaktör
Skrivet av SajCo:

Sen är det självklart inget dåligt i sig, it's just nature, vi män är mer utformade för sådant.

Men kvinnor får ju högre betyg än män i skolan. Hur går det ihop – sätter skolsystemet orättvisa betyg? Eller kan det vara så att kvinnor trots större kunskap inte får samma möjligheter som männen?


signatur
Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av dmn:

Tjejer ÄR ju sämre på spel, så det är ju inget konstigt med ett sånt läge?

Jag vill se dig slå min flickvän i Quake.

Lägg av du har ju ingen tjej!

Skrivet av SajCo:
Skrivet av dmn:

Tjejer ÄR ju sämre på spel, så det är ju inget konstigt med ett sånt läge?

Haha rätt kul att se hur många som blev butthurt utav den här kommentaren, vita riddare på hästar?

Iallafall rent generellt så håller jag med, men såklart finns det undantag. Män är generellt sätt bättre på allt förutom vissa undantag då tjejer är bättre, kolla sporten, uppfinningar etc. Där är majoriteten män, och är bättre på allt!

Sen är det självklart inget dåligt i sig, it&#039;s just nature, vi män är mer utformade för sådant.

Du kanske sov under dina samhällskunskapslektioner men att män är historiskt sätt mer dominanta i forskningsvärlden har att göra med dåtidens samhällsuppbyggnad dvs patriarkatet, något som började tyna bort för ca 40 år sedan, och inte något biologiskt resonemang.

Citat:

Och ett uttalande som av förklarliga skäl rör upp känslor.

Varför då?

Det finns inget poängsamlande i att vara så PK som möjligt. Det blir bara löjligt efter ett tag när man blundar för hur verkligheten ser ut.

Med det menat betyder det inte att tjejer är sämre, utan att flickvänner oftast inte spelar spel lika mycket som ens pojkvän. Och att förneka att spelvärlden är mansdominerad är ju bara skrämmande.

Klumpigt, djävligt klumpigt uttalat!.

Hur skulle reaktionerna ha varit om det kallats "Noob-mode"? Jag vet inte, det hela känns så fabricerat för reaktion.

Ett sånt här läge kan göra det roligare för mig att spela med mina vänner, jag är ingen "Fps-mästare", så kanske jag kan hålla samma takt i framtiden i BL2.

Men att kalla det Flickväns läge är ju inte bara en förnedrande kommentar för tjejer som spelar utan visar kanske också på bevis på hur Gamer mentalitet fortfarande släpar efter på flera områden...som att kalla andra för moralkärringar?.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag trodde att "fickvänsläget" var när man spelade spelet på konsol.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Själva idén med att göra spelet mer lättillgängligt för såna som inte sitter och nöter fps känns faktiskt bra, det är svårt att övertala folk att sätta sig ner och spela när de bara dör och känner sig dåliga. Att minska tröskeln för nya spelare borde ju kunna ge oss fler motspelare och tillverkarna fler potentiella kunder.

Skriv svar