Okända titlar röjs i THQ:s konkursansökan

Robot
Okända titlar röjs i THQ:s konkursansökan

Atlas från Relic Entertainment, Evolve från Turtle Rock Studios, 1666 från THQ Montreal och Crawler från Vigil Games. Vad tror du att de är för sorts titlar?

#thq, #relic-entertainment, #atlas, #homeworld, #turtle-rock-studios, #evolve, #left-4-dead-2, #counter-strike-source, #thq-montreal, #vigil-games, #darksiders, #crawler, #company-of-heroes-2, #metro-last-light, #south-park-the-stick-of-truth


Medlem
Okända titlar röjs i THQ:s konkursansökan

Rädda Vigil för guds skull, Darksiders serien måste fortsätta!

Medlem

Meh, hur blir det med Dawn of War 3 ?!?!

Medlem

Om Relic mot all förmodan skulle jobba på ett nytt Homeworld men nu riskerar att behöva sluta pga THQs konkursansökan kommer jag börja gråta D:

En favorit som alltid kommer finnas installerad på mina datorer.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Meh, hur blir det med Dawn of War 3 ?!?!

Och WH40K Dark Millenium som Vigil Games arbetade på för den delen T.T
Många fina titlar som kanske inte ser dagens ljus.

Så länge som DoW3 och DM kommer ut så bryr jag mig inte om Vigil Games köps av Djävulen (Activision) eller bajskorven (EA).
Frågan är vem man hellre ser att Vigil games associeras med. "Satan" eller "skit" :/

Skulle dock vara en big surprise om t.ex. Epic Games eller Ubisoft tog över ett par av studiorna.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Meh, hur blir det med Dawn of War 3 ?!?!

Bara tanken på ett uteblivet DoW 3 får mig att sätta morgonkaffet i vrångstrupen! Damn it!

Medlem

jag tycker annars att Valve borde kunna köpa ett par av de här utvecklarna. Det hade nog varit det bästa alternativet.

Inaktiv
Skrivet av Sgt. Stinger:

jag tycker annars att Valve borde kunna köpa ett par av de här utvecklarna. Det hade nog varit det bästa alternativet.

Absolut! Annars blir det rape o p2w för hela slanten, o DLC i mängder. Tänk "Valve Relic" som satsar på PC RTS!

Medlem

Kanske en väckarklocka för de som piratkopierar - sluta med det innan det bara blir kickstarter och indie för hela slanten.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Kanske en väckarklocka för de som piratkopierar - sluta med det innan det bara blir kickstarter och indie för hela slanten.

Dagens modell måste hur som helst ändras. Pirater kommer det inte bli färre av om giriga publishers gör köp- och ägandeupplevelsen värre än om man laddar ned olagligt.
Mer Steam åt folket.

Medlem
Skrivet av Hydraah:

Mer Steam åt folket.

Nu ska Valve bara fixa så jag kan logga in på alla mina Steam konton om mitt internet går ner utan att jag ska behöva ändra till 'Offline mode' INNAN internet har gått ner.
Trots att jag gjort allt de föreslagit och även andras "guider" så fungerar det inte.

Ubisofts UPlay fungerar bättre i den meningen. Internet gick ner, startade UPlay som fråga om jag vill använda "Offline", startade sedan Far Cry 3. Det jag inte kunde göra, av uppenbara skäl, var att spela multiplayer.

Jag har svårt att se Valve's ursäkter för att de inte har någon liknande funktion inbyggd efter så många år.
Folk på deras forum har även tagit den omständiga vägen och satt steam till Offline mode när det haft internet, sedan varit utan nätet och av okänd anledning inte haft möjligheten att använda steam i offline ändå.

Valve är bra på att ta pengar och göra hattar i TF2 men dåliga på service.

Medlem

Yay låt oss storsatsa på någon sketen kringutrustning till konsolerna (Udraw Tablet) och se hur det går.

http://youtu.be/-1B-HQq3lEY?t=1h39m39s

Put all our money on it! xD. Jäkligt trist om så är fallet, speciellt för utvecklarna som dras med i skiten :/.

Inaktiv
Skrivet av Fuidama:

Nu ska Valve bara fixa så jag kan logga in på alla mina Steam konton om mitt internet går ner utan att jag ska behöva ändra till 'Offline mode' INNAN internet har gått ner.
Trots att jag gjort allt de föreslagit och även andras "guider" så fungerar det inte.

Ubisofts UPlay fungerar bättre i den meningen. Internet gick ner, startade UPlay som fråga om jag vill använda "Offline", startade sedan Far Cry 3. Det jag inte kunde göra, av uppenbara skäl, var att spela multiplayer.

Jag har svårt att se Valve's ursäkter för att de inte har någon liknande funktion inbyggd efter så många år.
Folk på deras forum har även tagit den omständiga vägen och satt steam till Offline mode när det haft internet, sedan varit utan nätet och av okänd anledning inte haft möjligheten att använda steam i offline ändå.

Valve är bra på att ta pengar och göra hattar i TF2 men dåliga på service.

Det lät ju mindre trevligt. Har personligen bara haft positiva erfarenheter av deras service än så länge.
Plattformar liknande Steam kanske man ska säga.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Sgt. Stinger:

jag tycker annars att Valve borde kunna köpa ett par av de här utvecklarna. Det hade nog varit det bästa alternativet.

Absolut! Annars blir det rape o p2w för hela slanten, o DLC i mängder. Tänk "Valve Relic" som satsar på PC RTS!

Hmm Valve Relic klingar ganska skönt i örat ändå måste jag ge dig.


signatur

Nämen!

Medlem

Hur fan kan THQ gå i konkurs?!? Trodde det gick bra för dem. Släppt så grymt mkt bra spel.

Medlem
Skrivet av Hydraah:

Det lät ju mindre trevligt. Har personligen bara haft positiva erfarenheter av deras service än så länge.
Plattformar liknande Steam kanske man ska säga.

Mja jag har fått bättre service (support ärenden) av Blizzard och EA men betydligt oftare stött på problem med titlar från dem. Sen så har inte Valve hand om all support för spelen, bara när det har direkt koppling till Steam tjänsten.
Ubisoft har tagit bort deras "always online" DRM och jag har inte haft problem att spela AssCreed, Far Cry eller Splinter Cell när nätet har gått ner just på grund av att UPlay har ett (för mig) fungerande Offline läge.

Men det är lite underligt att inte Valve har något liknande när Steam är på sitt nionde år. Lär väl bli något erbjudande i september 2013 när Steam fyller 10år antar jag.
På de forum jag läst så har Valve fixat och sedan sabbat deras offline funktion jämnt och ständigt med åren och till synes verkar de aldrig haft det helt fungerande. Vad det beror på är så klart en "need-to-know" fråga, och konsumenterna does not need to know verkar det som.

Medlem

Nej inte Thq!

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av conthox:

Kanske en väckarklocka för de som piratkopierar - sluta med det innan det bara blir kickstarter och indie för hela slanten.

Dagens modell måste hur som helst ändras. Pirater kommer det inte bli färre av om giriga publishers gör köp- och ägandeupplevelsen värre än om man laddar ned olagligt.
Mer Steam åt folket.

Om nu unte utvecklarna och utgivarna ändrar sig, så är frågan vad som är värst: dagens modell eller inga spel alls?

Angående Steam så är själva modellen är bra, även om det har massa briser det också. Offlinespelande är en sak, en annan är att man är bundet till samma tjänst för allt. Hur är det med att kunna installera spelen på olika ställen föressten? Går det eller installeras allt i samma (Steam-katalogen)?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Company of Heroes, Dawn of War 3, Metro Last Light

Geeks Gaming
Medlem
Skrivet av Doctorsinus:

Rädda Vigil för guds skull, Darksiders serien måste fortsätta!

Darksider spelen som krossade THQs ekonomi. Storsatsning som faila :S


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Nu ska Valve bara fixa så jag kan logga in på alla mina Steam konton om mitt internet går ner utan att jag ska behöva ändra till 'Offline mode' INNAN internet har gått ner.
Trots att jag gjort allt de föreslagit och även andras "guider" så fungerar det inte.

Håller med. Har faktiskt aldrig lyckats gå in i offline mode och kunnat starta något av mina steam spel. Fungerar helt enkelt inte.

Medlem
Skrivet av Ap@n:

Om Relic mot all förmodan skulle jobba på ett nytt Homeworld men nu riskerar att behöva sluta pga THQs konkursansökan kommer jag börja gråta D:

En favorit som alltid kommer finnas installerad på mina datorer.

Håller definitivt med. Alla tre spelen kvar i samlingen och har inte sett något som ens kommer i närheten av samma underbara känsla.
Hiigara kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.


signatur

Can it wait for a bit? I'm in the middle of some calibrations.

Geeks Gaming
Skrivet av Faal-San:
Skrivet av Ap@n:

Om Relic mot all förmodan skulle jobba på ett nytt Homeworld men nu riskerar att behöva sluta pga THQs konkursansökan kommer jag börja gråta D:

En favorit som alltid kommer finnas installerad på mina datorer.

Håller definitivt med. Alla tre spelen kvar i samlingen och har inte sett något som ens kommer i närheten av samma underbara känsla.
Hiigara kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.

Tycker Homeworld har något av de bästa story som finns i spel... skulle vilja se både nytt HW3 och cataclysm 2

Medlem

Synd, gillar THQ

Medlem

Dawn of War 3, varför nämns inte Dawn of War 3?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar