Torchlight II – demo och fullversion släppta

Medlem
Skrivet av Davwve:

Najs med ett DEMO, det var allt förlängesen man fick ladda ner och testa ett spel genom ett demo.

Det är så att man ska köpa spelet bara för att^^

Det är ett bra spel också, dock har jag inte börjat spela så mycket än p.g.a besluts ångest gällande class.

Inaktiv
Medlem

Och folk klagade på att d3 var för cartoony...

Medlem

Var inget stort fan av Torchlight, men 2an ser faktiskt mycket bättre ut, men samtidigt så börjar Diablo 3 (vilket jag hatade) komma men en hel del riktigt bra updateringar.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Comkilla:

Och folk klagade på att d3 var för cartoony...

De klagade inte på att det var "Cartoony".

De klagade på att Diablo hade BLIVIT "Cartoony" i jämförelse med hur det var innan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Ravenknight:

Kul som fasen, både i SP och MP, alla svårighetsgrader tillgängliga från början och framförallt inget sabla RMAH. Här skall slaktas helgen lång.

Hur kan detta vara något positivt? Jag har snart tjänat 2000 SEK på RMAH, extra pengar som går till en massa skojj, inget jag direkt kan göra i Torchlight 2, eller?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Boosing:
Skrivet av Ravenknight:

Kul som fasen, både i SP och MP, alla svårighetsgrader tillgängliga från början och framförallt inget sabla RMAH. Här skall slaktas helgen lång.

Hur kan detta vara något positivt? Jag har snart tjänat 2000 SEK på RMAH, extra pengar som går till en massa skojj, inget jag direkt kan göra i Torchlight 2, eller?

Men är RMAH verkligen BRA för spelupplevelsen annat än att tjäna pengar?

Nu har jag inte spelat D3 sedan strax efter release av olika skäl. Om jag minns rätt så var priserna på prylar med ingame guld "helt okej", men sedan när du kunde köpa ingame guld för RIKTIGA pengar så ökade priserna så mycket att det var knappt lönt att försöka spara guld och köpa något vettigt på AH. Nästan som att du blev tvungen att använda riktiga stålar om du ville handla något vettigt där eller grinda i många, många timmar ingame.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

mis
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Boosing:
Skrivet av Ravenknight:

Kul som fasen, både i SP och MP, alla svårighetsgrader tillgängliga från början och framförallt inget sabla RMAH. Här skall slaktas helgen lång.

Hur kan detta vara något positivt? Jag har snart tjänat 2000 SEK på RMAH, extra pengar som går till en massa skojj, inget jag direkt kan göra i Torchlight 2, eller?

Men är RMAH verkligen BRA för spelupplevelsen annat än att tjäna pengar?

Nu har jag inte spelat D3 sedan strax efter release av olika skäl. Om jag minns rätt så var priserna på prylar med ingame guld "helt okej", men sedan när du kunde köpa ingame guld för RIKTIGA pengar så ökade priserna så mycket att det var knappt lönt att försöka spara guld och köpa något vettigt på AH. Nästan som att du blev tvungen att använda riktiga stålar om du ville handla något vettigt där eller grinda i många, många timmar ingame.

Förstår inte riktigt vad du klagar på, om du hittar ett item så säljer du det för bra mycket mer idag än vad du gjorde förr så det är ju inget större problem att det kostar mer guld att köpa ett item på AH, eller är det ett problem att spela spelet för att få gear?


signatur

etqw?

Moderator | Testpilot
Skrivet av mis:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Boosing:
Skrivet av Ravenknight:

Kul som fasen, både i SP och MP, alla svårighetsgrader tillgängliga från början och framförallt inget sabla RMAH. Här skall slaktas helgen lång.

Hur kan detta vara något positivt? Jag har snart tjänat 2000 SEK på RMAH, extra pengar som går till en massa skojj, inget jag direkt kan göra i Torchlight 2, eller?

Men är RMAH verkligen BRA för spelupplevelsen annat än att tjäna pengar?

Nu har jag inte spelat D3 sedan strax efter release av olika skäl. Om jag minns rätt så var priserna på prylar med ingame guld "helt okej", men sedan när du kunde köpa ingame guld för RIKTIGA pengar så ökade priserna så mycket att det var knappt lönt att försöka spara guld och köpa något vettigt på AH. Nästan som att du blev tvungen att använda riktiga stålar om du ville handla något vettigt där eller grinda i många, många timmar ingame.

Förstår inte riktigt vad du klagar på, om du hittar ett item så säljer du det för bra mycket mer idag än vad du gjorde förr så det är ju inget större problem att det kostar mer guld att köpa ett item på AH, eller är det ett problem att spela spelet för att få gear?

MITT problem är att priset då ökade så mycket. När jag spelade när spelet var nytt behövde jag inte spendera allt för mycket ända upp till legendary för att köpa mig iprincip "ett helt nytt sett" att ha på sig, inkluderat ringar och dylkikt (mycket räckte ju i flera, flera levlar). När man sedan kunde spendera riktiga pengar för att köpa Diablo 3 guld så ökade priserna så mycket så detta inte gick längre, och då var inte dropraten hög samt att all... Magic find? (vad det nu hette) blev ju dyrare på kuppen också.

Det var alltså MITT problem, hur det är nu vet jag ju inte men jag har alltid pratat om hur det var förut och den anledningen är också varför jag inte "vågat" komma tillbaka.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

att spela som Mage är definitivt det roligaste, precis som det var i ettan. upplever att resten mer är till för återspelning än riktig första spelning 12 timmar och har precis kommit till Act 2 så tar mig god tid. Älskar att inget kan disenchantas längre! veteran är dock för lätt egentligen(lr jag för skicklig) och elite lite för jobbigt. så är mitt i åsikterna, har bara dött 2 eller 3 ggr totalt, då av slarv mest. mkt kul spel.


signatur

//monster

Medlem

Jag har spelet och har spelat en hel del, grymt spel och jag har haft mer skoj med detta än Diablo 3 än så länge.

12
Skriv svar