EA: "Stabilare släpp för SimCity i Europa"

Inaktiv

Har själv varit väldigt kritisk och irriterad på EA den senaste tiden, har gnällt som fan här på FZ och även på Sweclockers, varför kan man undra? Vet inte, blir bara arg och irriterad när man behandlar sina betalande kunder på detta sätt. Detta blir iaf mitt sista gnäll på EA, och det är mer än fjortisherpderp som det handlar om i längden.

Tänker man efter lite o tar ett steg tillbaks får man följande, ett företag som:

Vid upprepade tillfällen har dom ljugit, vi tar SimCity releasen. Lovade att inte upprepa problemen som Blizzard hade med Diablo 3. Gjorde det, lovade återigen att detta inte skulle drabba EU..

Lovat refund, och sen nekat. Tar kunden då saken i egna händer hotar man med att banna kontot.

Origin: När detta släpptes var EULA (användaravtalet) under all kritik, man ansåg sig äga informationen man hittade. Därefter så sökte Origin.exe igenom datorn och samlade in användardata program och var även o scannade i någon tysks bokföring.

Man har sålt spel till fullpris, och har bakat in mikrotransaktioner i form av ”fusk”. Vid senare intervju säger man att detta är planen för _ALLA_ framtida titlar från EA. Dvs mikrotransaktioner av diverse än så länge okända slag.

Och mycket mer, dvs vi har shitstorm efter shitstorm men likt förbannat ökar försäljningen hela tiden och man undrar varför? Att jag ens köpte Dead Space 2 och ME3 får mig att skämmas, jag har indirekt bidragit till att uppmuntra ett företag att behandla sina kunder illa.

Tänk själva, varför köper ni produkter från EA? Hade det varit Elgiganten eller H&M som uppfört sig så när ni handlar i deras butiker hade man ju inte gått tillbaks på flera år. Men när det gäller spel så kan man jävlas med sina kunder lite som man vill, och man får mer fans och kunder som faktiskt försvarar detta beteende.

Jag har iaf slutat köpa spel av dom sedan en tid tillbaks, och måste givetvis uppmuntra andra till det också.
Tänk steget längre, fortsätter vi att trycka in pengar i EA blir det bara värre. Detta är ju mer än något herpderp gnäll om att ME3 hade dåligt slut eller inte, detta handlar ju om total respektlöshet mot sina kunder, men ändå ger det vinst. Kunder som köper av EA får ju faktiskt räkna med att inte kunna spela sitt spel, till slut blir det kundernas ansvar och inte EA, för vem skulle inte sälja skit om det ändå alltid fanns någon som bara gapade o betalade för det?

Medlem

Kunde spela igår direkt efter jag installerat klart det runt 00:30 men idag är det ta mig fan omöjligt att ens ansluta till någon server. LITE FAILlllllllllllllll :(/


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Aresz:

Har själv varit väldigt kritisk och irriterad på EA den senaste tiden, har gnällt som fan här på FZ och även på Sweclockers, varför kan man undra? Vet inte, blir bara arg och irriterad när man behandlar sina betalande kunder på detta sätt. Detta blir iaf mitt sista gnäll på EA, och det är mer än fjortisherpderp som det handlar om i längden.

Tänker man efter lite o tar ett steg tillbaks får man följande, ett företag som:

Vid upprepade tillfällen har dom ljugit, vi tar SimCity releasen. Lovade att inte upprepa problemen som Blizzard hade med Diablo 3. Gjorde det, lovade återigen att detta inte skulle drabba EU..

Lovat refund, och sen nekat. Tar kunden då saken i egna händer hotar man med att banna kontot.

Origin: När detta släpptes var EULA (användaravtalet) under all kritik, man ansåg sig äga informationen man hittade. Därefter så sökte Origin.exe igenom datorn och samlade in användardata program och var även o scannade i någon tysks bokföring.

Man har sålt spel till fullpris, och har bakat in mikrotransaktioner i form av ”fusk”. Vid senare intervju säger man att detta är planen för _ALLA_ framtida titlar från EA. Dvs mikrotransaktioner av diverse än så länge okända slag.

Och mycket mer, dvs vi har shitstorm efter shitstorm men likt förbannat ökar försäljningen hela tiden och man undrar varför? Att jag ens köpte Dead Space 2 och ME3 får mig att skämmas, jag har indirekt bidragit till att uppmuntra ett företag att behandla sina kunder illa.

Tänk själva, varför köper ni produkter från EA? Hade det varit Elgiganten eller H&M som uppfört sig så när ni handlar i deras butiker hade man ju inte gått tillbaks på flera år. Men när det gäller spel så kan man jävlas med sina kunder lite som man vill, och man får mer fans och kunder som faktiskt försvarar detta beteende.

Jag har iaf slutat köpa spel av dom sedan en tid tillbaks, och måste givetvis uppmuntra andra till det också.
Tänk steget längre, fortsätter vi att trycka in pengar i EA blir det bara värre. Detta är ju mer än något herpderp gnäll om att ME3 hade dåligt slut eller inte, detta handlar ju om total respektlöshet mot sina kunder, men ändå ger det vinst. Kunder som köper av EA får ju faktiskt räkna med att inte kunna spela sitt spel, till slut blir det kundernas ansvar och inte EA, för vem skulle inte sälja skit om det ändå alltid fanns någon som bara gapade o betalade för det?

Håller med dig om vårat ansvar som kunder! Problemet i det här fallet är ju att Simcity troligen är ett fantastiskt spel om man ignorerar det vi redan nämnt. Det är som en gott och blandat-påse för den som inte gillar lakrits, fast du tvingas äta lakritsen. Eller för att göra en något grövre men mer precis jämförelse: konsumenten får ligga med sin drömpartner (Simcity) på villkoret att man måste få herpes (EA's bajsmacka) på köpet. Ett val som för många kanske är lätt. För andra inte.

Medlem
Skrivet av markuswaldow:

Jag har betalat 700 spänn för skiten. Det SKA fungera 00:01 och inte en sekund senare.

Är man ett av världens största spelbolag så ska man ha hjärna och kapacitet nog till att räkna ut vad som krävs när ett av de mest efterlängtade spelen i hitorien släpps.

Men av nån anledning så är jag skeptisk...

Betalade du 700kr så är nog din möjlighet att inte spela ditt minsta problem för du har betalat 200kr för mycket för spelet. Limited ED och digital Delux kostar båda runt 500-550kr

Medlem
Skrivet av saru:

Kunde spela igår direkt efter jag installerat klart det runt 00:30 men idag är det ta mig fan omöjligt att ens ansluta till någon server. LITE FAILlllllllllllllll :(/

Låter som de tagit ner servrarna för att kunna öka antalet eller så är de överbelastade av antalet som försöker ansluta sig (samma sak som sker vid en s.k DDoS attack)

Medlem

Gör som jag nu och gå ut och ta en promenad i solen (om inte sol - gör det ändå) och njut av att slippa sitta inne och bli förbannad över denna värdsliga sak som inte är värd vår energi. Byebye EA, you just lost another customer. See you in another life when we're both cats.

Medlem

folk accepterar att bli behandlade hur som helst idag.
som nån sa tidigare, hade företag gjort så här för 10 år sen då hade ingen köpt spel nå mer.

på nått sätt har dom lyckats hjärntvätta oss.

Det blev fail med detta precis som man förutspådde.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

vilket jävla skämt

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av markuswaldow:

Jag har betalat 700 spänn för skiten. Det SKA fungera 00:01 och inte en sekund senare.

Är man ett av världens största spelbolag så ska man ha hjärna och kapacitet nog till att räkna ut vad som krävs när ett av de mest efterlängtade spelen i hitorien släpps.

Men av nån anledning så är jag skeptisk...

Betalade du 700kr så är nog din möjlighet att inte spela ditt minsta problem för du har betalat 200kr för mycket för spelet. Limited ED och digital Delux kostar båda runt 500-550kr

300 kr... annars betalar ni bara i onödan.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Komured:
Skrivet av markuswaldow:

Jag har betalat 700 spänn för skiten. Det SKA fungera 00:01 och inte en sekund senare.

Är man ett av världens största spelbolag så ska man ha hjärna och kapacitet nog till att räkna ut vad som krävs när ett av de mest efterlängtade spelen i hitorien släpps.

Men av nån anledning så är jag skeptisk...

Betalade du 700kr så är nog din möjlighet att inte spela ditt minsta problem för du har betalat 200kr för mycket för spelet. Limited ED och digital Delux kostar båda runt 500-550kr

Betalade 340:- för Limited Edition på greenmangaming.

Medlem

Collectors edition där allt ingick kostar 700kr över Origin, jag nöjde mig med Limited edition för 500kr på webbhallen.

Nu är bara frågan när man kan börja spela skiten

Medlem

Det är väl ingen direkt nyhet att det är problem med servrarna vid sådana här släpp? Vilket jag även förstår från deras synvinkel, varför ska de investera enorma belopp för att servrarna ska orka med miljontals inloggningar under en kort period?

Bättre att vänta med server uppgraderingar/underhåll efter ett par dagar när folk loggar in på resonliga tider. De flesta av er borde ärligt skärpa er.

Spelet kommer susa på perfa om ett par dagar/en vecka. Detta var inte en nyhet då det brukar bli såhär när stora titlar släpps, oavsett vem som publicerar dem. Det är för/nackdelen med populära spel.

Gör något annat vettja, ta en macka, gå ut och umgås med partnern, se ett par filmer. Lev ett liv. Spelet försvinner inte.

Inaktiv

Jag kan inte spela alls, kommer inte ens in på någon server.

Medlem

Själv älskar jag SimCity serien på grund av att jag kan sitta och fördriva tiden. Men denna som jag såg fram emot så mycket kommer jag aldrig att köpa så länge de inte tillåter en spela i offline läge. Hela tanken Med SimCIty för mig är ju att jag skall kunna slänga upp det på ex tåget och fördriva timmarna. Varför skulle jag vilja spela detta som ett multiplayer? Hela idén är ju att det skall vara en utmaning att vara en "mayer" över en stad. Då vill jag inte ha hjälp från grannstaden. Hur länge kommer dessa EA servrar fungera? När EA beslutar att stänga dessa vad händer då? Då sitter man med ett spel som man inte kan spela pga att det måste vara Online. Man kan inte riktigt jämnför med FIFA men i detta fallet gör jag det. Det var inte längesedan de stängde ner inte så gamla FIFA servrar. Resultatet var att man inte kunde spela mot någon online och jag sitter med ett spel som jag nu förmodligen aldrig kommer att spela om det inte tas fram när polarna sitter i min soffa. Jag vill inte köpa ett nytt FIFA varje år för att kunna göra det. Mitt stall tips är online offline option på SimCity serien.

Medlem

Gick hur bra som helst efter midnatt och även runt lunch, men nu tycks det inte gå att logga in. Står att servrarna är tillgängliga, men autentiseringen funkar inte.

Medlem

Taget från deras Facebook-sida

We are aggressively undergoing maintenance on the servers and adding capacity to meet demand. Performance will fluctuate during this process. Our fans are important to us, and we thank you for your continued patience.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Det är väl ingen direkt nyhet att det är problem med servrarna vid sådana här släpp? Vilket jag även förstår från deras synvinkel, varför ska de investera enorma belopp för att servrarna ska orka med miljontals inloggningar under en kort period?

Bättre att vänta med server uppgraderingar/underhåll efter ett par dagar när folk loggar in på resonliga tider. De flesta av er borde ärligt skärpa er.

Spelet kommer susa på perfa om ett par dagar/en vecka. Detta var inte en nyhet då det brukar bli såhär när stora titlar släpps, oavsett vem som publicerar dem. Det är för/nackdelen med populära spel.

Gör något annat vettja, ta en macka, gå ut och umgås med partnern, se ett par filmer. Lev ett liv. Spelet försvinner inte.

ehm... nej?

det finns alldeles utmärkta skalbara hostinglösningar för just den här typen av problematik. betalar man över ett halvt tusen för ett spel ska det funka på release. allt annat är trams.

Medlem
Skrivet av Raycore:
Skrivet av Aresz:

Har själv varit väldigt kritisk och irriterad på EA den senaste tiden, har gnällt som fan här på FZ och även på Sweclockers, varför kan man undra? Vet inte, blir bara arg och irriterad när man behandlar sina betalande kunder på detta sätt. Detta blir iaf mitt sista gnäll på EA, och det är mer än fjortisherpderp som det handlar om i längden.

Tänker man efter lite o tar ett steg tillbaks får man följande, ett företag som:

Vid upprepade tillfällen har dom ljugit, vi tar SimCity releasen. Lovade att inte upprepa problemen som Blizzard hade med Diablo 3. Gjorde det, lovade återigen att detta inte skulle drabba EU..

Lovat refund, och sen nekat. Tar kunden då saken i egna händer hotar man med att banna kontot.

Origin: När detta släpptes var EULA (användaravtalet) under all kritik, man ansåg sig äga informationen man hittade. Därefter så sökte Origin.exe igenom datorn och samlade in användardata program och var även o scannade i någon tysks bokföring.

Man har sålt spel till fullpris, och har bakat in mikrotransaktioner i form av ”fusk”. Vid senare intervju säger man att detta är planen för _ALLA_ framtida titlar från EA. Dvs mikrotransaktioner av diverse än så länge okända slag.

Och mycket mer, dvs vi har shitstorm efter shitstorm men likt förbannat ökar försäljningen hela tiden och man undrar varför? Att jag ens köpte Dead Space 2 och ME3 får mig att skämmas, jag har indirekt bidragit till att uppmuntra ett företag att behandla sina kunder illa.

Tänk själva, varför köper ni produkter från EA? Hade det varit Elgiganten eller H&M som uppfört sig så när ni handlar i deras butiker hade man ju inte gått tillbaks på flera år. Men när det gäller spel så kan man jävlas med sina kunder lite som man vill, och man får mer fans och kunder som faktiskt försvarar detta beteende.

Jag har iaf slutat köpa spel av dom sedan en tid tillbaks, och måste givetvis uppmuntra andra till det också.
Tänk steget längre, fortsätter vi att trycka in pengar i EA blir det bara värre. Detta är ju mer än något herpderp gnäll om att ME3 hade dåligt slut eller inte, detta handlar ju om total respektlöshet mot sina kunder, men ändå ger det vinst. Kunder som köper av EA får ju faktiskt räkna med att inte kunna spela sitt spel, till slut blir det kundernas ansvar och inte EA, för vem skulle inte sälja skit om det ändå alltid fanns någon som bara gapade o betalade för det?

Håller med dig om vårat ansvar som kunder! Problemet i det här fallet är ju att Simcity troligen är ett fantastiskt spel om man ignorerar det vi redan nämnt. Det är som en gott och blandat-påse för den som inte gillar lakrits, fast du tvingas äta lakritsen. Eller för att göra en något grövre men mer precis jämförelse: konsumenten får ligga med sin drömpartner (Simcity) på villkoret att man måste få herpes (EA's bajsmacka) på köpet. Ett val som för många kanske är lätt. För andra inte.

LOOOOOOOOOOOOOOL! Hammaren på spiken!!!

Medlem

EA...... DRA....... ÅT.......... (ni vet) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

VEM är muppen som har planerat inför detta släppet??
VEM är MUPPEN som planera serverkapaciteten??
VEM ÄR MUPPEN SOM INTE HAR FATTAT ATT DE FUNKADE INTE FÖRRA GÅNGEN VI SLÄPPTE NÅTT, OCH DÅ BORDE VI KANSKE FÖRBEREDA OSS BÄTTRE TILL NÄSTA GÅNG!!!

Ursäkta... men jag är arg

Medlem

till sammanhanget hör ju att EA hade problem med tillgängligheten även under betan...

Medlem

Jag kan bara se två st north america servrar varav ingen fungerar, hade ju hoppats det skulle funka vid det här laget>.<

Medlem
Skrivet av aholman:

Jag kan bara se två st north america servrar varav ingen fungerar, hade ju hoppats det skulle funka vid det här laget&gt;.&lt;

Du behöver inte må dåligt, jag kan se 9 servrar och ingen av dem funkar.

Medlem

över 700 negativa recensioner borde kanske inte tas med en nypa salt. EA jag tror ni förlorat många kunder och om de tillhör min generation eller äldre så lär ni nog inte få se några fler pengar från dessa. Den yngre generationen har inte varit med om hur spelen var innan DRM blev så kränkande som den idag blivit, de har inte upplevt hur man dag ett kunde spela ett väldigt populärt spel utan några som helst problem med spela själva spelet om man bortser från diverse buggar som vissa spel hade.

De spelare som spelar SimCity däremot består nog till stor del av äldre spelare som är i min egna ålder eller äldre. De har nu upptäckt vad ni gjort med en serie som aldrig haft dessa problem och de kommer nog inte köpa ett spel som det står SimCity eller EA på igen. De vet att pengar är det enda språk ni förstår, detta är bara ännu ett litet steg närmare kanten som ni snart kommer trilla av.

Medlem

19 minuters väntetid, sedan fick jag nätverksfel, nästa försök om 19 minute rigen, cool!

Inaktiv

Har två vänner som står i kö. Det här är under all kritik EA.

Medlem

Köööööö..... Nätverksfel.....Kööööö......Nätverksfel....Köööö. Ja stabilt släpp i Europa my ass

Medlem

http://www.gamechup.com/ea-refuses-to-refund-user-for-simcity...
EA kan verkligen det här med att gräva sin egna grav. Bra EA fortsätt så här så ska ni nog se att ni snart går samma väg som THQ.

Medlem

Påminner så mycket om error 37.
20 minuters kör för att logga in, lyckas man logga in får man inte skapa eller gå med i en region.
nyss fick jag detta i launchern:
Servrar ej tillgängliga, tryck för mer info:
Tryckte för att se vad som stod:
"The topic you are trying to see does not exist."
Klockrent:)

Medlem

Gött att man inte ens kan klicka för att köa på Europe-servrarna? går enbart klicka på Oceanic 1 servern och sen är det kö på det... vad jag har förstått så är save-filerna borta om man byter server sen också? så de här känns ju jävligt stabilt....

Medlem
Skrivet av PcGamer:

http://www.gamechup.com/ea-refuses-to-refund-user-for-simcity...
EA kan verkligen det här med att gräva sin egna grav. Bra EA fortsätt så här så ska ni nog se att ni snart går samma väg som THQ.

Kundservice på hög nivå. Tänk om man gick till en butik för att lämna tillbaka en produkt som inte funkar också hotar dom med att om man kräver en reklamation så blir man portad från butiken. Då är frågan, vill man tillbaka till butiken överhuvudtaget om man blir bemött på det viset?

Jag har full respekt för folket på Maxis. Dom har gjort ett riktigt bra spel i högsta kvalité, men EA (kostymnissarna) beter sig som svin. Direktiven om Online-DRM kommer med största sannolikhet från toppcheferna, och det är även dom som bestämt att servrarna ska vara av minsta möjliga kapacitet för att gå med så mycket vinst som möjligt.

Skriv svar