Vad händer med Star Wars 1313?

Robot
Vad händer med Star Wars 1313?

Det har varit oroväckande tyst kring det nya Star Wars-spelet.

#nyhetstips, #star-wars-1313, #lucasarts


Medlem
Vad händer med Star Wars 1313?

Seeegt

Inaktiv

Hoppas för guds skull att det inte läggs ner. Star Wars nörd som man är så ser jag fram emot det här spelet jävligt mycket.

Medlem

Fan om de ska göra det barnvänligt nu.


signatur

Burn in the light.

AW8
Medlem
Skrivet av redruM:

Fan om de ska göra det barnvänligt nu.

Det tvivlar jag starkt på. Att företaget ägs av Disney betyder ju inte att allting ändras om för att passa åldersgränsen +3.

Ta till exempel serien LOST, som producerades av ABC Studios, som Disney äger. Knappast barnvänlig. Finns 1000 andra exempel med, så det är inget att oroa sig för.

Jag är mer bekymrad över hur linjärt det kommer att bli. Man vill ju ha gameplay spelet igenom och inte en interaktiv film.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av redruM:

Fan om de ska göra det barnvänligt nu.

Förhoppningsvis inte, med tanke på att det även släpps barnvänliga star wars spel redan Disney gör ju inte bara barnvänliga filmer i dagsläget, så tror inte vi behöver vara så oroliga

Medlem

Jag har inte nån koll men varit lite skeptisk sen man hörde om Disneys köpspree på både Marvel och LucsArts att det ska bli "barnvänligt" på allt relaterat material. Disney är ju inte kända för "in your Face" våld. Hoppas inte att dom rör runt en massa. Vi behöver lite mer Frank Miller i vardagen

Medlem

Trodde det var just detta vi ville ha? Mindre spoilers och mer överraskningar under nästa E3?

Medlem

Realist som jag är så utgår jag ifrån att Disney och förseningen innebär försämringar.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av redruM:

Fan om de ska göra det barnvänligt nu.

Disney äger Marvel. Anser du att Marvel filmerna är "barnvänliga" jämnt och ständigt?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av redruM:

Fan om de ska göra det barnvänligt nu.

Disney äger Marvel. Anser du att Marvel filmerna är "barnvänliga" jämnt och ständigt?

De flesta filmer har nedtonat våld i Marvels meritlista ja. Knappast några Watchmen-sekvenser.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Luktar executive meddling. Disney är något av det värsta när det kommer till det.

Skrivet av darkthunder:
Skrivet av redruM:

Fan om de ska göra det barnvänligt nu.

Disney äger Marvel. Anser du att Marvel filmerna är "barnvänliga" jämnt och ständigt?

Jämfört med comics? Ja.

Medlem

Något som är intressant är dock att Star Wars Clone Wars serien just nu handlar om undervärlden på Coruscant och man har varit på just denna plats. Alltså 1313

Kändes nästan som detta hade med spelet att göra. Eller dom liksom byggde upp lite kring det i alla fall. Mycket med bounty hunters att göra och annat.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Hörde från säker källa att Disney kräver en stor roll för Jar Jar Binks i spelet och att manusförfattaren drabbats av skrivarkramp och existentiell ångest på grund av detta


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Jag har inte nån koll men varit lite skeptisk sen man hörde om Disneys köpspree på både Marvel och LucsArts att det ska bli "barnvänligt" på allt relaterat material. Disney är ju inte kända för "in your Face" våld. Hoppas inte att dom rör runt en massa. Vi behöver lite mer Frank Miller i vardagen

Du är väl medveten om att det är ren lögn? Disney har filmer och serier so är våldsamma med, tror första action filmen disney gjorde på typ 60 talet eller dylikt var rätt blodig och våldsam rent allmänt.
Att folk tolkar dom som ett par filurer som gör mycket barnfilmer som nalle puh och sådant är ju bara en del av vad dom brukar göra.
Man kan se deras logga (slottet) på olika filmer som innehåller våld bara så du vet.

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Pholiage:

Jag har inte nån koll men varit lite skeptisk sen man hörde om Disneys köpspree på både Marvel och LucsArts att det ska bli "barnvänligt" på allt relaterat material. Disney är ju inte kända för "in your Face" våld. Hoppas inte att dom rör runt en massa. Vi behöver lite mer Frank Miller i vardagen

Du är väl medveten om att det är ren lögn? Disney har filmer och serier so är våldsamma med, tror första action filmen disney gjorde på typ 60 talet eller dylikt var rätt blodig och våldsam rent allmänt.
Att folk tolkar dom som ett par filurer som gör mycket barnfilmer som nalle puh och sådant är ju bara en del av vad dom brukar göra.
Man kan se deras logga (slottet) på olika filmer som innehåller våld bara så du vet.

en världsomsegling under havet med kirk douglas var väl disneys första långfilm för vuxna om jag minns rätt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Tack för det disney, dra åt helvete!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Phobo:

Tack för det disney, dra åt helvete!

Förutsattade meningar? Vi vet ju inte till hundra, anledningen till att det är tyst. Allt jag läst har jag uppfattat som rena spekulationer.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

The Black Hole var ganska mörk och definitivt ingen barnfilm.

k3m
Medlem

Jobbigt värre

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Pholiage:

Jag har inte nån koll men varit lite skeptisk sen man hörde om Disneys köpspree på både Marvel och LucsArts att det ska bli "barnvänligt" på allt relaterat material. Disney är ju inte kända för "in your Face" våld. Hoppas inte att dom rör runt en massa. Vi behöver lite mer Frank Miller i vardagen

Du är väl medveten om att det är ren lögn? Disney har filmer och serier so är våldsamma med, tror första action filmen disney gjorde på typ 60 talet eller dylikt var rätt blodig och våldsam rent allmänt.
Att folk tolkar dom som ett par filurer som gör mycket barnfilmer som nalle puh och sådant är ju bara en del av vad dom brukar göra.
Man kan se deras logga (slottet) på olika filmer som innehåller våld bara så du vet.

Sen har vi grejer somt.ex. The black cauldron som är en riktigt omysig historia med den helt klart läbbigaste disneyskurken hittills. Både den och Atlantis fick en T-rating för att en hel bunt dör, vissa på rätt otrevliga sätt med Känns mer som något i stil med de första Indiana Jones-filmerna och inget emot det. De kan om de vill.

Medlem

Men shit grabbar, helt plötsligt är alla onormalt besatta av våld och död.
Disney kommer ju naturligtvis inte peta i spelen.
Har ett jättebra exempel.
Disney äger Miramax, Miramax släppte Trainspottning.........

Sluta nu, ni låter sjukt larviga. "Fan om det inte blir avhuggna skallar och tarmar på väggarna"
Lite mer substans i spelet kan vi ju hoppas på..........(hjärnsubstans)

Medlem

Finns inget bra Star Wars spel längre efter SWJK så vart dom bara sämre och inriktades i en målgrupp barnen. Star Wars R.I.P

Inaktiv
Skrivet av redruM:

Fan om de ska göra det barnvänligt nu.

Vad begrundar du dina farhågor på? De har ju själva sagt att detta kommer bli det mest vuxna Star Wars-spelet som gjorts. Hur KAN man göra den mörkaste mest korrupta del av Coruscant barnvänlig? Skulle vilja att du elaborerade vidare på det då det är väldigt intressant hur du tänker.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av SToFo:
Skrivet av redruM:

Fan om de ska göra det barnvänligt nu.

Vad begrundar du dina farhågor på? De har ju själva sagt att detta kommer bli det mest vuxna Star Wars-spelet som gjorts. Hur KAN man göra den mörkaste mest korrupta del av Coruscant barnvänlig? Skulle vilja att du elaborerade vidare på det då det är väldigt intressant hur du tänker.

De är grundade på nyheten vi har kommenterat. Disney är ett företag som, för det mesta, profilerar sig som ett företag för en yngre publik. Att utvecklarna sedan säger saker är väl helt naturligt, vanligt säljsnack för att hypa sin produkt. Man har ju hört det förr utan någon bra leverans i slutändan. Så det är klart att man blir orolig när Disney ska lägga sig i det, en franchise som ligger mig väldigt nära hjärtat.


signatur

Burn in the light.

Inaktiv
Skrivet av redruM:
Skrivet av SToFo:
Skrivet av redruM:

Fan om de ska göra det barnvänligt nu.

Vad begrundar du dina farhågor på? De har ju själva sagt att detta kommer bli det mest vuxna Star Wars-spelet som gjorts. Hur KAN man göra den mörkaste mest korrupta del av Coruscant barnvänlig? Skulle vilja att du elaborerade vidare på det då det är väldigt intressant hur du tänker.

De är grundade på nyheten vi har kommenterat. Disney är ett företag som, för det mesta, profilerar sig som ett företag för en yngre publik. Att utvecklarna sedan säger saker är väl helt naturligt, vanligt säljsnack för att hypa sin produkt. Man har ju hört det förr utan någon bra leverans i slutändan. Så det är klart att man blir orolig när Disney ska lägga sig i det, en franchise som ligger mig väldigt nära hjärtat.

Disney har gjort mycket bra både för vuxna och för barn. Så fortfarande, vad begrundar du det i? Star Wars ligger ju mer i säkerhet nu när George Lucas inte har alla klor i franchisen. Det kan omöjligt bli lika dåligt som Episod 1-3. Det ska krävas MYCKET för att det ska bli sämre än så och enligt mig så har Disney levererat otroligt bra vuxenfilm på sistone. Expempel är John Carter och The Avengers.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

k3m
Medlem
Skrivet av SToFo:
Skrivet av redruM:
Skrivet av SToFo:
Skrivet av redruM:

Fan om de ska göra det barnvänligt nu.

Vad begrundar du dina farhågor på? De har ju själva sagt att detta kommer bli det mest vuxna Star Wars-spelet som gjorts. Hur KAN man göra den mörkaste mest korrupta del av Coruscant barnvänlig? Skulle vilja att du elaborerade vidare på det då det är väldigt intressant hur du tänker.

De är grundade på nyheten vi har kommenterat. Disney är ett företag som, för det mesta, profilerar sig som ett företag för en yngre publik. Att utvecklarna sedan säger saker är väl helt naturligt, vanligt säljsnack för att hypa sin produkt. Man har ju hört det förr utan någon bra leverans i slutändan. Så det är klart att man blir orolig när Disney ska lägga sig i det, en franchise som ligger mig väldigt nära hjärtat.

Disney har gjort mycket bra både för vuxna och för barn. Så fortfarande, vad begrundar du det i? Star Wars ligger ju mer i säkerhet nu när George Lucas inte har alla klor i franchisen. Det kan omöjligt bli lika dåligt som Episod 1-3. Det ska krävas MYCKET för att det ska bli sämre än så och enligt mig så har Disney levererat otroligt bra vuxenfilm på sistone. Expempel är John Carter och The Avengers.

Bla...bla! Disney är mest kända för familje/barn filmer. Jag är också orolig för att de ska göra spelet ologiskare. Alltså, inget blod, lättare svordomar o.s.v. Vi snackar ändå Disney. Disney har en image som de är rädda om.

Inaktiv
Skrivet av k3m:
Skrivet av SToFo:
Skrivet av redruM:
Skrivet av SToFo:
Skrivet av redruM:

Fan om de ska göra det barnvänligt nu.

Vad begrundar du dina farhågor på? De har ju själva sagt att detta kommer bli det mest vuxna Star Wars-spelet som gjorts. Hur KAN man göra den mörkaste mest korrupta del av Coruscant barnvänlig? Skulle vilja att du elaborerade vidare på det då det är väldigt intressant hur du tänker.

De är grundade på nyheten vi har kommenterat. Disney är ett företag som, för det mesta, profilerar sig som ett företag för en yngre publik. Att utvecklarna sedan säger saker är väl helt naturligt, vanligt säljsnack för att hypa sin produkt. Man har ju hört det förr utan någon bra leverans i slutändan. Så det är klart att man blir orolig när Disney ska lägga sig i det, en franchise som ligger mig väldigt nära hjärtat.

Disney har gjort mycket bra både för vuxna och för barn. Så fortfarande, vad begrundar du det i? Star Wars ligger ju mer i säkerhet nu när George Lucas inte har alla klor i franchisen. Det kan omöjligt bli lika dåligt som Episod 1-3. Det ska krävas MYCKET för att det ska bli sämre än så och enligt mig så har Disney levererat otroligt bra vuxenfilm på sistone. Expempel är John Carter och The Avengers.

Bla...bla! Disney är mest kända för familje/barn filmer. Jag är också orolig för att de ska göra spelet ologiskare. Alltså, inget blod, lättare svordomar o.s.v. Vi snackar ändå Disney. Disney har en image som de är rädda om.

Haha, vaddå "bla bla"? Snackar jag skit eller? Fanns det blod över huvud taget i episod 1-3? Lucas gjorde ju sitt absolut bästa för att göra dom filmerna så barnvänliga som möjligt. Så den förändring som du och många andra så skitnödigt fruktar kom redan 1999 med The Phantom Menace och som sedan eskalerade med Clone Wars-spinoffer för barn etc. Samma sak hände ju med Ewoks och Droids på 80-talet. Som jag skrev så kan det knappast bli värre än vad Lucas själv lyckades med och jag tror med största sannolikhet att Disney gör ett hundra gånger bättre jobb med Star Wars än vad Lucas själv gjorde med de tre senaste filmerna.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Men shit grabbar, helt plötsligt är alla onormalt besatta av våld och död.
Disney kommer ju naturligtvis inte peta i spelen.
Har ett jättebra exempel.
Disney äger Miramax, Miramax släppte Trainspottning.........

Sluta nu, ni låter sjukt larviga. "Fan om det inte blir avhuggna skallar och tarmar på väggarna"
Lite mer substans i spelet kan vi ju hoppas på..........(hjärnsubstans)

Newsflash, disney äger inte miramax längre.

Medlem
Skrivet av SToFo:
Skrivet av redruM:
Skrivet av SToFo:
Skrivet av redruM:

Fan om de ska göra det barnvänligt nu.

Vad begrundar du dina farhågor på? De har ju själva sagt att detta kommer bli det mest vuxna Star Wars-spelet som gjorts. Hur KAN man göra den mörkaste mest korrupta del av Coruscant barnvänlig? Skulle vilja att du elaborerade vidare på det då det är väldigt intressant hur du tänker.

De är grundade på nyheten vi har kommenterat. Disney är ett företag som, för det mesta, profilerar sig som ett företag för en yngre publik. Att utvecklarna sedan säger saker är väl helt naturligt, vanligt säljsnack för att hypa sin produkt. Man har ju hört det förr utan någon bra leverans i slutändan. Så det är klart att man blir orolig när Disney ska lägga sig i det, en franchise som ligger mig väldigt nära hjärtat.

Disney har gjort mycket bra både för vuxna och för barn. Så fortfarande, vad begrundar du det i? Star Wars ligger ju mer i säkerhet nu när George Lucas inte har alla klor i franchisen. Det kan omöjligt bli lika dåligt som Episod 1-3. Det ska krävas MYCKET för att det ska bli sämre än så och enligt mig så har Disney levererat otroligt bra vuxenfilm på sistone. Expempel är John Carter och The Avengers.

Ja, de var ju ena riktiga höjdarrullar.

12
Skriv svar