Se avsnitt två av Fragzone!

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Tycker att ni borde göra ett avsnitt om mikrotransaktioner , även fråga utvecklare/utgivare som har det i sina spel och dom som inte har det.

Tummen upp på den, mikrotransaktioner är ett väldigt intressant ämne.

Medlem

Alltså jag kommenterade inte förra avsnittet för jag såg det på jobbet. (Fy mig.)

Men seriöst, fyfan vad jag älskar detta, "programledaren" är fan störtskön! Er humor / chargång är kul att se på och ni producerar genuint intressant material.

Enda jag kände var out of place första joakim bennets avslut, men det var nog just ämnet som kändes out of place.. Tror ändå att även slutet har potential!

Medlem
Skrivet av Farris:
Skrivet av Siken:
Skrivet av Ztreek:

Fortfarande för långt imo, 20 min räcker.

Nej, 20 minuter är för kort.

Precis, 20 minuter är för kort, tycker det är lagom som det är, vill dock alltid ha mer när "eftertexterna" börjar rulla

Instämmer, tycker att längden på avsnitten är väldigt bra, utmärkt avvägning som gör att det varken känns för långt eller för kort, alltså, det känns varken segt för att innehållet dras ut över en för lång tidsrymd eller att det känns som man drar igenom för mycket innehåll på för kort tid.

Medlem

Riktigt bra!40 minuter är perfekt.

Medlem
Skrivet av DragonPuffer:

Nästa avsnitt kräver jag (vi?) att Engström kör Mario dräkten

Polisuniformen i fjärde avsnittet?

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Fortfarande för långt imo, 20 min räcker.

Man kan ju alltid pausa efter 20min och titta på resten vid ett senare tillfälle

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av IluvBread:

Alltså jag kommenterade inte förra avsnittet för jag såg det på jobbet. (Fy mig.)

Men seriöst, fyfan vad jag älskar detta, "programledaren" är fan störtskön! Er humor / chargång är kul att se på och ni producerar genuint intressant material.

Enda jag kände var out of place första joakim bennets avslut, men det var nog just ämnet som kändes out of place.. Tror ändå att även slutet har potential!

Tack!

Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av DragonPuffer:

Nästa avsnitt kräver jag (vi?) att Engström kör Mario dräkten

Polisuniformen i fjärde avsnittet?

Då går jag ner i spagat!


signatur
Medlem

Jättebra, men samma problem som förra gången: ljudvolymen var ganska låg på pratet jämfört med musiken - eller om det är tvärt om, att musiken var hög jämfört med pratet.

Annars så var det mycket bra, nästan så att man ser fram emot måndagar.... men bara nästan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Haha, flotters!

"Dead Island" hamnar i min korg: "Överhypade spel" ganska omgående. Det fanns ett par detaljer som var riktigt bra, men stort sett var det ett ofullständigt spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Siken:
Skrivet av Ztreek:

Fortfarande för långt imo, 20 min räcker.

Nej, 20 minuter är för kort.

Nej, inte för en web baserad serie, du ska kunna kolla på fikarasten eller lunchrasten. eller medan du sitter på dass med diarré.

Det är bättre du lär dig använda "paus-knappen" när du har diarré och låter majoriteten av oss njuta av lite längre avsnitt.

Medlem

Tycker faktiskt hela ert upplägg känns habilt! Lite mer avslappnat i avsnitt 2 (gott så) och bra fasta punkter med kafésnack, redaktionssnack (söta tjejens liknelser är ju fantastiska!), intervju, kafésnack och raljering funkar bra.

Christer är bra, nästan en parodi på traditionell programledarstyle, men på något vis känns det "rätt nivå".

Kanske kan jag tycka att ni ska försöka ge fler exempel när ni försöker driva hem en poäng, men ni verkar inte vara så hårt manusstyrda *host* så det är OK. Att 2 medlemmar av panelen lyckas ta upp Rage som största personliga hypen känns lite klent...

Jag gillar det, kör hårt grabbar, jag fortsätter se fram emot måndagar!

Till FZ skribenterna och ni som gör Fragzone : )

Som vanligt: Sjukt bra avsnitt... Keep it coming !!!
Och ja jag håller med, Sim City 5 - Fy fan vilket skitspel det ser ut att vara x),, ush så tråkigt !!

Sen: På kickstarter just nu så är "War Of The Overworld" något som väldigt många pratar om just nu, Om ni inte vet så är det logiskt sätt: Dungeon Keeper 3 i nytt namn som görs av stora fans av Dk1+2. Även Peter M har gjort en video där han snackade stort om spelet.

Ni borde skriva lite om det och visa lite från alphan som finns ute nu samt snacka lite om betan och kanske interviewa dom som gjort liret?

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

Till FZ skribenterna och ni som gör Fragzone : )

Som vanligt: Sjukt bra avsnitt... Keep it coming !!!
Och ja jag håller med, Sim City 5 - Fy fan vilket skitspel det ser ut att vara x),, ush så tråkigt !!

Sen: På kickstarter just nu så är "War Of The Overworld" något som väldigt många pratar om just nu, Om ni inte vet så är det logiskt sätt: Dungeon Keeper 3 i nytt namn som görs av stora fans av Dk1+2. Även Peter M har gjort en video där han snackade stort om spelet.

Ni borde skriva lite om det och visa lite från alphan som finns ute nu samt snacka lite om betan och kanske interviewa dom som gjort liret?

Jag skulle nog tycka det vore intressant om de ägnade ett avsnitt åt kickstarters, kanske någon intervju med någon som kört en kickstarter, diskussioner om de intressantaste kickstarters och kanske ta upp några som misslyckats/lyckats.

Medlem

Engström är tyvärr den som drar ner betyget försöker på skämt som inte är roliga, och ser allmänt livlös ut ? Lite mer liv tack

Medlem

Mycket bra avsnitt, Engström är fantastisk och bromancen lyser igenom rutan!

Medlem

Inte för att jag själv någonsin haft problem med att varken tala eller förstå engelska, men ett tips är att kanske ta upp en eventuell textning på engelska intervjuer. Jag vet inte om alla i en eventuell målgrupp kan engelska på den nivån som krävs, men jag tänkte att det kanske kunde vara värt att lyfta tanken!
Förövrigt så är denna serie ett rent nöje att följa. Bra jobbat!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Då går jag ner i spagat!

Då får vi hoppas han lyssnar och tar till sig det fansen vill ha

Medlem

Nu vet jag var jag har sett Christer! Visst tusan är det Comviq-reklamen?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Möjligt att vi kan få se ett besök på Riot Games?
Inget nytt spel direkt men att se hur LoL sköts i bakgrunden vore väldigt roligt. Det är ju största spelet också så jag kan nog säga att väldigt många fler skulle vara intresserade utav det.

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Nu vet jag var jag har sett Christer! Visst tusan är det Comviq-reklamen?

Ja, och har du inte sett Crister & Viktor i gameplay rekommenderar jag det sjukt starkt. Finns att se på press2play, också helt awesome serie.

*EDIT* Även rematch som gick på svt så klart, kanske bästa spel serien jag nånsin sett. Gick som uppladdning inför Dreamhack med fokus på esport.

Medlem
Skrivet av naess91:

Engström är tyvärr den som drar ner betyget försöker på skämt som inte är roliga, och ser allmänt livlös ut ? Lite mer liv tack

Tycker själv hans stil och skämt är sjuk roliga. Tror inte programmet blir bättre om de ska spela teater istället för att vara sig själva. Det är inget jag efterfrågar iaf.

Medlem
Skrivet av undercover:
Skrivet av naess91:

Engström är tyvärr den som drar ner betyget försöker på skämt som inte är roliga, och ser allmänt livlös ut ? Lite mer liv tack

Tycker själv hans stil och skämt är sjuk roliga. Tror inte programmet blir bättre om de ska spela teater istället för att vara sig själva. Det är inget jag efterfrågar iaf.

Håller med engström är skön

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Siken:
Skrivet av Ztreek:

Fortfarande för långt imo, 20 min räcker.

Nej, 20 minuter är för kort.

Nej, inte för en web baserad serie, du ska kunna kolla på fikarasten eller lunchrasten. eller medan du sitter på dass med diarré.

Men titta på något ANNAT då när du tar dina fikaraster eller sitter med surfplattan på dasset.

I övrigt så var det ett utmärkt avsnitt, kändes inte krystat som förra gången och det var en härlig stämning.

Bra jobbat! 5/5.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Detta avsnitt var också riktigt bra.
Skit i att lyssna snacket om att nån av dom skulle vara tråkig. Så less på alla falska programledare på TV som ska vara glada och speedade hel tiden.

Bara för att klara upp en sak. När dom tala om Operation Flashpoint 2 så tror jag att programledaren trodde att folk på FZ ogillade OFP 1 vilket inte var fallet. Tror de flesta skulle tycka OFP 1 förtjänade en 5.
Spelet är ett mästerverk.

OFP 2 var dock en besvikelse. Men dom har rätt man kan inte beskyllad hela FZ för det.
Dock om oseriösa rescensioner skulle komma allt för ofta så kommer folk att tappa förtroendet.
Själv har jag gett upp med att kolla på Gamespot efter att dom haft flera oseriösa recensioner av PC spel.

Medlem

Riktigt bra! Ser fram mot nästa avsnitt.

Medlem

Jag har gjort en tråd i allmänt snack sektionen om just spelbesvikelser.
http://www.fz.se/forum/allmant-snack/vilka-ar-era-storsta-spe...

Medlem

Insåg precis hur mycket jag uppskattar stockholmsdialekt och basröst.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem

Det är säkert bara jag men jag gillar inte någon av "programledarna", har sett dem i liknande saker på nätet innan också och jag pallar helt enkelt inte att titta på det.

Vet inte om det är rösterna eller vad det är men jag blev tvungen att stänga av efter att ha hoppat runt lite i del två.

Medlem

Man måste ju bara älska den där programledaren. Tycker han är grymt bra och rolig. Känner förövrigt igen han från tv om jag inte minns helt fel. Tycker avsnitt 2 var bättre än första

123
Skriv svar