Rykte: EA diskuterar försäljning till riskkapitalbolag

Skrivet av Punchbag Polly:

Varför vill alla stora spelbolag vara ägda av riskkapitalister? Det går inte ihop med kreativa spel.

Valve, the only knight in shining armor(plus några få till).

Hahaha, va? Valves senaste spel är bokstavligt talat reskins. Sedan skulle jag vilja se hur du kan påvisa att detta skulle vara negativt för "kreativitet" annat än mad lösa antaganden vilket jag antar är allt du kommer komma med ändå. Sedan att en massa hjärndöda fanns faktiskt tror på att investerare och publishers sitter på utvecklarnas axlar som gamar och detaljstyr allting är i det närmaste skrattretande och endast ett desperat försök att ursäkta utvecklare för deras missar, för de är ju bara stackars offer för investerarna och publishers med sina högafflar och asbest kostymer.

Att EA sitter på historiens största flopp med SWTOR kan ju ha något att göra med deras nuvarande situation.

Geeks Gaming

Bethesdas och EA tillsammans? Hade jag aldrig tänkte... och kan det va bra då Bethesda är jävligt bra på att ge folk vad de vill ha

Medlem

Sen när gör bethesdas okreativa skitspel? Antar att alla här anser det då riskkapital= skit spel. Älskar hur alla riskkapital bolag på något setts bedömns exakt likadana, två riskkaptial bolag kan drivas olika precis som två bilföretag. Eller dataspels bolag för den delen..

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Man får nog förlita sig mer på indie i framtiden, de lyssnar på sina fans å skapar spelet ur hur de vill ha det. Giganter som dessa är rent utsagt dåliga för industrin, man ska imte vara ägd av ett riskfyllt företag, tycker inte man ska vara ägd av någon. Så fort du blir uppköpt går det bara utför, grundliga spel utan någon som helst djup eller komplex. Hjärndöda 12-15 åringar får explosiva berömelser uppkörda i ansiktet, då saker som vem som helst klarar av. Syftar på poängsystem å achievements typ alla spel har.

Dock så kan tyvärr indie utvecklare inte göra faktiska köpvärda spel, de gör bara sånt som man själv skulle kunnat klara av att fixa ihop med lite tid och några böcker om C++ och Java.
Att göra massiva spel som Battlefield, Mass Effect och dylika tar så OTROLIGT mycket mer kraft och personal.
Det ALLRA bästa indie kan komma med är Minecraft.
Det bästa stora företag med välfyllda fickor (investeringsresurser dvs) är Battlefield 3, det mest verklighetstrogna och grafiskt perfekta spelet någonsin skapat.

Medlem

Ser inte hur det kan bli sämre då det gäller EA.

Medlem
Skrivet av Droppz:

Ser inte hur det kan bli sämre då det gäller EA.

Förstår hur du tänker. EA är så katastrofalt värdelösa att jag är beredd att hålla med dig.

12
Skriv svar