Sega om Relic-köpet: "Bra för vår pc-utveckling"

Medlem

Så ska det låta, synd att man tappat intresset för strategi spel. :/

Inaktiv
Skrivet av PeTTs0n:

Ser ut som att THQ ägde licensen, och om ingen specifikt köper den, och bolaget som äger den går i graven, hur får någon annan tag på den då? Lite orolig där, förhoppningsvis ligger i så fall ägandet hos firman som förrättade konkursboet, och det borde väl gå att köpa loss den på något vänster.

Resterande delar av THQ ska säljas ut under de kommande veckorna. Bland annat också licensen för Darksiders.

Vore trevligt med mer W40K efter COH2. Varför inte Dawn of War 3, eller något annat intressant.

Medlem

Sålänge de håller sig borta från spel som innefattar "rymden" så är jag nöjd


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Sålänge de håller sig borta från spel som innefattar "rymden" så är jag nöjd

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Det är extremt beklämmande att cirka 79 procent har klickat på fel alternativ. Den objektiva sanningen är naturligtvis Homeworld. Hoppas Sega får tag på den licensen också, då blir jag en glad kille.

Dessa 79 % har nog inte spelat Homeworld, det var ju trots allt ett tag sedan. Homeworld 3 är nog det spel jag ser fram emot mest av allt. Om det någonsin blir av?

Medlem

Som nån skrev ovan ska resten av licenserna auktioneras ut inom kort. Det pågår ett crowdfunding-projekt på indiegogo som vill "rädda Homeworld". Gänget heter teamPixel.

http://www.indiegogo.com/save-homeworld

Men jag är inte säker på att "touch" är rätt för serien. Har jag förstått det hela rätt så vill de iofs ge ut Homeworld 1 & 2 på touchplatfform och Homeworld 3 blir ett nytt PC-spel så småningom.

Medlem

Gött, se till att få ut Impossible Creatures på Steam och GOG nu då.

Medlem

Helt klart DoW även om jag ej gillade tvåan utan basbygge..

12
Skriv svar