CliffyB: "Kommer vilja göra trippel-A igen"

Robot
CliffyB: "Kommer vilja göra trippel-A igen"

Cliff Bleszinski skyndar långsamt med karriären efter Epic. Men "så småningom" vill han göra trippel-A igen.

#epic-games, #38-studios, #ion-storm


Medlem
CliffyB: "Kommer vilja göra trippel-A igen"

Skynda långsamt är bästa hastigheten... efter "sjukt snabbt".


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Skynda långsamt är bästa hastigheten... efter "sjukt snabbt".

Skynda långsamt ÄR bästa hastigheten, att stressa fram spel ger oss oftast sämre spel än om dom skulle skyndat långsamt.

Medlem

Han är nog ekonomisikt oberoende, så han kan välja och vraka lite hur han vill


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Snälla återgå till dina rötter då du var med och gjorde spel som Jazz Jackrabbit och UT. Är så himla trött på alla dessa AAA-spel som har mer yta än djup.

Skrivet av PcGamer:

Snälla återgå till dina rötter då du var med och gjorde spel som Jazz Jackrabbit och UT. Är så himla trött på alla dessa AAA-spel som har mer yta än djup.

Så sant. Megaspel som appellerar till den stora massan blir aldrig bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

UT2014

Facing Worlds

Hangar 17

Lava Giant

Jatack!

Medlem

Ingen trigger discipline där inte!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

rätta mig om jag har fel men vart inte cliffy B med bakom cs i mod dagarna? har för mig detta.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

rätta mig om jag har fel men vart inte cliffy B med bakom cs i mod dagarna? har för mig detta.

Varför skulle han varit det? Cliff Bleszinski blev ett stort namn efter Unreal, 5 år innan CS. Han har jobbat för Epic i 20 år så nej jag tror du minns fel eller så tänker du på en annan person.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av FuzioN:

rätta mig om jag har fel men vart inte cliffy B med bakom cs i mod dagarna? har för mig detta.

Varför skulle han varit det? Cliff Bleszinski blev ett stort namn efter Unreal, 5 år innan CS. Han har jobbat för Epic i 20 år så nej jag tror du minns fel eller så tänker du på en annan person.

Jag vet iaf namnet cliffyb har något med cs och göra har sett detta namnet på hemsidan www.counter-strike.net net back in the days i betan där man kunde se vilka som gjorde det och det vart gosuman eller vafasiken han heter och en cliffyb med kanske vart en annan cliffyb? eller kanske hete cliffb? jag minns ej men skulle inte förvåna mig om det är just honom.

Jag snackar beta alltså runt 7.0 inte 1.6

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av FuzioN:

rätta mig om jag har fel men vart inte cliffy B med bakom cs i mod dagarna? har för mig detta.

Varför skulle han varit det? Cliff Bleszinski blev ett stort namn efter Unreal, 5 år innan CS. Han har jobbat för Epic i 20 år så nej jag tror du minns fel eller så tänker du på en annan person.

Jag vet iaf namnet cliffyb har något med cs och göra har sett detta namnet på hemsidan www.counter-strike.net net back in the days i betan där man kunde se vilka som gjorde det och det vart gosuman eller vafasiken han heter och en cliffyb med kanske vart en annan cliffyb? eller kanske hete cliffb? jag minns ej men skulle inte förvåna mig om det är just honom.

Jag snackar beta alltså runt 7.0 inte 1.6

Antar att du tänker på Jess "Cliffe" Cliffe
http://en.wikipedia.org/wiki/Counter-Strike

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av FuzioN:

rätta mig om jag har fel men vart inte cliffy B med bakom cs i mod dagarna? har för mig detta.

Varför skulle han varit det? Cliff Bleszinski blev ett stort namn efter Unreal, 5 år innan CS. Han har jobbat för Epic i 20 år så nej jag tror du minns fel eller så tänker du på en annan person.

Jag vet iaf namnet cliffyb har något med cs och göra har sett detta namnet på hemsidan www.counter-strike.net net back in the days i betan där man kunde se vilka som gjorde det och det vart gosuman eller vafasiken han heter och en cliffyb med kanske vart en annan cliffyb? eller kanske hete cliffb? jag minns ej men skulle inte förvåna mig om det är just honom.

Jag snackar beta alltså runt 7.0 inte 1.6

Antar att du tänker på Jess "Cliffe" Cliffe
http://en.wikipedia.org/wiki/Counter-Strike

Så vart det fan haha =D

Medlem

/care Gears var aldrig bra ändå.

Medlem

Även om jag tycker att benämningen trippel-A är ganska löjlig industrijargong (vi kunder får ju ändå bra eller dåligt oberoende av det) så har han iaf den rätta inställningen tror jag, som designer. Det finns ju många fler exempel på sådana som rekryterats utan att riktigt finna sig, eller slår på för stort och liksom inte klarar grejen - Bill Roper t.ex.

1
Skriv svar