Nytt ip, Mass Effect, Dragon Age 3: "En ny era för Bioware"

Medlem

säger bara DICE>EA>Bf3 som sög.

Medlem

Hoppas Dragon Age 3 inte blir lika värdelöst som 2:an.

Inaktiv
Skrivet av Forsthager:

Tror fortfarande på Bioware, det är EA jag är mer skeptisk till.
De toppstyr allt och ser mer på de snabba intäkterna och aktieägarnas begär såklart, men det är ju så företag fungerar.
Frågan är hur vi som konsumenter och supportrar kan hjälpa Bioware och sätta mer press på EA så de inte sänker sina klor för djupt i projekten.
Klart EA vill ha mycket mer mainstream för att nå ut till så många konsumenter som möjligt men det påverkar tyvärr det unika och magnifika som de mindre kontrollerade speltillverkarna har trots att de saknar de stora resurserna.
Spelindustrin har förändrats enorm mycket de senaste 15-20 åren och det är mer kommersiellt idag på både gott och ont.
Vi får se vad framtiden har i sitt sköte.

Ja det är tråkigt, dock så finns väl bara en lösning? Överge dom och ge dina pengar till företag som du tycker förtjänar det, via kickstarter till exempel.

Medlem

personligen tappade jag all respekt för Casey Hudson några veckor efter att han gått ut och sagt att Mass Effect Inte bara skulle ha tre näst intill identiska slut. Falsk marknadsföring gillas inte

Medlem
Skrivet av Exim:

..Think so NOT.

BioWare är ett rätt så stort företag och utgör grovt cirka 1/4 av HELA huvudbolaget EAs omsättning.
Många må tro att BioWare är en liten spelstudio i Ontario som ägs av EA, medan i faktum BioWare är både ett företag och en grupp bestående av sex (6) självständiga studios runtom i hela världen.
BioWare var redan stora innan de blev uppköpta av Electronic Arts.

Medlem
Skrivet av flopper:

säger bara DICE>EA>Bf3 som sög.

Bf 2 var även det Gjort under EA samam sak med 1942

Medlem

Fan är det bara jag som har totalt missat att de två skaparna till bioware har lämnat...av fan hur kunde jag missa det...de kan gå joina Black Isle så startar vi en gammal era! fuck alla dessa nya eror som kommer hela tiden..


signatur

Dont force your weakness upon me!

Inaktiv

Upp till bevis Bioware innan jag köper något mer av er.

Skrivet av Remus:

Nytt Mass Effect spel. Ja tack!

Vet dock inte hur dem skall röra sig vidare utan Shepard och Reapers. De kändes som kärnan i Mass Effect universumet.

Star Trek funkar ju även utan Klingons och Kirk och Spock, så visst finns det möjlighet för andra karaktärer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Även om Mass Effect var väldigt bra och episkt så var inte storyn direkt unik, väldigt mycket kändes lånat från Babylon 5.
Vad det än är Bioware producerar så kommer det nog att bli bra men jag tror som så många andra att det som gjorde företaget unikt har hållit på att vattnas ur ett tag och kommer att fortsätta göra så för att tilltala massorna.

Medlem
Skrivet av Forsthager:

Tror fortfarande på Bioware, det är EA jag är mer skeptisk till.
De toppstyr allt och ser mer på de snabba intäkterna och aktieägarnas begär såklart, men det är ju så företag fungerar.
Frågan är hur vi som konsumenter och supportrar kan hjälpa Bioware och sätta mer press på EA så de inte sänker sina klor för djupt i projekten.
Klart EA vill ha mycket mer mainstream för att nå ut till så många konsumenter som möjligt men det påverkar tyvärr det unika och magnifika som de mindre kontrollerade speltillverkarna har trots att de saknar de stora resurserna.
Spelindustrin har förändrats enorm mycket de senaste 15-20 åren och det är mer kommersiellt idag på både gott och ont.
Vi får se vad framtiden har i sitt sköte.

HEAR HEAR!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Synd att EA ska börja mjölka sönder Mass Effect.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Skadekontroll på hög nivå. Nå, lycka till. Själv känner jag mig mer än färdig med BioWares produkter.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Arizato:
Skrivet av Rasmus117:
Skrivet av Arizato:

Jag skulle faktiskt vara intresserad av ett Mass Effect spel som kretsar sig runt "The first contact war". Finns mycket att hämta där!

Jag vill inte döda Turians

Gör ett spel som utspelar sig på båda sidor, med många olika val! När man spelat klart båda så får man en slutgiltig story där valen du gjorde på båda sidor påverkar slutet!

Blått ljus på human-slutet och rött på turian-slutet blir det väl isåfall.
Kanske grönt om man vill vara neutral.

Medlem
Skrivet av vashthepirate:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

nu ska man väl inte dömma ut något i förväg, men vi vet ju alla vad som hänt med andra serier när dom bytt ledning.

du menar som att döda C&C ännu lite mera genom att göra ett F2P? av något som faktiskt kunde bli en ny början?

Dont even get me started. Jag älskade Generals, jag vet att det inte var som dom första men fan de va kul. Jag tyckte det lät skitbra i början när dom snacka om generals 2. Sen sket sig allt...

12
Skriv svar