Förlora prylar du betalat för när du dör i The War Z

Robot
Förlora prylar du betalat för när du dör i The War Z

Köper du extra godsaker till din fluffiga ryggsäck varefter din livhank blir ett minne blott, ja, då är även de extra godsakerna någon annans godsaker.

#the-war-z


Medlem
Förlora prylar du betalat för när du dör i The War Z

Mikrotransaktioner kommer ju floppa i det här spelet i alla fall

Medlem

Jobbigt om det skulle vara så i Tribes...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hoppas det är så dom säger DETTA spel kommer bara va för hardcore gamers.


signatur

Computer is my home, my girlfriend is my life and my job is my lover!
Some questions just write a PM

Medlem

Borde göra det lite svårare att döda zombies, sen är de tlite för ljust på dagen. Vill kanske inte ha bäcksvart, men lite mörkare. Samt att dom sk dras till lampan mer. Men det är bara alpha, så det är inte så mycket man kan säga om spelet ännu ^^

Medlem

känns som en casual DayZ klon.

Medlem

Jag kan bara leva mig in i tanken dock, att nu har jag köpt någonting, så min panik och spelkänsla blir helt plötsligt mycket högre för jag vill verkligen inte förlora, så jag kämpar, hetsar, lever mig in mer... Den biten kan jag förstå. Men i övrigt så är inte denna typen av spel för mig.

Medlem

Det är sällan ett bra tecken när nånting börja använda "billiga" knep.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Ytterligare ett spel att inte köpa med andra ord, snacka om äcklig marknaks modell. Fast blir snart knappt förvånad över hur spelföretagen går över lik för att få någon krona extra från sina kunder.

Medlem

Jag tycker det är ett bra initiativ, så att man är "mer rädd om sig" i spelet än vad man annars skulle vara. En del bara öser på "dör man så dör man, det är bara att börja om". Men om det svider lite om man kolar så kanske man tänker sig för innan man gör något.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

känns som en casual DayZ klon.

Känns redan som DayZ är ett skämt. Där 90% av mina death pga bugg eller hackers. Dör av folk som ligger i helvetet med vapen som inte ens finns i spelet. DayZ är ett skämt ett spel som är bättre än va folk påstår. Bara skit. Finns ingen känsla när man spelar DayZ jag är aldrig rädd för jag vet jag dör pga bugg hackers elr fuska vapen. Dom borde döda DayZ och gör något bättre med sin tid.


signatur

Computer is my home, my girlfriend is my life and my job is my lover!
Some questions just write a PM

Medlem

Jag tycker fan det låter som friskt humör

Vadå, när man spelade i arkadhallarna fick man betala igen när man dog. Nej, det är ingen bra liknelse men jag tycker det låter skoj ändå


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag tycker det är ett bra initiativ, så att man är "mer rädd om sig" i spelet än vad man annars skulle vara. En del bara öser på "dör man så dör man, det är bara att börja om". Men om det svider lite om man kolar så kanske man tänker sig för innan man gör något.

Trodde det var det perma death var till för. Fast vill du kasta pengar på dem för inget alls så är väll det okej, men jag tänker inte göra det.

Medlem
Skrivet av kulaN:
Skrivet av Sviskon:

känns som en casual DayZ klon.

Känns redan som DayZ är ett skämt. Där 90% av mina death pga bugg eller hackers. Dör av folk som ligger i helvetet med vapen som inte ens finns i spelet. DayZ är ett skämt ett spel som är bättre än va folk påstår. Bara skit. Finns ingen känsla när man spelar DayZ jag är aldrig rädd för jag vet jag dör pga bugg hackers elr fuska vapen. Dom borde döda DayZ och gör något bättre med sin tid.

nog för att DayZ har mkt riktigt väldigt många buggar och hackers men det är ju dock också bara i Alpha steget än det är ju fortfarande bara en mod till arma 2 så det är bara att vänta och se om dom kan lösa besvär med hackers och alla buggar. jag för min del tycker det är ett bland dom bästa spelen jag spelat för jag gillar zombies och att verkligen försöka att överleva och kunna samarbeta med vänner för att klara sig , jag tror DayZ kommer att bli ett mkt bra spel med tiden !

Medlem

Tycker att det låter som ett väldigt bra concept.
Längtar tills release


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

så länge det är ÖVERTYDLIGA med att man kan förlora sina grejer som man köpt för riktiga pengar är jag helt för det.

får intrycket av att det inte vill anpassa spelet allt för mycket till casual-publiken och det känns som ett stort plus.

Medlem
Skrivet av wiki:

så länge det är ÖVERTYDLIGA med att man kan förlora sina grejer som man köpt för riktiga pengar är jag helt för det.

får intrycket av att det inte vill anpassa spelet allt för mycket till casual-publiken och det känns som ett stort plus.

Finns en gräns hur långt man bör gå när det kommer till spel och prismodeller även om någon gillar detta så har gränsen passerats för mjölknadet av sina kunder. Perma death är nog för att inte gör det till ett casual spel. Men att du kan tappa riktiga pengar i ett spel på det sättet är inte okej.

Men det är en fri värld så alla får ha sin åsikt om det hela, men min är enkel och simpel "A fool and his money".

Medlem

ingen tvingar ju nån å köpa nåt för riktigt cash å ha i spelet så förstår inte vad folk klagar över. om ni är så jäkla hardcore så letar ni väll upp föremålen ingame å inte köper dom för riktigt pengar iaf? eller klagar ni för att ni inte är hardcore å kommer blåsa hundratals kr ingame för att slippa springa runt å leta saker?

Medlem

Vet inte om någon har sagt detta tidigare, men dessa saker du kan köpa för real money, kan du även hitta ute i världen så det är inget pay 2 win, utan bara ren jävla lathet om man får för sig att köpa något

Medlem
Skrivet av swordy:

ingen tvingar ju nån å köpa nåt för riktigt cash å ha i spelet så förstår inte vad folk klagar över. om ni är så jäkla hardcore så letar ni väll upp föremålen ingame å inte köper dom för riktigt pengar iaf? eller klagar ni för att ni inte är hardcore å kommer blåsa hundratals kr ingame för att slippa springa runt å leta saker?

Mitt stora problem med detta är att det kommer att blåsa folk på massa pengar helt i onödan. Sedan om de nu skulle lyckas blåsa folk på mycket pengar på detta sättet, kommer det att sprida sig till andra spel. Sedan är det på ritktigt dags att sluta spela spel på grund av att man inte har råd att spela dem.

Medlem
Skrivet av kulaN:
Skrivet av Sviskon:

känns som en casual DayZ klon.

Känns redan som DayZ är ett skämt. Där 90% av mina death pga bugg eller hackers. Dör av folk som ligger i helvetet med vapen som inte ens finns i spelet. DayZ är ett skämt ett spel som är bättre än va folk påstår. Bara skit. Finns ingen känsla när man spelar DayZ jag är aldrig rädd för jag vet jag dör pga bugg hackers elr fuska vapen. Dom borde döda DayZ och gör något bättre med sin tid.

Först och främst är DayZ i alpha stadie.. så mycket buggar kan förväntas.
För det andra så kan du ju börja med att inte spela på public servrar utan seriösa password servrar där bara inbjudna spelare kan lira, där hackar ingen kan jag lova.
Sen om du är så slarvig i ditt spelade så du dör ofta kan inte jag hjälpa...

Medlem

Hatar spel där de lite mer "ekonomiskt oberoende" ska få förtur. Visst, verkligheten är så idag... men kan man då inte hålla spelen lite mer rättvisa?

Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av swordy:

ingen tvingar ju nån å köpa nåt för riktigt cash å ha i spelet så förstår inte vad folk klagar över. om ni är så jäkla hardcore så letar ni väll upp föremålen ingame å inte köper dom för riktigt pengar iaf? eller klagar ni för att ni inte är hardcore å kommer blåsa hundratals kr ingame för att slippa springa runt å leta saker?

Mitt stora problem med detta är att det kommer att blåsa folk på massa pengar helt i onödan. Sedan om de nu skulle lyckas blåsa folk på mycket pengar på detta sättet, kommer det att sprida sig till andra spel. Sedan är det på ritktigt dags att sluta spela spel på grund av att man inte har råd att spela dem.

"Blåsa folk på massa pengar helt i onödan"?
Som sagt, ingen tvingar någon att köpa saker för riktiga cash.
Plus, att dom som köper dessa items är medvetna om vad som kan hända.
Så jag fattar inte hur detta kommer blåsa folk på pengar....

Inaktiv

Vilken skamlös DayZ-kopia. Allt från indikatorer till logga.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Inaktiv

Vänta nu, engångskostnad? Vad jag läst när jag kollat om detta så ska det vara ett free 2 play lir :S nu blir jag riktigt jävla förvirrad.

Inaktiv
Skrivet av Gandir:
Skrivet av swordy:

ingen tvingar ju nån å köpa nåt för riktigt cash å ha i spelet så förstår inte vad folk klagar över. om ni är så jäkla hardcore så letar ni väll upp föremålen ingame å inte köper dom för riktigt pengar iaf? eller klagar ni för att ni inte är hardcore å kommer blåsa hundratals kr ingame för att slippa springa runt å leta saker?

Mitt stora problem med detta är att det kommer att blåsa folk på massa pengar helt i onödan. Sedan om de nu skulle lyckas blåsa folk på mycket pengar på detta sättet, kommer det att sprida sig till andra spel. Sedan är det på ritktigt dags att sluta spela spel på grund av att man inte har råd att spela dem.

På vilket sätt blir folk blåsta på pengar? Dom säger ju själv att antingen köper du för riktiga pengar och får vara extra försiktig så ingen dödar dig för att sno dina grejer. Eller är du tillräckligt duktig och söker upp allt själv.
Finns inget här som visar på att dom tänker blåsa folk på pengar, det är snarare folket som är blåsta om dom får för sig att snöra ut flera tusen på saker i spelet och bli dödade lika snabbt för dom är klantig.

Lägg ner och sluta gnälla, du är mer blåst att lägga ut en månadskostnad på WoW

Medlem
Skrivet av Floffe:

Vilken skamlös DayZ-kopia. Allt från indikatorer till logga.

"The design and idea for The War Z has been in place for a couple of years - we only just started developing the specific features for the game in the past year."

"WarZ was in development long before DayZ .... Linger is also another game to look out for which genuinely was in production before Day Z"

Ta reda på lite fakta innan du kallar WarZ för en skamlös DayZ-kopia.

Medlem

dummaste iden jag hört. lika bra att Inte ge möjligheten att betala sig fram före alla som har mindre pengar då.


signatur

//monster

Medlem

"nice jag köpte den här jätte fina pisto.... "you are dead... YOU lost your items muhaha" T_T.... Hehe cool ide :). Men sucks to be the player who dies then :D:D:D!

Medlem

Bra! Då slipper man ännu ett pay2win spel..


signatur

The spiders won,t find us here.

123
Skriv svar