Anspelar Dice på en uppföljare till Battlefield 2142?

Medlem

Ja tack, modern krigföring är ett tema som känns ganska uttjatat just nu.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Med tanke på hur populärt det var (och är) så var 2142 allt annat än en flopp.
Men självklart hamnade det i skuggan av BF2, världenst bästa spel, eftersom det släpptes alldeles för kort efteråt.

2142 har en stämmning och känsla som är svårtslagen.
I vanlig battlefield maner (då iaf) finns det ingen kampanj eller handling, men i 2142 finns det en bakgrund och en historia. Och trots att denna förmedlas endast via korta texter när banorna laddas så känns det som man kan den som sin egen, man lever sig in i den.

En stor anledning till detta är musiken. Soundtracket till BF2142 är simpelt men fruktansvärt bra, några av de mest stämmningshöjande låtar som producerats i ett spel.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Bästa spelet i serien, imho.. Bring on 2143

Medlem

Jag tycker att nästa Battlefield ska bli ett riktigt gammaldags lir som utspelar sig runt 1700talet där man springer runt som karoliner eller något liknande och skjuter som galningar, Dom kan slänga in en drös med slagfält och länder så man kan strida dom gamla striderna åter igen.. ^^

Det vore mäktigt att släpa runt på kanoner och göra strategier för att vinna emot motståndaren i ett fps. Om det görs på rätt sätt dvs.

Medlem

BF2142 är det roligaste BF spelet i mitt tycke! Ge mig en uppföljare!

Medlem

Lirat 42, bfv, 2, lite 2142 och 3an. 2142 var utan tvekan det sämsta av dom.. kan de inte bara göra en vettig uppföljare till 42an någon gång? :/

Medlem

Äntligen så kommer mitt namn i full prakt !!!!! =D=D=D=D=D=D

Medlem

Spelade 2142 i höstas med ett gäng o spelet har något speciellt.
Klanen hyrde egen server o jälar vad kul det var så jag ser gärna ett 2143 på samma tema. Men om de gör ett F2P spel av det kommer jag aldrig förlåta dem. Och aldrig spela det.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Spelat 2142 rätt mkt och tro det eller ej så var 2142 det sista "riktiga" battlefield. Efter det fick vi som community bara en drös konsollportningar eller inget spel alls.

2142 var lite nytänkande iaf, inte bara "let's make a modern warfare game. US vs Russia and add some unlocks to give the players som handicaps to strive for"


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Spelat 2142 rätt mkt och tro det eller ej så var 2142 det sista "riktiga" battlefield. Efter det fick vi som community bara en drös konsollportningar eller inget spel alls.

2142 var lite nytänkande iaf, inte bara "let's make a modern warfare game. US vs Russia and add some unlocks to give the players som handicaps to strive for"

Håller med!
Efter 2142 blev det bara konsollport. Får verkligen hoppas Dice tar åt sig åt sen massiva kritiken på sina forum och går tillbaka till rötterna med commander och verkligt teamplay.

Sen får vi se vad EA gör med sina smutsigt giriga fingrar.

Medlem

Misstaget som de gjorde med BF2142 var att default-soldaten rörde sig märkbart långsammare än i BF2. Det fixades med unlocks lite senare i spelet men innan dess hade många tyvärr redan avfärdat spelet som "segt". Synd, de missade något!

Jag gillade verkligen uppfinningsrikedomen i BF2142, hoppas på en uppföljare!

Medlem
Skrivet av Disturbedcows:

Det var BF2142 som jag fastnade mest för i hela BF serien, allt pga grymma titan-mode! Hoppas verkligen på en uppföljare

Håller med till 100% - jag får fortfarande gåshud av intromusiken till Sidi Powerplant som var demo-banan.

Medlem

2142 var helt klart min favorit i serien

Medlem

hade mer än gärna sett ett massivt WWII spel med dagens frostbitemotor, eller något i stil med Vietcongspelen? om det nu var så dom hette, grymt bra för sin tid!

Medlem

BF2143 snälla

Medlem

Alltså jag vill så gärna se ett nytt BF2143, spelar ingen roll om det kommer till Origin eller inte, det har jag kommit över. Visserligen vore det bättre utan Origin. Men det som stör mig mest nu, det är möjligheten av ett BF2143: Premium!

Jag står inte ut med det!

12
Skriv svar