League of Legends i öppen Mac-beta

Robot
League of Legends i öppen Mac-beta

Vem som helst med en tillräckligt kraftfull äppelburk kan numer hoppa omkring i moba-monstret LoL och skriva hemska saker om andra människor när de blir uppretade.

#league-of-legends


Moderator | Testpilot
League of Legends i öppen Mac-beta

This game just gets better and better. GIllar verkligen hur mycket de tar hand om sitt spel, att sedan sitta och titta på League of Legends Championship series varje vecka precis som att det skulle vara "elitserien" från hockey är underbart


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Som Gert Fylking hade sagt - Äntligen!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

This game just gets better and better. GIllar verkligen hur mycket de tar hand om sitt spel, att sedan sitta och titta på League of Legends Championship series varje vecka precis som att det skulle vara "elitserien" från hockey är underbart

Håller med, dock så avskyr jag iBlitz skinnet nu haha Fan jag som ogillar apple så starkt.


signatur

IDKFA

Medlem

Fantastiskt!

LoL är bäst!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Inväntar med spänning när denna tråd kommer fyllas att med hat mot lol


signatur

IDKFA

Medlem

Snart kommer hattåget mot LoL, och att Dota 2 är så mycket bättre än LoL på alla sätt.
Vilket det också är.

Medlem

Vilken skön internhumor och igenkänningsfaktor de har i trailern.

Medlem

Antar att det är färre användare som kör mac?
Man kanske slipper majoriteten av jobbigt folk.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Moderator | Testpilot
Skrivet av magma:

Antar att det är färre användare som kör mac?
Man kanske slipper majoriteten av jobbigt folk.

Du spelar fortfarande på samma servrar så blir ju ingen skillnad annat än att du spelar på en mac.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av xector:

Snart kommer hattåget mot LoL, och att Dota 2 är så mycket bättre än LoL på alla sätt.
Vilket det också är.

Haha så sant. Många hakade ju LOL tåget för att man inte behövde speciellt bra dator och att det var free.

Dota2 kommer bara växa och växa. Och när sponsorer/valve lägger in mer pengar i turneringar så kommer spelet att explodera.

Då väntar vi bara på Linux-version då

Medlem

Ingen tog en tugga på äpplet i slutet av trailern, besvikelse på besvikelse.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av uberpwnage2.0:

This game just gets better and better. GIllar verkligen hur mycket de tar hand om sitt spel, att sedan sitta och titta på League of Legends Championship series varje vecka precis som att det skulle vara "elitserien" från hockey är underbart

Håller med, dock så avskyr jag iBlitz skinnet nu haha Fan jag som ogillar apple så starkt.

Hoppas du inte syftar på att iBlitzcrank är ett Apple skin o.o.
Det är väl ändå ifrån I Robot?

Medlem

"...och skriva hemska saker om andra människor när de blir uppretade."

Hehe.

Medlem
Skrivet av xector:

Snart kommer hattåget mot LoL, och att Dota 2 är så mycket bättre än LoL på alla sätt.
Vilket det också är.

Den dagen kommer du se grisar flyga bredvid 747:or.

Edit: FZ och deras jävla smileys.. Suck.

Medlem
Skrivet av adfi:
Skrivet av xector:

Snart kommer hattåget mot LoL, och att Dota 2 är så mycket bättre än LoL på alla sätt.
Vilket det också är.

Haha så sant. Många hakade ju LOL tåget för att man inte behövde speciellt bra dator och att det var free.

Dota2 kommer bara växa och växa. Och när sponsorer/valve lägger in mer pengar i turneringar så kommer spelet att explodera.

Du har rätt i att Dota2 kommer bli större, helt klart. Men jag har svårt att se hur en av världens mest spelade spel (LoL), kommer förlora sina spelare till Dota2. Riot tar hand om sitt spel så väl, så detta kommer inte att hända. Jag som t.o.m. har spelat mer HoN än något annat moba, uppskattar LoL mer än Dota2.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av uberpwnage2.0:

This game just gets better and better. GIllar verkligen hur mycket de tar hand om sitt spel, att sedan sitta och titta på League of Legends Championship series varje vecka precis som att det skulle vara "elitserien" från hockey är underbart

Håller med, dock så avskyr jag iBlitz skinnet nu haha Fan jag som ogillar apple så starkt.

Det har ju å andra sidan mer med IRobot att göra..

phi
Medlem
Skrivet av magma:

Antar att det är färre användare som kör mac?
Man kanske slipper majoriteten av jobbigt folk.

Undra på att det finns folk som hatar Mac om det finns dom som tror att man måste spela på "Mac-servrar" mot bara andra Mac-spelare.

Litegrann som den seglivade myten om att man bara kan använda Apples möss och att dom bara har en knapp så det går inte att spela på Mac.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av uberpwnage2.0:

This game just gets better and better. GIllar verkligen hur mycket de tar hand om sitt spel, att sedan sitta och titta på League of Legends Championship series varje vecka precis som att det skulle vara "elitserien" från hockey är underbart

Håller med, dock så avskyr jag iBlitz skinnet nu haha Fan jag som ogillar apple så starkt.

Men skinet är nog också baserat på filmen I´Robot. Om man nu vill lägga sina hatkänslor åt sidan och se från den ljusa sidan

Medlem

Bra! då kan dom porta över det lite snabbt till linux, right?

Medlem
Skrivet av Keza:
Skrivet av adfi:
Skrivet av xector:

Snart kommer hattåget mot LoL, och att Dota 2 är så mycket bättre än LoL på alla sätt.
Vilket det också är.

Haha så sant. Många hakade ju LOL tåget för att man inte behövde speciellt bra dator och att det var free.

Dota2 kommer bara växa och växa. Och när sponsorer/valve lägger in mer pengar i turneringar så kommer spelet att explodera.

Du har rätt i att Dota2 kommer bli större, helt klart. Men jag har svårt att se hur en av världens mest spelade spel (LoL), kommer förlora sina spelare till Dota2. Riot tar hand om sitt spel så väl, så detta kommer inte att hända. Jag som t.o.m. har spelat mer HoN än något annat moba, uppskattar LoL mer än Dota2.

Dock så är det väldigt många som fortfarande spelar DotA, mest i kina och andra länder där det är väldigt populärt. Så ja, tror inte folk kommer gå från LoL till Dota 2, utan det kommer vara dom som fortfarande spelar DotA som går över till Dota 2 så fort det kommer ut från betan.

Medlem
Skrivet av Tsin:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av uberpwnage2.0:

This game just gets better and better. GIllar verkligen hur mycket de tar hand om sitt spel, att sedan sitta och titta på League of Legends Championship series varje vecka precis som att det skulle vara "elitserien" från hockey är underbart

Håller med, dock så avskyr jag iBlitz skinnet nu haha Fan jag som ogillar apple så starkt.

Det har ju å andra sidan mer med IRobot att göra..

The Mac Client has just moved into open beta, and Blitzcrank couldn’t be more excited. The new iBlitzcrank skin comes equipped with crisp laser tethering and rippling electronic pulses that add new color to his spell effects. This sleek, shiny new take adds sci-fi-inspired sounds and animations that give new life to the Great Steam Golem.

Så det är bara en tillfällighet att de firar just mac med ett skin som heter "i"?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Tsin:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av uberpwnage2.0:

This game just gets better and better. GIllar verkligen hur mycket de tar hand om sitt spel, att sedan sitta och titta på League of Legends Championship series varje vecka precis som att det skulle vara "elitserien" från hockey är underbart

Håller med, dock så avskyr jag iBlitz skinnet nu haha Fan jag som ogillar apple så starkt.

Det har ju å andra sidan mer med IRobot att göra..

The Mac Client has just moved into open beta, and Blitzcrank couldn’t be more excited. The new iBlitzcrank skin comes equipped with crisp laser tethering and rippling electronic pulses that add new color to his spell effects. This sleek, shiny new take adds sci-fi-inspired sounds and animations that give new life to the Great Steam Golem.

Så det är bara en tillfällighet att de firar just mac med ett skin som heter "i"?

Varför har dem då isf detta med:

iBlitzcrank is fired up and ready to serve for 975 RP in the store, but don’t forget about the three laws of ro-bot lane:

1. A robot may not miss a rocket grab, or through inaction, allow a rocket grab opportunity to be missed.
2. A robot must obey the orders of his summoner, except where such orders would conflict with the First Law.
3. A robot must protect its own existence, as long as such protection does not conflict with the First or Second Laws or involve using Flash.

De "tre" lagarna som en referens till iRobot.

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av Tsin:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av uberpwnage2.0:

This game just gets better and better. GIllar verkligen hur mycket de tar hand om sitt spel, att sedan sitta och titta på League of Legends Championship series varje vecka precis som att det skulle vara "elitserien" från hockey är underbart

Håller med, dock så avskyr jag iBlitz skinnet nu haha Fan jag som ogillar apple så starkt.

Det har ju å andra sidan mer med IRobot att göra..

The Mac Client has just moved into open beta, and Blitzcrank couldn’t be more excited. The new iBlitzcrank skin comes equipped with crisp laser tethering and rippling electronic pulses that add new color to his spell effects. This sleek, shiny new take adds sci-fi-inspired sounds and animations that give new life to the Great Steam Golem.

Så det är bara en tillfällighet att de firar just mac med ett skin som heter "i"?

Varför har dem då isf detta med:

iBlitzcrank is fired up and ready to serve for 975 RP in the store, but don’t forget about the three laws of ro-bot lane:

1. A robot may not miss a rocket grab, or through inaction, allow a rocket grab opportunity to be missed.
2. A robot must obey the orders of his summoner, except where such orders would conflict with the First Law.
3. A robot must protect its own existence, as long as such protection does not conflict with the First or Second Laws or involve using Flash.

De "tre" lagarna som en referens till iRobot.

Det kanske är båda?


signatur

IDKFA

Medlem

Gillar trenden, som mac ägare och spelnörd.

Skrivet av phi:
Skrivet av magma:

Antar att det är färre användare som kör mac?
Man kanske slipper majoriteten av jobbigt folk.

Undra på att det finns folk som hatar Mac om det finns dom som tror att man måste spela på "Mac-servrar" mot bara andra Mac-spelare.

Litegrann som den seglivade myten om att man bara kan använda Apples möss och att dom bara har en knapp så det går inte att spela på Mac.

Finner ditt inlägg rätt ologiskt, speciellt i kontext med det du svarade på.
Låter som du vill få fram ett budskap, men gjorde en miss när du försökte påvisa detta.

Medlem
Skrivet av xector:

Snart kommer hattåget mot LoL, och att Dota 2 är så mycket bättre än LoL på alla sätt.
Vilket det också är.

dota2 är skit och spelarna i dota2 är jävla rage nötter. Hatar dota1 och dota2 kommer alltid göra.

phi
Medlem
Skrivet av TruB:

Gillar trenden, som mac ägare och spelnörd.

Skrivet av phi:
Skrivet av magma:

Antar att det är färre användare som kör mac?
Man kanske slipper majoriteten av jobbigt folk.

Undra på att det finns folk som hatar Mac om det finns dom som tror att man måste spela på "Mac-servrar" mot bara andra Mac-spelare.

Litegrann som den seglivade myten om att man bara kan använda Apples möss och att dom bara har en knapp så det går inte att spela på Mac.

Finner ditt inlägg rätt ologiskt, speciellt i kontext med det du svarade på.
Låter som du vill få fram ett budskap, men gjorde en miss när du försökte påvisa detta.

Fullkomligt logiskt om man tar sig tid att läsa mellan raderna. Men jag tar det igen då för dig och dom som missade poängen:

Det är ju trend att hata Apple och Mac idagsläget och oftast kommer allt hat från personer aldrig använt en Mac eller Appleprodukt tidigare. Nu vet jag inte om Magma är "Apple-hatare" men han har aldrig använt en Mac tidigare eller har åtminstone aldrig spelat på en om man ska utgå ifrån hans kommentar då han verkade tro att vi Mac-användare endast skulle spela med varandra i LoL.

Det har varit en vanlig missuppfattning bland Mac-hatare, att vi Mac-användare inte kan spela med andra PC-spelare i dom flesta spelen, utan att vi liksom sitter i våran egen lilla "bubbla" avskild från övriga spelare. Jag vet, det låter helt galet men du anar inte hur mycket skit jag fick om det av mina "supreme PC master race gaymz0r"-kompisar när jag gick över till Mac.

Den missuppfattningen är ju ungefär lika korkad som att man bara kan använda Apple-möss till en Mac och pga det så går det knappt att spela några spel på en Mac. Och tro det eller ej, det finns folk än idag som på fullaste allvar tror att det inte går att högerklicka om man kör Mac.

Budskapet? Att Apple och Mac-hatet bygger på en hel del okunskap eftersom att det uppenbarligen finns folk på PC-sidan som tror ovanstående saker. Ironiskt nog ser PC-användare på Mac-användare som tekniskt obegåvade hipsters som är för korkade för att bygga egna datorer och använda windows.

Skrivet av deadlotus:
Skrivet av xector:

Snart kommer hattåget mot LoL, och att Dota 2 är så mycket bättre än LoL på alla sätt.
Vilket det också är.

dota2 är skit och spelarna i dota2 är jävla rage nötter. Hatar dota1 och dota2 kommer alltid göra.

Du beskrev just LoL.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av TruB:

Gillar trenden, som mac ägare och spelnörd.

Skrivet av phi:
Skrivet av magma:

Antar att det är färre användare som kör mac?
Man kanske slipper majoriteten av jobbigt folk.

Undra på att det finns folk som hatar Mac om det finns dom som tror att man måste spela på "Mac-servrar" mot bara andra Mac-spelare.

Litegrann som den seglivade myten om att man bara kan använda Apples möss och att dom bara har en knapp så det går inte att spela på Mac.

Finner ditt inlägg rätt ologiskt, speciellt i kontext med det du svarade på.
Låter som du vill få fram ett budskap, men gjorde en miss när du försökte påvisa detta.

Fullkomligt logiskt om man tar sig tid att läsa mellan raderna. Men jag tar det igen då för dig och dom som missade poängen:

Det är ju trend att hata Apple och Mac idagsläget och oftast kommer allt hat från personer aldrig använt en Mac eller Appleprodukt tidigare. Nu vet jag inte om Magma är "Apple-hatare" men han har aldrig använt en Mac tidigare eller har åtminstone aldrig spelat på en om man ska utgå ifrån hans kommentar då han verkade tro att vi Mac-användare endast skulle spela med varandra i LoL.

Det har varit en vanlig missuppfattning bland Mac-hatare, att vi Mac-användare inte kan spela med andra PC-spelare i dom flesta spelen, utan att vi liksom sitter i våran egen lilla "bubbla" avskild från övriga spelare. Jag vet, det låter helt galet men du anar inte hur mycket skit jag fick om det av mina "supreme PC master race gaymz0r"-kompisar när jag gick över till Mac.

Den missuppfattningen är ju ungefär lika korkad som att man bara kan använda Apple-möss till en Mac och pga det så går det knappt att spela några spel på en Mac. Och tro det eller ej, det finns folk än idag som på fullaste allvar tror att det inte går att högerklicka om man kör Mac.

Budskapet? Att Apple och Mac-hatet bygger på en hel del okunskap eftersom att det uppenbarligen finns folk på PC-sidan som tror ovanstående saker. Ironiskt nog ser PC-användare på Mac-användare som tekniskt obegåvade hipsters som är för korkade för att bygga egna datorer och använda windows.

ahum, jag vet mycket väl om det du säger, jag kör mac, och har iphone,kör windows också, än så länge, blir mac även nästa gång och då åker nog windows datorn ut för gått. skulle vilja påstå att allt hat kommer från okunskap, fråga bara Jaque Fresco.

Men du antar allt detta om magma, som nu iförsig inte svarat, men på dom två meningarna, där han antar att mac och pc servrarna skulle vara olika, det är inte en direkt outgrundlig gissning, för xbox och ps3 kör inte ihop, av annat skäl dock, men alla plattformar har "problem" och som xbox och pc, skulle ju fungera, det går, det är bara inte "lätt" och det skulle innebära lite olika fördelar, speciellt pc mot konsoll.

Jag tror hans kommentar inte alls har något med något mac eller apple hat. Faktiskt, så låter det mer som att med andra meningen, att han redan har eller överväger mac som spel dator till LoL, bara för det kanske skulle vara så att det är färre spelare, och det är ju faktiskt ställt som en fråga mer än ett antagande.

"Undra på att det finns folk som hatar Mac om det finns dom som tror att man måste spela på "Mac-servrar" mot bara andra Mac-spelare."
denna meningen å andra sidan, låter nästan som att du rättfärdigar hatet mot mac, det är just det jag finner ologiskt. Sätter du formulerade på, jag trodde ärligt talat att du var mer åt mac hatar hållet när jag läste den.
exempel
"Undra på att folk hatar mac - när ägarna till dessa ständigt sparkar ner stackars windows ägare."

12
Skriv svar