Se premiärtrailern för nya Assassin's Creed!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Johan3043:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av rewoX:

Släppte dom inte nyss Assassin's Creed 3?

1:an: 2008-04-11
2:an: 2009-11-20
--- Brotherhood: 2010-11-19
--- Revelations: 2011-11-15
3:an: 2012-10-31

4:an planeras till 2013-10-29, alltså nästan exakt 1 år efter 3:an släpptes. Ser inte direkt det som att det kommer "snart" när det ändå följer samma mönster som tidigare spel. Kan dock tycka det är lite segt att företag ska släppa spel efter spel inom samma serie, varje år. Får gärna ta minst 2 år mellan spelen tycker jag.

De är olika team som jobbar på de olika spelen. De gör inte spelen under "Ett år". Utan tex AC3 arbetade dom med i runt 3-4 år. Och de har sagt att det är ett annat team som gör detta spelet så skulle tippa på att de arbetade med detta också under ca 2-4års period

Hur då olika? Inom företaget? För Ubisoft Montreal har gjort alla main spelen, utom det här då.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Pirater, piratskepp och öde öar (förhoppningsvis) där man kan free roama i AC-universumet? Jag är såld.

Medlem

Älskar att det är pirat tema över det hela, alltid velat spela Pirat spel med AssCreed känsla. Men karaktären man spelar är inte klädd så "piratiskt" tycker jag :/


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Äntligen... har suktat efter ett hyfsat piratspel


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av xzeros:

Känns som dom börjar vandra längre bort från assassinerna, miljön och det jag har kommit till att förknippa med serien, vilket är lite tråkigt. AC3 behöll den känslan tack vare att Conner var halv indian och fick mig att behålla känslan av sekt, mystik och spiritualism.

Ser fram emot det här endå. Assassins Creed kommer alltid vara min favorit spel-serie.

Själv så tycker jag detta känns mer handen i handsken än vad indianvinkeln skulle kunna ge. Här är det ju en mer tumult och romantiserad värld som i AC2, i AC3 märktes det att de tvingade sig att följa någon slags realism och det clashade ju ganska ofta emot hur man borde behandlas jämfört med hur man behandlas i spelet.

På förhand känns det som att dyka ner i grottor eller klättra runt skepp under episka slag á la pirates of the carribean är mycket häpnadsväckande än the frontierslagen och jaga björnar blev.

Fast själv så hade jag gärna sett ett vilda västern eller första världskriget.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Ser coolt ut!

Inaktiv

Hu är lönnmördaren pirat? Ser en röd tråd i AC-serien - Verkar som att alla sidor är bättre en Storbritanniens.

Skrivet av k3m:

Fixa en ordentlig spelare någongång FZ. Fan vad trött jag är på eran videospelare. Den hör inte hemma någonstans.

Gör som jag, tryck på "play" och videoklippet spelas upp.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av k3m:

Fixa en ordentlig spelare någongång FZ. Fan vad trött jag är på eran videospelare. Den hör inte hemma någonstans.

Gör som jag, tryck på "play" och videoklippet spelas upp.

Hmm... jag var nästan 100% säker på att man skulle trycka på capsloc nu känner jag mig dum!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Gillar't! Enda nackdelen är att de flesta AC spel har haft ganska god historisk-korrekt berättelse/historiska platser. Detta har lärt många att lära sig historia och detta på ett roligt sätt. Med en tvist såklart.

AC4 ser dock ut som dom börjar följa en mer traditionell "påhittad" historia. Alá POTC. Om ni nu hänger med vad jag försöker säga.

Inaktiv
Skrivet av Digu21:
Skrivet av rewoX:

Släppte dom inte nyss Assassin&#039;s Creed 3?

Jodå, men som flesta utvecklare börjar dem direkt efter, hade inte förvånat mig ifall dem hade redan börjat med Black Flag lite innan dem släppte AC3.

Men jag tycker dem ska fortsätta sålänge som dem utvecklar serien till att bli bättre och strävar framåt! Denna miljö och båtstrider med mera kan verkligen vara något speciellt!

Medans 2an utvecklades, utvecklades samtidigt Brotherhood och Revelations, Under de 2 sistnämnda utvecklades 3an av de som gjorde 1an & 2an. Olika studios för Brotherhood/Revelations/AC3. Sätter en slant på att det är Team Brotherhood/Revelations och en del från AC3 teamet som kör 4an just nu. Men jag kallar det inte mjölkning. Kan aldrig bli för mycket av det goda! Mjölk är gott!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av rewoX:

Släppte dom inte nyss Assassin&amp;#039;s Creed 3?

1:an: 2008-04-11
2:an: 2009-11-20
--- Brotherhood: 2010-11-19
--- Revelations: 2011-11-15
3:an: 2012-10-31

4:an planeras till 2013-10-29, alltså nästan exakt 1 år efter 3:an släpptes. Ser inte direkt det som att det kommer "snart" när det ändå följer samma mönster som tidigare spel. Kan dock tycka det är lite segt att företag ska släppa spel efter spel inom samma serie, varje år. Får gärna ta minst 2 år mellan spelen tycker jag.

Det första spelet släpptes redan hösten 2007.

Medlem

Tycker "kaptenen" i trailern ser ut som Dennis Quaid.

Inaktiv
Skrivet av Gabe:

Ja jag har inte tröttnat på AC än (konstigt nog), så detta lär bli skoj.

Då är vi två!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Ser lovande ut. Kan bara bli bättre efter AC3.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Medans 2an utvecklades, utvecklades samtidigt Brotherhood och Revelations, Under de 2 sistnämnda utvecklades 3an av de som gjorde 1an &amp; 2an. Olika studios för Brotherhood/Revelations/AC3. Sätter en slant på att det är Team Brotherhood/Revelations och en del från AC3 teamet som kör 4an just nu. Men jag kallar det inte mjölkning. Kan aldrig bli för mycket av det goda! Mjölk är gott!

Okey, alltid bra med någon som är lite mera insatt i ämnet. Tackar för det!

Jag tror på Black Flag och ska bli spännande att se mera, stört gillar karaktären också, vill se vilken form av personlighet han har!

Medlem
Medlem
Skrivet av Apministern:

Hade jag varit spelutvecklare. Så hade jag nog tröttnat med att arbeta med samma spelserie hela tiden...

Det är bara att säga upp sig och jobba ngnannanstans om man tröttnar

Medlem

Bra trailer men hade nog hellre sett lite gameplay.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Jag struntar i vad potentiella gnällspikar säger om "mjölkning" och grejs: Jag dreglar över detta spel

right behind you. detta ser ut som det mest lovande spelet hittills.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Hade jag varit spelutvecklare. Så hade jag nog tröttnat med att arbeta med samma spelserie hela tiden...

Får man fråga vad herrn jobbar med idag som är mer omväxlande än att utveckla en av världens mest framgångsrika spelserier?
Om du skulle tröttna på detta undrar jag verkligen vad du har för arbete...

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Apministern:

Hade jag varit spelutvecklare. Så hade jag nog tröttnat med att arbeta med samma spelserie hela tiden...

Får man fråga vad herrn jobbar med idag som är mer omväxlande än att utveckla en av världens mest framgångsrika spelserier?
Om du skulle tröttna på detta undrar jag verkligen vad du har för arbete...

Majoriteten av arbeten där man gör samma sak under flera års tid tenderar till att bli tråkiga allt efter som.


signatur

Nämen!

Medlem

förstår inte varför folk klagar på att de släpper spel varje år, om att det är för tidigt. Så länge det är kvalité på spelen så ser jag inga problem


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Apministern:

Hade jag varit spelutvecklare. Så hade jag nog tröttnat med att arbeta med samma spelserie hela tiden...

Får man fråga vad herrn jobbar med idag som är mer omväxlande än att utveckla en av världens mest framgångsrika spelserier?
Om du skulle tröttna på detta undrar jag verkligen vad du har för arbete...

Tar studenten i sommar. Så jag har inte arbetat något, enbart pluggat vilket är något jag är jädrans trött på. Tyvärr har jag tre år till framför mig, om allt går som det ska


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Det ser ut som en trött formula. Förut har AC åtminstone försökt hålla sig till mindre exploaterade grenar av historien. Nu verkar det som att de struntar i att vara originella längre. Ta bara en enkel sak i den här trailern: kläderna. Minns ni hur stor skillnaden var mellan ettan och tvåan vad gällde karaktärsdesignen? Känns det som att de bryr sig längre?

Ni behöver inte bry er om min åsikt, men personligen tycker jag att spelet börjar förstöras av att de tröttsamt går fram till nästa spel. De vill bli nästa GTA (enligt ett eget uttalande), men GTA har i alla fall vett nog att vänta mellan spelen när de får slut på originella idéer. AC3 var en katastrof jämfört med tvåan och jag ser inte att det här kommer bli bättre. Jag vill ha historiska byggnader, en ny assassins-design och helst ett ämne som inte är avverkat tusen gånger redan.

Medlem

Undrar hur dom ska lösa det här med desmond då. Som det verkar så är man ju fortfarande hans förfader. Connors farfar tror jag tom. Får farsgubben hoppa in i animusen ändå?

Personligen så gillar jag nutidssekvensrna och tycker det ska bli inttessant å se vad som händer efter trean.

Tänkte att det kunde va kul med annat än gnäll här i tråden

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Raid25:

Jag struntar i vad potentiella gnällspikar säger om "mjölkning" och grejs: Jag dreglar över detta spel

right behind you. detta ser ut som det mest lovande spelet hittills.

som någon ganska träffsäkert sade förut, mjölk är gott.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Hoppas på lite sjöslagsfighter i mulitplayer ^^

Medlem
Skrivet av Eravathar:

Det ser ut som en trött formula. Förut har AC åtminstone försökt hålla sig till mindre exploaterade grenar av historien. Nu verkar det som att de struntar i att vara originella längre. Ta bara en enkel sak i den här trailern: kläderna. Minns ni hur stor skillnaden var mellan ettan och tvåan vad gällde karaktärsdesignen? Känns det som att de bryr sig längre?

Ni behöver inte bry er om min åsikt, men personligen tycker jag att spelet börjar förstöras av att de tröttsamt går fram till nästa spel. De vill bli nästa GTA (enligt ett eget uttalande), men GTA har i alla fall vett nog att vänta mellan spelen när de får slut på originella idéer. AC3 var en katastrof jämfört med tvåan och jag ser inte att det här kommer bli bättre. Jag vill ha historiska byggnader, en ny assassins-design och helst ett ämne som inte är avverkat tusen gånger redan.

GTA i sig har faktiskt varit bra. Men det senaste GTAs PC port var så pass värdelös att skiten inte gick att spela stundtals. När man väl inte kände av prestandaproblemet, problem med kontroller och allmäna crasher så var spelet faktiskt bra. Samma med AC.. Serien blir bara bättre och bättre och även om 4:an kommer relativt tidigt eftersom 3:an släpptes sent förra året så finns det inget som påpekar att det blir ett dåligt spel. Revelations och Brotherhood var inga dåliga spel snarare tvärtom.. De var bra spel. Att hitta jämförelser mellan 3:an och 4:an när det kommer till utstyrslar tex. är ju ganska uppenbara.. det handlar om ungefär samma tidsepok. Att du sedan vill ha en epok som inte har förekommit så värst många gånger tidigare är väl inte så konstigt? Men samtidigt så borde du ta och titta upp hur många spel som faktiskt tar upp denna tidsepok.. Det är inte många. Du hittar garanterat fler som behandlar Medeltiden som i ettan tex. Dessutom historiska byggnader hittar du i alla AC spel.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av rewoX:

Släppte dom inte nyss Assassin&amp;#039;s Creed 3?

1:an: 2008-04-11
2:an: 2009-11-20
--- Brotherhood: 2010-11-19
--- Revelations: 2011-11-15
3:an: 2012-10-31

4:an planeras till 2013-10-29, alltså nästan exakt 1 år efter 3:an släpptes. Ser inte direkt det som att det kommer "snart" när det ändå följer samma mönster som tidigare spel. Kan dock tycka det är lite segt att företag ska släppa spel efter spel inom samma serie, varje år. Får gärna ta minst 2 år mellan spelen tycker jag.

Nu orkade jag inte läsa alla inlägg efter ditt men min spontana kommentar är: köp varannat då?

123
Skriv svar