Ubisoft lanserar egen spelklient för pc

Inaktiv
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av gundemannen:
Skrivet av luftman:

Kommer ni ihåg på den tiden då man inte behövde ett program för att starta ett program?

Ja på den tiden man var tvungen att hålla koll på sina skivor då spelen inte gick att starta utan..

Det kommer man väl ihåg, springa runt över hela huset när man letar efter den där jävla skivan.

Ja, att lägga tillbaka skivan i fodralet och ställa det i hyllan var verkligen omständigt. Det enda man behöver ora sig för nu är att företaget som tillhandahåller spelet råkar gå i konkurs, blir uppköpt, ändrar avtal, lägger ner support för tjänsten eller någon av de hundratals andra omständigheter som kan påverka tillgången till de spel man köpt.

När man har flyttat eller lagt undan äldre spel så är det inte alltid så lätt att hitta. Har också märkt att ibland ligger inte skivor i rätt fodral osv. Tycker det är skönt att slippa skivor helt.

När det gäller skivor faller ansvaret på en själv om man inte håller ordning på dem men med de här nya klienterna är man helt i händerna på företagen som driver dem. Personligen litar jag mer på mitt eget ordningssinne än på ett företags stabilitet.

Glöm inte att skivor någon gång blir för gamla eller repade. Då är det kört.

Glöm inte att möjligheten att ladda ner dessa spel kommer försvinna då profiten från dom sinat.

Medlem

Jag har tänkt och jag har tänkt och jag har tänkt och jag har tänkt, och jag är ännu inte kommit fram till något negativt med att Ubisoft släpper en egen onlineshop och distributionsapplikation. Jag ser bara fördelar.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

lal


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av mosoloa1:

Bra med konkurrans mot Steam om man ska vara positiv. Annars är det väldigt irreterande som redan sagt med flera program som ligger i bakgrunden och drar processorkraft. Att man behöver logga in på ännu ett till program om man vill spela gör det ju inte heller bättre tycker jag.

Svårt att kalla det konkurrera när plattformarna oftast har exklusiva spel så du har inget val i frågan om var du ska köpa ett spel. T.ex. BF3, Half-Life etc. Att konkurrera vore att öppna en nätbutik som säljer alla spel och att sälja dina spel på andras nätbutiker. Så vi faktiskt skulle få lite konkurrens om priser och funktionalitet som vi konsumenter får välja mellan.

Nu är konkurrensen enbart mot producenterna av spel inte mot konsumenterena.

Bra poäng.


signatur

hejsanhejsanhejsan

phi
Medlem

Åh gud vad trevligt!

Medlem

Självklart ska Valve inte ha ensamrätt på sin spelklient, men det här gillar jag absolut inte. I sinom tid kommer varje företag ha en egen klient, blir skitkrångligt för oss spelare. Vill du köra Far Cry 3? Uplay. Crysis 3/BF4? Origin. Snart kommer det vara så för vartenda spel.

Medlem

tycker dom ska byta namn på fz till steamworks.se skulle passa bra

Medlem
Skrivet av tirim4:

När du köper kläder följer ingen expedit med dig hem och ser till så att du inte lånar ut kläderna åt andra och kommer fram varje gång du ska ta på sig dem.

Erkänn, det hade varit najs.

Dax
Medlem
Skrivet av Nenetis:

Först steam, sen origin och nu detta.. Bort med dessa satans spelklienter, så jäkla trött på dom.

Bara att ignorera dom och gå till affären och köp skivor istället då enkelt att lösa.

Jag tycker det är smidigt att ha dom samlade.

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Ztreek:

Steam är fortfarande dåligt, men inte katastrof som det var förut. Origin är faktiskt bättre på många sätt. men jag håller mig till Steam ändå.

Steam dåligt? Hur tänker du nu? Laddar maximalt på min lina, tankar sällan långsammare än 10-talet mb/s och uptime är snudd på alltid när jag lirat. Priserna är inte gratis men inte heller groteska. Därtill har vi reor och allt annat kul. Så, vad är fel med Steam?

Exakt, jag har inga problem med steam själv heller.

Medlem

Är det någon som kunnat köpa de där spelen för bara en dollar via deras pc klient?

Provade igår men jag fick inte fram någon rabatt bara ordinarie priser (och avinstallerade snabbt) Gjorde jag något fel eller gäller det inte Sverige?

Medlem

Fattar inte varför steam skulle vara bättre?
Vad gör steam bättre än orgin eller uplay och alla andra liknande spel klienter.

Förklara gärna jag frågar för att förstå vad som är bra, med en spel klient.

Jag har ju redan en games folder i Win7.

Medlem
Skrivet av Dax:
Skrivet av Nenetis:

Först steam, sen origin och nu detta.. Bort med dessa satans spelklienter, så jäkla trött på dom.

Bara att ignorera dom och gå till affären och köp skivor istället då enkelt att lösa.

Jag tycker det är smidigt att ha dom samlade.

Det är inte butiken som är problemet, utan hur dom löst det. Störigt med ett externt program som måste köras, tackar vet jag gamersgate. Det är så digital distrubtion ska vara.

Medlem

Sluta gnäll med er! Tack vare Steam, Origin och U-play kommer dom flesta spelen att släppas till PC! Och är det spel utan online läge är det bara att ladda hem en crack och skippa klienterna........


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

U fail, nuff said

Medlem
Skrivet av Ducci:

Fattar inte varför steam skulle vara bättre?
Vad gör steam bättre än orgin eller uplay och alla andra liknande spel klienter.

Förklara gärna jag frågar för att förstå vad som är bra, med en spel klient.

Jag har ju redan en games folder i Win7.

Med till exempel Origin säljer EA sina egna spel. Genom Steam så ska Steam ha sitt påslag också.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Guttryl:

steam är väl fortfarande inte speciellt bra

va bättre förr då man köpte ett spel installerade det och spelade utan att behöva installera andra program och skapa konton här och där för att kunna spela

Fast det är ju i spelen du behöver skapa ett konto, det är utvecklarnas fel. Inte Valves.

Så hur spelar jag Half-Life 2, Portal eller en drös med andra Steamworks-spel utan att skapa ett Steamkonto?

Medlem

som får fan ge sig, även om den skulle bli bra va fan vi har redan orgin och steam, det får räcka ubisoft

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Guttryl:

steam är väl fortfarande inte speciellt bra

va bättre förr då man köpte ett spel installerade det och spelade utan att behöva installera andra program och skapa konton här och där för att kunna spela

Fast det är ju i spelen du behöver skapa ett konto, det är utvecklarnas fel. Inte Valves.

Ahh, men det är ändå Valve som släppte Steam och nu finns Steam på 50% av spelen I en affär och det jag stör mig mest på är att man kan inte installera spelen direkt från skivan som man brukar, nej nej. Nu måste man ladda ner spelet från Steam, tänk då på någon med 500kb/s i nerladdningshastighet och en nerladdning på 6GB, det är väldigt roligt för den stackarn att ladda ner allt. Sen har man inget internet t.ex så kan man inte ens ladda ner spelet och då förhindrar det att man kan spela spelet man betalat för. Inte nog med det är att man måste använda Steam för att det inte finns någon annan utväg, så även ifall man helst inte vill så måste man...

Jag hade gärna sett att Valve hade ett bättre sökningssystem när man tittar på spel, det som finns nu är kasst. Man vill kolla på RTS spel inte TBS eller Grand Strategy, dock att det finns bara en knapp "Strategy" detta menas med att man måste kolla igenom alla spel på hela "Strategy" genren för att nå dem RTS spel man vill kolla på.. Sen är det inte nog med det, varje spel du går in på och sen backar för att komma till spellistan igen, då blir du knuffad till första sidan och är tvungen att klicka sig tillbaka till 19 sidan till exempel.. Tacka vet jag GamersGate satan så mycket bättre sökningssystem.

Jag vill inte se fler Origins, Uplays eller Steams... Det räcker med dem som redan blivit påtvingade på spelarna !

Medlem

Varför kommer de inte upp en annan spel client som har alla spelbolag med i ett och samma... som kan konkurrera ut steam... jag vill inte ha just nu 3 clienter som går och tuggar efter den tredje lär det komma fler


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Speltillverkar världens största pc-hatare startar egen klient. Vad ska dom göra med den? Sprida virus?

Haha, tänkte ungefär samma sak. Hur tänkte de att detta skulle funka?

Skulle inte förvåna mig om dom gör detta bara för att kunna implementera något i stil med origin där dom scannar din dator. Sen ger dom sig ut och jagar pirater som om det vore somalias kust...

Medlem
Skrivet av RobbinC:

Varför kommer de inte upp en annan spel client som har alla spelbolag med i ett och samma... som kan konkurrera ut steam... jag vill inte ha just nu 3 clienter som går och tuggar efter den tredje lär det komma fler

Men då ska alla spelbolag gå med på att finnas där. EA gör det inte, för då tjänar dom inga pengar på origin, och de e samma med alla andra. tyvärr...

Inaktiv

"DRM fritt...? Fungerar det som gog?"
"Nej"
"Okej, hejdå"


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Perfekt, då slipper man tänka på vilka spel man ska undvika.

Medlem

Laddade hem och testade.

Tycker det påminner en del om Steam i utseendet.
Lyckades inte hitta hur man lägger till ubisoft-spel man äger sedan tidigare.
Köpte Silent Hunter 5 för 9kr, ska köpa Driver imorgon
Laddade hem i 8-9mb/s (jag har 100/100 och har adlrig kommit över 4mb/s på steam)

Jag ger uplay 8/10. Kanske kommer AC3 bli uplay-exklusivt.

Jag ser förövrigt inget fel med att företagen släpper egna klienter även om det vore praktiskt med en gemensam. Kanske borde man försöka slå samman dessa butiker i en enda superklient i något skede där exempelvis Valve inte tar pengar av EAs försäljning och viceversa

Medlem

Va bra, nu hoppas jag bara de gör som EA och sätter alla sina spel exklusiva på Uplay... så slipper jag se dem på steam.

Inaktiv

Jag längtar till någon skrivet ett frpnend för steam, origin och nu denna klient.

Medlem

Vad säger ni nu då, ni som föredrar digitala affärer före fysiska?

Medlem

Helvete, glömde ju köpa Driver i söndags


signatur

Did you grab my ass?

Skriv svar