Ny PS Store-vecka – CS: GO & Retro City Rampage saknas

Robot
Ny PS Store-vecka – CS: GO & Retro City Rampage saknas

Counter-Strike: Global Offensive är 13 veckor försenat, Retro City Rampage är inne på sjätte veckan. Men en ljusning väntas för RCR, tror vi.

#counter-strike-global-offensive, #retro-city-rampage, #sony


Medlem
Ny PS Store-vecka – CS: GO & Retro City Rampage saknas

Om ni är så förbannat sura över att det inte kommer till ps3 så gör er mödan då och köp det till pc? Men är väl enklare att gnälla och inte få något svar än att lösa det hela och få njuta av liret?

Medlem

Pinsamt Sony

Jag tycker det bara är så larvigt att dom inte kan ge någon förklaring till varför det inte har släppts ännu!?

Medlem
Skrivet av Zlither:

Om ni är så förbannat sura över att det inte kommer till ps3 så gör er mödan då och köp det till pc? Men är väl enklare att gnälla och inte få något svar än att lösa det hela och få njuta av liret?

Varför ogilla? vill jag spela ett spel så mycket skulle jag köpa det till en plattform där det existerar istället. Inget fel med min kommentar, och tycker ni ändå det så ta er tiden att skriva varför istället för att älska med ogilla knappen

Medlem

Dont worry Zlither, jag tummade upp dig

Inaktiv
Skrivet av Zlither:

Om ni är så förbannat sura över att det inte kommer till ps3 så gör er mödan då och köp det till pc? Men är väl enklare att gnälla och inte få något svar än att lösa det hela och få njuta av liret?

Men eller hur, folk bör bestämt spela sina spel på en öppen plattform (PCn)!

Medlem

Nu är väl problemet snarare principen i detta fallet.
Folk som vill ha det till Ps3 kanske undrar vad som händer?

Om dom hade gått ut och sagt att det inte kommer alls eller ett specifikt datum så hade ju det varit bättre.

Vänd på det, folk hade varit irriterade om det var samma sak på PC utan någon information.

Medlem
Skrivet av Lepr:

Nu är väl problemet snarare principen i detta fallet.
Folk som vill ha det till Ps3 kanske undrar vad som händer?

Om dom hade gått ut och sagt att det inte kommer alls eller ett specifikt datum så hade ju det varit bättre.

Vänd på det, folk hade varit irriterade om det var samma sak på PC utan någon information.

Haha, nej, pc-folket har redan vant sig.

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Lepr:

Nu är väl problemet snarare principen i detta fallet.
Folk som vill ha det till Ps3 kanske undrar vad som händer?

Om dom hade gått ut och sagt att det inte kommer alls eller ett specifikt datum så hade ju det varit bättre.

Vänd på det, folk hade varit irriterade om det var samma sak på PC utan någon information.

Haha, nej, pc-folket har redan vant sig.

Jo av andra anledningar, men är ju inte så ofta det är sagt ett datum och det sedan skjuts upp på obestämd framtid medans det kommer på resten av lovade format.

Medlem

Känns som denna nyhet kommer upp varannan vecka. känns som vi fattat att "it only delayes everything" är det som gäller för cs go.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Ja att folk ens vill spela spel på ps3
Maskinen duger till bluray och annan mediaunderhållning men spelandet kommer sist.
Finns självklart några få undantag men som alltid.
Ps3 är i det stora en sämre spelkonsol än Xbox 360 och sånt här locket på attityder från Sony bättrar inte på det hela.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tror inte det går så jäkla bra för Sony nu för tiden..

I Japan säljs det 1 Vita per 47 3DS.

I väst ser det inte heller så bra ut, samtidigt som ps3 konsolen har så otroliga problem med stora titlar.
PS1 och PS2 var sjukt jävla bra konsoler, synd att PS3 inte är det, hoppas PS4 tar tillbaka sin triumf

Medlem

Det blir definitivt en xbox 720 istället för en ps4 när det är dags för ny konsol...


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag bryr mig inte ett dugg om cs:go till PS3 men sättet de har hanterat detta på innebär att jag absolut inte kommer att köpa någon PS4 (eller vad de nu väljer att kalla den). Fyfan vilket vidrigt beteende att inte ens kommentera saken.

Det spelar ingen roll om problemet ligger hos Valve eller hos Sony. Det är Sonys ansvar att kommunicera med sina egna kunder, de väljer helt enkelt att bara skita i det och därmed kan de dra åt helvete.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja att folk ens vill spela spel på ps3
Maskinen duger till bluray och annan mediaunderhållning men spelandet kommer sist.
Finns självklart några få undantag men som alltid.
Ps3 är i det stora en sämre spelkonsol än Xbox 360 och sånt här locket på attityder från Sony bättrar inte på det hela.

PS3 har ett bättre spelutbud än 360, som nästan helt saknar exklusiva titlar. Sony har idag de bästa spelutvecklarna i branchen. Vissa borde plocka av fanboy-glasögonen..

Sen är det pinsamt hur folk gladerligen ger bort 500 kr/år till M$ för att få spela online, när PS3 har en så mycket mer prisvärd tjänst (PS Plus).

Skrivet av Ztreek:

Tror inte det går så jäkla bra för Sony nu för tiden..

I Japan säljs det 1 Vita per 47 3DS.

I väst ser det inte heller så bra ut, samtidigt som ps3 konsolen har så otroliga problem med stora titlar.
PS1 och PS2 var sjukt jävla bra konsoler, synd att PS3 inte är det, hoppas PS4 tar tillbaka sin triumf

Att Vita går dåligt finns det väl ingen som säger emot, är väl omöjligt att sälja en bärbar konsol idag med sådan konkurens från mobiler och surfplattor, de enda som kan lyckas är väl nintendo tack vare sina kända spelserier.

PS3 däremot går minst lika bra som 360, och leder i Japan samt EU, medans 360 är störst i US.
Och vilka stora titlar har PS3 problem med idag?

Medlem
Skrivet av bullen:

PS3 har ett bättre spelutbud än 360, som nästan helt saknar exklusiva titlar. Sony har idag de bästa spelutvecklarna i branchen. Vissa borde plocka av fanboy-glasögonen..

Jovars, det skulle man kunna säga..

Medlem
Skrivet av bullen:

PS3 däremot går minst lika bra som 360, och leder i Japan samt EU, medans 360 är störst i US.
Och vilka stora titlar har PS3 problem med idag?

Egentligen inte.
Det finns betydligt fler personer som köper xbox live guld än PSN+ grejen, microsoft omsätter mer än Sony.

Halo är Microsofts stora flaggskepp, vilket PS3 egentligen inte har, visst Just Cause är en av deras främsta titlar, men den säljer inte ens i närheten så många som Halo.

PS3 har problem med Skyrim framför allt, vilket var 2011's största release
Finns ännu inget CS:GO

Otroligt många spel till PS3 krånglar mer än va de gör till 360, ett till exempel GTA 4.
Sen måste man komma ihåg hur illa det var när PSN låg nere flera månader, många förlorar nog tillit till Sony.

Det blev ju hackat bara för några veckor sen igen, då fick de väl typ grundkoden som används när man patchar saker? med den koden kan man alltid hacka PSN utan att bli tagen.

Jag tvivlar inte att GTA 5 kommer ha massiva problem, med tanke på GTA 4.

Medlem

Skyrim har efter senaste patchen blivit i stort sett lika stabilt som övriga versioner, dock har Bethesda haft problem med att få dlc att fungera, men de är visst nära en lösning. Angående GTA4 så hade ju PS3 den bättre versionen enligt många spelsajte, bl a Gamereactor. Och allt material som visats från GTA5 än så länge har varit från PS3, vilket lär betyda att det är lead-versionen, och blir isf den bästa.

Och PSN har ej blivit hackat igen, utan det var själva konsolen. PS3 har klarat sig bättre än konkurrenterna på detta område, då både 360 och Wii blev knäckta mycket tidigare, särskilt wii är oerhört lätt att pirata till idag.

För övrigt så har PS3 nu kommit ikapp Xbox 360 i försäljning efter att 360 hela tiden legat lite föra då den släpptes ett år tidigare, och båda ligger nu på över 70 miljoner skeppade enheter worldwide. och PS3 lär garanterat gå om i början av nästa år. Särskilt med tanke på att Sony sparat på krutet till våren och släpper tre av sina största titlar någonsin, Last of Us, Beyond: Two Souls och God of War: Ascension.

Och Gran Turismo 5 har sålt mer än något exklusivt 360-spel, över 9 miljoner ex.

Halo har tappat mer och mer till CoD de senaste åren, både i försäljning och antal spelare online. Även betygsnittet har sjunkit för varje spel, Halo 4 ligger på 87, helt ok betyg men rätt lågt för att vara konsolens flaggskepp, samt det mest påkostade spelet från MS hittills.

Medlem

"Halo är Microsofts stora flaggskepp, vilket PS3 egentligen inte har, visst Just Cause är en av deras främsta titlar" Just Cause(rätt gammalt?) är väll inget spec spel till ps3an något jag missat eller är det stort i england??? Själv fick jag Just Cause 2 genom psn+ men så spec var det inte heller. Då är väll Uncharted serien iaf kändare....

1
Skriv svar