PS Vita säljer nu fyra gånger så mycket

Robot

Att sänka priset var precis vad Playstation Vita behövde.

#sony

Medlem

SKIIIIIT bra konsol, synd det finns inga spel.

Sedan är priset lite meh, men men

Fick alla bästa spel till konsolen gratis med PSN+ och skiten kostade 1000:- på blocket med spel och minnes kort osv.

UNDERBART.

Hoppas det kommer mer roliga spel.

Medlem

Var väl 66 000 ungefär enligt mediacreate om jag kommer ihåg rätt, kan inte kolla nu på mobilen. Får hoppas att försäljningen inte går nedåt igen, men Soul Sacrifice och mer kan nog göra den intressant, tillsammans med Phantasy Star Online 2 och Senran Kagura: Shinovi Versus som släppts nu i Japan.

Edit: Ah, 62,5 tusen
Kan även vara intressant att se att Senran Kagura var tredje mest sålda spelet den här veckan i Japan med 94 000 st (runt 120 000 med digital försäljning, och jag tror inte att exporterade spel räknas med av Media Create.)
Även här på gematsu

Medlem

Gravity rush och persona 4 golden :D! DET är bra spel till vita :).

Medlem
Skrivet av PsyX:

SKIIIIIT bra konsol, synd det finns inga spel.

Sedan är priset lite meh, men men

Fick alla bästa spel till konsolen gratis med PSN+ och skiten kostade 1000:- på blocket med spel och minnes kort osv.

UNDERBART.

Hoppas det kommer mer roliga spel.

Yup, fler köpare betyder att den blir intressantare för utvecklare vilket betyder mer spel, mer spel betyder mer som köper den osv.
Om nu bara prissänkningen tar sig hit och till amerika så finns det nog inget som kan stoppa Vita =D

Medlem

köpte även nyss ragnarok oddesy det var rätt skoj :).

Medlem

Andra har sagt det och jag säger det igen. Persona 4 är så uuuuuuuuuunderbaaaaartt bra!

Medlem

En hel del i försäljningen är väl också att dom ungefär samtidigt som prissänkningen annonserade att man skulle kunna spela PS4 spel på Vitan så då blev den ett mycket mer attraktivt köp också, speciellt med lägre pris.

Inaktiv
Skrivet av xaros16:

Var väl 66 000 ungefär enligt mediacreate om jag kommer ihåg rätt, kan inte kolla nu på mobilen. Får hoppas att försäljningen inte går nedåt igen, men Soul Sacrifice och mer kan nog göra den intressant, tillsammans med Phantasy Star Online 2 och Senran Kagura: Shinovi Versus som släppts nu i Japan.

Kan även vara intressant att se att Senran Kagura var tredje mest sålda spelet den här veckan i Japan med 94 000 st (runt 120 000 med digital försäljning, och jag tror inte att exporterade spel räknas med av Media Create.)
Även här på gematsu

Jag googlade på Senran kagura, och tittade på del 3 ifrån dess animeserie..
Cannot be unseen. o_o
+ vi kommer aldrig få se det här utanför Japan.

PSO2 är troligen allra roligast på PC, med gamepad.
+vi kommer definitivt att se detta spelet utanför Japan, fast i liten skala

signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av xaros16:

Även här på gematsu

Jag googlade på Senran kagura, och tittade på del 3 ifrån dess animeserie..
Cannot be unseen. o_o
+ vi kommer aldrig få se det här utanför Japan.

Haha, ja sex säljer . Att det aldrig kommer utanför Japan är helt sant, därför jag även tog med om export, är nog ett par tusen sålda det också. Någon sa att alla spel i serien varit till DS, men att det här till vita nu sålt bättre än de till DS så Ps Vita kanske är en större plattform för sådana här spel?
Angående PSO2 så kommer det till pc utanför Japan rätt så snart så det ganska säkert att det kommer till vitan också, men man vet aldrig vad som händer i lokaliseringarnas värld.

Inaktiv

Ingen aning, det spelet såg inte spelvärt ut för fem öre (Bild = Senran Kagura: Shinobi versus, PS:Vita)

Jag ser fram emot att pröva PSO2 på PC,
jag spelade en del PSO 1&2 till Gamecuben för 10-15 år sedan.

signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Tror Cross-buy hjälper riktigt mycket

Medlem

Människor som inte testat Vitan än bör göra det! Det krossar allt handhållet som existerar just nu med gigantiska längder. Jag var så fruktansvärt nöjd med mitt PSP så det var inte så mycket snack om att skaffa en Vita.

Bara Phantasy Star Online 2 kommer göra Vitan värd varje satans krona!!!

Medlem

Känns som att detta är en konsol för japanska spel. Inget för mig då.

k3m
Medlem

Det blir nog en begagnad Vita för mig. Har inte råd att slänga ut en jävla massa tusenlappar på spel

Medlem

Väntar fortfarande på att Ratchet och Clank Q-force ska komma till Vitan. Crossbuy my ass! Hoppas att nya Sly Cooper kommer fungera via Crossbuy.

Medlem

PSN+ på vita är också något jag rekomenderar!!!

1
Skriv svar