Skyrim får legendarisk svårighetsgrad och förmågor
Betan av version 1.9 finns nu ute, väntas släppas fullständigt mot slutet av månaden och utökar spelet med spännande nya möjligheter.
Hade detta varit EA så....jag vill inte ens tänka tanken. Delat upp hela patchen i 3 delar och pumpat ut som DLC och mikrotransaktioner.
Tack Bethesda och Steam!
http://bf3blog.com/2012/11/new-battlefield-3-patch-details/
http://social.bioware.com/forum/1/topic/324/index/14311106
Tycker patch notes är stora och smaskiga.
Hade detta varit EA så....jag vill inte ens tänka tanken. Delat upp hela patchen i 3 delar och pumpat ut som DLC och mikrotransaktioner.
Tack Bethesda och Steam!
http://bf3blog.com/2012/11/new-battlefield-3-patch-details/
http://social.bioware.com/forum/1/topic/324/index/14311106
Tycker patch notes är stora och smaskiga.
"Battlefield Premium"
Hade detta varit EA så....jag vill inte ens tänka tanken. Delat upp hela patchen i 3 delar och pumpat ut som DLC och mikrotransaktioner.
Tack Bethesda och Steam!
http://bf3blog.com/2012/11/new-battlefield-3-patch-details/
http://social.bioware.com/forum/1/topic/324/index/14311106
Tycker patch notes är stora och smaskiga.
"Battlefield Premium"
Ja och? Det är ju inte så att de som har premium får patchar som de utan premium inte får.
Smaskens nyheter iaf!
Då var det bara att börja koda om perk-modden igen då..
Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.
Detta är riktigt bra nyheter! Tack för den Bethesda.
Och "– Fixed rare instance of couriers who would appear only dressed in a hat" Bethesda har dom bästa buggarna.
Då är ju frågan enkel, är du ännu mer stats bara men samma skit AI precis som förut, vilket gjorde spelet enormt segt snarare än utmanande, eller har dom faktiskt givit mer motstånd på ett intressant sätt så som vissa mods påstås göra genom att ge NPC karaktärer flera aktiva förmågor till exempel.
Då skulle jag kanske kolla på det igen. Kanske.
Problemet med svårighetsgraderna i Skyrim är att det inte är balanserat svårare. Det är bara siffror som ökar.
På den nuvarande svåraste inställningen så spöar en häst en drake till exempel, och en mammut dödar absolut allt. Detta är inte balanserat eller ens roligt.
Jag hoppas att "Legendary" faktiskt kommer förbättra svårighetsgraden så att det faktiskt är SVÅRT och inte drygt.
Härligt.
Problemet med svårighetsgraderna i Skyrim är att det inte är balanserat svårare. Det är bara siffror som ökar.
På den nuvarande svåraste inställningen så spöar en häst en drake till exempel, och en mammut dödar absolut allt. Detta är inte balanserat eller ens roligt.
Jag hoppas att "Legendary" faktiskt kommer förbättra svårighetsgraden så att det faktiskt är SVÅRT och inte drygt.
Håller med. Så som det är nu så skulle en lvl 80 kackerlacka kunna äga skiten ur en lvl 1 mammut. Om det nu inte är en magisk kackerlacka som har någon slags magisk sköld så förstår jag att det skulle kunna vara så, men annars så känns det här level systemet bara helt fel. De borde tänka lite mer på vad det är för slags djur/monster.
Problemet med svårighetsgraderna i Skyrim är att det inte är balanserat svårare. Det är bara siffror som ökar.
På den nuvarande svåraste inställningen så spöar en häst en drake till exempel, och en mammut dödar absolut allt. Detta är inte balanserat eller ens roligt.
Jag hoppas att "Legendary" faktiskt kommer förbättra svårighetsgraden så att det faktiskt är SVÅRT och inte drygt.
Finns lite moddar som fixar sådana saker...
och ja.. det är synd att siffror som ökar, stå och stabba en naken bandit 60 gånger i ryggen tills han dör.. usch.
gjorde de AI'n smartare å bättre hade det varit roligt, bättre på att sikta med pilbågen exempelvis, kunna dodga bättre osv.
Är det lika lätt att levla blacksmith som när spelet släpptes? typ crafta daggers som kostar 1 iron eller vad det var upp till level 100.
Nej dom har fixat så du kan inte längre expliota blacksmith genom att spamma iron daggers.
Lite kul var det ändå när man kunde levla till typ 20 på en halvtimme.
Du har ändå Console commands att leka med(Pc) även om det är lite fubb.
jag inte hittat på något vettigt att skriva här än
Kommer det något GOTY någon gång så man kan köpa det. Vill ha det så buggfritt som möjligt till PC:n.
Hade detta varit EA så....jag vill inte ens tänka tanken. Delat upp hela patchen i 3 delar och pumpat ut som DLC och mikrotransaktioner.
Tack Bethesda och Steam!
http://bf3blog.com/2012/11/new-battlefield-3-patch-details/
http://social.bioware.com/forum/1/topic/324/index/14311106
Tycker patch notes är stora och smaskiga.
ME3 ja. BF3 nej.
Du kanske inte märker är att större delen patch notesen i BF3 är tweaks och inget annat.
Idono. That's me!
Hade detta varit EA så....jag vill inte ens tänka tanken. Delat upp hela patchen i 3 delar och pumpat ut som DLC och mikrotransaktioner.
Tack Bethesda och Steam!
http://bf3blog.com/2012/11/new-battlefield-3-patch-details/
http://social.bioware.com/forum/1/topic/324/index/14311106
Tycker patch notes är stora och smaskiga.
ME3 ja. BF3 nej.
Du kanske inte märker är att större delen patch notesen i BF3 är tweaks och inget annat.
Du kanske inte märker att du inte har en aning om vad en patch går ut på?
Läser du så ser du att dom har tweakat lite vapen och sånt sen är det bugfixar för hela slanten.
Man släpper en patch för att tweka (förbättra) samt att reparera ev. buggar.
Punkt.
Hade detta varit EA så....jag vill inte ens tänka tanken. Delat upp hela patchen i 3 delar och pumpat ut som DLC och mikrotransaktioner.
Tack Bethesda och Steam!
http://bf3blog.com/2012/11/new-battlefield-3-patch-details/
http://social.bioware.com/forum/1/topic/324/index/14311106
Tycker patch notes är stora och smaskiga.
ME3 ja. BF3 nej.
Du kanske inte märker är att större delen patch notesen i BF3 är tweaks och inget annat.
Du kanske inte märker att du inte har en aning om vad en patch går ut på?
Läser du så ser du att dom har tweakat lite vapen och sånt sen är det bugfixar för hela slanten.
Man släpper en patch för att tweka (förbättra) samt att reparera ev. buggar.
Punkt.
Klart jag vet vad en patch går ut på. Bra o dummförklara någon pga din bristande koll av vad jag menar med BF3s patchnotes. Högst troligt så har du inte läst alla pachnotes som släppts med BF3. Det har jag. Det är väldigt sällan spelet får fler buggfixar än tweaks. Även dom buggfixarna dom gör är oftast tweaks på animationer och dylikt. Spelet lider fortfarande av jätte många release buggar som dom aldrig kommer att fixa. Så som att fastna på 2 centimeter höga kanter, eller alla dumma bad luck buggar som fortfarande hände ganska ofta, eller den idiotiska fysiken så som att klippa flygplans vingen i ett object, sväng 90 grader och flyga vidare utan skada.
Istället för att släppa patches som verkligen fixar problemen, så som Skyrim och ME3 får, så släpper DICE mest skit patcher som fixar misstagen från sina DLCn och tweakar vapen efter communitys gnällande. DVS placebo patcher som får folk att tro att DICE jobbar på att fixa saker när dom i själva verket redan gått vidare till att släppa nästa good enough skitspel som EA vill att DICE ska göra.
Idono. That's me!
Hmmm... Om det "Resettar" till 15 och tar bort perks, borde inte din damage "resettas"... vilket skulle göra det omöjligt att spöa Dragr Death Lord....
Beror ju helt på vilken skill det är du "resettar". Har du en karaktär som är starkt beroende av "One handed" så är det nog dumt att nollställa den. Det kan ju vara bättre att göra det med någon skill som du inte är beroende av på samma sätt, som t ex Alchemy eller Speech.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
"När du fått upp en förmåga till nivå 100 kan du återställa den till nivå 15"
Gud vad kul! Lägg till ännu fler vargar som attackerar helt utan anledning och beteer sig precis som vargar inte gör också samt några hål i marken med urnor med guldmynt i.
Looting och levling = Skyrim = meningslöshet
Vad är det med legendary som gör det bättre än vanilla?
PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch
Jag förstår inte, varför vill man ha Legendary då?
Vad är meningen med att börja om från nivå 15, det är väl inget kul om det ändå inte ger något nytt i slutändan?
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Istället för att släppa patches som verkligen fixar problemen, så som Skyrim och ME3 får, så släpper DICE mest skit patcher som fixar misstagen från sina DLCn och tweakar vapen efter communitys gnällande. DVS placebo patcher som får folk att tro att DICE jobbar på att fixa saker när dom i själva verket redan gått vidare till att släppa nästa good enough skitspel som EA vill att DICE ska göra.
sett unnoffical skyrim patch? till alla DLC's också? fixar över 1000 buggar, till oblivion fixade de tpy 10 000 buggar
http://www.iguanadons.net/Unofficial%20Skyrim%20Patch%20Versi...
Ser du patchnotes eller? större och bättre än vad Bethesda har gjort, finns fortfarande saker från släppet som de vägrar att fixa, de horribla skuggorna exempelvis, sen deras egna "HD texture Pack" som totalfailade då saker blev neonblåa, fick moddare också fixa, Bethesda gör okej spel, men buggfria eller så är de då fan inte, det är rena katastrofen.