Team Fortress 2 rasar på ragequits

Robot
Team Fortress 2 rasar på ragequits

Valves gratispangare inför nya regler, och konsekvenser, för de som regelbundet sticker från en match.

#team-fortress-2, #valve


Medlem
Team Fortress 2 rasar på ragequits

Låter ju fint! Hoppas att fler ta efter detta så vi kan få bort alla leavers.. Det är ju en grej om strömmen skulle gå eller om datorn stänger av sig, men när folk leavar för att jävlas eller inte orkar spela längre är så respektlöst och man blir irriterad..

Tänk om du står 25 man mot deathwing. Tanken orkar inte spela mer och leavar, blir du inte irriterad av att tanken leavade o wipade hela gruppen?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Om jag sitter och spelar Mw3, det kommer in en idiot som wallhackar, inte fan stannar jag kvar då, då är det en regelrätt "ragequit" som man inte ska behöva få straff för..

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Låter ju fint! Hoppas att fler ta efter detta så vi kan få bort alla leavers.. Det är ju en grej om strömmen skulle gå eller om datorn stänger av sig, men när folk leavar för att jävlas eller inte orkar spela längre är så respektlöst och man blir irriterad..

Tänk om du står 25 man mot deathwing. Tanken orkar inte spela mer och leavar, blir du inte irriterad av att tanken leavade o wipade hela gruppen?

Haha, ja det vore ju någonting om folk börjar lämna raids mot världsbossar


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Helt underbart, äntligen! Även om jag inte lirat tf2 på länge.
Däremot ett stort problem i L4D när det begav sig, får hoppas att en ny standard är på väg.

Detta har väl funnits ett tag i diverse Dota kloner?

Skrivet av Aresz:

Helt underbart, äntligen! Även om jag inte lirat tf2 på länge.
Däremot ett stort problem i L4D när det begav sig, får hoppas att en ny standard är på väg.

Detta har väl funnits ett tag i diverse Dota kloner?

I lol har det varit sånt, fast man kan "reporta" den spelaren för att lämna spelet i för tid. Sen om hela laget tröttnar på att bli ägda så finns det en ge upp knapp då laget röstar om man ska ge upp.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av andreashal91:

Låter ju fint! Hoppas att fler ta efter detta så vi kan få bort alla leavers.. Det är ju en grej om strömmen skulle gå eller om datorn stänger av sig, men när folk leavar för att jävlas eller inte orkar spela längre är så respektlöst och man blir irriterad..

Tänk om du står 25 man mot deathwing. Tanken orkar inte spela mer och leavar, blir du inte irriterad av att tanken leavade o wipade hela gruppen?

Haha, ja det vore ju någonting om folk börjar lämna raids mot världsbossar

Fast Deathwing är ingen världsboss? Sha of Anger och Galleon är däremot världsbossar

Medlem

Och precis som alla andra liknande system så kan de inte skilja på ragequits och folk som lämnar servern på grund utav att man tappar internet eller att strömmen går, väldigt lyckat.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

dmn
Medlem
Skrivet av Dunder:

Och precis som alla andra liknande system så kan de inte skilja på ragequits och folk som lämnar servern på grund utav att man tappar internet eller att strömmen går, väldigt lyckat.

Hur ofta tappar man internet eller får strömavbrott då?

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Newklear:

Och precis som alla andra liknande system så kan de inte skilja på ragequits och folk som lämnar servern på grund utav att man tappar internet eller att strömmen går, väldigt lyckat.

Hur ofta tappar man internet eller får strömavbrott då?

Om man har dålig lina, har en kompis som hade ganska dålig förut, och den droppade honom från teamspeak ett antal gånger.

Vad händer om resten av laget är fullständigt värdelöst då? Eller om något händer i verkligheten som gör att man måste lämna?

Inaktiv
Skrivet av dmn:
Skrivet av Newklear:

Och precis som alla andra liknande system så kan de inte skilja på ragequits och folk som lämnar servern på grund utav att man tappar internet eller att strömmen går, väldigt lyckat.

Hur ofta tappar man internet eller får strömavbrott då?

Ja det kan ju inte vara någon fara direkt, och en ragequit gör knappast någon skada, men om man håller på hela tiden så lär man hamna långt ner på listan, vilket man såklart förtjänar.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Newklear:

Och precis som alla andra liknande system så kan de inte skilja på ragequits och folk som lämnar servern på grund utav att man tappar internet eller att strömmen går, väldigt lyckat.

Hur ofta tappar man internet eller får strömavbrott då?

Skrivet av Aresz:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Newklear:

Och precis som alla andra liknande system så kan de inte skilja på ragequits och folk som lämnar servern på grund utav att man tappar internet eller att strömmen går, väldigt lyckat.

Hur ofta tappar man internet eller får strömavbrott då?

Ja det kan ju inte vara någon fara direkt, och en ragequit gör knappast någon skada, men om man håller på hela tiden så lär man hamna långt ner på listan, vilket man såklart förtjänar.

Bor man inne i staden kanske det inte är några problem, men nu gör ju inte alla det.

Bor man ute på landsbygden eller inne i skogen kan man ofta få problem med strömavbrott, speciellt på vinterhalvåret, både långa avbrott och avbrott som kommer och går.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Sen quittar man ju också för att det kommer upp nå viktigare ist.
Spela är inte det viktigaste


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Vi som har betalat för spelet då?

Får vi samma straff?

Medlem

Nice, jag kommer bli bannad.

Datorn krashar lite då och då under spel och microsofts "fix" på det hela "lagar" det genom att ta bort felmeddelandet ur event loggen men fixar inte felet.

Ett sämst förslag på lösning, mitt problem åsido. Ett system som inte kan skilja på problem eller problemspelare man vill slippa ska inte tillåtas bestraffa folk. Lite som att ge Antipiratbyrån rätt att utdöma straff.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Nice, jag kommer bli bannad.

Datorn krashar lite då och då under spel och microsofts "fix" på det hela "lagar" det genom att ta bort felmeddelandet ur event loggen men fixar inte felet.

Ett sämst förslag på lösning, mitt problem åsido. Ett system som inte kan skilja på problem eller problemspelare man vill slippa ska inte tillåtas bestraffa folk. Lite som att ge Antipiratbyrån rätt att utdöma straff.

Överhettning?

Medlem

Det är ju det här jag talat om hela tiden! Det är ju såhär det skall va i princip alla multiplayer spel. Nu är jag lite trött och kommer inte på exakt vad det jag föreslog.

Men typ ragequittar man så tar det lång tid innan man kan joina en ny server på CoD eller Battlefield.

Om man lämnar ett spel för att man måste göra någonting eller datorn krånglar eller strömavbrott så kan man ju lika ta ett straff där man inte kan joina en server på typ 1 timme.

För lämnar man spelet så skall man ju ändå göra någonting annat som lär ta tid.

Så tycker jag dem skall göra.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

"Vid rådbråkning krossades den dömdes lemmar och rygg med en järnstång eller en smedhammare. Om bödeln var skicklig och utförde rådbråkningen på rätt sätt levde fortfarande offret och då inleddes fas två. Man flätade då in de brutna lemmarna i ekrarna på ett stort vagnshjul och hissade upp hela konstruktionen på en påle"

Det låter som ett lämpligt straff för ragequitters ..

Medlem

Detta minns jag var ett elände när jag spelade Halo 3 en gång i tiden, så detta är jag tveksam till. Tur nog för mig spelar jag inte TF2, överskattat spel.

Medlem
Skrivet av xLas:
Skrivet av Javas:
Skrivet av andreashal91:

Låter ju fint! Hoppas att fler ta efter detta så vi kan få bort alla leavers.. Det är ju en grej om strömmen skulle gå eller om datorn stänger av sig, men när folk leavar för att jävlas eller inte orkar spela längre är så respektlöst och man blir irriterad..

Tänk om du står 25 man mot deathwing. Tanken orkar inte spela mer och leavar, blir du inte irriterad av att tanken leavade o wipade hela gruppen?

Haha, ja det vore ju någonting om folk börjar lämna raids mot världsbossar

Fast Deathwing är ingen världsboss? Sha of Anger och Galleon är däremot världsbossar

Räknas inte han som världsboss eftersom han är skurken i Cataclysm?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ja inte tusan är TF2 en blockbusterrelease som styr upp spelvärlden men det är aldrig lyckat att någon skapar ett system som sen andra kan ta efter.

Ragequitters är i sammanhanget ett microproblem ställt mot de stora andra problemen och inte minst där problem som leder till ragequits. Att lämna en server där spelare fuskar arslet av sig ska inte bestraffa spelaren som inte vill spela med fuskare, varken med eller mot.

@Friberg: Nej


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av xLas:
Skrivet av Javas:
Skrivet av andreashal91:

Låter ju fint! Hoppas att fler ta efter detta så vi kan få bort alla leavers.. Det är ju en grej om strömmen skulle gå eller om datorn stänger av sig, men när folk leavar för att jävlas eller inte orkar spela längre är så respektlöst och man blir irriterad..

Tänk om du står 25 man mot deathwing. Tanken orkar inte spela mer och leavar, blir du inte irriterad av att tanken leavade o wipade hela gruppen?

Haha, ja det vore ju någonting om folk börjar lämna raids mot världsbossar

Fast Deathwing är ingen världsboss? Sha of Anger och Galleon är däremot världsbossar

Räknas inte han som världsboss eftersom han är skurken i Cataclysm?

http://www.wowwiki.com/World_boss

Orkar man inte läsa hela så sammanfattas det i "Blizzard did not add any world raid bosses for Wrath of the Lich King or Cataclysm."


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Som flera redan påpekat, de flesta "rage quitsen" man gör beror ju inte på att man förlorar/blir ägd utan snarare för att nått händer IRL, inte heller är man så sugen på att bli straffad för att man inte vill spela på en server med en hacker (vilket det finns mååååååånga) osv.

Tanken är väll bra, men utförandet verkar ju lite så där..


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Kane:

Nice, jag kommer bli bannad.

Datorn krashar lite då och då under spel och microsofts "fix" på det hela "lagar" det genom att ta bort felmeddelandet ur event loggen men fixar inte felet.

Ett sämst förslag på lösning, mitt problem åsido. Ett system som inte kan skilja på problem eller problemspelare man vill slippa ska inte tillåtas bestraffa folk. Lite som att ge Antipiratbyrån rätt att utdöma straff.

Testa damsuga datorn


signatur

IDKFA

Inaktiv

Eftersom det är så lätt att fuska när det gäller PC gaming så tycker jag att man ska ha rätt till att lämna. Den dagen då jag blir tvingad att sitta kvar i ett game oavsett spel, där en kille använder sig av wallhack och aimbot är dagen då jag slutar spela det spelet.

Och då är jag ingen satans noob som kallar alla för fuskare så fort dom dödar mig, då menar jag solklart bevis på folk som skjuter med en sniper som det vore en SMG genom alla väggar och snurrar runt 100 varv i minuten.

Medlem
Skrivet av fall:

Eftersom det är så lätt att fuska när det gäller PC gaming så tycker jag att man ska ha rätt till att lämna. Den dagen då jag blir tvingad att sitta kvar i ett game oavsett spel, där en kille använder sig av wallhack och aimbot är dagen då jag slutar spela det spelet.

Och då är jag ingen satans noob som kallar alla för fuskare så fort dom dödar mig, då menar jag solklart bevis på folk som skjuter med en sniper som det vore en SMG genom alla väggar och snurrar runt 100 varv i minuten.

Lite off topic nu men..
Nu kan jag ju inte svära att det är likadant i andra spel men, i Battlefield (som är det FPS jag spelar just nu) så är problemet just nu att det finns många hacks som är svåra att upptäcka och då menar jag inte själva koden utan att definitivt kunna säga "Han hackar".

Visst, om någon sitter på andra sidan banan och HSar alla med en pistol så är det ju uppenbart.
Men sen finns det ju alltid dom där som bara är lite för "bra", som alltid vet när man kommer runt ett hörn eller som alltid verkar få in ett par headshots extra.. även om deras "profiler" kanske inte direkt pekar på att dom ska vara så där bra.

Stöter på en eller två solklara hackers i veckan men säkert tio som jag är lite misstänksam mot.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Enligt min erfarenheter är detta vanligt i många spel men speciellt i DOTA :(.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Vi som har betalat för spelet då?

Får vi samma straff?

Ja, det hoppas jag verkligen. Varför skulle ni få särskilt behandling?

"Men jag betalar skatt, måste jag följa lagarna då?"

Skrivet av Javas:
Skrivet av xLas:
Skrivet av Javas:
Skrivet av andreashal91:

Låter ju fint! Hoppas att fler ta efter detta så vi kan få bort alla leavers.. Det är ju en grej om strömmen skulle gå eller om datorn stänger av sig, men när folk leavar för att jävlas eller inte orkar spela längre är så respektlöst och man blir irriterad..

Tänk om du står 25 man mot deathwing. Tanken orkar inte spela mer och leavar, blir du inte irriterad av att tanken leavade o wipade hela gruppen?

Haha, ja det vore ju någonting om folk börjar lämna raids mot världsbossar

Fast Deathwing är ingen världsboss? Sha of Anger och Galleon är däremot världsbossar

Räknas inte han som världsboss eftersom han är skurken i Cataclysm?

Worldbosses i World of Warcraft yrkar oftast på svårare fiender i den öppna världen, där saker och ting inte är instanced. Utan att du får skapa en grupp på plats eller skapa en grupp inom din guild. Oavsett alternativ hur gruppen skapas så måste man vara snabb. Då alla kan se den, alla kan "tagga" den.

Raids där man möter mainvillain. I detta fallet Deathwing är instanced och är gruppens egna spawn, ingen annan utom gruppen som gått in i instancen har tillgång till den.

TL;DR. Worldbosses (först till kvarn ute i världen) Raidbosses (planering/tålamod i instanced areas)

Det systemet borde finnas i seriösa MP-fajter, kanske inte i vardagsspelandet (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Det systemet borde finnas i seriösa MP-fajter, kanske inte i vardagsspelandet (?)

Ja ett alternativ till oss som har stabila datorer och uppkopplingar. Ragequits och fuskande är anledningen till att jag nästan aldrig lirar online längre, och att jag o några vänner slutade lira L4D. Efter ett par rundor med ragequittande så var ju kvällen förstörd. Minns att vi chattade med folk i lobbyn för att se om dom var med på att inte ragequitta. Fungerade inte perfekt såklart men blev lite bättre iaf.

Ni som rageguittar och har dålig anslutning/kass dator får ju lösa era problem eller spela med andra som har samma problem, det förstör ju för alla oss andra som bara vill lira utan en massa strul. Man kan inte ta hänsyn till alla hela tiden.

Har för mig att det fanns något program som blockade ragequitters och fuskare enligt en lista också, hur gick det egentligen?

12
Skriv svar