Nytt Playstation 3 presenterad

KoP
Medlem

Trevligt för alla som köper sin första PS3:a (även om det känns lite sent att hoppa på tåget). Har man en original PS3:a eller Slim.. not so much.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Jag har en PS3 Slim 120GB och känner inte att jag behöver uppgradera mig. 500 GB är bara intressant för folk som chippar eller aldrig tar bort saker. Väntar hellre på PS4

Jag håller med, men 120GB kan man faktiskt fylla upp. Min backupfil ligger på 120GB nu och då har jag nästan bara spel och spelfiler på den. Jag har bara två fullängdare (Darksiders och Ratchet & Clank: Quest For Booty) på HD, resten är traditionella PSN spel som Castle Crashers. Så med 10GB installation som MGS4 och sådär så fyller man upp. Fick uppgradera min disk till 250GB och med det utrymmet kommer jag absolut klara mig.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Är det inte dags för ps4 nu?

Medlem

I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!

Medlem

Vart kan man förbeställa den!?

Medlem

Jag börjar bli lite less på att problemen med Skyrim på PS3 inte åtgärdats ännu. Att DLC'n inte släppts är lite irriterande men långt från avgörande. Att det dock fortfarande är extremt låg framerate så snart savefilerna går över 3 MB är oacceptabelt.

Ni som sitter på X360, är det samma problem där, är gameplayet hackigt så fort man kommer in en bit i spelet?

Eftersom det här är ett av de få spelen jag spelar på mitt PS3 har det fått mig att fundera rejält att gå över till X360. Dessutom sitter de flesta av mina polare på just 360. Jag har envist hållit fast vid att inte gå över trots vännerna för att jag gillar DS3-kontrollen till PS3 mer och jag tycker hårdvaran är överlägsen men Skyrim är en katastrof.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Ja, den nya designen ser inte allt för tilltalande ut, hade önskat att enheten var i mattsvart plast, istället för den nu räfflade blanka looken. :lol

Medlem

Hade ju föredragit en prissänkning på den modellen som redan fanns men....

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Jag börjar bli lite less på att problemen med Skyrim på PS3 inte åtgärdats ännu. Att DLC'n inte släppts är lite irriterande men långt från avgörande. Att det dock fortfarande är extremt låg framerate så snart savefilerna går över 3 MB är oacceptabelt.

Ni som sitter på X360, är det samma problem där, är gameplayet hackigt så fort man kommer in en bit i spelet?

Eftersom det här är ett av de få spelen jag spelar på mitt PS3 har det fått mig att fundera rejält att gå över till X360. Dessutom sitter de flesta av mina polare på just 360. Jag har envist hållit fast vid att inte gå över trots vännerna för att jag gillar DS3-kontrollen till PS3 mer och jag tycker hårdvaran är överlägsen men Skyrim är en katastrof.

Köp en PC kompis:D

Inaktiv
Skrivet av xarl:

helvete va trött jag blir på alla iq befriade människor som skriver "mjölka" vafan tror ni företag finns för? dom gör ju allt dom kan för att tjäna så mycket pengar som möjligt.

är man så dum att man bara måste gå och köpa det nyaste även fast man har en liknande produkt bör man tänka om

Det va en person som skrev det :S

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Mellanare:

Jag börjar bli lite less på att problemen med Skyrim på PS3 inte åtgärdats ännu. Att DLC'n inte släppts är lite irriterande men långt från avgörande. Att det dock fortfarande är extremt låg framerate så snart savefilerna går över 3 MB är oacceptabelt.

Ni som sitter på X360, är det samma problem där, är gameplayet hackigt så fort man kommer in en bit i spelet?

Eftersom det här är ett av de få spelen jag spelar på mitt PS3 har det fått mig att fundera rejält att gå över till X360. Dessutom sitter de flesta av mina polare på just 360. Jag har envist hållit fast vid att inte gå över trots vännerna för att jag gillar DS3-kontrollen till PS3 mer och jag tycker hårdvaran är överlägsen men Skyrim är en katastrof.

Köp en PC kompis:D

Jag är PC-spelare från början... Det finns en anledning att jag gick över till konsol när jag började jobb och högre studier.

Jag hade för några år sedan precis byggt ihop en PC från delar till ett värde av för mycket pengar. Fick ha den i 1 år sen slog blixten ner helt oväntat utan någon storm som förvarnade om att det kanske var dags att dra ur alla kontakter till datorn. Moderkort, PSU, grafikkort och en av hårddiskarna blev grillade bortom räddning.
Jag hade precis börjat plugga på universitet och dessutom börjat jobba vid sidan av det. Jag kände då att jag varken hade tiden eller resurserna att bygga en ny dator så jag köpte ett PS3.

Det finns ibland anledningar utöver att vara en casual som gör att man väljer konsol. Visst saknar jag PC ibland, det är enligt mig den överlägsna platformen...
Men att kunna komma hem och bara ploppa in en skiva och spela direkt när jag inte har tid till mycket mer under min lilla fritid var den avgörande anledningen till att jag inte gått tillbaka. Att inte behöva sitta och pilla med drivrutiner och byta ut hårdvara en gång om året är välkommet i min livssituation.

En dag när tiden finns så kommer jag gå tillbaka till PC om det fortfarande är det överlägsna alternativet då.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Kul att köpa en ps3 nu, sen kommer ps4 och som vanligt blir den inte bakåtkombitabel,
så då får man ha en ps2 för ps2 spel, en ps3 för ps3 spel,
och em ps4 för p 4 spel.
3 konsoller en massa sladdar och plats som tas upp för att Sony inte vill ha bakåtkombilatitet.
Suck.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Jag börjar bli lite less på att problemen med Skyrim på PS3 inte åtgärdats ännu. Att DLC'n inte släppts är lite irriterande men långt från avgörande. Att det dock fortfarande är extremt låg framerate så snart savefilerna går över 3 MB är oacceptabelt.

Ni som sitter på X360, är det samma problem där, är gameplayet hackigt så fort man kommer in en bit i spelet?

Eftersom det här är ett av de få spelen jag spelar på mitt PS3 har det fått mig att fundera rejält att gå över till X360. Dessutom sitter de flesta av mina polare på just 360. Jag har envist hållit fast vid att inte gå över trots vännerna för att jag gillar DS3-kontrollen till PS3 mer och jag tycker hårdvaran är överlägsen men Skyrim är en katastrof.

Jag spelar inte Skyrim själv men jag har läst om det där och de flesta verkar uppleva att problemet du beskriver ska vara löst eller iallafall ett relativt marginellt besvär idag efter patchande och så. Vet inte varför du har stora problem men jag är säker på att det finns en hel del info om vad som löst problemet om du söker lite.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag saknar kontrollen som sony presenterade först för PS3 som kallades rymdbananen

Medlem

Har en relesedag PS3 60gb och funderar på att byta upp mig då min låter som fasiken med fläkten efter en stunds spelande. Har 500gb idag och det räcker hyfsat om man bara har spel på den.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Jag spelar inte Skyrim själv men jag har läst om det där och de flesta verkar uppleva att problemet du beskriver ska vara löst eller iallafall ett relativt marginellt besvär idag efter patchande och så. Vet inte varför du har stora problem men jag är säker på att det finns en hel del info om vad som löst problemet om du söker lite.

Visst har de åtgärdat problemen till en viss del men den grundliggande problematiken finns kvar. Det är fortfarande låg framerate (15-20 fps) när du är utomhus. En sak de "åtgärdat" är att spelet fryser helt några sekunder när spelet autosparar, detta har de löst genom att be sina spelare helt enkelt stänga av autosparandet. De har fixat lite i patchar men det är ännu inte löst och kommer antagligen inte att lösas.

Som jag förstår det har de inte släppt DLCn för att i dessa är frameraten så låg att det är helt enkelt ospelbart. Det finns inga ursäkter, inga lösningar, endast förmildrande småfixar.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Btw en sak jag tänkte på nu när jag såg bilderna. Kan man uppgradera HD själv fortfarande. Såg inget tydligt ställe där det fanns lucka för detta.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

PS3 slimmer, haha

Medlem

Framifrån påminner den starkt om ps2:an, den första stora modellen?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

det är väl vad användarna vill ha? jag tycker det är skitkul att de förbättrar den gamla häcken lite. som när de släppte den vita PsOne. hur cool som helst! sen så Måste man ju inte köpa den eller?

kul att en del inte vill ha nya produkter. företaget ska vara litet och helst ska allt vara gratis och open source. ändå vill de själva ha lön när de jobbar och sliter.

Medlem

hur många olika versioner ska dom göra? vore väl bättre ifall dom jobbade lite extra på next-gen istället

Medlem

Låter väldigt dyr, märklig taktik att nylansera konsolen med ett högre pris än den tidigare modellen. Bra timing dock eftersom läsaren i min releasedagmodell dog förra veckan. Köper nog den förra Slim-modellen när de reas ut.

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Jag börjar bli lite less på att problemen med Skyrim på PS3 inte åtgärdats ännu. Att DLC'n inte släppts är lite irriterande men långt från avgörande. Att det dock fortfarande är extremt låg framerate så snart savefilerna går över 3 MB är oacceptabelt.

Ni som sitter på X360, är det samma problem där, är gameplayet hackigt så fort man kommer in en bit i spelet?

Eftersom det här är ett av de få spelen jag spelar på mitt PS3 har det fått mig att fundera rejält att gå över till X360. Dessutom sitter de flesta av mina polare på just 360. Jag har envist hållit fast vid att inte gå över trots vännerna för att jag gillar DS3-kontrollen till PS3 mer och jag tycker hårdvaran är överlägsen men Skyrim är en katastrof.

Nej, det hackar inte. dock är det gräsligt fult och allmänt segt som allt man kör på konsol. det laddar i typ en minut när man går in i en stad eller ett hus. annars fungerar det bra. köpte skyrim till pc efter jag klarat ur det på xbox. det var grym skillnad kan jag säga! tar en nanosekund att ladda!

Medlem

har redan första utgåvan med en 500gig hdd och ps2 stöd så denna är inte intresant i dagsläget


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

jag kommer att köpa den!!

Medlem

Tycker Sony tappat fokus med Playstation. De försöker stoppa in all möjlig skit istället för att fokusera på gamers.

Kolla in problemen med UC3(frysningar, omstarter) och backupsystemet plötsligt tog 4 ggr så lång tid att få gjord backup. Braindrain på Sony undrar jag då?

Gjorde mig av med min för ett halvår sedan. Färdig med Sony.

Medlem
Skrivet av Mellanare:

Jag börjar bli lite less på att problemen med Skyrim på PS3 inte åtgärdats ännu. Att DLC'n inte släppts är lite irriterande men långt från avgörande. Att det dock fortfarande är extremt låg framerate så snart savefilerna går över 3 MB är oacceptabelt.

Ni som sitter på X360, är det samma problem där, är gameplayet hackigt så fort man kommer in en bit i spelet?

Detta ska vara fixat efter senaste patchen, fungerar perfekt för mig, men har dock hört att några få fortfarande har problem.

Denna bugg kan även uppstå i 360-versionen, fast den är mer ovanlig där.

Skrivet av cdx873v:

Nej, det hackar inte. dock är det gräsligt fult och allmänt segt som allt man kör på konsol. det laddar i typ en minut när man går in i en stad eller ett hus. annars fungerar det bra. köpte skyrim till pc efter jag klarat ur det på xbox. det var grym skillnad kan jag säga! tar en nanosekund att ladda!

Då måste det varit något fel på ditt spel, laddtiderna på 360 och PS3 överstiger aldrig 20-25 sekunder

Medlem

Det kan väl snarare sägas vara en ny revision än en helt ny produkt? Det är långtifrån ovanligt att hårdvarutillverkare som tillverkar en produkt över längre tidsperioder uppdaterar hårdvarurevisionen med jämna mellanrum, då man kan spara en massa pengar i att hoppa ner i tillverkningsprocess (45->32nm ex.) på processorer, och därigenom minska kylbehovet = minskade kostnader för kylare, o.s.v.

Microsoft gjorde exakt samma sak med Xbox 360, flera gånger, exempelvis.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Borde det inte vara "Nytt Playstation 3 presenterat" alternativt "Ny Playstation 3 presenterad"?

Lika konstigt som de som säger "den var bra" om ett spel.

Medlem
Skrivet av Johan:

Borde det inte vara "Nytt Playstation 3 presenterat" alternativt "Ny Playstation 3 presenterad"?

Lika konstigt som de som säger "den var bra" om ett spel.

Ett spelkonsol..en spel?

123
Skriv svar