Sony-chef: "PS4 kan avslöjas i maj"

Robot
Sony-chef: "PS4 kan avslöjas i maj"

Hiroshi Sakamoto säger att den nya Playstation-konsolen kan visas upp så tidigt som i maj.

#sony, #microsoft


Inaktiv
Sony-chef: "PS4 kan avslöjas i maj"

Vore konstigt om de inte visade konkurrenten till 720 på årets E3 :).

Medlem

Äntligen en ny generation!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

passa på och köp den sista konsollen.

sedan blir det bara android konsoler i pc format dvs du kan byta ut processor osv.

Medlem

Är väldigt nöjd med mitt WiiU så får väl se om deras avslöjande får en att vilja "uppgradera" PS3an som mest samlar damm nu. Har ju PCn för de feta grejerna och racing sim så kommer PS4 kosta som PS3 gjorde inledningvis tror jag att jag hoppar över.
När nu konsolerna verkar vara glorifierade PCs så undrar jag lite var den får plats mellan mitt WiiU och PCn. Hoppas på grymma IPs som lockar

Medlem

Den nya trenden är att visa upp nya saker med en egen mässa. Så jag tror att Sony kommer visa upp den några dagar innan E3 och under presskonferensen kommer dom prata mer om det.

Bara för att Sony ska få total uppmärksamhet.

Medlem
Medlem

Tror gör man i kyrkan.

Medlem

Blir väl snarare som så att den, precis som PS Vita, offentliggörs för tidigt, men denna gång kan de säga att det ar en del av planen. Blir intressant hur som helst.

Inaktiv

Det här är självklart goda nyheter till alla er som spelar sittandes i TV-soffan, men det hindrar inte mig från att övertala min bästa vän att hålla i sina välförtjänta pengar och inte köpa den.

Medlem

Om dom säger att dom ska avslöja den i Maj? Har dom inte redan avslöjat den redan nu isåfall?


signatur

- Wiiga -

Inaktiv

E3 = PS4 kommer att drunkna i Xbox720 nyheten = tidigare tillkännagivande från Sony för säkerhets skull.

Dessutom - Sony kommer att presentera en samarbetspartner - garanterat. Kan vara Valve, kan vara Google, kan vara Apple - förmodligen INTE Microsoft.

Sony har gjort en på tok för stor blunder med PS3 för att de skall sätta företaget på spel för att lansera en PS4 som floppar.

Medlem

Tänkte unna mig en kontroll och en extra hdmisladd till min dator, köpte ett gtx680 som måste användas


signatur
Medlem
Skrivet av Raklödder:

Det här är självklart goda nyheter till alla er som spelar sittandes i TV-soffan, men det hindrar inte mig från att övertala min bästa vän att hålla i sina välförtjänta pengar och inte köpa den.

Min polare har gjort tvärtom. Han har alltid spelat pc och häromdagen skrev han "jag tror jag ska köpa en playstation". Jag blev rätt paff för han har inte velat se åt det hållet tidigare. Kan ha varit att han skrev i irritation bara, det var för att det strulade igen på pc.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Raklödder:

Det här är självklart goda nyheter till alla er som spelar sittandes i TV-soffan, men det hindrar inte mig från att övertala min bästa vän att hålla i sina välförtjänta pengar och inte köpa den.

Min polare har gjort tvärtom. Han har alltid spelat pc och häromdagen skrev han "jag tror jag ska köpa en playstation". Jag blev rätt paff för han har inte velat se åt det hållet tidigare. Kan ha varit att han skrev i irritation bara, det var för att det strulade igen på pc.

Nämnvärt är att även konsoler lider av diverse hårdvaru och mjukvaru problem, om inte mer frekvent?

Inaktiv

Har haft xbox sedan den släpptes men nu hoppas man att ps4 och xbox släpps någorlunda samtidigt för jag är innerligt trött på nuvarande generation.

Och skulle nog ta en playstation denna gång,
känner att ombyte förnöjer.

Men om ps4 kommer typ 1 eller 2 år senare än xbox även denna gång så kommer man inte orka vänta denna gången heller.

Så med andra ord så tar man det som kommer först.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av anon_81726:

E3 = PS4 kommer att drunkna i Xbox720 nyheten = tidigare tillkännagivande från Sony för säkerhets skull.

Dessutom - Sony kommer att presentera en samarbetspartner - garanterat. Kan vara Valve, kan vara Google, kan vara Apple - förmodligen INTE Microsoft.

Sony har gjort en på tok för stor blunder med PS3 för att de skall sätta företaget på spel för att lansera en PS4 som floppar.

Eftersom valve släpper steambox så lär valve inte samarbeta med nån av ms eller sony, dom kommer ju bli värsta konkurenter.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av the_o:

E3 = PS4 kommer att drunkna i Xbox720 nyheten = tidigare tillkännagivande från Sony för säkerhets skull.

Dessutom - Sony kommer att presentera en samarbetspartner - garanterat. Kan vara Valve, kan vara Google, kan vara Apple - förmodligen INTE Microsoft.

Sony har gjort en på tok för stor blunder med PS3 för att de skall sätta företaget på spel för att lansera en PS4 som floppar.

Eftersom valve släpper steambox så lär valve inte samarbeta med nån av ms eller sony, dom kommer ju bli värsta konkurenter.

Sony och Valve har visat sammarbets intresse förr dock, när du köpte Portal 2 på PS3 fick du det även gratis till PC, du kan även logga in på steam via PSN konto.

Spel som är utgivda av Sony finns även på Steam.

Inaktiv

Tror ni det finns en möjlighet att ps4 kommer släppas i år ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Tror ni det finns en möjlighet att ps4 kommer släppas i år ?

väldigt liten chans. blir nog våren 2014

Medlem

hoppas verkligen det blir ett stort hopp framåt i teknologin! vad tror ni andra?

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

hoppas verkligen det blir ett stort hopp framåt i teknologin! vad tror ni andra?

Hoppas verkligen det. Vill ha större och bättre spel, 60 FPS, bättre anti-aliasing, mer gubbar på skärmen och bättre grafik. Onödiga gimmicks som "Move" eller nån Wii U klon är jag inte ett dugg intresserad av.

Medlem

ÄNTLIGEN EN NY GENERATION

Som kommer endast vara 3 år äldre än en ny PC.
Inte 10.

Whiipie.

Medlem
Skrivet av PsyX:

ÄNTLIGEN EN NY GENERATION

Som kommer endast vara 3 år äldre än en ny PC.
Inte 10.

Whiipie.

du menar 2 år yngre?

hårdvaran som antagligen kommer befinna sig i PS4 och 720 är typ 2010 modeller om inte äldre.

ZF
Medlem
Skrivet av FuzioN:

passa på och köp den sista konsollen.

sedan blir det bara android konsoler i pc format dvs du kan byta ut processor osv.

haha, tror du på det där själv eller? de flesta Androidbaserade prylar går det ju inte ens att byta OS på utan en enorm mängd armbågsfett. och processorer lär du inte ens kunna byta på en genomsnittlig laptop i framtiden.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av FuzioN:

passa på och köp den sista konsollen.

sedan blir det bara android konsoler i pc format dvs du kan byta ut processor osv.

haha, tror du på det där själv eller? de flesta Androidbaserade prylar går det ju inte ens att byta OS på utan en enorm mängd armbågsfett. och processorer lär du inte ens kunna byta på en genomsnittlig laptop i framtiden.

"haha, photorealistic graphics? yeah dream on.."
^
Så sa folk för 30 år sedan.

Du ska bara se om 10 år...

ZF
Medlem
Skrivet av Ztreek:

"haha, photorealistic graphics? yeah dream on.."
^
Så sa folk för 30 år sedan.

Du ska bara se om 10 år...

sa verkligen "folk" det för 30 år sen, alltså ungefär strax efter Pacman var the shit? däremot minns jag tydligt att N64 marknadsfördes med "Cinematic Quality Graphics", vilket var helt sant om man med det enbart menade extremt mycket vaselin på linsen.

men nu var det ju ivf helt gällande hårdvara både citatet och vad jag pratade om kretsade, och där finns ingentingsomhelst som talar för vare sig utbytbara processorer, minne eller nått annat. om du inte har grävt upp några spår som pekar i en annan riktning så bör nog alla snarare vara nöjda om framtidens spelmaskiner ens har en USB-port där du får plugga kontrollerna.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Ztreek:

"haha, photorealistic graphics? yeah dream on.."
^
Så sa folk för 30 år sedan.

Du ska bara se om 10 år...

sa verkligen "folk" det för 30 år sen, alltså ungefär strax efter Pacman var the shit? däremot minns jag tydligt att N64 marknadsfördes med "Cinematic Quality Graphics", vilket var helt sant om man med det enbart menade extremt mycket vaselin på linsen.

men nu var det ju ivf helt gällande hårdvara både citatet och vad jag pratade om kretsade, och där finns ingentingsomhelst som talar för vare sig utbytbara processorer, minne eller nått annat. om du inte har grävt upp några spår som pekar i en annan riktning så bör nog alla snarare vara nöjda om framtidens spelmaskiner ens har en USB-port där du får plugga kontrollerna.

Vi kan bara komma så långt som 100% realistic graphics, när man kan bygga ihop alla kretsar ur en dator till ett enda litet kort som rymms på ett USB minne, så lär man inte ens behöva byta ut någonting, det var ett sådant moment jag menade, väldigt oklart men ja.

har vi kommit så långt som att en dator var som ett fotbollsfält, till att nu kunna ha en Android dator som USB, så är det nog inte mycket längre kvar att vänta.

ZF
Medlem
Skrivet av Ztreek:

Vi kan bara komma så långt som 100% realistic graphics, när man kan bygga ihop alla kretsar ur en dator till ett enda litet kort som rymms på ett USB minne, så lär man inte ens behöva byta ut någonting, det var ett sådant moment jag menade, väldigt oklart men ja.

har vi kommit så långt som att en dator var som ett fotbollsfält, till att nu kunna ha en Android dator som USB, så är det nog inte mycket längre kvar att vänta.

100% realistisk realtidsgrafik (i spel dessutom, vilket jag förutsätter vi talar om här) kommer aldrig någonsin kunna genereras med traditionell kod genomströmmad processorer, inte om 10 år, inte om 1000 år. detta är dock heller ett problem eftersom förmodligen så gott som ingen kommer vilja ha det ändå, och ingen kommer orka skriva koden i vilket fall.

alltså, "folk" övervärderar ofta teknikutvecklingen och missbrukar Moores lag nästan lika ofta. "datorer" stora som fotbollsplaner har inte existerat sen transistorn kom, och det är först efter den som denna förväntade utveckling hållits. ej heller har en ARM-kork på ett USB-minne i närheten samma beräkningskapacitet som en medelmåttig X86-kork i en låda storlek skokartong, så trots det håller iaf den relativa skillnaden i skala fortfarande den där fotbollsplanen hyfsat väl trots allt.

Medlem
Skrivet av ZF:

100% realistisk realtidsgrafik (i spel dessutom, vilket jag förutsätter vi talar om här) kommer aldrig någonsin kunna genereras med traditionell kod genomströmmad processorer, inte om 10 år, inte om 1000 år. detta är dock heller ett problem eftersom förmodligen så gott som ingen kommer vilja ha det ändå, och ingen kommer orka skriva koden i vilket fall.

alltså, "folk" övervärderar ofta teknikutvecklingen och missbrukar Moores lag nästan lika ofta. "datorer" stora som fotbollsplaner har inte existerat sen transistorn kom, och det är först efter den som denna förväntade utveckling hållits. ej heller har en ARM-kork på ett USB-minne i närheten samma beräkningskapacitet som en medelmåttig X86-kork i en låda storlek skokartong, så trots det håller iaf den relativa skillnaden i skala fortfarande den där fotbollsplanen hyfsat väl trots allt.

Hävdar inte att det kommer ske om 10 år, men det kommer att ske för eller senare..

Men om vi ser skillnaden bara för 40 år sedan när Pong var 'the shit' man hade aldrig trott att man skulle kunna spela med andra spelare på andra sidan planeten med några enkla knapptryck, eller att grafiken skulle se ut som den gör idag

Vi får höras av 2040. jag slår vad om att något snille kommer kunna bygga ihop en PC-Android hybrid, en mobiltelefon som även används för att spela riktigt ordentliga PC spel.

Se bara idag, den bästa androidtelefonen utan ett dedikerat grafikkort kan spela GTA 3 väldigt lätt. spelet är endast 11 år gammalt.

12
Skriv svar