Metal Gear Rising: Revengeance

Robot
Metal Gear Rising: Revengeance

Sedan avslöjandet 2009 har Raidens vassa äventyr dött, återuppstått och hunnit byta utvecklare. Men nu är det färdigt. Har Metal Gear Rising klarat prövningarna?

#metal-gear-solid-2-sons-of-liberty, #metal-gear-solid-4-guns-of-the-patriots, #metal-gear-rising-revengeance


Moderator | Testpilot
Metal Gear Rising: Revengeance

Har hört att striderna ska vara "så bra" att det nästan gör spelet värt att spela (med tanke på att allt annat är så lack luster).

Gillar den där "slice and dice" grejjen man kan göra. På värre svårighetsgrader måste man verkligen bemästra den.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Förutom namnet/viss backstory är det inte riktigt någon större poäng att dra paralleller mellan tidigare MGS och Revengeance då det är ett hack n' slash i stil med DMC/God of War m.m.
Om du istället jämför med dem spelen kommer du förmodligen bli väldigt nöjd.

Lite torftig recension som dessutom dök upp sjukt sent i jämförelse med IGN och allt annat. Men men, alltid kul med fler perspektiv.

Medlem

Verkade oerhört repetivt redan i teaser/trailer-snuttarna man har sett. Förstod inte riktigt tjusningen i att hacka fienderna till skivor likt Moberg när han strimlar sallad när, som det nämns i recensionen, allt bara ser likadant ut. Hugg, hugg, hugg, hugg, hugg, ryck ut ryggradsgrejen, mosa, upprepa.

Väldigt väntat betyg, och en mycket bra recension!

Medlem

Nu är jag ingen konsolspelare så jag har ingen erfarenhet av dessa spelen - men jag tyckte det kändes lite Anime aktigt. Är alla spelen så här?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Spelet är jävligt schysst...
men föregångaren krävde mera list av spelaren!
synd att man ej behöll det...

Medlem

Jag själv tycker nog att alla "Hack n Slash"-spel är halvt som halvt enformiga när det kommer till att döda fiender men i mitt fall så gillar jag det.
Ska införskaffa mig det här spelet eftersom jag gillade demot så pass mycket och att jag har en förkärlek till Metal Gear.


signatur
Medlem

Jag tyckte att Vanquish av Platinum var bland de absolut bästa action-spelen de senaste åren. Är detta något som borde passa mig eller är spelmekaniken helt annorlunda?

Medlem

Lirat igenom spelet och är ingen hack and slash fanatiker.
Men en klar 4 skulle jag ge liret och betydligt bättre än senaste DMC.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ankh:

Nu är jag ingen konsolspelare så jag har ingen erfarenhet av dessa spelen - men jag tyckte det kändes lite Anime aktigt. Är alla spelen så här?

Definera "Anime" då det finns så många former av anime. Verklighetstrogna, robotar, Dragon Ball (Får sin egen genre).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag gillar det! Härlig over-the-top action som man kan förvänta sig av Platinum Games!

k3m
Medlem

En usel recension bl.a. p.g.a. en massa antaganden. Håll dig till fakta och våga släppa taget om det som varit Alex.

Medlem

Helt rättvist betyg.

Striderna blir lite VÄL upprepande efter ett tag :/

Medlem

Gillar både MGS och MGR


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Mycket bättre än dmc iallfall.

Medlem

TILL DEN SOM SKREV RECENSIONEN: Sluta jämföra detta med metal gear solid spelen, det är en spinoff, såklart du blir besviken om du förväntar dig metal gear solid med svärd fighter. Se det som en fristående spel i MGS universum. Själv tycker jag det är bättre än en trea, som du säkert redan gissat? 4av5 ++++...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Jag fick hem spelet i fredags och klarade ut det på 6 timmar på normal Aldrig testat demot för jag ville absolut inte spoila något, då jag älskar MGS serien.
Jag tycker spelet var otroligt roligt och spännande! Bra story! Bra gameplay! Kanske inte det snyggaste grafikmässigt, men gameplayen gjorde så jag njöt tillräckligt speciellt när man fick testa gray fox's svärd med ;D Sen kan man som sagt inte jämnföra 'Revengeance' med övriga metal gear serien, närmare skulle väl vara DMC som nästan i samma genre.
För mig var nya DMC inte alls lika roligt som detta. Då jag knappt rört det spelet sen det släpptes. :l

4/5 utav mig.
minuset var lite väl kort story.

Medlem

Spelaet är skräp, max en 2a pga grafik
ett hån mot metal gear och deras fans!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av HaZe303:

TILL DEN SOM SKREV RECENSIONEN: Sluta jämföra detta med metal gear solid spelen, det är en spinoff, såklart du blir besviken om du förväntar dig metal gear solid med svärd fighter. Se det som en fristående spel i MGS universum. Själv tycker jag det är bättre än en trea, som du säkert redan gissat? 4av5 ++++...

Det framgår inte i texten att jag förväntade mig ett MGS, utan snarare att det tempot är det jag är vant mig vid. Och att deras inslag av smygaraction är klumpigt gjord.

"Som Raiden kan jag kuta fram till en fiende på öppen gata och hugga ner honom utan att omgivningen reagerar."

Nog för att han är en åsm skitsnabb ninja. Men att hugga ner tre brölande gekkos utan att vakterna runt hörnet reagerar känns inte direkt vettigt. Här lyfter jag fram MGS där de tänkt på konsekvenserna av att döda fiender.

Finns en hel del bra saker med MGR:R. Men i överlag är det för repetitivt och ihåligt för att jag ska tycka att det är något alldeles extra.

Kul att du tycker om det däremot! Det här är ett spel som förmodligen både älskas och hatas beroende på vad man har för preferenser. Jag lägger mig mittemellan.


signatur

The irony of being a zombie is that everything is funny, but you can't smile, because your lips have rotted off.

Medlem

Mycket bra och läsvärd recension. Jag håller mig undan från spelet pga det rapporterade repetitiva spelupplägget.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Har inte brytt mig ett jota om det här spelet men såg idag att de släppt det i ps store för alla ps plus kunder så blir att ladda hem o köra det nu.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar