Assassin's Creed IV: Black Flag officiellt

Robot
Assassin's Creed IV: Black Flag officiellt

Ubisoft bekräftar namnet på nästa del i Assassin's Creed-serien och att mer information är att vänta.

#assassins-creed-iv-black-flag, #assassins-creed-iii


Moderator | Testpilot
Assassin's Creed IV: Black Flag officiellt

Men hur blir det här nu, är inte huvudkaraktärens story slut i och med AssCred III? För mig det skulle vara så. Connor eller vad han nu hette.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

lol alltid lika skönt, det blir inga mer/vi tar paus från creed spel, en månad senare "ja hej här har vi nästa spel i serien."

Som bungie med halo om jag vill minnas, sen kom reach.

Release till sommaren/höst 2013?

Medlem
Skrivet av Aresz:

lol alltid lika skönt, det blir inga mer/vi tar paus från creed spel, en månad senare "ja hej här har vi nästa spel i serien."

Som bungie med halo om jag vill minnas, sen kom reach.

Release till sommaren/höst 2013?

Har väl aldrig sagts något om en paus eller att trean var sista? Det har sagts att det var slutet på en viss karaktär ja men inte serien. Där har dom sagt att det kan bli hur många som helst!


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

Härligt om det blir ännu mer sjöfarande, det var en av de roligare delarna i AC3 Ser fram emot detta!

Medlem

Nej, nu får det räcka med Assassins Creed-serien för mig. Jag älskade att spela de första 3-4 spelen pga stealthmomenten, lönnmördandet och sättet de kunde göra en stad levande med folksamlingar. Men här tog det slut, det här är inget Assassins Creed längre.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv
Skrivet av StrongBad:

Nej, nu får det räcka med Assassins Creed-serien för mig. Jag älskade att spela de första 3-4 spelen pga stealthmomenten, lönnmördandet och sättet de kunde göra en stad levande med folksamlingar. Men här tog det slut, det här är inget Assassins Creed längre.

Varför ska man sluta? Spelet säljer ju mer och mer efter varje släpp.

Medlem

Längtar redan Älskar verkligen AssCreed spelen,får hålla tummarna för att detta spel blir lika awesome.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av StrongBad:

Nej, nu får det räcka med Assassins Creed-serien för mig. Jag älskade att spela de första 3-4 spelen pga stealthmomenten, lönnmördandet och sättet de kunde göra en stad levande med folksamlingar. Men här tog det slut, det här är inget Assassins Creed längre.

Varför ska man sluta? Spelet säljer ju mer och mer efter varje släpp.

Ja det kan jag tänka mig, jag tror det tilltalar en större målgrupp nu och det är helt okej, men jag kände redan i AC3 att det inte var det spelet jag personligen hoppades på.
Exempelvis när jag försöker på ett lönnmördarvis ta ut en fästning utan att synas. Vakterna kan se mig genom väggar, de beter sig helt ologiskt och AI är oerhört mycket sämre än tidigare spel i serien. Det är precis som om spelet motarbetar stealthspelandet, det tvingar mig att gå in i de här 20 mot 1-striderna där vakterna står i ring runt mig och allt handlar bara om att få snygga killmoves med olika vapen. Det blir ett actionspel, inget smygarspel. Sen kommer grädden på moset, efter att jag gjort mig av med några vakter och arbetat mig in i fästningen och blir på ett ologiskt sätt upptäckt så försöker jag gömma mig i den delen där jag redan har tömt, då visar det sig att alla vakter jag redan dödat har respawnat...
God natt, Assassins Creed.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Så länge jag får dricka rom, lönnmörda och skövla kan detta nog bli riktigt bra.

Tycker dock att Ubisoft borde köra på lite mer ovanliga tidsåldrar inom spel, så att man inte vet vad man ska förvänta sig. Första världskriget, vikingatiden etc.

Medlem

Tråkigt att dem börjar pumpa ut Ass creed spel... 1 till relevations var grymt bra, storyn som hörde ihop väldigt bra... men 3an och nu detta. Hur bra kommer storyn vara som föregångarna?? Kommer Ubisoft sluta som BioWares Mass Effect 3?

Skrivet av uberpwnage2.0:

Men hur blir det här nu, är inte huvudkaraktärens story slut i och med AssCred III? För mig det skulle vara så. Connor eller vad han nu hette.

Huvudkaraktären i AssCreed III är ju egentligen som i alla andra Desmond, Och hur de går vidare där ifrån får vi ju se :). Men nån Connor kommer vi inte få se i det nya


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Förvånar mig inte alls med tanke på att några av det bästa sakerna i spelet var just styra sin båt och skjuta ner andras. Frågan är dock hur storyn kommer passa in.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Men hur blir det här nu, är inte huvudkaraktärens story slut i och med AssCred III? För mig det skulle vara så. Connor eller vad han nu hette.

Om man ser på bilden så är killen blond, så det kan ju vara så att vi får följa ett helt nytt släktträd med busar...:)

Medlem

Oj, redan 4 sidor bestämda utav något vi får veta framöver.

Medlem

Assassins crew IV: The black yarr!


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Tycker på något sätt att de borde sluta mjölka det här nu. Visst lär det bli någon slags reboot av serien men de kommer nog ändå hålla sig inom ramarna för vad assassins creed varit. Tänk om de bara låtit samma studio slänga ihop ett fett fristående piratspel istället. Med inspiration från spelmekaniken i assassins creed. Det hade känts nytt och fräscht och jag vill mena att det varit mer intressant med ett "nytt" ip eller vad man ska kalla det.


signatur

"Out of order? I show you out of order!" - Al Pacino, Scent of a woman.

Medlem

Känns lite som CoD, varför ska man köpa spelet när det kommer ett nytt runt hörnet? lika bra å vänta tills spelet kommer till next gen så man får lite kvalité.

Medlem

Som både AC fanboy och diggar pirater så kan det inte bli bättre! SJUKT TAGGAD! xD

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Känns lite som CoD, varför ska man köpa spelet när det kommer ett nytt runt hörnet? lika bra å vänta tills spelet kommer till next gen så man får lite kvalité.

Jag vet inte vad andra spelar AssCreed serien för, men jag spelar personligen det för att jag -älskar- storyn; både den lokala som tar slut vid varje spel (eller varav olika akter av den tog slut vid varje spel, som med Ezio), och den övergränsande, den moderna. Nu är Desmond borta, men det hindrade ändå inte trean från att sluta som en cliffhanger, och jag sitter och frenetiskt biter mina naglar i väntan på nästa del i storyn.

Har varit den typen av fan av serien enda sedan första spelet, som fick mycket dålig kritik pga bristande spelmoment, men vars story jag älskade så hårt att jag inte behövde vänta på recensioner innan tvåan förhandsbokades.

Så nej, jag tycker inte det känns rätt att likna denna spelserien vid CoD alls, för även om AssCreed inte vågar sig på nya saker gällande spelmekanikerna riktigt lika mycket som man hade velat, så är det ändå en spelserie som trots regelbundna släpp med kort tid mellan, överraskar en story-mässigt och får en att längta efter nästa del.

Det skulle krävas mycket dåliga beslut från utvecklarna för att få mig att sluta köpa den här spelserien, oavsett vilken riktning de väljer att gå.

Medlem

Asså. Även jag känner att det börjar bli för mycket nu. Ta en rejäl paus nu.

Känns som en tv-serie.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Moderator | Testpilot
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Men hur blir det här nu, är inte huvudkaraktärens story slut i och med AssCred III? För mig det skulle vara så. Connor eller vad han nu hette.

Huvudkaraktären i AssCreed III är ju egentligen som i alla andra Desmond, Och hur de går vidare där ifrån får vi ju se :). Men nån Connor kommer vi inte få se i det nya

Desmond så vare han hette. Tog inte hans Story Arc slut? Eller vet man inte säkert?

EDIT: Förlåt om det är så att jag frågar efter en spoiler, men har för mig de sa att det här är "sista gången vi får se honom". I alla fall som en "spelbar" karaktär eller dylikt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nog för att pirater är skoj men det känns som om de i princip säger detta "Hej, ni vet dendär roliga nya skepp-gameplay saken vi gjorde och ni älskade? Nu gör vi ett spel helt baserat på det!"... Hoppas de faktiskt är kreativa nu, och faktiskt avslutar dedär framtida historien, känns som de inte anstränger sig på den biten ändå så varför tvinga utvecklarna att slänga in några få såna bitar in i spelet bara för sakens skull?

De kunde lika gärna ha gjort ett spel fokuserat på att avsluta dedär framtida historien så de sen helt och hållet kan fokusera på olika tidsperioder med egna berättelser. Just nu har de en längre medioker story som varje gång det blir ens lite intressant så avbryter de med vad än dedär "nutids"-människorna pysslar med, irriterande, minst sagt.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Sjöstriderna i 3:an var höjdpunkterna enligt mig! Tycker detta verkar vara en grym idé

Moderator | Testpilot
Skrivet av Remus:

Asså. Även jag känner att det börjar bli för mycket nu. Ta en rejäl paus nu.

Känns som en tv-serie.

Kan tänka mig att de som gillar AssCred inte klagar. Även om Gameplay och dylikt är samma så är det ju HANDLINGEN folket vill åt. Visst det är "samma mjölkning" som med COD, men det är fortfarande annorlunda.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

What in Davy Jones' locker did ye just bark at me, ye scurvy bilgerat? I'll have ye know I be the meanest cutthroat on the seven seas, and I've led numerous raids on fishing villages, and raped over 300 wenches. I be trained in hit-and-run pillaging and be the deadliest with a pistol of all the captains on the high seas. Ye be nothing to me but another source o' swag. I'll have yer guts for garters and keel haul ye like never been done before, hear me true. You think ye can hide behind your newfangled computing device? Think twice on that, scallywag. As we parley I be contacting my secret network o' pirates across the sea and yer port is being tracked right now so ye better prepare for the typhoon, weevil. The kind o' monsoon that'll wipe ye off the map. You're sharkbait, fool. I can sail anywhere, in any waters, and can kill ye in o'er seven hundred ways, and that be just with me hook and fist. Not only do I be top o' the line with a cutlass, but I have an entire pirate fleet at my beck and call and I'll damned sure use it all to wipe yer arse off o' the world, ye dog. If only ye had had the foresight to know what devilish wrath your jibe was about to incur, ye might have belayed the comment. But ye couldn't, ye didn't, and now ye'll pay the ultimate toll, you buffoon. I'll shit fury all over ye and ye'll drown in the depths o' it. You're fish food now, lad.

Medlem

Varför inte ta en paus och släppa ett next-gen nästa år?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Thane:

Varför inte ta en paus och släppa ett next-gen nästa år?

MONEEEEEEEEEY!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Assassins of the caribbean!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av StrongBad:

Nej, nu får det räcka med Assassins Creed-serien för mig. Jag älskade att spela de första 3-4 spelen pga stealthmomenten, lönnmördandet och sättet de kunde göra en stad levande med folksamlingar. Men här tog det slut, det här är inget Assassins Creed längre.

Varför ska man sluta? Spelet säljer ju mer och mer efter varje släpp.

Det betyder inte att innehållet blir bättre. Samma sak med Call of Duty.

12
Skriv svar