Steam <3 Linux – första rean pågår nu

Medlem
Skrivet av eXp:

Är det inte bra att man får välja vilken distro man vill ha ?

Man behöver inte formatera om NIX om man skriver fel i ngn config fil!

Du kan inte ha kört mycket Linux.

Nej det är inte bra, det är lååångt ifrån användarvänligt. Kunder vill ha enkla, lätta och fungerande saker och det är ingen Linux dist riktigt än. Och varför skall kunden behöva välja mellan så många, redan där ger dom ju upp.. Och när man frågar någon Linux fantast så är det just DEN man skall ha, bara DEN för DEN är så bra med Gnome och hans moster! Hade det funnits 30 olika varianter av Windows där allt ser lite olika ut, fungerar lite olika och sådär så hade support och enkelhet heller inte fungerat, och ingen "ny kund" hade orkat lära sig när allas datorer ser och fungerar olika.
Har aldrig riktigt fördjupat mig i Linux men försökt få igång lite spel efter alla konstens regler, aktiverat 3d drivisar och sådär efter alla olika manualer på nätet och gjort exakt som alla andra, säkert 100 misslyckanden och då också typ 90 formateringar. Jag har inte tillräckligt med kunskap för att återstlla x11, xorg och vad det heter genom konsollen. Och varför skall man behöva göra det öht? Det måste bli bättre. Och enklare. Jag kommer säkert installera Ubuntu eller Mint snart igen för att ge det ett go, kanske jag lyckas den här gången
Träffade på en brud som körde Ubuntu som hennes brorsa installerat åt henne en gång, hon trodde det var Mac eller något. Så visst det kan ju fungera skitbra ända tills man börjar pilla, då närmar sig ju formateringen med stora steg för varje Enter man trycker i konsollen ;D

123
Skriv svar