Vågar inte trycka på "Find Match".

Medlem
Vågar inte trycka på "Find Match".

Här har jag suttit i några veckor nu.. Spelat i min ensamhet mot A.I.

Har vågat köra placement och någon match utöver det, men aj vad jag måste sparka mig själv för att få det klicket överstökat! Jag älskar spelet, jag älskar communityt osv. Men jag vågar bara inte klicka på "Find Match".

Kikar Day[9]'s dailys, somnar till streams, kikar turneringar för att bli taggad.. Men ändå så vågar jag inte klicka på den där jävla knappen..

Så jävla menlöst..

Medlem

Och anledningen är...?


signatur

Imperator

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=vt_RvdPsGvA

testa att köra på den strategin så ska du se att det släpper

Edit: Kul att få negativ röst appropå ingenting när man ger ett seriöst förslag som faktiskt kan funka


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

phi
Medlem

Jag vet precis hur det känns.

Jag satt under hela första säsongen och andra säsongen och kunde knappt spela på laddern för så fort jag gjorde det så gick allt åt helvete. Kunde inte bygga probes, supply blockade mig hela tiden och kunde inte hålla nere resurserna samtidigt som jag helt omöjligt kunde vinna strider som jag borde ha vunnit med lite basic micro. Men spelade jag custom games mot kompisar så kunde jag vinna över dom som då spelade i Diamond League (innan Master och Grand Master kom alltså) och mina kompisar kunde inte förstå varför jag fortfarande satt och härjade runt i Bronze, med tanken på att jag kunde vinna mot dom så ofta. Jag hade ca 50 ladders games och över 500 custom games efter första säsongen och hoppade alltså mellan Bronze och Silver hela tiden. Snacka om frustrerande.

Men det finns inga genvägar eller andra sätt, det är bara att tvinga sig själv att trycka på knappen. Köp ett till konto om det så behövs, som du bara har som ett "slaskkonto" att träna på där du struntar i hur dina stats och winrate ser ut. För mig hjälpte det en del för jag var så fokuserat på att ha snygga stats som alla i min friendlist kunde kolla på.

Reducera buildsen till att ha en enda stabil och safe build mot varje ras och kör strikt på den och ingenting annat. Till slut så kommer det att släppa och du kommer till slut att börja trycka på den där knappjäveln direkt efter varje match, oavsett om du vunnit eller förlorat.

Medlem

jag har börjat speal för ett tag sen och jag vet att det är läskigt att förstöra sin rank så detbästa sättet för att kunna spela utan att kissa ner sig är att inte se så allvarligt på det. tänk att du gibbar för attd et är kul.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Ignorera dina stats, och bara kör. Hur ska man annars förbättra dem?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av phi:

Jag vet precis hur det känns.

Jag satt under hela första säsongen och andra säsongen och kunde knappt spela på laddern för så fort jag gjorde det så gick allt åt helvete. Kunde inte bygga probes, supply blockade mig hela tiden och kunde inte hålla nere resurserna samtidigt som jag helt omöjligt kunde vinna strider som jag borde ha vunnit med lite basic micro. Men spelade jag custom games mot kompisar så kunde jag vinna över dom som då spelade i Diamond League (innan Master och Grand Master kom alltså) och mina kompisar kunde inte förstå varför jag fortfarande satt och härjade runt i Bronze, med tanken på att jag kunde vinna mot dom så ofta. Jag hade ca 50 ladders games och över 500 custom games efter första säsongen och hoppade alltså mellan Bronze och Silver hela tiden. Snacka om frustrerande.

Men det finns inga genvägar eller andra sätt, det är bara att tvinga sig själv att trycka på knappen. Köp ett till konto om det så behövs, som du bara har som ett "slaskkonto" att träna på där du struntar i hur dina stats och winrate ser ut. För mig hjälpte det en del för jag var så fokuserat på att ha snygga stats som alla i min friendlist kunde kolla på.

Reducera buildsen till att ha en enda stabil och safe build mot varje ras och kör strikt på den och ingenting annat. Till slut så kommer det att släppa och du kommer till slut att börja trycka på den där knappjäveln direkt efter varje match, oavsett om du vunnit eller förlorat.

Mjo, har dock inte lagt så mycket tanke på statsen ifall jag ska vara ärlig. Är mest den konkurrensbetonade känslan jag tycker är obekväm. Men du har många poänger som jag helt klart tycker är vettiga.

Skönt och veta att det finns flera som haft ett liknande problem.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

http://www.youtube.com/watch?v=vt_RvdPsGvA

testa att köra på den strategin så ska du se att det släpper

Edit: Kul att få negativ röst appropå ingenting när man ger ett seriöst förslag som faktiskt kan funka

Kikar videon direkt! (Du har väl ingen negativ röst här?)

Medlem
Skrivet av Keza:

Här har jag suttit i några veckor nu.. Spelat i min ensamhet mot A.I.

Har vågat köra placement och någon match utöver det, men aj vad jag måste sparka mig själv för att få det klicket överstökat! Jag älskar spelet, jag älskar communityt osv. Men jag vågar bara inte klicka på "Find Match".

Kikar Day[9]'s dailys, somnar till streams, kikar turneringar för att bli taggad.. Men ändå så vågar jag inte klicka på den där jävla knappen..

Så jävla menlöst..

Vad kör du för ras?
Den här videon är extremt bra och lärorik vilken liga du än är i!
http://www.youtube.com/watch?v=SES1IAGlwDU

Kör man terran har man lyxen att kunna köra samma build mot allt, men man får jobba på som fan för att vinna senare, jämfört med dom andra 2 raserna. (Allt är väl fint och balanserat på proffs nivå, men inte nödvändigt vis på lägre nivå )

Medlem

hahaha så sjukt många som är så, du är inte ensam... själv har jag spelat 3398 matcher utan konstigheter Det är när man ligger högt rankad jag brukar bli lite nervös men annars så tänker jag bara; man spelar för att det är kul!

Vilken liga?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Keza:
Skrivet av Verdurakh:

http://www.youtube.com/watch?v=vt_RvdPsGvA

testa att köra på den strategin så ska du se att det släpper

Edit: Kul att få negativ röst appropå ingenting när man ger ett seriöst förslag som faktiskt kan funka

Kikar videon direkt! (Du har väl ingen negativ röst här?)

ok, det kändes vettigt vad tyckte du om videon?

Jag hade det när jag skrev, verkar vara någon som downvotar allt här


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av Keza:
Skrivet av Verdurakh:

http://www.youtube.com/watch?v=vt_RvdPsGvA

testa att köra på den strategin så ska du se att det släpper

Edit: Kul att få negativ röst appropå ingenting när man ger ett seriöst förslag som faktiskt kan funka

Kikar videon direkt! (Du har väl ingen negativ röst här?)

ok, det kändes vettigt vad tyckte du om videon?

Jag hade det när jag skrev, verkar vara någon som downvotar allt här

haha sant, trollen strikes...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av Keza:
Skrivet av Verdurakh:

http://www.youtube.com/watch?v=vt_RvdPsGvA

testa att köra på den strategin så ska du se att det släpper

Edit: Kul att få negativ röst appropå ingenting när man ger ett seriöst förslag som faktiskt kan funka

Kikar videon direkt! (Du har väl ingen negativ röst här?)

ok, det kändes vettigt vad tyckte du om videon?

Jag hade det när jag skrev, verkar vara någon som downvotar allt här

Video var klockren! Har kikat på den 2ggr för att bli lite motiverad. Tack för tipset!

phi
Medlem
Skrivet av Keza:
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av Keza:
Skrivet av Verdurakh:

http://www.youtube.com/watch?v=vt_RvdPsGvA

testa att köra på den strategin så ska du se att det släpper

Edit: Kul att få negativ röst appropå ingenting när man ger ett seriöst förslag som faktiskt kan funka

Kikar videon direkt! (Du har väl ingen negativ röst här?)

ok, det kändes vettigt vad tyckte du om videon?

Jag hade det när jag skrev, verkar vara någon som downvotar allt här

Video var klockren! Har kikat på den 2ggr för att bli lite motiverad. Tack för tipset!

Det är även något som jag kommer att börja köra med. Märkligt nog har jag inte alls tänkt på det sättet i spel som SC2 och då har jag ändå spelat och levt på poker för ett par år sedan och där är "stoploss" en grundregel.

Helt klart vettigt.

1
Skriv svar