Skyrim får legendarisk svårighetsgrad och förmågor

Robot
Skyrim får legendarisk svårighetsgrad och förmågor

Betan av version 1.9 finns nu ute, väntas släppas fullständigt mot slutet av månaden och utökar spelet med spännande nya möjligheter.

#the-elder-scrolls-v-skyrim


Inaktiv
Skyrim får legendarisk svårighetsgrad och förmågor

Hade detta varit EA så....jag vill inte ens tänka tanken. Delat upp hela patchen i 3 delar och pumpat ut som DLC och mikrotransaktioner.

Tack Bethesda och Steam!

Medlem

Blir skillsen bättre som legendary eller är det bara som i COD?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av showerguy:

Hade detta varit EA så....jag vill inte ens tänka tanken. Delat upp hela patchen i 3 delar och pumpat ut som DLC och mikrotransaktioner.

Tack Bethesda och Steam!

http://bf3blog.com/2012/11/new-battlefield-3-patch-details/
http://social.bioware.com/forum/1/topic/324/index/14311106
Tycker patch notes är stora och smaskiga.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av showerguy:

Hade detta varit EA så....jag vill inte ens tänka tanken. Delat upp hela patchen i 3 delar och pumpat ut som DLC och mikrotransaktioner.

Tack Bethesda och Steam!

http://bf3blog.com/2012/11/new-battlefield-3-patch-details/
http://social.bioware.com/forum/1/topic/324/index/14311106
Tycker patch notes är stora och smaskiga.

"Battlefield Premium"

Medlem

Detta är riktigt bra nyheter! Tack för den Bethesda.

Och "– Fixed rare instance of couriers who would appear only dressed in a hat" Bethesda har dom bästa buggarna.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Bättre sent än aldrig

Medlem
Skrivet av Zelzahim:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av showerguy:

Hade detta varit EA så....jag vill inte ens tänka tanken. Delat upp hela patchen i 3 delar och pumpat ut som DLC och mikrotransaktioner.

Tack Bethesda och Steam!

http://bf3blog.com/2012/11/new-battlefield-3-patch-details/
http://social.bioware.com/forum/1/topic/324/index/14311106
Tycker patch notes är stora och smaskiga.

"Battlefield Premium"

Ja och? Det är ju inte så att de som har premium får patchar som de utan premium inte får.

Smaskens nyheter iaf!

Då var det bara att börja koda om perk-modden igen då..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Är det lika lätt att levla blacksmith som när spelet släpptes? typ crafta daggers som kostar 1 iron eller vad det var upp till level 100.

Medlem

"– The Ebony Blade is now only improved by two handed perks"

ÄNTLIGEN!

Medlem

Fantastiskt! Kanske man skall ta å köra om skyrim på nytt


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Överallt ska denna diskussion om EA dyka upp.....

De tog betalt för Hearthfire, mycket mindre innehåll en ett bf3 DLC bland annat

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Detta är riktigt bra nyheter! Tack för den Bethesda.

Och "– Fixed rare instance of couriers who would appear only dressed in a hat" Bethesda har dom bästa buggarna.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Då är ju frågan enkel, är du ännu mer stats bara men samma skit AI precis som förut, vilket gjorde spelet enormt segt snarare än utmanande, eller har dom faktiskt givit mer motstånd på ett intressant sätt så som vissa mods påstås göra genom att ge NPC karaktärer flera aktiva förmågor till exempel.

Då skulle jag kanske kolla på det igen. Kanske.

Medlem

Problemet med svårighetsgraderna i Skyrim är att det inte är balanserat svårare. Det är bara siffror som ökar.

På den nuvarande svåraste inställningen så spöar en häst en drake till exempel, och en mammut dödar absolut allt. Detta är inte balanserat eller ens roligt.

Jag hoppas att "Legendary" faktiskt kommer förbättra svårighetsgraden så att det faktiskt är SVÅRT och inte drygt.

ELF
Medlem

Härligt.

Skrivet av Luciphear:

Problemet med svårighetsgraderna i Skyrim är att det inte är balanserat svårare. Det är bara siffror som ökar.

På den nuvarande svåraste inställningen så spöar en häst en drake till exempel, och en mammut dödar absolut allt. Detta är inte balanserat eller ens roligt.

Jag hoppas att "Legendary" faktiskt kommer förbättra svårighetsgraden så att det faktiskt är SVÅRT och inte drygt.

Håller med. Så som det är nu så skulle en lvl 80 kackerlacka kunna äga skiten ur en lvl 1 mammut. Om det nu inte är en magisk kackerlacka som har någon slags magisk sköld så förstår jag att det skulle kunna vara så, men annars så känns det här level systemet bara helt fel. De borde tänka lite mer på vad det är för slags djur/monster.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Problemet med svårighetsgraderna i Skyrim är att det inte är balanserat svårare. Det är bara siffror som ökar.

På den nuvarande svåraste inställningen så spöar en häst en drake till exempel, och en mammut dödar absolut allt. Detta är inte balanserat eller ens roligt.

Jag hoppas att "Legendary" faktiskt kommer förbättra svårighetsgraden så att det faktiskt är SVÅRT och inte drygt.

Finns lite moddar som fixar sådana saker...
och ja.. det är synd att siffror som ökar, stå och stabba en naken bandit 60 gånger i ryggen tills han dör.. usch.

gjorde de AI'n smartare å bättre hade det varit roligt, bättre på att sikta med pilbågen exempelvis, kunna dodga bättre osv.

Medlem
Skrivet av bavver:

Är det lika lätt att levla blacksmith som när spelet släpptes? typ crafta daggers som kostar 1 iron eller vad det var upp till level 100.

Nej dom har fixat så du kan inte längre expliota blacksmith genom att spamma iron daggers.
Lite kul var det ändå när man kunde levla till typ 20 på en halvtimme.
Du har ändå Console commands att leka med(Pc) även om det är lite fubb.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Kommer det något GOTY någon gång så man kan köpa det. Vill ha det så buggfritt som möjligt till PC:n.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av showerguy:

Hade detta varit EA så....jag vill inte ens tänka tanken. Delat upp hela patchen i 3 delar och pumpat ut som DLC och mikrotransaktioner.

Tack Bethesda och Steam!

http://bf3blog.com/2012/11/new-battlefield-3-patch-details/
http://social.bioware.com/forum/1/topic/324/index/14311106
Tycker patch notes är stora och smaskiga.

ME3 ja. BF3 nej.
Du kanske inte märker är att större delen patch notesen i BF3 är tweaks och inget annat.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av showerguy:

Hade detta varit EA så....jag vill inte ens tänka tanken. Delat upp hela patchen i 3 delar och pumpat ut som DLC och mikrotransaktioner.

Tack Bethesda och Steam!

http://bf3blog.com/2012/11/new-battlefield-3-patch-details/
http://social.bioware.com/forum/1/topic/324/index/14311106
Tycker patch notes är stora och smaskiga.

ME3 ja. BF3 nej.
Du kanske inte märker är att större delen patch notesen i BF3 är tweaks och inget annat.

Du kanske inte märker att du inte har en aning om vad en patch går ut på?
Läser du så ser du att dom har tweakat lite vapen och sånt sen är det bugfixar för hela slanten.
Man släpper en patch för att tweka (förbättra) samt att reparera ev. buggar.
Punkt.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av showerguy:

Hade detta varit EA så....jag vill inte ens tänka tanken. Delat upp hela patchen i 3 delar och pumpat ut som DLC och mikrotransaktioner.

Tack Bethesda och Steam!

http://bf3blog.com/2012/11/new-battlefield-3-patch-details/
http://social.bioware.com/forum/1/topic/324/index/14311106
Tycker patch notes är stora och smaskiga.

ME3 ja. BF3 nej.
Du kanske inte märker är att större delen patch notesen i BF3 är tweaks och inget annat.

Du kanske inte märker att du inte har en aning om vad en patch går ut på?
Läser du så ser du att dom har tweakat lite vapen och sånt sen är det bugfixar för hela slanten.
Man släpper en patch för att tweka (förbättra) samt att reparera ev. buggar.
Punkt.

Klart jag vet vad en patch går ut på. Bra o dummförklara någon pga din bristande koll av vad jag menar med BF3s patchnotes. Högst troligt så har du inte läst alla pachnotes som släppts med BF3. Det har jag. Det är väldigt sällan spelet får fler buggfixar än tweaks. Även dom buggfixarna dom gör är oftast tweaks på animationer och dylikt. Spelet lider fortfarande av jätte många release buggar som dom aldrig kommer att fixa. Så som att fastna på 2 centimeter höga kanter, eller alla dumma bad luck buggar som fortfarande hände ganska ofta, eller den idiotiska fysiken så som att klippa flygplans vingen i ett object, sväng 90 grader och flyga vidare utan skada.

Istället för att släppa patches som verkligen fixar problemen, så som Skyrim och ME3 får, så släpper DICE mest skit patcher som fixar misstagen från sina DLCn och tweakar vapen efter communitys gnällande. DVS placebo patcher som får folk att tro att DICE jobbar på att fixa saker när dom i själva verket redan gått vidare till att släppa nästa good enough skitspel som EA vill att DICE ska göra.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Det verkar som att detta spelet aldrig slutar att ge och vi som bara tar.

Medlem

Hmmm... Om det "Resettar" till 15 och tar bort perks, borde inte din damage "resettas"... vilket skulle göra det omöjligt att spöa Dragr Death Lord....

Medlem
Skrivet av Kimeriderf99:

Hmmm... Om det "Resettar" till 15 och tar bort perks, borde inte din damage "resettas"... vilket skulle göra det omöjligt att spöa Dragr Death Lord....

Beror ju helt på vilken skill det är du "resettar". Har du en karaktär som är starkt beroende av "One handed" så är det nog dumt att nollställa den. Det kan ju vara bättre att göra det med någon skill som du inte är beroende av på samma sätt, som t ex Alchemy eller Speech.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

"När du fått upp en förmåga till nivå 100 kan du återställa den till nivå 15"

Gud vad kul! Lägg till ännu fler vargar som attackerar helt utan anledning och beteer sig precis som vargar inte gör också samt några hål i marken med urnor med guldmynt i.

Looting och levling = Skyrim = meningslöshet

Medlem

Vad är det med legendary som gör det bättre än vanilla?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Jag förstår inte, varför vill man ha Legendary då?
Vad är meningen med att börja om från nivå 15, det är väl inget kul om det ändå inte ger något nytt i slutändan?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Dom måste ju ändå mena att möjligheten till att fortsätta levla är det enda som händer, typ att man egentligen kommer upp till lvl 200 och en möjligheten till att omfördela sina perks.

Låter ju bara konstigt att man skulle nedgradera sig till ingen nytta :S

Medlem
Skrivet av Idono:

Istället för att släppa patches som verkligen fixar problemen, så som Skyrim och ME3 får, så släpper DICE mest skit patcher som fixar misstagen från sina DLCn och tweakar vapen efter communitys gnällande. DVS placebo patcher som får folk att tro att DICE jobbar på att fixa saker när dom i själva verket redan gått vidare till att släppa nästa good enough skitspel som EA vill att DICE ska göra.

sett unnoffical skyrim patch? till alla DLC's också? fixar över 1000 buggar, till oblivion fixade de tpy 10 000 buggar

http://www.iguanadons.net/Unofficial%20Skyrim%20Patch%20Versi...

Ser du patchnotes eller? större och bättre än vad Bethesda har gjort, finns fortfarande saker från släppet som de vägrar att fixa, de horribla skuggorna exempelvis, sen deras egna "HD texture Pack" som totalfailade då saker blev neonblåa, fick moddare också fixa, Bethesda gör okej spel, men buggfria eller så är de då fan inte, det är rena katastrofen.

12
Skriv svar