Låst fps och upplösning för Dark Souls till pc

Medlem

1024x720... Retro.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Javas:

Tack för varningen FZ, nu sparade man sig flera hundralappar. Fortsätt rapportera sånt här så fort ni upptäcker något, det finns inget värre än att bränna 400 spänn eller mer på ett spel som visar sig vara skräp så fort man börjar spela

Äsch då, det är ju sånt vi finns till för. Det, plus kassa Paint-montage föreställandes Bobby Kotick.

Haha, nu var det länge sen Bobby Kotick drog ett dumt uttalande a´la good ol days


signatur

Game long and prosper

Medlem

jaha vi som skrev på pappret att vi ville ha Dark souls till PC förvänta oss nog inte detta jävla skit när vi drömde om banka skiten ur spelet. nu blir det fan inge köp. kan jag lika gärna spela igenom spelet igenom om jag så vill på 360n

Medlem

Ja du, det där satte spiken i kistan! Aldrig i livet att jag kommer att köpa Dark Souls för PC om det skall vara sådär!
Hur jävla dumma i huvudet får dom vara egentligen?
T.o.m min morsa skulle tycka att det är helt jävla korkat att göra sådär >_<


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

15" upplösning. Niiiiice.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Puscifer:

Att spelutvecklarna aldrig lär sig. PC-gamers vill inte ha konsolportade spel.

Jag såg verkligen fram emot det här spelet..

Som sagts tidigare, detta är något de redan gått ut med att de tänkte göra. Men du verkar inte vara ensam om att ha missat den infon.

Men du verkar ha missat att portningen är dåligare än originalversionen?

Spelet kommer att se dåligare ut på pc än på en 7 år gammal konsol.....

Jasså det verkar jag, hur kom du fram till det?
Det bör ändå inte komma som en shock för alla då de uttalat sig och sagt att de i princip inte vet vad det gör.

Men jag håller helt med om att man borde antingen hyrt in expertis eller låtit några andra stå för portningen.

Ehh, jag mår lite illa nu. Hur tänker de egentligen? Varför taggade man fansen och gjorde dem så här besvikna?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

"hardcore gaming"
"konsolerna håller inte alls tillbaks utvecklingen"

jomensåatteeeeeeeeeeeeeeeeee

Medlem

Och sedan gnäller dom på att det säljs för lite pc spwl. Undrar varför.... Suck. Vidare 30fps kanske är bra för den som är blind, eller konsoll spelare som efter det jag läst i tråden var 0 krav eller förståelse på hur nått fungerar.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Ett utgivar beslut. De planerade aldrig att göra en PC-version och kände sig tvingade av namninsamlingen. Det finns ingen mening att göra en PC-port om man inte gör det bra. Alan Wake är ett bra exempel på en bra PC-port och utvecklarna betalade för den ur egen ficka när utgivaren vägrade finansiera det.
På andra hållet så är CD Projekt Red ett bra exempel på ett företag som lägger mycket jobb på en bra port till konsol utan att påverka PC-versionen.

Medlem

Först var jag någelunda besviken när PC-versionen annonserades ut, så bara en vecka tidigare hade jag köpt PS3-versionen. Men ju mer jag hör om PC-versionen, ju mer tycker jag att jag nog gjorde rätt trots allt.

Medlem
Skrivet av IceMan:

Och sedan gnäller dom på att det säljs för lite pc spwl. Undrar varför.... Suck. Vidare 30fps kanske är bra för den som är blind, eller konsoll spelare som efter det jag läst i tråden var 0 krav eller förståelse på hur nått fungerar.

Det sorgliga är att det inte bara är PC gamers som får lida för spelutvecklares/utgivares brist på hjärnceller men det svider nog lite mer för oss som väljer att spela på en så flexibel plattform som pc nu är. Att folk tvunget ska hata på ps3/xbox 360/pc gör inte saker och ting bättre. Bättre förståelse och mindre kamp mellan egon behövs från alla håll.

Och nej, jag hatar inte din post, håller fullständigt med

30 fps och låg upplösning kanske funkade på stenåldern, men nu är det ju faktiskt 2012.

Medlem

Bör också noteras att det är japanska utgivare och om något så har de aldrig sett vikten utav PC då konsol dominerar i Japan ganska så rejält

Medlem

dark souls var ju aldrig tänkt å få en pc version så motorn är ju inte gord för pc alls. å dom har ju aldrig utvecklat till pc å är väll inte direkt en stor studio heller så dom har väll knappast råd å ta in folk eller lejja bort jobbet. är ju enbart pga massa tjat från pc folk som ville ha en pc version som dom gör det huvud taget å dom har ju sagt från början att pc version kommer vara identisk med konsol version på alla punkter ink fps, upplösning å fps drops. så vad hade ni förväntat er?

Medlem
Skrivet av AW8:

Ännu ett bevis på att konsolerna är bättre än PC.

Stenåldern ju.

Medlem

Har för mig att detta är vad dem sagt hela tiden, spelet blir en direkt port.

Skönt att man körde det på PS3 då

Medlem

En dålig konsollport är lite som att köpa begagnad äppeljuice. Det kanske ser likadant ut men någon har pissat i förpackningen för att fylla upp den.

Men om folk inte köper detta till PC kommer de ju bara lämna PC marknaden. Det är inte som om bojkottning skulle uppmuntra dem till att göra bättre grejer när de egentligen inte finns utvecklare som vill satsa på PC.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Javas:

Tack för varningen FZ, nu sparade man sig flera hundralappar. Fortsätt rapportera sånt här så fort ni upptäcker något, det finns inget värre än att bränna 400 spänn eller mer på ett spel som visar sig vara skräp så fort man börjar spela

Äsch då, det är ju sånt vi finns till för. Det, plus kassa Paint-montage föreställandes Bobby Kotick.

Jasså? Brände 400 spänn på halkbane Operation Flashpoint: Dragon Rising . Så det där du sa stämmer inte riktigt IMO... *Och ja, jag drog upp det för 50000 gången här på FZ but i dont care!*

Inaktiv

De verkar ju inte riktigt klara i skallen. Tänkte köpa spelet till PC, men nu, nej tack.

Medlem

Jag är inte ett fan av RPG-spel och jag har en PS3 men äger inte detta spel eftersom jag helt enkelt inte är intresserad av det, men skall det vara så svårt att göra en vettig PC-version av detta spel?, jag menar, 1024x720 är ju en helt skrattretande låg upplösning och med dagens datorer skulle man ju bra kunna göra en PC-version som lätt skulle klara av åtminstone 100 FPS på en hyfsad dator.

Inaktiv
Skrivet av Vincent_graymore:

Men om folk inte köper detta till PC kommer de ju bara lämna PC marknaden. Det är inte som om bojkottning skulle uppmuntra dem till att göra bättre grejer när de egentligen inte finns utvecklare som vill satsa på PC.

Att köpa denna skiten till spel ger ju utvecklarna signalen att det inte spelar någon roll vad de gör - PC-idioterna köper det ändå.

Medlem

Ska jag vara helt ärlig så bryr jag mig inte om att det är låst vi 30 FPS. Ett spel som Dark Souls som inte är speciellt snabbt behöver knappast mer, det är ju inte direkt Quake eller Painkiller vi snackar om.

Däremot är 1024x720 fanimej oacceptabelt. Jag kommer ju få ögonskador av den upplösningen.

Medlem

Ta´t lugnt nu...bara att plocka fram den gamla 14 tummaren och köra för fan.

Nån som vet om det kommer stödja färger?

Medlem

Sånt här har de ju sagt flera ggr tidigare och folk har sagt att det blir bra ändå och att det är bra att de iaf är ärliga, haha vilken smörja detta blir.

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Typhor:

Destruktiv information? snälla....

Dark Souls är ett mästerverk och några sketna 30 fps är ingen undanflykt för att gå miste om det. Äger det till 360 och har GIVETVIS redan förbokat det på Steam.

Error 37, Det är ett problem det, 30 fps är det inte. Barn och deras undanflykter. You just aren&#039;t Prepared to Die!

Du vet inte vad en PC är för något.
30fps, vet du vad det är?
Upplösning, hört talas om det?
Det är du som är ett litet barn i en teknisk värld.

30 frames per second fungerar utmärkt och påverkar inte spelet. Barn och deras Undanflykter

Du har fel. Och definitivt inte 1024x720 på en pc.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hade inte direkt några höga förväntningar på en övergång till pc:n. Men 1024x768?! Det var ju modernt när quake I kom ut under slutet på 90-talet. Undrar vilken upplösning som konsolversionen har?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hade aldrig tänkt köpa spelet, men jävligt osmidigt gjort av utvecklarna. Har spelat många dåliga ports, men detta låter ju löjligt.

Medlem

haha hade det varit så svårt åtminstone få högre upplösning vafan den var ju highend för 5 år sen eller nåt

vilket bajs.

Medlem

Så jävla korkat. Måste ha tagit max 2 minuter att porta det spelet till PC?

Skriv svar