Letar nytt/nya spel likt S.t.a.l.k.e.r, Fallout 3

Medlem
Letar nytt/nya spel likt S.t.a.l.k.e.r, Fallout 3

Jag söker nya spel att bita i, jag har redan spelat ut alla Stalker, Fallout spelen och Metro 2033 och tycker dom är riktigt grymma. Jag är också riktigt intresserad av Zombie (survival) spel, alltså inte något alldeles för lätt spel som typ L4D där du har näst intill oändligt med ammo, men lite mer åt Zombie Panic hållet isf fast med en bra singleplayer, ni får gärna tipsa lite så får vi se om det verkar vara det jag är efter, thx!

Medlem

Har du testat DayZ? Har dock en mängd buggar.. men kan vara värt att kika på.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Har du testat DayZ? Har dock en mängd buggar.. men kan vara värt att kika på.

Arrå, har jag gjort, glömde nämna det, sry ^^, det är extremt roligt att köra med andra, dock lame att bli random snipad när man kutar på ett fält, hänt mig flera ggr. x)

Medlem

Killing Floor är lite som Left 4 Dead fast "hardcore". Mycket tyngre och även svårare.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Killing Floor är lite som Left 4 Dead fast "hardcore". Mycket tyngre och även svårare.

Det har jag också kört, kan väll like gärna rabbla upp nåra till jag kört så dom inte gås över igen.

Left 4 Dead 1 och 2, Dead Space(fast det var inte så kul imo), New Vegas, Last Stand 1,2, Cs Zombie, Dead Island, Nazi Zombies i COD: WAW / BO, Hellgate London.

Medlem
Skrivet av Infinity_90:

Han hade ju redan spelat det.


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem

Stalker online måhända? Det är i open beta atm har jag för mig, har själv dock knappt testat det så kan inte lova att det passar det du söker.

Testpilot

Har inte spelat själv men Dead Island kanske är nåt ?

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Har inte spelat själv men Dead Island kanske är nåt ?

Vill inte vara tjatig men,

?

Skrivet av Posuic:

Stalker online måhända? Det är i open beta atm har jag för mig, har själv dock knappt testat det så kan inte lova att det passar det du söker.

Njaa jag vet inte riktigt, ser lite halvdant ut i det här stadiet imho. :/

Medlem

Far Cry 2, Boiling Point: Road to Hell, Resident Evil 5, Dead Rising 1 och 2.


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem
Skrivet av Mogres:

Far Cry 2, Boiling Point: Road to Hell, Resident Evil 5, Dead Rising 1 och 2.

Boiling Point må ha varit häftigt som teknik- och grafikdemo när det kom.. det är dock redigt föråldrat och knappt spelbart idag. Spelet i sig känns riktigt dassigt och bör inte röras (jag gjorde en installerade spelet igen för ca 3 månader sen och det var inte trevligt).


signatur

Have a good time!

Medlem

Dead Rising verkar inte riktigt som zombie survival to me, utan mer år zombie massacre, man vill ju leva för utmaningen.

Testpilot
Skrivet av MeatballSwede:
Skrivet av Harakiri:

Har inte spelat själv men Dead Island kanske är nåt ?

Vill inte vara tjatig men, http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/154/912/bern...

?

Skrivet av Posuic:

Stalker online måhända? Det är i open beta atm har jag för mig, har själv dock knappt testat det så kan inte lova att det passar det du söker.

Njaa jag vet inte riktigt, ser lite halvdant ut i det här stadiet imho. :/

Gammal vana kollar orginalinlägget där man tror all info skall finnas och inte längre ner i tråden där du fyllt på med spel

Medlem

Ähh! Bara fortsätta tipsa, need some o'them gamez. =P

Medlem

Tycker absolut att du ska spela Rage, inte lika öppet och fritt som fallout 3 och stalker, men det är definitivt spelvärt! Sen när det gäller survival måste det var med zombies? Sen vad räknar du som zombie? Gående döda? Eller infekterade människor, räknas dom med? Hursomhelst spela gärna Telltale Games suveräna spel baserat på serien ( inte tv serien ) the walking dead. Absolut toppen spel med underbart gripande story! Det är ju survival men inte i det klassiska sättet som tex resident Evil, silent hill och dead space!

Silent Hill serien tycker jag är väldigt bra också. Borde du spela. Och ge dead space en ny chans. Jag hoppade över 1an men har beställt det nu till min ps3 efter att jag tankade hem dead space 2 gratis genom Playstation plus. Spelet är helt fantastiskt. Bästa skräck spelet på mycket mycket länge!

Men glöm inte att gå old school och spela igenom fallout 1 och 2! Mästerverk! Tror att du kan köpa dom på gog

Medlem

RippTheJacker: Jo Rage verkade ju rätt bra, The Walking Dead kör Pewdiepie så har fått lite spoilat för mig :/, men kanske värt o skaffa ändå? Silent Hill 1 kör Pewdie också, ser extreeemt läskigt ut, kommer nog skita knäck av dom, men finns det versioner till typ 360 och Wii? Vore kanske lite halvkasst o köra't på datorn. Jag vet inte riktigt om jag har orken att plocka upp tråden med Dead Space just nu, kanske senare, har sparade save filer till det men har det inte installerat.

Fallout 1 och 2 vore faktiskt någonting att kika på, ska nog skaffa ettan.

Medlem

Silent Hill 1 var riktigt bra men vet ej om det släpptes på annat än ps1. Konami släppte nylingen en hd version av dom två bästa SH spelen enligt mig. 2 och 3 till ps3 men är ganska säker att det finns till 360 också.

Eftersom du verkar gilla post apokalyptiska spel så tycker jag även att du borde spela Borderlands, helst med några polare. Det är riktigt bra.

Sen så har jag ett spel att spela nu i dagarna, har inte testat det än men fick det rekommenderat av några polare. Det heter I am alive. Du borde iaf kika på det !

Medlem

Arrå, kollar in dom så får vi se , men I am alive hade fått rätt kasst betyg av ign: http://www.ign.com/articles/2012/03/06/i-am-alive-review

Medlem

Må så vara. Men jag är ändå fett sugen på spelet, sen vad kritikerna tycker bryr jag inte mig om, viktiga är vad jag själv tycker

Medlem

Så sant så sant, smaken är som baken, delad, om du har lust får du gärna skriva om det var någonting efter du lirat det lite, vore skitgrymt.

Medlem

Tyckte själv att "I Am Alive" var riktigt dassigt. Kändes som att det kunde bli riktigt bra men tekniskt sett är det ett otroligt virrvarr. Känns som att utvecklarna tagit alla problem från Uncharted-serien, misslyckats med de bra delarna och slängt in det i en soppa av grådassighet som man aldrig riktigt kommer ur (grafiken känns väldigt urvattnad med glitches ungefär överallt). Inte värt pengarna alls.


signatur

Have a good time!

1
Skriv svar