Sony-chef: "PS4 kan avslöjas i maj"

ZF
Medlem
Skrivet av Ztreek:

Hävdar inte att det kommer ske om 10 år, men det kommer att ske för eller senare..

Men om vi ser skillnaden bara för 40 år sedan när Pong var 'the shit' man hade aldrig trott att man skulle kunna spela med andra spelare på andra sidan planeten med några enkla knapptryck, eller att grafiken skulle se ut som den gör idag

Vi får höras av 2040. jag slår vad om att något snille kommer kunna bygga ihop en PC-Android hybrid, en mobiltelefon som även används för att spela riktigt ordentliga PC spel.

Se bara idag, den bästa androidtelefonen utan ett dedikerat grafikkort kan spela GTA 3 väldigt lätt. spelet är endast 11 år gammalt.

ehu, nähä..då missuppfattade jag såklart bara det där om vänta tio år med nått helt annat också då.

spela spel över nätverk var kanske inte det första som gjordes, men sänka skepp lär ju ha varit populärt innan sjuttiotalet. och att datorgrafiken snart skulle se mycket mer fotorealistisk ut än nått vi har nu trodde säkert "folk" redan när Tron kom, antagligen långt innan där med.

2023 borde det bli då. men visst, 2040, 2400 gör mig ingen skillnad när vi ändå inte spelat om pengar, vilket av naturliga skäl ändå hade varit meningslöst där.

ja wow, en väldigt liten dator (runt 10 år senare) på 2x1500mhz med 1000MB RAM klarar att visa upp en lite mer kantutjämnad version av ett spel som ursprungligen kördes på en maskin med 300mhz och 32MB RAM. så med den utvecklingen kommer jag säkert uppleva att vakna upp i GTA8 år 2023 hasa mig fram till en smetig spegel, torka bort kladdet och i min dagenefternuna upptäcka en hemsk pormask som jag till häftig timelaps klämmer innan jag går ut och dödar andra gangsters, eller vaxar bilen. nej det var ju bara vanligt Rockstar-hicka och ingen effekt, buh!

Medlem

Även om det kommer svida i plånboken så vill jag lätt ha en ny Playstation konsol. Skulle inte förvåna mig om Watch Dogs, MGS: Ground Zeroes och Persona 5 kommer till Playstation Orbis/4.

12
Skriv svar