Wreck-It Ralph

Medlem
Wreck-It Ralph

Disneys nya film Wreck-It Ralph, som heter något annat på svenska, är ett måste för alla gamers. Det är så många små detaljer och prylar från spel att det gör en lycklig i själen.

Jag gillar inte tecknade filmer speciellt, men iom att det är en film om en spelkaraktär tänkte jag iaf kolla på den. Och det gjorde jag rätt i. Bara efter några minuter är det helt klart att det är en film gjord av folk som uppskattar spel.

När Qbert står hemlös är det lika kul som ledsamt. När Ralph går igen om en upphittat-låda i baren hos Tapper - och hittar ett utropstecken med rätt trudelutt. Då kan jag inte annat än skratta. Tyvärr kommer den stora publiken till den här filmen, barnen då det är en Disneyfilm, inte att hänga med i de otroligt smarta små inslagen. Bara en sådan sak som arkadspel och arkadhallar...

Så, om du har möjlighet att titta på Wreck-It Ralph - gör det!!! Förmodligen på engelska, annars försvinner säkert en hel del av skämten.

Trevlig helg!

#blogg


signatur
Medlem
Wreck-It Ralph

Hade högre förväntningar faktiskt, men den är helt klart sevärd.

Medlem

Klart man ska se den.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av AblacK:

Hade högre förväntningar faktiskt, men den är helt klart sevärd.

Jag var lite otydlig, men jag håller med dig. Själva filmen, story/handling osv var okej, men alla dessa små detaljer som dyker upp - som gamers känner igen - är så jäkla sköna. Sånt som att Ken och Ryu ska gå till Tapper. Urkul.


signatur
1
Skriv svar