Ubisoft lanserar egen spelklient för pc

Medlem

Jag blir helt tokig på alla appar som ligger i bakgrunden och stör. Ett program för varje större utgivare är alltså att vänta, kul.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Skäggbiffen:

Känns lite som att båten har gått när det gäller att konkurrera med Steam. Spelare har flertalet spel på plattformen och föredrar säkerligen att använda den framför andra plattformar.

Håller naturligtvis med i sak men om spelet inte säljs på Steam utan bara genom deras egen klient så har du att välja på att inte spela det eller använda klienten.

Förstår givetvis varför alla vill göra det. Man sparar otroligt mycket pengar på det och för att inte tala om att man drar in mer pengar. Inte sällan är nedladdat till och med dyrare än att köpa i butik. Senaste var Diablo 3 som såldes för dryga 100-150 spänn mer som download än på random ICA Maxi.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Hahahhahaa.a..a.

Vem köper spel från ett företag som inte ens kan göra bra portningar? sen ha ett sjuhelsike DRM

Medlem
Skrivet av mackemong:

Ge dem en chans! Steam var väl inte perfekt från början?

Steam är fortfarande dåligt, men inte katastrof som det var förut. Origin är faktiskt bättre på många sätt. men jag håller mig till Steam ändå.

Medlem

MEN NEJ! Orkar inte ha hur många program som helst installerade för att kunna spela mina spel! Fan! Varför börja fragmentera Pc's digital marknad nu när det gått så bra innan?

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Steam är fortfarande dåligt, men inte katastrof som det var förut. Origin är faktiskt bättre på många sätt. men jag håller mig till Steam ändå.

Steam dåligt? Hur tänker du nu? Laddar maximalt på min lina, tankar sällan långsammare än 10-talet mb/s och uptime är snudd på alltid när jag lirat. Priserna är inte gratis men inte heller groteska. Därtill har vi reor och allt annat kul. Så, vad är fel med Steam?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Steam-klienten kan man ju förstå hur dåligt än kan ha varit eftersom det var den första plattformen som kom ut. Men däremot så är det svårt att förstå att andra inte gjort det bättre och släpper dem tidigt med få funktioner eller att lösningen på utseendet eller funktionerna som existerar inte är optimerade på något vis alls.

Steam-klienten är fan den bästa vad gäller allting enligt mig. Finns inte ett skit som intresserar mig av Origin eller Uplay.

Inaktiv

Tröttsamt. Snart kommer väl ett geni (hoppas jag) som utvecklar en launcher som tar hand om alla andra launchers.

Medlem

Uplay sicket skit!

Medlem

Ytterligare ett värdelöst skräpprogram som kommer att göra dagens och kommande generationers spel extremt kortlivade. Ubisoft, EA, Valve och alla andra företag som envisas med att släppa denna förklädda DRM-dynga kan gå och dra något gammalt över sig.

Medlem

man blir så trött... om ni vill konkurrera med Steam så vore det enda vettiga att alla gick ihop och gjorde gemensam sak av det hela, en ny plattform som backades av EA, Ubisoft och ett gäng andra studios så det skulle bli fairshare mellan alla studios och de skulle kunna implementera som de ville. Jag förstår att de inte vill ge steam o valve monopol och en för stor bit av kakan, men lösningen är inte en platform per studio... det är efterblivet.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Ztreek:

Steam är fortfarande dåligt, men inte katastrof som det var förut. Origin är faktiskt bättre på många sätt. men jag håller mig till Steam ändå.

Steam dåligt? Hur tänker du nu? Laddar maximalt på min lina, tankar sällan långsammare än 10-talet mb/s och uptime är snudd på alltid när jag lirat. Priserna är inte gratis men inte heller groteska. Därtill har vi reor och allt annat kul. Så, vad är fel med Steam?

Priserna är inte groteska? Hur har DU tänkt nu? Köper man PC versionen i affärren så brukar det kosta runt 15 euro mindre än vad det kostar på Steam. Köpte exempelvis Max Payne 3 för 35 euro i affären istället för 59 på steam. Det är en ganska grotesk skillnad.

Enda gången jag föredrar att handla på steam är då dom har rea på spelen (syftar då på de så kallade "stora" titlarna)

EDIT

Exempel:

http://store.steampowered.com/app/115300/ - 59 euro

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/127708-call_of_duty-mo... - 249 SEK

Det enda positiva med U-Play PC som jag ser det, är att man kan ha backup på sina gamla UBISoft titlar. Man kan ta sin CD-key och mata in, sedan ligger spelet där. Men visst, det är trist att behöva ha många olika spelklienter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Ztreek:

Steam är fortfarande dåligt, men inte katastrof som det var förut. Origin är faktiskt bättre på många sätt. men jag håller mig till Steam ändå.

Steam dåligt? Hur tänker du nu? Laddar maximalt på min lina, tankar sällan långsammare än 10-talet mb/s och uptime är snudd på alltid när jag lirat. Priserna är inte gratis men inte heller groteska. Därtill har vi reor och allt annat kul. Så, vad är fel med Steam?

Spel rätt var det är startar inte, du måste ta bort filer i din steam mapp å uppdatera steam igen.
du kan stänga av auto update på spel, men ibland uppdateras spel ändå.

Offline läget är inte riktigt att lita på.

nu på senare tid har jag haft problem med steam å min brandvägg, vet inte riktigt om det är steam eller datorn, men har haft vänner med samma problem, detta har börjat inträffa efter att de uppdaterade sin License of agreement

Ibland krashar steam.

Många människor är sådana fanboiz av steam å valve att de ser förbi problem steam har, steam var katastrof i början, fortfarande lite dålig på vissa fronter, men det är antagligen det bästa som finns just nu.

Edit:
Steam vet inte riktigt hur man konverterar dollar till euro, ibland kostar en ny titel 49 euro, samtidigt som den kostar 49 dollar. orättvist imo. men ibland kan de va schyssta å sätta 45 euro.

Varför ska jag behöva betala med än Average Joe i USA ? vi använder oss av samma nättjänst.

Edit2: oh.. glömde.. vissa spel släpps tidigare i USA o tvärt om, varför?
"there are no oceans online" - Hört det uttrycket?

Medlem
Skrivet av mackemong:

Ge dem en chans! Steam var väl inte perfekt från början?

Fast det är väl inte där skon klämmer, när det bara var steam hade man spelen samlade på ett ställe, nu måste man ha flera såna hubbar, det är irriterande, speciellt med firendslist, achivements och annat utspritt.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Ztreek:

Steam är fortfarande dåligt, men inte katastrof som det var förut. Origin är faktiskt bättre på många sätt. men jag håller mig till Steam ändå.

Steam dåligt? Hur tänker du nu? Laddar maximalt på min lina, tankar sällan långsammare än 10-talet mb/s och uptime är snudd på alltid när jag lirat. Priserna är inte gratis men inte heller groteska. Därtill har vi reor och allt annat kul. Så, vad är fel med Steam?

Spel rätt var det är startar inte, du måste ta bort filer i din steam mapp å uppdatera steam igen.
du kan stänga av auto update på spel, men ibland uppdateras spel ändå.

Offline läget är inte riktigt att lita på.

nu på senare tid har jag haft problem med steam å min brandvägg, vet inte riktigt om det är steam eller datorn, men har haft vänner med samma problem, detta har börjat inträffa efter att de uppdaterade sin License of agreement

Ibland krashar steam.

Många människor är sådana fanboiz av steam å valve att de ser förbi problem steam har, steam var katastrof i början, fortfarande lite dålig på vissa fronter, men det är antagligen det bästa som finns just nu.

Edit:
Steam vet inte riktigt hur man konverterar dollar till euro, ibland kostar en ny titel 49 euro, samtidigt som den kostar 49 dollar. orättvist imo. men ibland kan de va schyssta å sätta 45 euro.

Varför ska jag behöva betala med än Average Joe i USA ? vi använder oss av samma nättjänst.

Edit2: oh.. glömde.. vissa spel släpps tidigare i USA o tvärt om, varför?
"there are no oceans online" - Hört det uttrycket?

...och inget av det där har jag upplevt alls. Därtill är jag ingen "fanboi", så fort jag inte spelar ryker Steam bort. Vill inte ha massa skit som ligger i bakgrunden i onödan. Det du beskriver är annars vad man upplever lite då och då på det mesta. Spel som inte funkar, spel som inte går att komma in i, spel som krashar. Likadant med progtram, emellanåt så låser det sig. Inte så att det är rätt av Steam att du upplevt det som du har men är inte dina krav lite väl snäva om du kräver av dem vad andra kommer undan med? Att inte vara fanboi betyder ju inte per automatik att man måste vara hater. Det går utmärkt att bara "vara" också.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Ztreek:

Steam är fortfarande dåligt, men inte katastrof som det var förut. Origin är faktiskt bättre på många sätt. men jag håller mig till Steam ändå.

Steam dåligt? Hur tänker du nu? Laddar maximalt på min lina, tankar sällan långsammare än 10-talet mb/s och uptime är snudd på alltid när jag lirat. Priserna är inte gratis men inte heller groteska. Därtill har vi reor och allt annat kul. Så, vad är fel med Steam?

Priserna är inte groteska? Hur har DU tänkt nu? Köper man PC versionen i affärren så brukar det kosta runt 15 euro mindre än vad det kostar på Steam. Köpte exempelvis Max Payne 3 för 35 euro i affären istället för 59 på steam. Det är en ganska grotesk skillnad.

Enda gången jag föredrar att handla på steam är då dom har rea på spelen (syftar då på de så kallade "stora" titlarna)

EDIT

Exempel:

http://store.steampowered.com/app/115300/ - 59 euro

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/127708-call_of_duty-mo... - 249 SEK

Men är det inte just det som är grejen? Steam är en affär, en onlinebutik för direct download. Där andra är billigare så väljer man dem istället. När Steam rear ut något, till exmepel under sommarrean, så går de nästan alltid under de priser som finns i butik. Ofta kraftigt.

En stor skillnad är också att ha digitala downloads "liggandes" kostar inget. En halvpall Bad Company 2 förstår jag att man rear ut för 98 spänn på Webhallen.

Ditt exempel är för övrigt helt sinnes men av nån anledning så kostar COD-spelen mycket på steam även lång tid efter att de falnat som populära spel. Om det beror på dealar med activision vet jag inte men det verkar märkligt när gamla titlar fortfarande kostar hysteriskt mycket. Målet är ju att sälja och gamla titlar säljer väl knappast om de kostar multum.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det enda positiva med U-Play PC som jag ser det, är att man kan ha backup på sina gamla UBISoft titlar. Man kan ta sin CD-key och mata in, sedan ligger spelet där. Men visst, det är trist att behöva ha många olika spelklienter.

Är du säker på att just detta är möjligt? Jag letade både i klienten och i forum om info om hur man kunde lägga till tidigare spel utan att hitta något. Kan vara jag som missat så klart.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Skona oss från detta...

Medlem
Skrivet av Davwve:
Skrivet av Corporalen:

Snart finns väl en klient för varje spelföretag.

Väntar bara på att activision-blizzard ska komma med sin också, sen är fan livet komplett... -.-'

Hittills har de ju löst det via sin website. Där man kan köpa till exmepel Diablo 3 kan man också ladda ner spelet. Jag köpte det i butik långt under Blizzards DD-pris och matade in min kod på siten och laddade ner det. har aldrig använt min DVD-skiva en endaste gång.

En bättre lösning för användaren men ingen jag tror de kommer hålla fast vid.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Alltså det gör ju inget om de har egna butiker och grejjer, problemet är ju när allt ska vara exklusivt till varje butik. Det är det som är åt helvete.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Kane:

...och inget av det där har jag upplevt alls. Därtill är jag ingen "fanboi", så fort jag inte spelar ryker Steam bort. Vill inte ha massa skit som ligger i bakgrunden i onödan. Det du beskriver är annars vad man upplever lite då och då på det mesta. Spel som inte funkar, spel som inte går att komma in i, spel som krashar. Likadant med progtram, emellanåt så låser det sig. Inte så att det är rätt av Steam att du upplevt det som du har men är inte dina krav lite väl snäva om du kräver av dem vad andra kommer undan med? Att inte vara fanboi betyder ju inte per automatik att man måste vara hater. Det går utmärkt att bara "vara" också.

sa inte att du var en fanboy heller. Jag upplever näst intill aldrig att ett program utanför steam fuckar å inte vill starta, mina spel uppdaterar inte sig själva, vilket de kan göra eftersom steam auto update på vissa spel inte funkar som de ska.

Du ska bara se Bethesdas forum på Skyrim, vissa har suttit med avstängd update sedan vanilla, medan vissa har fått påtvingade uppdateringar utan att veta om det, Bethesda är inte de starkaste när de gäller patcher, vissa patcher kan ha sönder mer än va de lagar. därför vill folk kunna lita på att auto update inte hoppar igång av sig själv om användaren satt att den inte skall uppdatera.

du kan nog hålla med om att många PC-spelare är Steam å Valve fanboiz, som anser att Valve å Gabe är gud över PC.

Medlem

Bra med konkurrans mot Steam om man ska vara positiv. Annars är det väldigt irreterande som redan sagt med flera program som ligger i bakgrunden och drar processorkraft. Att man behöver logga in på ännu ett till program om man vill spela gör det ju inte heller bättre tycker jag.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Bara jag som tycker "U" i U play ser ut som Tunnelbana skylten i Stockholm?

Medlem

För mig räcker det med Steam. Om dom inte har spelet och och det inte går att ordna på konsol och någon annan tänker tvinga mig starta konto och ladda ner deras launcher så ska det verkligen, verkligen, verkligen, verkligen, verkligen, verkligen, verkligen, verkligen, verkligen,

verkligen, verkligen vara ett spel som jag vill åt. Och sannolikheten för att det kommer hända skulle inte jag spela på, det är ett som är säkert.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

pdate inte hoppar igång av sig själv om användaren satt att den inte skall uppdatera.

du kan nog hålla med om att många PC-spelare är Steam å Valve fanboiz, som anser att Valve å Gabe är gud över PC.

Naturligtvis är det så. Många har sina favoriter och slåss blint för dem. Allt från Amiga vs Atari till Assange skyldig eller inte.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Inaktiv

Steam kommer gå upp i rök, eller rättare sagt ånga.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Skäggbiffen:

Känns lite som att båten har gått när det gäller att konkurrera med Steam. Spelare har flertalet spel på plattformen och föredrar säkerligen att använda den framför andra plattformar.

Mjoo, men egentligen så kan vi nog inte skriva konurrera, för vad jag vet så måste steam prata med utgivarna. Iaf för summersale


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Kommer ni ihåg på den tiden då man inte behövde ett program för att starta ett program?

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Bra med konkurrans mot Steam om man ska vara positiv. Annars är det väldigt irreterande som redan sagt med flera program som ligger i bakgrunden och drar processorkraft. Att man behöver logga in på ännu ett till program om man vill spela gör det ju inte heller bättre tycker jag.

Jo bra med konkurrens men då ska det vara riktig konkurrens och inte vara en B-platform som är flashig hit och dit och seg och dålig.

Skriv svar