Ubisoft: "Wii U måste sälja mer"

Robot
Ubisoft: "Wii U måste sälja mer"

Yves Guillemot har lovat Ubisoft kommer fortsätta stödja Wii U, men...

#ubisoft-entertainment, #nintendo, #watch-dogs


Medlem
Ubisoft: "Wii U måste sälja mer"

En tanke, tänk om nintendos nästa konsol släpps tätt efter nya xboxen?

Medlem

Skjut inte upp en stark anledning till att köpa konsolen då, jävla idioter!!

Medlem
Skrivet av Nightswipe:

En tanke, tänk om nintendos nästa konsol släpps tätt efter nya xboxen?

Skulle ju krossa förtroendet för Nintendo om de själva inte vågar stödja Wii U i mer än drygt ett par år. Det är lite som att gå ut och "erkänna" att Wii U floppat. PR-mässigt självmord.


signatur

Nämen!

Medlem

Fet lineup med exklusiva spel=muy sales á la consolés
Same shit on different system=meh!

k3m
Medlem

Sluta uppfinna hjulet varje gång ni släpper en ny konsol. Dra tbx wiiu-moten, släpp förbättrade wii-kontroller.

Medlem

Behövs mer spel för att folk ska bli intresserade. Själv äger jag redan WiiU med 8spel, tycker jag har gjort mitt iaf.

Medlem

Det måste komma lite exklusiva titlar som inte är Mario eller Zelda, det måste komma titlar över huvudtaget som är nya, inte gamla spel från 2011-2012 som blivit portade.

Nä... Jag håller mig till min N64 emulator och spelar Ocarina of Time: Master Quest :>

Wii U tilltalar inte core gamers speciellt mycket heller. motion controll och färglada spel är lite 'meh' det med.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Det måste komma lite exklusiva titlar som inte är Mario eller Zelda, det måste komma titlar över huvudtaget som är nya, inte gamla spel från 2011-2012 som blivit portade.

Nä... Jag håller mig till min N64 emulator och spelar Ocarina of Time: Master Quest :>

Wii U tilltalar inte core gamers speciellt mycket heller. motion controll och färglada spel är lite 'meh' det med.

Men det kommer spel. Bayonetta 2, Lego City, Pikmin 3, Wonderful 101 , Game & Wario. Ett gäng exklusiva spel som kommer snart och som inte är Mario eller Zelda.

Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Ztreek:

Det måste komma lite exklusiva titlar som inte är Mario eller Zelda, det måste komma titlar över huvudtaget som är nya, inte gamla spel från 2011-2012 som blivit portade.

Nä... Jag håller mig till min N64 emulator och spelar Ocarina of Time: Master Quest :>

Wii U tilltalar inte core gamers speciellt mycket heller. motion controll och färglada spel är lite 'meh' det med.

Men det kommer spel. Bayonetta 2, Lego City, Pikmin 3, Wonderful 101 , Game & Wario. Ett gäng exklusiva spel som kommer snart och som inte är Mario eller Zelda.

Kan själv knappt vänta på Bayonetta 2

Medlem
Skrivet av Banjo:

Men det kommer spel. Bayonetta 2, Lego City, Pikmin 3, Wonderful 101 , Game & Wario. Ett gäng exklusiva spel som kommer snart och som inte är Mario eller Zelda.

Det enda spelet som sticker ut är Bayonetta 2, resten är riktade mot just barn imo.

Sen med Mario menade jag hela universumet, vilket Wario är med i.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Banjo:

Men det kommer spel. Bayonetta 2, Lego City, Pikmin 3, Wonderful 101 , Game & Wario. Ett gäng exklusiva spel som kommer snart och som inte är Mario eller Zelda.

Det enda spelet som sticker ut är Bayonetta 2, resten är riktade mot just barn imo.

Sen med Mario menade jag hela universumet, vilket Wario är med i.

Jaha. Men ursäkta då att jag inte förstod hur du menade. Det är ju så lätt, verkligen, att förstå att du menar WarioWare när du skriver Mario...

Och du borde titta igen, lite närmare, på Pikmin 3 och Wonderful 101.

Annars har Wii U redan nu även ganska gott om alla de tredjepartsspel till multiformat som även finns på 360 och PS3. Och fler lär det bli när konsolen blir mer etablerad.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Skjut inte upp en stark anledning till att köpa konsolen då, jävla idioter!!

Tänkte precis det samma. Tar de istället risken och släpper ett spel som allmänheten vill ha till WiiU, så kommer det ju antagligen sälja mer...


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

Har Wii U och älskar det, men jag drömmer fortfarande om att kunna stänga av motion-eländet. 32 år gammal och spela Zelda på kvällen, sitta och rycka i kontrollerna för att kunna slåss i spelet - känns så urbotat korkat. De där motion-prylarna lämpar sig bäst för förespelarlägen anser jag.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Bojkott:

Skjut inte upp en stark anledning till att köpa konsolen då, jävla idioter!!

Tänkte precis det samma. Tar de istället risken och släpper ett spel som allmänheten vill ha till WiiU, så kommer det ju antagligen sälja mer...

Å andra sidan så kanske det är konsoltillverkarens sak att driva på försäljningen av konsolen, kanske Ubi resonerar. Nintendos kommande släpp kommer att göra ganska mycket för försäljningen av WIi U. Men den går nog knackigt även i Sverige. Elgiganten gjorde t.ex. reklam för den i veckans reklamblad - priset var endast 2490 kr för basicpaketet.

jkw
Medlem

Super Mario Bros, Super Mario Bros, Super Mario Bros etc.
Vi tröttnade redan på 90-talet.
Kom med något nytt eller lägg ner, typ.

Medlem

HAr även sett webhallen sälja premiumpaketet för 2790 kr (gråimport från UK då)

Medlem
Skrivet av jkw:

Super Mario Bros, Super Mario Bros, Super Mario Bros etc.
Vi tröttnade redan på 90-talet.
Kom med något nytt eller lägg ner, typ.

Oj, det där har jag hört folk säga om Nintendo ända sedan ...hmm, vänta nu... 90-talet!

KOM MED NÅGOT NYTT. (inte "typ". Något nytt. Punkt. )

Mario, denna fantastiska spelserie, har förnyat sig själv fler gånger än vad Mario har räddat prinsessan Peach (typ). Varje ny del bjuder på nya smarta, geniala inslag och smart nivådesign som sedan får stå som mall för resten av världens plattformsspelsmakare. Spelen håller dessutom alltid yppersta toppklass, och att Nintendo väljer att återgå till gamla tiders stentuffa utmaning och svårighetsgrad (om än i diverse extra bonusspellägen) är riktigt skönt som en motvind till alla likriktade strömlinjeformade actionäventyr och rälsskjutare med mer filmkänsla än spelkänsla.

Typ.

Medlem

Well, till en början kanske man ska släppa hårdvara som inte är 6 år gammal? Folk har väl insett att Wii U är antik redan vid dag ett och väntar hellre till PS4/720 som kommer ge en ny spelupplevelse.

Skribent

Gillar möjligheterna med Wii U. Däremot skulle de väntat med att släppa den och satsat på lite starkare hårdvara. Skulle gärna spelat multiplattformslir på den mer, men när PS4 och 720 kommer lär den förpassas till att bara bli en konsol för Nintendo-spel.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Marfy:

Well, till en början kanske man ska släppa hårdvara som inte är 6 år gammal? Folk har väl insett att Wii U är antik redan vid dag ett och väntar hellre till PS4/720 som kommer ge en ny spelupplevelse.

Exakt vad kommer den nya spelupplevelsen vara? Som jag ser det så är det bara Nintendo som satsar på ny spelupplevelse. Sony och Microsoft satsar bara på att höja grafiken ett steg och tillför egentligen inget nytt. Är man bara ute efter bättre grafik år ut och år in så kan man ju lika gärna skaffa sig en speldator. Till och med på PC-fronten så sker det mer innovation. Titta bara på Oculus Rift. Där kan vi snacka om att ta spelupplevelsen till nya nivåer.

Medlem

Det är nästan så att man glömt att Wii U har släppts. Man varken hör eller ser nåt om konsolen som är minsta intressant.

Medlem

Inte en chans att man köper TwiiU, jag har Twiii får räcka med den!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Sänk priset kraftigt, satsa på att bli lågpris next gen varianten. Massor med nya spel, speciellt såna som utnyttjar nya handkontrollen. Det är ändå det som skiljer WiiU från resten. PS4 hk är bara tråkig, så gör WiiU en egen nisch. Och än en gång, SÄNK priset! Alldeles för högt, speciellt nu när riktiga next gen är utannonserade. Jag har WiiU, men bara som ny leksak tills ps4/xbox kommer, däremot kommer jag behålla wiiu som bärbar maskin i hemmet. Kan man sitta lira på fast tjejen glor på idol eller nåt annat skräp på tv.;-)


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Lite tråkigt är det att mentaliteten hos "gamers" har blivit är det inte blod, så är det ett barnspel. Vad hände med intressant/annorlunda gameplay?
Bara för att ett spel är färgglatt och någorlunda barnvänligt gör det inte till ett dåligt spel.

Medlem

Släpp Rayman Legends!


signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | Gigabyte RTX 3080 OC 10GB | Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Sennheiser Game One |

Medlem
Skrivet av Gaara:

Behövs mer spel för att folk ska bli intresserade. Själv äger jag redan WiiU med 8spel, tycker jag har gjort mitt iaf.

köp en till för tusan, 2 is better than 1

Medlem

Nintendo klarar sig säkert men de känns inte med i samma lek längre. Lyckas de inte att dra till sig sin nya Wii-publik är det bara Nintendos mer trogna fans kvar, vilka inte klarar av att göra succé.

Skulle tippa på att många icke-causals kände sig brända efter Wii. De 'bra' spelen använde sig av de unika kontroll-aspekterna minimalt, vilket resulterade i bra spel utan kontroll-innovationer i förra generationens visuella kapacitet.

Medlem

Ubisoft: Sälj mer så gör vi spel.
Nintendo: Jamen gör spel så säljer vi mer
Ubisoft: Ja vi gör fler spel till Wii U så snart ni säljer mer
Nintendo: Det ska vi så snart vi har fler titlar att skylta med
Ubisoft: Fett nice, ring oss då
Nintendo: Alltså vi ringer ju nu, lyssnar ni inte, vi kan inte sälja en konsol med bara Mario och Zelda.
Ubisoft: Grymt. Ni har en jätteintressant konsoll. Good talk son. *klick*


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skribent

Jag misstänker att de som äger Wii U idag antingen 1. Gillar Nintendo och deras spelserier, och/eller 2. Tycker att plattan är en fantastisk uppfinning.

Traditionella spelare som faller utanför dessa kategorier har ingen direkt anledning att skaffa Wii U. De har ju redan PS3 eller 360 så multiformatspelen får de redan ta del av.

Casualpubliken som Nintendo lockade fram med Wii, vet de ens att Wii U är en helt ny konsol? Och varför behöver de den istället för sin Wii?

Nintendo har varit extremt otydliga. Med PS4 och nästa Xbox vid horisonten förstår jag inte riktigt hur de ska kunna locka till sig de stora massorna. Kanske kommer frälsningen under årets E3? Prisdumpning och utannonsering av rejält många exklusiva spel skulle vara ett steg i rätt riktning.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

12
Skriv svar