Nytt nivåsystem till Diablo 3 i version 1.0.4

Inaktiv

Lite försent kanske!

Medlem

Uhm. Nu fattar jag inte. Magic find på 375% ? Kan det bli det? Jag menar, betyder inte 50% att man har 50% chans att hitta ett föremål, dvs ca hälften av gångerna. Så 100 % betyder att man alltid finner ett magiskt föremål. Hur kan det bli mer än "alltid hitta"?

"Scans nya korv, med 105% köttinnehåll."

BTW, enda anledningen till att det är för sent är att det redan har kommit ut andra spel sedan D3 släpptes och att man spelar dom istället för att vänta på att D3 patchats.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Uhm. Nu fattar jag inte. Magic find på 375% ? Kan det bli det? Jag menar, betyder inte 50% att man har 50% chans att hitta ett föremål, dvs ca hälften av gångerna. Så 100 % betyder att man alltid finner ett magiskt föremål. Hur kan det bli mer än "alltid hitta"?

"Scans nya korv, med 105% köttinnehåll."

BTW, enda anledningen till att det är för sent är att det redan har kommit ut andra spel sedan D3 släpptes och att man spelar dom istället för att vänta på att D3 patchats.

Om jag tänker rätt nu, så är det 375% ökad magic find, inte 375 % chans att finna ett item. Så om det i grunden är 10% chans att finna ett magical item, så med 200% ökad magic find så blir den siffran 20%, 300 blir 30% etc.

Om jag tänker fel så säg gärna till


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av conthox:

Uhm. Nu fattar jag inte. Magic find på 375% ? Kan det bli det? Jag menar, betyder inte 50% att man har 50% chans att hitta ett föremål, dvs ca hälften av gångerna. Så 100 % betyder att man alltid finner ett magiskt föremål. Hur kan det bli mer än "alltid hitta"?

"Scans nya korv, med 105% köttinnehåll."

BTW, enda anledningen till att det är för sent är att det redan har kommit ut andra spel sedan D3 släpptes och att man spelar dom istället för att vänta på att D3 patchats.

0% = standard drop rate av magiska föremål.
100% = dubbel drop rate.
osv.

Medlem

Så det kommer vara lättare att hitta legendarys? Om det är fallet kan dem väl då skrota AH? Fortfarande bara på act 2 inferno med min DH vet inte hur mycket pengar jag har spenderat på AH (Ingame cash) för att ta mig vidare vilket inte har hjälp så jäkla mycket.

Medlem

Mest hypade skitspelet någonsin.

Medlem

Fan, det här kan vara precis vad D3 behöver känns det som. Jag gillar't

Medlem
Skrivet av darkthunder:

"För lite, för sent"

Detta är inget annat, än ett försök att locka folk ifrån GW2 som släpps nu till helgen (för förbetalande spelare). Jag levlade inte min karaktär 1-60, så att jag kan levla den ytterligare 1-100.

Ifall vi provar att applicera lite logik på detta så kan man ju snarare tänka sig att dom i första hand vill rädda sitt skamfilade rykte genom att göra vad dom trodde dom gjorde från början, att ge Diablo spelarna vad dom vill ha. D3 är inte WoW, där man betalar in pengar varje månad. Sådana spelare försöker man locka tillbaka. De som köpt D3 har redan betalat för sig, med undantag för de få som inbringar några kronor extra via RMAH.

För du tror väl inte att det finns ett enda företag i världen som skulle vijla stå som mottagare till all skit Blizzard redan har fått?

Medlem

Så när man levlat till max så kan man få börja levla igen! Wow fantastiskt!
Ganska dåligt substitut för riktigt content

Medlem

Låter som ett stort steg i rätt riktning. Kommer nog kännas som bortkastad tid för alla som nötat inanan hahah undra hur länge man ska vänta tills spelet blir färdigpatchat eller sönderpatchat kanske för den delen...

Medlem
Skrivet av phi:

På vilket sätt skulle paragon levels göra spelet roligare? Jag menar iom att vi kommer att få ökade core stats för varje paragon level så kommer vi alla sitta där med 100 lvls högre än mobsen. Skulle det vara roligt att springa runt och one shotta allt i slutänden, eller har jag missuppfattat något?

Skrivet av conthox:

Uhm. Nu fattar jag inte. Magic find på 375% ? Kan det bli det? Jag menar, betyder inte 50% att man har 50% chans att hitta ett föremål, dvs ca hälften av gångerna. Så 100 % betyder att man alltid finner ett magiskt föremål. Hur kan det bli mer än "alltid hitta"?

"Scans nya korv, med 105% köttinnehåll."

BTW, enda anledningen till att det är för sent är att det redan har kommit ut andra spel sedan D3 släpptes och att man spelar dom istället för att vänta på att D3 patchats.

Tänk dig snarare att en Scankorv innehåller 40% griskött av, säg, 1 kg korv. Dvs 400 gram av korven är fläskkött. Det kan aldrig stå att korven innehåller MER än 100%, då det är det maximala basvärdet. Däremot kan basvärdet (i detta exempat 400 gram) ÖKA med 100%, dvs att Scan slänger in ytterligare 400g i vad som nu är mer en julskinka än en korv

Ett bestämt värde kan alltså alltid ÖKA, med hur många procent som helst om inga andra regler angivs. (1 kg korv kan till exempel inte öka det procentuella köttinnehållet med mer än just 1 kg, då det inte skulle vara 1 kg längre). Ett värde kan däremot aldrig VARA mer än 100% från början, då 100% av ett värde ÄR själva värdet.

Medlem

Mer grind? Nej tack. Detta var kul på Diablo 2:s tid, men världen har förändrats sedan dess.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Om jag tänker rätt nu, så är det 375% ökad magic find, inte 375 % chans att finna ett item. Så om det i grunden är 10% chans att finna ett magical item, så med 200% ökad magic find så blir den siffran 20%, 300 blir 30% etc.

Skrivet av quilling:

0% = standard drop rate av magiska föremål.
100% = dubbel drop rate.
osv.

Skrivet av Ender:

Tänk dig snarare att en Scankorv innehåller 40% griskött av, säg, 1 kg korv. Dvs 400 gram av korven är fläskkött. Det kan aldrig stå att korven innehåller MER än 100%, då det är det maximala basvärdet. Däremot kan basvärdet (i detta exempat 400 gram) ÖKA med 100%, dvs att Scan slänger in ytterligare 400g i vad som nu är mer en julskinka än en korv

Ett bestämt värde kan alltså alltid ÖKA, med hur många procent som helst om inga andra regler angivs. (1 kg korv kan till exempel inte öka det procentuella köttinnehållet med mer än just 1 kg, då det inte skulle vara 1 kg längre). Ett värde kan däremot aldrig VARA mer än 100% från början, då 100% av ett värde ÄR själva värdet.

Ah, ok, tack allihopa.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Detta kommer att göra susen.... kommer att blir många tusen timmar diablo 3 nu.(har redan 500 timmar).

D3 är klart det bästa spelet. Fattar inte hur alla tänker? Ni som whinar klarade ni inte act 1 inferno? blev det försvårt för er?

Game on


signatur

If u can´t kill me, Join me

Inaktiv

Wow, så när blizzard ska göra något nytt så gör de det enda de kan nuförtiden. Snor andras idéer. Detta system har Rift haft länge redan... Kom igen Blizzard! Vart i helvete har era idéer tagit vägen? Kom på något nytt för fan!

Medlem

Hm, detta låter intressant..

Medlem
Skrivet av FEIF:

Detta kommer att göra susen.... kommer att blir många tusen timmar diablo 3 nu.(har redan 500 timmar).

D3 är klart det bästa spelet. Fattar inte hur alla tänker? Ni som whinar klarade ni inte act 1 inferno? blev det försvårt för er?

Game on

Yap, det enda problemet med spelet är att det var för svårt. Allt annat var helt underbart och perfekt och inget kunde någonsin ha gjorts bättre.

Medlem

Lite intressant idé men jag tycker den verkar lite bakvänd, egentligen.

Man får mer stats varje paragon-level vilket gör att man kan göra lite större kompromisser med sin utrustning för att packa på mer magic find. Förutom att man inte behöver det eftersom man får mer magic find också. Så orkar man bara nöta upp tillräckligt med paragon-levlar så har man inget behov av magic find utrustning längre (särskilt när man når paragon level 100). Så när man inte behöver kompromissa med utrustning och kan välja den absolut bästa med full magic find från levels och dessutom får fetare stats, kommer inte alla att ångvälta igenom det nu nerfade inferno ännu mer ?

Jag kanske har missat något men för mig låter det som kaka på kaka på tårta på kaka.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Jag tycker det hela låter lite mysko..
Vissa spelare kan döda allt med blått gear just nu och om dom nu gör så att alla blir ännu starkare så blir väl bara spelet ännu lättare? Kommer det ens vara någon utmaning på level 100??

Medlem
Skrivet av FEIF:

Detta kommer att göra susen.... kommer att blir många tusen timmar diablo 3 nu.(har redan 500 timmar).

D3 är klart det bästa spelet. Fattar inte hur alla tänker? Ni som whinar klarade ni inte act 1 inferno? blev det försvårt för er?

Game on

Lirade du Diablo och Diablo 2? Det finns lite mer än svårighetsgraden som genererar missnöje. Kan det vara väldigt lång väntan på en värdig uppföljare som innehöll allt det som var bra från föregångarna.

Musik o ljud, runor, attributplacering av eget behag, mörker, en manlig variant av Diablo (inte en kvinnobalrog från sagan om ringen), Horadric cube för crafting mm. Det finns hur mycket som helst att rabbla upp men jag är på jobbet nu.

Jag själv har bara väntat i 6-7 år på en uppföljare till det spelet jag återkommit flest gånger till. Diablo 2. Den väntan på ett nytt mästerverk gick i stöpet när Blizzard valde att göra ett WoW 1.5 för det är mer eller mindre vad det är.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

aldrig i hela mitt underliv att jag spelar igenom den storyn igen!!

Medlem
Skrivet av Msiden:

Jag tycker det hela låter lite mysko..
Vissa spelare kan döda allt med blått gear just nu och om dom nu gör så att alla blir ännu starkare så blir väl bara spelet ännu lättare? Kommer det ens vara någon utmaning på level 100??

Vissa spelare kan göra saker som spelare som dig och mig bara kan drömma om (ifall jag brydde mig), betyder det att spelet är balanserat för det? Kan tänka mig att man lär nöta på rätt länge för att nå Paragon lvl 100, och något säger mig att man lagt ner så mycket tid att man förtjänar att se Diablo död i Inferno.
Håller just nu på i Act 3 själv, och kämpar med mitt tydligen undermåliga gear, där minsta uppgrade verkar ligga på minst 2 miljoner. Jag är öppen för alla förändringar som gör spelet mer Diablo än DiAHblo

Medlem

Vadå försent? Det är som att säga att TF2 uppdateringen är försenad för den borde vara med release. Dom bara förbättrar spelet, varför hata?

Medlem

det är en bit på vägen iaf. håller nog några sysselsatta tills dom kan slänga in en större patch

Medlem

Hoppas bara att vad blizz än gör med spelet nu så gör dem det lättare att hitta sina egna prylar. Som det är nu kommer jag inte vidare öht då jag inte kan hitta den gear jag behöver pga det dumma loot systemet och jag har inte en chans att köpa det jag behöver för priserna är så galna och jag är inte direkt road av att springa och grinda guld i ett spel som borde gå ut på att hitta nya roliga prylar.

Medlem

Är exakt det här som är så märkligt idag när det designas spel.

Verkar som dom flesta inte ens vet vad dom vill med sina spel och skapar bara grund gameplayet sen släpper dom det.

Sen väntar dom 3-4 veckor på att spelarna "själv" ska designa spelet åt dom så dom kan lägga till "allt" som redan borde varigt där.

Tänker tillbaka på den tiden när man köpte ett spel på skiva och det antingen var helt "magiskt" bra eller bara skit och man gick vidare. Idag försöker alla rädda sina usla skitspel dom släpper istället för att ta lärdom av vad som gör ett bra spel och vad deras vision är.

Blizzard som designade D3 såg man tidigt i designen att dom inte hade någon Vision alls imo.

Medlem

Kanske kan vara värt att prova?

Medlem

"When it's done"

hihihihi

Medlem

Jag är så jävla glad att jag inte stressade igenom spelet som 95 % av spelarna. Man kände ju direkt att saker och ting var fel, ströspelade lite då och då för att försöka få lite bättre gear så jag kunde progressa igenom act 3. Ska bli riktigt intressant att köra med den nya patchen. D3 klarade inte av dagens gamers, de springer igenom spelet på nolltid för att hitta endgamet....i ett spel som inte ens hade endagem. Vet inte varför folk är så besvikna. Inte direkt så att det stod överallt once you beat diablo on inferno a whole new game opens up?

Medlem

Så alla oldschools som uppenbarligen köpte D2 första dagen.

http://diablo.wikia.com/wiki/Diablo_II_version_history

När blev det bra? Vilken Patch?

123
Skriv svar