Så grymma blir legendariska föremål i Diablo III version 1.04

Robot
Så grymma blir legendariska föremål i Diablo III version 1.04

Version 1.04 är tänkt att nå ut innan månaden är över, och Blizzard detaljerar hur de förbättrar de legendariska föremålen. De blir fantastiskt mycket bättre. Missa inte heller Barbar-förändringarna.

#diablo-iii, #blizzard


Medlem
Så grymma blir legendariska föremål i Diablo III version 1.04

Påtiden, unika items ska ha unika effekter. Nåväl, inväntar xpack så kör man nog vidare på D3.

Medlem

Är det här inte Diablo 4 nu? Diablo 3 är ju uppenbarligen spelet dom släppte och som var värdelöst.

Nu möjligen bra men borde ju inte få kallas Diablo 3 enligt mig.

Varför inte göra spelet bra från början

Medlem

Hampa: "Hur tänker du kring denna information?"

Sandman: "Jofan, jag skiter fullständigt i D3, det tåget har gått"

Medlem

Sorgligt nog så lurade jag i min övertro på detta spel till och med en polare att köpa spelet för att köra tillsammans.

Så här i efterhand så verkar det snarare vara Blizzard som har en övertro på sin egen förträfflighet med tanke på att man tryckt ut denna halvfärdiga produkt.

Givetvis så får jag skylla mig själv som köpte grisen i säcken och inte läste på tillräckligt innan eller väntade för att se vart det barkade hän. Så kommer det dock inte att gå nästa gång Blizzard släpper något...

Medlem

Lite ljuseffekter på gamla modeller? "Nya" drops med lite affixer? En förändring för lite större diversitet för en klass?

Nej, det räcker inte för att jag ska börja spela Diablo III igen, tyvärr. Det förändrar inte det meningslösa end-gamet av att jaga items, de behöver få ut ny Content (nya områden etc) eller någon form av Ladder. PvP har dröjt alldeles för länge, och lär dröja om man känner Blizzard rätt.

Deras bästa kort för att få folk att spela igen vore ett Xpack, och det fort.

Tråkigt för det har verkligen potential att vara riktigt riktigt roligt!


signatur

Nämen!

Medlem

Dom är ju desperata, hur många är det som fortfarande spelar d3?

Som Sandman sa; tåget har gått.
Nu finns det andra spel att spela & se fram emot.

Inaktiv
Skrivet av Sandman666:

Hampa: "Hur tänker du kring denna information?"

Sandman: "Jofan, jag skiter fullständigt i D3, det tåget har gått"

Skrivet av Andyaction:

Dom är ju desperata, hur många är det som fortfarande spelar d3?

Som Sandman sa; tåget har gått.
Nu finns det andra spel att spela & se fram emot.

Undrar om tåget verkligen har gått? För man kan fortfarande tjäna pengar på det.

Medlem

Att göra de "legendariska" föremålen lysande gör ju spelet sååå mycket bättre. *ironi* Att de flesta av de unika föremålen blir utklassade av en dålig rare tycker jag talar för sin sak. Men jag tycker att det finns mycket större problem än detta, nämligen avsaknaden av PvP som Blizzard "sköt" upp från releasen.

Problemet ligger i att utvecklare/utgivare nuförtiden inte bryr sig om spelglädje, utan istället fokuserar på sin vinst. (RMAH)

OT:
Om jag hade vetat hur d3 skulle vara utformat hade jag aldrig köpt det. Har spenderat ca 100 timmar i spelet och aldrig känt någon av den spelglädje jag hade i Diablo 2, som jag förövrigt fortfarande tycker är kul efter de hundratals timmar jag har spenderat i det.

Reserverar mig för dvs. felstavningar då jag är trött.

Medlem

Är bra att dom gör något, men tycker tyvärr dom träffar fel med detta (som med så mycket annat i Diablo 3).

Det positiva är väl att dom buffar statsen på vad jag antar är / ska vara high-end uniques så att dom kan konkurrera med high-end rares.

Angående ljuseffekterna så känns dom mer som något som hör hemma i WoW (weapon enchants) och samma tycker jag med den typen av affix som dom visade upp. Vet inte det bara är jag men jag tycker inte den "humorn" som dom lagt sig till med i Diablo 3 passar in alls. I'm looking at you "These pants occasionally make you stink". Fast det var ju bara ett fåtal dom visade upp, dom kanske tillhörde undantagen.

Vad jag tycker dom borde fokusera mer på är att ha fler accessable uniques/set items som är mer riktade åt hållet låg-mid level karaktärer och inte behöver vara helt über svåra att hitta. Fanns ju inte en chans att man sprang igenom Diablo 2 från normal till hell utan att hitta åtminstone något halv intressant föremål.

Medlem

Frenzy? är det inte bash de flesta använder? själv kör jag cleave haha

Medlem

Alltid trevligt med patchar som denna!

Skrivet av Domitianus:

Sorgligt nog så lurade jag i min övertro på detta spel till och med en polare att köpa spelet för att köra tillsammans.

Så här i efterhand så verkar det snarare vara Blizzard som har en övertro på sin egen förträfflighet med tanke på att man tryckt ut denna halvfärdiga produkt.

Givetvis så får jag skylla mig själv som köpte grisen i säcken och inte läste på tillräckligt innan eller väntade för att se vart det barkade hän. Så kommer det dock inte att gå nästa gång Blizzard släpper något...

Jag hör att du aldrig spelat ett dåligt polerat spel, än mindre ett halvfärdigt. I alla fall inte om du anser att Diablo 3 är halvfärdigt.
Personligen så anser jag att Diablo 3 var väl värt pengarna jag betalade för det.

Medlem

Så där ja, har inte läst om alla förändringarna, men om dom även fixar dropraten så kommer det här kanske bli kul

Medlem

som Endrer säger. fixa dropraten. 70% av dropsen i act 2 är lvl 55....


signatur

🐖💨💩

Medlem

Hm, det här bevisar ju än mera att man släppte ett väldigt ofärdigt och opolerat spel.

Man vet ju att det kommer att patchas i slutändan till nånting riktigt bra men, det är ändå fel att dom behandlar spelet som ett MMO då det ska vara ett hyggligt solid singleplayer/mp spel i botten. Iaf jag fick en ganska bitter smak i mun snabbt efter man kom till inferno.
Efter så här många månfaser sen Diablo II så borde man ha lyckats kunnat åstadkommit att komma ut med en hel del fina och nya funktioner samma dag som det släpptes.
Saknar vanliga runor och runord, saknar riktiga chance on hit prylar (är på gång), varför har vi extra run speed och inte istället som det var förr då man tappade run speed beroende på rustning. Generalisering utav stats (str, liv osv) för att göra det lätt för massan. AH ofärdigt, PVP existerar inte, nu börjar det bli övernerfat, lvl 99 etc.

Nahh man har satt upp väggar eller hängt skynket om man vill så säga. Men man har glömt att tapetsera, dragit in el och VA m.m. Det är fel.

Inaktiv

Har redan avinstallerat spelet så orkar inte bry mig om vad de försöker göra för att "rädda" spelet. De har redan sagt att de inte kommer lägga till något end-game eller liknande endå, så när Diablo har fallit på inferno så finns det 0 anledning att bry sig. Blizzard lösning på alla sina spel just nu är att behandla symptomen istället för att faktiskt lösa problemen!
Ex. i Wow när de i firelands buggade ur Warriors Deep wound som gjorde att den ibland tickade dubbelt, vad gör man då? Jo man balanserar warriors runt denna bugg för att sedan lösa buggen och warriors blev extremt nerfade.

Nej jag har tappat all respekt jag hade för blizzard och allt började med Wrath of the lich king, sedan dess har det bara gått utför. Om jag kan undvika att köpa Heart of swarm men fortfarande spela kampanjen så kommer jag göra det.

Inaktiv
Skrivet av Tronic:

som Endrer säger. fixa dropraten. 70% av dropsen i act 2 är lvl 55....

Räcker det verkligen? Eller ja, 99% är under item level 60. Blizzard säger "I act2 så kan inte längre mobsen droppa Hell loot" Sedan får jag level 51 items hälften av gångerna... MMMM!

Medlem
Skrivet av Riporto:
Skrivet av Sandman666:

Hampa: "Hur tänker du kring denna information?"

Sandman: "Jofan, jag skiter fullständigt i D3, det tåget har gått"

Skrivet av Andyaction:

Dom är ju desperata, hur många är det som fortfarande spelar d3?

Som Sandman sa; tåget har gått.
Nu finns det andra spel att spela & se fram emot.

Undrar om tåget verkligen har gått? För man kan fortfarande tjäna pengar på det.

Folk på FZ verkar tro att bara för att dom inte gillar det så finns det ingen som gör det, därav tror dom att ingen spelar det.

Inaktiv

Herrejävlar!

Gå in på länken och läs om allt som ändrats istället för att kolla på skräpfilmen!

Jag kollade på filmen först och tänkte "meh.. är det här allt?"
men sen kollade jag på länken och utbrast:
Ooo, ÄNTLIGEN!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Har skapat en HC Barbar för nån vecka sen och kommer köra hårt på honom när 1.04 kommer. Gillar att köra färdiga spel.

Legendary känns lite irrelevant för mig.

Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Riporto:
Skrivet av Sandman666:

Hampa: "Hur tänker du kring denna information?"

Sandman: "Jofan, jag skiter fullständigt i D3, det tåget har gått"

Skrivet av Andyaction:

Dom är ju desperata, hur många är det som fortfarande spelar d3?

Som Sandman sa; tåget har gått.
Nu finns det andra spel att spela & se fram emot.

Undrar om tåget verkligen har gått? För man kan fortfarande tjäna pengar på det.

Folk på FZ verkar tro att bara för att dom inte gillar det så finns det ingen som gör det, därav tror dom att ingen spelar det.

Nja, i mitt fall så är det en personlig åsikt, därav uttryckt i jag-form.

Visst är det väl bra att de försöker förbättra spelet, men undrar om det inte hade varit smartare att gjort det ordentligt från början. Både jag och mina D3-polare har givit upp spelet just på grund av kassa drops och tråkiga unika föremål och i takt med att världen snurrar vidare så riktas uppmärksamheten mot nya spel. Möjligtvis kan D3 få en revival i samband med en expansion, såsom D2 fick, men jag undrar jag...

Det är en annan spelvärld idag än när D2 släpptes.

Medlem
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Riporto:
Skrivet av Sandman666:

Hampa: "Hur tänker du kring denna information?"

Sandman: "Jofan, jag skiter fullständigt i D3, det tåget har gått"

Skrivet av Andyaction:

Dom är ju desperata, hur många är det som fortfarande spelar d3?

Som Sandman sa; tåget har gått.
Nu finns det andra spel att spela & se fram emot.

Undrar om tåget verkligen har gått? För man kan fortfarande tjäna pengar på det.

Folk på FZ verkar tro att bara för att dom inte gillar det så finns det ingen som gör det, därav tror dom att ingen spelar det.

Nja, i mitt fall så är det en personlig åsikt, därav uttryckt i jag-form.

Visst är det väl bra att de försöker förbättra spelet, men undrar om det inte hade varit smartare att gjort det ordentligt från början. Både jag och mina D3-polare har givit upp spelet just på grund av kassa drops och tråkiga unika föremål och i takt med att världen snurrar vidare så riktas uppmärksamheten mot nya spel. Möjligtvis kan D3 få en revival i samband med en expansion, såsom D2 fick, men jag undrar jag...

Det är en annan spelvärld idag än när D2 släpptes.

Syftade inte på dig specifikt, ledsen om det framstod som så. Menade rent allmänt bara.

Medlem

Om folk vill lira PvP... Titta på det svenskutvecklade Bloodline Champions. Det finns vissa skillnader dock men BLC är gratis så det är väl värt ett försök! Ha tålamod dock... Det är inte det lättaste spelet!

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Tronic:

som Endrer säger. fixa dropraten. 70% av dropsen i act 2 är lvl 55....

Räcker det verkligen? Eller ja, 99% är under item level 60. Blizzard säger "I act2 så kan inte längre mobsen droppa Hell loot" Sedan får jag level 51 items hälften av gångerna... MMMM!

Hittar ni bara på när ni skriver inlägg? Min erfarehet är att drop raten är betydligt närmre det som nämns i patch notes, se tex http://eu.battle.net/d3/en/blog/5077625/Diablo_III_Hotfixes_-...

Medlem
Skrivet av Sandman666:

Hampa: "Hur tänker du kring denna information?"

Sandman: "Jofan, jag skiter fullständigt i D3, det tåget har gått"

För att vara en som skiter fullständigt i något så lägger du ner förvånadsvärt mycket tid på att skriva ett inlägg men yes, jag håller med!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

För sent, gått vidare. Blizzard ligger inte högt i kurs nu så titan lär fetknäcka för att få tillbaka deras status inom spelvärlden...

Medlem

förresten, har patchen kommit ut som höjer drop-raten på saker i act 1&2 inferno?

Medlem

Nånting som förvånar mig att ingen riktigt klagat på ännu, eller det kanske folk har gjort i andra trådar, är att max lvl'n e 60?

I D2 tog det flera veckor att bli 99 med boost, och jag vill inte ens gå in på den tid du måste lägga ner i singelplayer för att nå högsta nivån.. Vet faktiskt inte ens om det är någon som orkar göra det?

Men skitsamma, att blizzard gör så att max lvl kan nås på två(?!) dagar för den spelglade är för mig ett mysterium och tar bort mycket av den charm D2 hade.
Att fortsätta lvla upp din gubbe även när du hade bra gear för att dina färdigheter ska bli bättre var alltid en liten morot.


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Medlem

Tja, det lär ju dumpas ut i reakorgarna snart, så detta kom väl lägligt...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Sandman666:

Hampa: "Hur tänker du kring denna information?"

Sandman: "Jofan, jag skiter fullständigt i D3, det tåget har gått"

För att vara en som skiter fullständigt i något så lägger du ner förvånadsvärt mycket tid på att skriva ett inlägg men yes, jag håller med!

Jovisst, det tog ju "förvånadsvärt mycket tid" formulera min oerhört träffsäkra poäng

Nu ligger jag 6 sekunder back...

12
Skriv svar