Spel inuti andra spel

Medlem

Riktigt kul artikel. Mer sånt här!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Samlarkortspelet i Rage var också klart underhållande. Kul artikel!

Inaktiv
Skrivet av ZF:

"Men handlingen är mycket bra eftersom den handlar om tre tjejer som tillsammans är en jättestor robot som heter Glastonbury och den roboten skjuter ihjäl allt i rymden!"

996 Aspergerpoäng på denna recension. Har inte läst nått liknande utanför CDON.

Vad har asperger med denna förklaring att göra som du citerade?

Medlem

Ert betyg system är ju helt åt helvete. Ska man omvandla siffrorna till något mer lättförståeligt menar ni att poäng mellan 1-7,96 är värdelösa spel.

Hur kan ett spel som får 7,96 av 10 vara värdelöst?

Medlem

Bah... Bästa spelet är såklart Gradius-varianten som är med i Blades of Steel!

Medlem

Idén som sådan är väl kul, men vinkeln, nån slags parodi på hur man skrev om spel förr, känns billig. I synnerhet då det faktiskt redan förr i tiden faktiskt skrevs riktigt bra artiklar och recensioner om spel (låt vara att det fanns en del som var mindre bra också). Det är inte speciellt kul, utan känns mest som ett enkelt sätt att komma runt den ansträngning som behövs för att göra en mer seriös artikel. Och nog borde det väl faktiskt finnas en del riktigt bra spel (i andra spel) att lyfta fram istället för vissa titlar som är med här som mest framstår som dynga.

Medlem

FZ har varit konsekventa nog att avstå från att ha med "riktiga" spel som sedan funnit sin väg in i andra spel (vilket inte hade blivit lika tokroligt och kalkonigt) så där har no nog förklaringen till att arkadspelen i Shenmue eller Donkey Kong och Jet-Pac i Donkey Kong 64 för att nämna några saknas i artikeln. Sådana spel är ju faktiskt rätt bra, och det hade inte varit lika kul om man skrivit om dem. Det är svårare att göra sig löjlig över sådana spel. Vissa spel som är med här är ju så tydligt parodier. Att då ha med riktigt bra spel skulle rimma illa med hela tonen i artikeln.

Medlem

roligaste var ju betygsskalan

Medlem

Underhållande Läser gärna fler recensioner på spel i spel. Tips på spel som innehåller spel: Fable, ilomilo, Zelda.

Håller inte med om att DOTA etc är spel i spel, det är mer spellägen i spel, men det är min åsikt.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Ert betyg system är ju helt åt helvete. Ska man omvandla siffrorna till något mer lättförståeligt menar ni att poäng mellan 1-7,96 är värdelösa spel.

Hur kan ett spel som får 7,96 av 10 vara värdelöst?

Troll? Det var inte en helt seriös artikel.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Ert betyg system är ju helt åt helvete. Ska man omvandla siffrorna till något mer lättförståeligt menar ni att poäng mellan 1-7,96 är värdelösa spel.

Hur kan ett spel som får 7,96 av 10 vara värdelöst?

Jag hoppas du skämtar nu.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av inK:

Jag saknar Maniac Mansion i spelet Day of the Tentacle. Där spenderade iaf jag lång tid.

+796 enligt gällande skala!

Medlem

När man sköt kycklingar i Zelda: A Link to the Past då?

Medlem

Missade ni mariospelet i donkey kong 64?

Medlem

Frågan är hur många bonusspel som är roligare än moderspelet. Jag minns svagt något spel till Commodore 64 där bonusspelet, något mycket primitivt Space Invaders vid highscore (?) var betydligt roligare än själva huvudspelet.

Sedan kan man fråga sig om ett spel som Lazy Jones skulle platsa här, eftersom det spelet helt och hållet utspelar sig i en spelhall och går ut på att spela minispel. Då blir ju de en högst integrerad del av själva spelet, kanske inte riktigt vad listan handlar om.

123
Skriv svar