Patrick Bach på Dice

Robot
Patrick Bach på Dice

FZ träffar Patrick Bach för att tala om Battlefield 3 Premium Edition, Armored Kill – och om att växa upp utan att sluta leka krig.


Inaktiv
Patrick Bach på Dice

Jag har en fråga till Patrick Bach!

Kommer BF3 expansionerna bli gratis för alla i framtiden som har köpt spelet? För jag har redan betalat 500 kronor för Battlefield 3 och då bör jag få tillgång till hela spelet i slutändan.

Vill inte betala 500 kronor till!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag har en fråga till Patrick Bach!

Kommer BF3 expansionerna bli gratis för alla i framtiden som har köpt spelet? För jag har redan betalat 500 kronor för Battlefield 3 och då bör jag få tillgång till hela spelet i slutändan.

Vill inte betala 500 kronor till!

Nej du måste köpa Bf3 premium för att få all explansioner och du får spela dom 2 veckor innan alla andra


signatur

When do you think people die? When they are shot through the heart by the bullet of a pistol? No. When they are ravaged by an incurable disease? No. When they drink a soup made from a poisonous mushroom!? No! It’s when they are forgotten.

dzl
Medlem

Fina ord. Men hans "passion" avspeglas inte direkt i spelet.

Medlem

Jag vill ha gamla Battlefield tillbaka!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av showerguy:

Jag har en fråga till Patrick Bach!

Kommer BF3 expansionerna bli gratis för alla i framtiden som har köpt spelet? För jag har redan betalat 500 kronor för Battlefield 3 och då bör jag få tillgång till hela spelet i slutändan.

Vill inte betala 500 kronor till!

Det räcker med det där tjaffset nu Showerguy, du behöver inte älta det mer. Nästa gång stängs du av.


signatur
Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag har en fråga till Patrick Bach!

Kommer BF3 expansionerna bli gratis för alla i framtiden som har köpt spelet? För jag har redan betalat 500 kronor för Battlefield 3 och då bör jag få tillgång till hela spelet i slutändan.

Vill inte betala 500 kronor till!

Lite inte på de grabbarna, de har snackat mycket skit innan.
Snart kommer väl premium2 paket där du får fördelar såsom:

- Förtur på att logga in på Battlelog
- Serverkön spetsas till: du kan nu hoppa in vart du vill även om det är fullt, du bara knuffar ut någon annan.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag har en fråga till Patrick Bach!

Kommer BF3 expansionerna bli gratis för alla i framtiden som har köpt spelet? För jag har redan betalat 500 kronor för Battlefield 3 och då bör jag få tillgång till hela spelet i slutändan.

Vill inte betala 500 kronor till!

Det är ingen som tvingar dig att köpa expansionerna.


signatur

I want to play a game.

Medlem

Tyvärr var BF3 mitt sista BF.

Medlem

Det kanske är bara för att jag spelat tidigare BF-spel alledes för mycket, men jag kunde inte riktigt hitta glädjen i BF3. BF:BC däremot, det spelade jag flera hundra timmar.

Jag hoppas denna Bach håller en hemlighet långt inom sig, en hemlighet om att Mirrors Edge 2 släpps snart.

Jag tycker DICE har gjort en fantastisk resa trots att jag kanske inte tycker om alla deras beslut. Det är viktigt att sätta Sverige på kartan om vi vill vara med i internationella sammanhang, och Battlefield i alla sina skepnader har verkligen gjort ett rejält avtryck.

Det där med att sätta fokus på vad saker och ting kostar i tid och otid är kontraproduktivt. Det är uppenbart att de testar nya modeller, och det är inget unikt för spelbranschen.

Jag ser framemot fler spel och "stora" titlar från DICE.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Jag har rätt kul i BF3. Det är svårt att tröttna på det. Men det här med premium kan ta sig.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Fler företag som Valve! dom har fattat principen i hur man tjänar pengar. Dom får mer pengar på en längre väg genom billiga spel och inga betalningar för dlc. (Allt detta tack vare steam) och bli även på så sätt större och mer populära istället för att ta den snabba vägen och backas av EA och sen påstå att EA inte styr, tror inte det är en ren tillfällighet att nästan alla företag utom EA games har förvandlats till överhypade skitföretag.
Dice trycker ut spel som inte ens borde klassas som battlefield. Battlefield handlar om teamwork inom HELA laget, stora banor mer flera delar som alla sammarbetar, inte förkrympa "påstådda" stora banor med flygplan som hejvilt flyger i en cirkel tills den ena lyckas vända bättre än den andra och ha ihjäl den så han kan vänta fem sekunder för att senare gå igenom precis samma procedur med nästa person. Helikoptrar som är gjorda av smör och är totalt värdelösa pga allt anti-air och dess lilla damage i jämnförelse med andras (syftar på attackhelis) som existerar samt att dom inte får möjligheten att flanka på riktigt förutom på banan kharg island. Förutom att det faktiskt är svårt att jobba med hela laget och inte bara med sin squad så är både tankfronten och infanterifronten riktigt bra.

Samt:

När man köper ett spel så vill man få hela spelet, DLC får jättegärna vara en del av det om det sköts på rätt sätt. Nog för att jag vet att folk behöver pengar för mer awesome content, men det är PRECIS därför dom skaffade battlelog och Origins, för att tjäna pengar via sin internettjänst. Och jag klagar inte på det, jag gillar konceptet. det är dock fult och jävligt att ta tvinga folk till så mycket pengar för att dom ska få hela upplevelsen av ett spel bara för att dom är snåla as. Ea har sitt egna steam, Det drar inte in lika mycket pengar, men om nu Frostbite motorn kommer bli specifikt Ea's borde dom göra det moddvänligt så att personer kan uttrycka sin kreativitet, och på så sätt behöver inte EA ta lika mycket pengar från företag samt inte tvinga ner dom i en soppa som förstör företagen..

Detta är snabbt skrivet och det finns garanterat grammatiks fel överallt, ingen är perfekt.
Men det jag skriver står jag för.

Medlem

Jag har fortfarande problem med spelkrasher nästan ett år efter release och inget annat spel krånglar. Jag har testat alla lösningar jag hittat.

Om man bortser från den ganska stora grejen och fokuserar på gameplay så är BF3 ett av de roligaste spelen idag att spela med kompisar.

Medlem

Varför kan vi inte få en speljournalist som vågar ställa lite mer kritiska frågor till Dice??

Medlem

En kort kronologi på vad som har hänt med BF3 (och i förlängningen DICE):

  • De lovade att spelet skulle bli optimerat för PC.
    Det som hände var att vi fick senare reda på via tredjehand att många saker, t.ex. de laggiga menyerna var gjorda för konsol

  • Istället för att fixa buggarna har de släppt en massa DLC

  • Bach har hånat fansen och säger de inte vet vad de vill ha. Tydligen så vet vi vad vi vill ha och det är inte en buggig halvkonsolport.

Medlem
Skrivet av donhenri:

Varför kan vi inte få en speljournalist som vågar ställa lite mer kritiska frågor till Dice??

Har du sett hur mycket BF3 reklam Fz har?

Medlem
Skrivet av Zpiritual:
Skrivet av donhenri:

Varför kan vi inte få en speljournalist som vågar ställa lite mer kritiska frågor till Dice??

Har du sett hur mycket BF3 reklam Fz har?

Har du sett hur lite BF3-reklam FZ har?

Medlem
Skrivet av donhenri:

Varför kan vi inte få en speljournalist som vågar ställa lite mer kritiska frågor till Dice??

Sedan GameSpot-incidenten så lär man stryka utgivare och utvecklare medhårs annars får man problem.

Medlem
Skrivet av PaperPlane:

Jag vill ha gamla Battlefield tillbaka!

Tillbaka? Dom har väl inte försvunnit? Sätt dig och spela bara....

Medlem
Skrivet av donhenri:

Varför kan vi inte få en speljournalist som vågar ställa lite mer kritiska frågor till Dice??

Man väljer väl sina strider.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Att Patrik Bach inte fattar vinken med allt hat som har riktas mot DICE. Dem har fått mer kritik och mer hat än något annat spel som släppts på flera år. Inte nog med det men DICE får verkligen äta upp sitt skitsnack då dem lovade att aldrig släppa betal DLC.

Skrivet av Boomer:
Skrivet av donhenri:

Varför kan vi inte få en speljournalist som vågar ställa lite mer kritiska frågor till Dice??

Man väljer väl sina strider.

A FZ väljer verkligen bara att ställ hype frågor. Kommer ihåg när vi hade live chat med DICE teamet innan release. Hela chatten fylldes med samma fråga "Är delayen från Bad Company 1 & 2 kvar" Och lite andra kritiska frågor. Inte blev dem svarade. Istället svarade dem på ur löjliga frågor.

Så nej dem väljer inte sina strider. Dem väljer det dom får betalt för.

Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av PaperPlane:

Jag vill ha gamla Battlefield tillbaka!

Tillbaka? Dom har väl inte försvunnit? Sätt dig och spela bara....

Eh jo. Det vi har är Bad Company med ur löjligt lite content i jämförelse med riktigt battlefield spel.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag har en fråga till Patrick Bach!

Kommer BF3 expansionerna bli gratis för alla i framtiden som har köpt spelet? För jag har redan betalat 500 kronor för Battlefield 3 och då bör jag få tillgång till hela spelet i slutändan.

Vill inte betala 500 kronor till!

WORD.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag har en fråga till Patrick Bach!

Kommer BF3 expansionerna bli gratis för alla i framtiden som har köpt spelet? För jag har redan betalat 500 kronor för Battlefield 3 och då bör jag få tillgång till hela spelet i slutändan.

Vill inte betala 500 kronor till!

Du har fått ditt spel för 500 kr, du kan spela det utan problem. Grundspelet kräver inte DLC-tilläggen för att köras. Förstår inte varför du är inne i varje BF3 tråd och klagar på detta och allt annat som har med spelet att göra

Medlem
Skrivet av Idono:

Eh jo. Det vi har är Bad Company med ur löjligt lite content i jämförelse med riktigt battlefield spel.

Vad är ett riktigt Battlefield undrar jag då? I jämförelse med Battlefield 1942 så finns det mer content. Jag kan hålla med att banorna är kompaktare, åtminstone till Armored Kill kommer, men i gengäld har vi förstörbara miljöer, som i alla fall jag tycker väger tyngre.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Idono:

Eh jo. Det vi har är Bad Company med ur löjligt lite content i jämförelse med riktigt battlefield spel.

Vad är ett riktigt Battlefield undrar jag då? I jämförelse med Battlefield 1942 så finns det mer content. Jag kan hålla med att banorna är kompaktare, åtminstone till Armored Kill kommer, men i gengäld har vi förstörbara miljöer, som i alla fall jag tycker väger tyngre.

Bad Company 2 hade mer förstörelse än BF3, sorgligt nog.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Idono:

Eh jo. Det vi har är Bad Company med ur löjligt lite content i jämförelse med riktigt battlefield spel.

Vad är ett riktigt Battlefield undrar jag då? I jämförelse med Battlefield 1942 så finns det mer content. Jag kan hålla med att banorna är kompaktare, åtminstone till Armored Kill kommer, men i gengäld har vi förstörbara miljöer, som i alla fall jag tycker väger tyngre.

Bad Company 2 hade mer förstörelse än BF3, sorgligt nog.

Mjae. Tveksamt.

Medlem

73mpl4R: Ett "riktigt battlefield" medger att olika vapenslag samverkar. Även när det är rätt mycket "pubn00bs" inne och vimsar runt åt alla håll så ska spelet vara byggt att det blir samarbete mer eller mindre oavsett.

Infanteridelen klarar de flesta spelbolag idag relativt hyfsat. Fordonsdelen klarade man galant innan men havererade i och med BC2 och det var minst lika uselt i BF3.

Om då fordonsdelen fungerar dåligt så har man ännu ett dussinspel som folk snabbt spelar sig trötta på och communitydelen självdör fort.

Se på BF3, ett spel som borde vara i sin "prime" just nu med lag som slåss och sliter vecka efter vecka. Scenen är dock så liten att den är mindre än vad den var i BF2 när spelet avlivats som spelbart för 23'e gången. Mindre än BF1942-scenen var när den scenen helt försvann.

Dice släppte utmärkta publicspel iBC2 och BF3. Däremot släppte de genomusla spel att tävla i, något som tvärtom blivit ett signum i tidigare spel.

Man lovade vitt och brett att satsa på "oss" men av det kom i stort sett ingenting. Snarare gick man åt andra hållet och satsade MOT "oss" genom att ta bort funktioner och hindra till exempel moddande. De som inbillar sig att det ligger något i att det är "tekniskt komplicerat" att tillåta moddande i BF3 har inte förstått hur ekonomi fungerar. De vill sälja själva och inte ha folk som gör bättre versioner av deras DLC gratis.

Faktum är att man kan säga att inget spel Dice har släppt har gjorts vettigt. Faktiskt inget alls. Man har failat kapitalt eller gjort bort sig horribelt. En del av spelen fick de till hyfsade med tiden och andra fick de inte till alls. Ett bra exempel är Road To Rome expansionen till BF1942. En utmärkt expansion som... ...i speltermer floppade.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Siken:

Det kanske är bara för att jag spelat tidigare BF-spel alledes för mycket, men jag kunde inte riktigt hitta glädjen i BF3. BF:BC däremot, det spelade jag flera hundra timmar.

Jag har också lirat tidigare BF-spel massor och för mig var det tvärtom (ifall det är BC2 du menar). Blev ett antal hundra timmar BC2 men det kändes hela tiden ändå bara ett halft BF-spel. BF3 är riktigt skoj.

Medlem

Allt detta snack om "riktiga battlefield" hit och dit, förstår mig inte på det. Varför är BF3 mindre BF än exempelvis BC/BC 2? Jag tror att det handlar mycket om nostalgi, och nostalgi är farligt i vissa sammanhang. Om man som jag växt upp med BF så har man även utvecklats som person under alla dessa år; jag ser annorlunda, samt tänker och upplever saker annorlunda än vad jag gjorde då BF1942, BF2, BFBC var draghäst i serien.

Och i ärlighetens namn så vill jag även minnas att det sagts samma sak efter varje nytt spel (ung som Bioware och Blizzard nu får ta emot): "jag saknar det gamla xxx", "utvecklare xxx var bättre förr". Det kanske inte har förändrats så mycket som man tror? Det kanske är där som problemet ligger för vissa? En del saker växer man ifrån, eller helt enkelt behöver en break i från? Jag har ingen aning om något av detta stämmer egentligen, men ibland är det roligt att leka med tanken!

123
Skriv svar