Atari går mot konkurs

Medlem

Jag hoppas att Chris Sawyer licenserna hamnar i vettigare händer nu så jag äntligen kan få ett nytt Rollercoaster Tycoon och Locomotion iaf.

Medlem

Min första dator var en Atari 600 XL med 16K extraminne. Skrev mina första 6502-assemblerrutiner på den. Nostalgi...

Medlem

Tyckte detta är mycket intressant, så jag skrev lite utförligare om det hela på min blogg

Medlem

Spel verkar sälja extremt dåligt nu för tiden. Utvecklare går i konkurs stup i kvarten tycker jag. Kanske säger en del om kvaliteten på dagens spel.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Smoo87:

En liten fundering, hur många här inne som tycker det är synd att Atari går kk, när gjorde Atari ett bra spel sist?

Klart det är lite synd. Sen att dom kanske inte gjort någon minnesvärt på sistone spelar personligen ingen roll. Under min barndom stod dom bakom en hel drös fina spel jag minns med värme.

Det jag tänkte var ju att dom gamla spelen kommer ju alltid finnas kvar , är ju ändå inte samma företag längre Bara för man sätter ett Ferrari märke på en Volvo så blir det ju inte en Ferrari

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Banjo:

Atari är liksom ändå inte Atari längre. De är Infogrames, som har snott åt sig Atariloggan (de ägde ändå Atari sedan några år tidigare om jag inte har helt fel).

Lite som om jättestora ActiVision skulle köpa upp en liten omtyckt utvecklare med hög status och sedan namnge hela företaget efter den lilla utvecklaren. Som om ActiVision hade hetat Blizzard.

Fast det hade ju folk genomskådat. Om det hade stått Blizzard på alla möjliga skräpspel hade varumärket blivit utvattnat illa kvickt.

De heter i och för sig Activision Blizzard nu...

Fast det står fortfarande inte Blizzard på alla möjliga skräpspel som ActiVision ger ut. Antagligen för att ActiVision vet bättre än så.

12
Skriv svar