Vissa Fz sidor låser min Webbläsare

Medlem
Vissa Fz sidor låser min Webbläsare

Specifika sidor låser min webbläsare (använder crome) detta är ett nytt problem som jag märkte igår

"Microsoft byter ut sin klassiska logga efter 25 år" Var den första sidan

"Nintendo härskar över 70 % av den japanska marknaden" är den andra. Dessa två är dom ända som jag har haft detta problemet med.

Medlem

Det är ett problem med Chrome och inte FZ. Jag och många av mina vänner har det problemet. Tror det har med Chrome och flash att göra, men inte säker.

Medlem
Skrivet av IceDusT:

Det är ett problem med Chrome och inte FZ. Jag och många av mina vänner har det problemet. Tror det har med Chrome och flash att göra, men inte säker.

nej har samma problem med firefox .

Medlem

Samma här, chrome blir helt förstört efter det, går knappt att avsluta.

Medlem

chrome funkar kanon för mig.
allt standard förutom att jag kör adblock.

Medlem

Testa att inaktivera flash och besök samma sida, vet att Firefox 13.0? hade stora problem att samarbeta med flash och det krashade hela browsern eller hängde datorn i 30+ sek ibland.

Albin_S: Uppdatera Firefox till senaste/betabuild, bör fixa det.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Både jag och en kompis har problem ibland med fz/chrome. Helt slumpmässigt låser sig chrome när man öppnar fz articklar i nya tabbar. Och stannar låst still man tvingar fliken/processen att stängas av.

Försöker man sen öppna samma länk igen fungerar det fint. Önskar er lycka till med att försöka hitta den buggen FZCREW. Jag ryser vid tanken på att ens försöka.

Medlem

Har samma problem jag med, använder chrome. Väldigt irriterande faktiskt..

Medlem

Vad som förvirrar mig mest är att det bara är vissa sidor som påverkas av detta

Skägg.
10 Chambers

Fortsätt att ge exempel så kanske vi kan hitta en röd tråd.


signatur
Medlem

Testade precis att besöka sidan "Microsofter byter ut sin logga" och mycket riktigt, den fryser webläsaren. Jag kör senaste versionen av chrome. Sidan går inte att stänga ner heller.

Bump? Jag brukar alltid göra ett undantag i Adblock för sidor jag vill stötta, fast när valet står mellan att behöva undvika reklam som lurpassar på muspekaren för att våldgästa högtalarna eller rent av kapa hela sidan & att just FZ krashar hela webbläsaren med Adblock så tappar man intresse :/

FZ upplevs nu som datorn har fått malware & virus, synd att det ska behöva vara så när allt i övrigt är så välskött.

Skägg.
10 Chambers

Det är väl ingen reklam som våldgästar dina högtalare?

Men det är ju såklart ett problem att sajten segar ner din dator, vi får göra fler balanstester.


signatur

Ja hehe våldgästa är väl ett dumt ordval men det var inte välkommet ljud som i mitt fall kom skithögt ur högtalarna & fick mig rädd, ja, kränkt... Nej skämt åsido det lät verkligen jättehögt & var lite otrevligt

Tack! För mig är det bara Diablo II nyheten som inte funkar nu.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20121217/diablo-ii-fick-god...

Gör ett nytt försök nu med blocken av på FZ som tack för att ni bryr er!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Grön:

Ja hehe våldgästa är väl ett dumt ordval men det var inte välkommet ljud som i mitt fall kom skithögt ur högtalarna & fick mig rädd, ja, kränkt... Nej skämt åsido det lät verkligen jättehögt & var lite otrevligt

Tack! För mig är det bara Diablo II nyheten som inte funkar nu.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20121217/diablo-ii-fick-god...

Gör ett nytt försök nu med blocken av på FZ som tack för att ni bryr er!

Det svåra i ekvationen är ju att den där nyheten funkar fint här, i Chrome på en rätt åldersstigen laptop. Gör det svårt att felsöka.


signatur
1
Skriv svar