Ubisoft: pc-piratandet varierar från spel till spel

Medlem
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av 4liv3:
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av ivanhoe68:

Try and buy!
Jag köper då inte en bil som jag inte testat först

Nästa gång du köper en bil för 500 spänn kan du nog skita i att testa den...

Sen när är prisklassen relevant för om man vill spendera sina surt förvärvade pengar på det? Det har väl inte att göra med hur mycket det kostar, inte fan betalar man för något man vet är värdelöst. Då har man en brist på hjärnceller.

Nä, håller inte med dig. Klart att behovet att prova/testa står i relation till priset på varan.

Att jämföra behovet att testa ett spel med inköp av en bil är en kass jämförelse mellan två ytterligheter. Att, som Ivanhoe68 skrevi i den ursprungliga posten, rationalisera att ladda ner spelet och för att sedan köpa det om man tycker det är bra kan ju inte jämföras med att köpa en bil. Det skulle i så fall jämföras med att stjäla en bil av bilhandlaren, köra runt i den i några tusen mil för att avgöra om man gillar den, och sen gå tillbaks till handlaren och betala fullpris för bilen.

Inte nog med att du troligtvis skulle bli åtalad och hamna i fängelse, du skulle troligtvis bli påsatt och dödad i fängelset för att du är så jävla korkad...

Hur många alternativ finns det om man vill pröva ett spel innan man köper det idag då? Det görs ytterst få demos till dagens spel. Jag ska inte påstå att jag köper alla spel jag prövar, för det gör jag absolut inte. Men jag köper inte heller ett spel innan jag har testat det. Då finns det tyvärr inte så många alternativ till piratning.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Detta är ju rätt enkelt. Onlinespel köper ju folk till stor del då det är betydligt krångligare att få dessa att funka. Singelplayer däremot....

Till viss del får ju branschen skylla sig själv då spelen blir kortare och kortare samt sämre. Vem vill betala för det?

Sista SP jag köpt för fullpris var Bioshock 1 & 2. Sedan har det blivit något reaspel, köpte bla. Anno 2070 för nån hundring samt Tropico 4 för ungefär samma pengar.

Nästa spel jag definitivt kommer köpa för fullpris blir förmodligen Sim City 5, om de nu inte lyckats dumma ner hela konceptet.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av 4liv3:
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av ivanhoe68:

Try and buy!
Jag köper då inte en bil som jag inte testat först

Nästa gång du köper en bil för 500 spänn kan du nog skita i att testa den...

Sen när är prisklassen relevant för om man vill spendera sina surt förvärvade pengar på det? Det har väl inte att göra med hur mycket det kostar, inte fan betalar man för något man vet är värdelöst. Då har man en brist på hjärnceller.

Nä, håller inte med dig. Klart att behovet att prova/testa står i relation till priset på varan.

Att jämföra behovet att testa ett spel med inköp av en bil är en kass jämförelse mellan två ytterligheter. Att, som Ivanhoe68 skrevi i den ursprungliga posten, rationalisera att ladda ner spelet och för att sedan köpa det om man tycker det är bra kan ju inte jämföras med att köpa en bil. Det skulle i så fall jämföras med att stjäla en bil av bilhandlaren, köra runt i den i några tusen mil för att avgöra om man gillar den, och sen gå tillbaks till handlaren och betala fullpris för bilen.

Inte nog med att du troligtvis skulle bli åtalad och hamna i fängelse, du skulle troligtvis bli påsatt och dödad i fängelset för att du är så jävla korkad...

Håller delvis med dig. En korv för 5:- kanske man inte kan kräva smakprov på då den är så billig. En bil som kostar så mycket pengar är självklart att man ska testa. Ett spel anser jag dock vara en ganska dyr investering så att ha möjlighet att kunna testa det innan är en självklarhet för mig.

Och angående din jämförelse....Piratkopierar du så förlorar företaget inget. Ingen har blivit av med något, snarare borde det vara att du sticker hem och bygger en exakt kopia av bilen (affären har ju inte förlorat något fysiskt), kör runt med den ett tag, sen går in och köper den och kasserar kopian

123
Skriv svar