THQ:s Humble Bundle – en mångmiljonsuccé

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Preed:

THQ need all the help they can get. Tydligen är nya chefen på THQ en riktig sköning som vill göra bra skit, och dom är i farozonen för konkurs. Mycket trist.

Han är en person som själv gjort spel och förstår vad som krävs för att spel ska sälja. Hade visserligen sett han fortsätta utveckla spel för ND men om han kan lyckas få THQ på fötter så skulle det inte vara fy och skam heller.

Hoppas verkligen inte att dem går under, det vore för jävligt. finns många bra titlar i det bolaget själv köpte jag 2 huble kopior för 6.50 styck och lät hälften gå till humble bundle och hälften till THQ och inget till charity. Skall bli sjukt kul att spela co-op med bästa kompisen.

Jag ville bara ha Darksiders och Saints Row, det var synd att de hade bakat in resten av spelen i en serienyckel, det gick inte att ge bort de andra. Bara så ni vet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Ermus:
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Ermus:

Frågan är dock hur mycket som går till utvecklarna och inte till välgörenhet/Humble Bundle.

Och vad är det för fel om man donerar allt? THQ's Ägare köpte själv paketet och han sa att han la alla pengar till välgörenhet ( ca 10k USD ).

Det är deras egna val att vilja sälja denna bundle, och då vet de mycket väl att en hel del av pengarna kommer gå till välgörenhet. Dessa spel är också spel som inte driver in vidare mycket pengar längre till THQ heller, och nu bevisligen har de fått in över 3 miljoner USD Vist troligtvis bara 2/3 eller så till dom men det är endå pengar de troligtvis aldrig hade sett.

De som köpt och aldrig spelat får dessutom chansen att prova på ett par helt okej spel. Inga av dessa är mina favoriter men de är inga dåliga spel och tillbringar en hel del underhåll.

Så det är enbart win win för alla parter.

Verkar som alla missförstod det jag sa som något negativt, sa aldrig att det var fel att THQ inte fick allt. Jag tyckte bara att den intressanta frågan är hur mycket THQ faktiskt fått in på detta och om det var ett bra drag eller inte, med en titel som betonar "en mångmiljonsuccé" så behöver det inte nödvändigtvis vara en jättesuccé för THQ.

Precis, personligen känns det som att de ger bort spelen för en struntsumma. "Succé" är bara ett ord som hör hemma i kvällspressen i detta fall.

I grunden är det ju en välgörenhets grej och troligvis så väljer de flesta att donera åtminstånde 75% till välgörenheten.
Så med tanke på total summan är det väl en succe tycker iallafall jag.
Sedan om THQ tjänar pengar på detta eller inte är inte lika viktigt. Däremot så är det ju väldigt bra pr för THQ vilket är trevligt. Tyckar hur som helst att de gjorde en riktigt sjysst grej för ett bra ändamål varesig det tjänar på det eller inte.

Jag skaffade detta endast för saints row 3 samt darksiders då jag började lirá darksiders 2 men kännde att jag ville spela det första spelet innen, även om det inte behövs.

12
Skriv svar