Blizzard har stora prylförändringsplaner för Diablo III

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Nelfie:

Diablo 3 "Floppade" inte, men det är intressant att du anser det, jag tar det kort och gott som att du är oerhört opåläst.

Jo, Diablo 3 floppade. vet du varför? det lanserades med för höga förväntingar, gjorda av Blizzard själva.

Spelet skulle ha blivit släppt den 10 juni i år istället för förra tycker nog många. Spelet släpptes svårt på ett dåligt sätt, att bli oneshotad av en viss typ av elite är inte att ha ett svårt spel, utan ett orättvist spel.

bara 2-3 månader efter lanseringen så började folk sluta spela Diablo och siffrorna sjunker fortfarande. så jo Diablo 3 floppade trots det höga antalet sålda exemplar.

Ska jag ta upp fler exempel?
Inflation några månader efter släpp.

PvP fanns inte på release som folk hade förväntat sig.
Extrema error meddelanden första veckorna som gjorde spelet ospelbart, extrem lag och andra problem som gjorde att folks hardcore gubbar dog.

Det finns så otroligt många saker att ta upp ang att Diablo 3 floppade jämförelsevis med Diablo 2.

Berätta för mig varför jag ska köra Diablo 3 när Torchlight 2 och Path of Exile finns näst intill gratis eller gratis?
Path of Exile är enligt många spelare det 'riktiga' Diablo 3, grafikmässigt och till viss del gameplaymässigt.

Path of Exile har nu i betastadie bättre endgame än vad Diablo 3 har snart 1 år efter release.

Endless Dungeon som du själv ställer in svårighetsgraden på så att bättre gear droppas, hur underbart är inte det?

Och kom inte med kommentaren "Diablo 2 var lika illa som Diablo 3 innan exp" den funkar inte.

Du själv kanske ska bli mer påläst innan du yttrar sådana kommentarer som du gör.

Tillägg: Diablo 3 är anti-socialt jämförelsevis med Diablo 2. du kan inte längre hosta egna games, du kan inte heller joina olika kanaler på samma sätt och kolla in andras gubbar som du kunde i Diablo 2.

Samma fel gäller Starcraft 2, varför fanns det inte kanaler som i warcraft 3?
så mycket småsaker som gör att man stör sig så enormt mycket på Blizzard, Blizzard har varit min nummer 1 utgivare och spelskapare men ligger just nu platt på backen med skit i ansiktet, har rent utsagt börjat hata Blizzard, går inte att lita på dem alls längre.

Ett par saker bara...

Det enda Blizzard gjorde var att säga "Jo, vi håller på med D3"...förväntningarna skapades av fansen själva.

Tror inte heller att släppdatumet påverkade så mycket. De misstag som fanns i spelet hade nog funnits kvar ett år senare. Däremot var nog de flesta, liksom jag, rabiata av otålighet inför ett släpp av spelet.

Inflation? Saker säljer enbart för det som folk är villliga att betala för dem.

De som överhuvudtaget bryr sig om PvP kände antagligen till att det inte skulle släppas direkt vid release. Var liksom ingen hemlighet.

Spelet hade enorma problem med stabiliteten i början, så vem startar med en Hardcore karaktär under dom omständigheterna? Några veckor senare funkade ju allt frid och fröjd.

Torchlight 2 var kul ett litet tag, men jag fastnade aldrig riktigt för det. Känns lite dött på något vis. Har inte dömt ut det än, fortfarande installerat, men jag kör just nu hellre D3. PoE har ju inte släppts än, så jag kommer inte ens kommentera det mer än så. Kommer nog kasta ett öga på det när det är klart.

Klart du kan hosta ett eget game, men du kan inte döpa det. Kommer ihåg hur chatten såg ut i D2 också, något som de som saknar man2man trading iställer för AH verkar ha glömt Chatfönstret så ut som en rullande textremsa på börsen under senaste kraschen...fast på speed. Gick ju inte att utläsa något alls knappt. m2m trading funkar fortfarande alldeles utmärkt, även om de flesta föredrar AH, vilket resulterar i att man faktiskt kan läsa saker i chatfönstret. Behöver bara få bort de förbaskade spammare som fortfarande finns kvar dock.

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Spelar folk fortfarande Diablo 3?

Att du bara orkar.

Skrivet av Deep Throat:

Nej folk har gått tillbaka till 1an och 2an

Nej, vänta! Senaste nytt är att "folk" insåg hur kinkiga dom var och började spela D3 igen! Otroligt, vilken succe!

Medlem
Skrivet av Ender:

Det enda Blizzard gjorde var att säga "Jo, vi håller på med D3"...förväntningarna skapades av fansen själva.

De misstag som fanns i spelet hade nog funnits kvar ett år senare.

De som överhuvudtaget bryr sig om PvP kände antagligen till att det inte skulle släppas direkt vid release.

Spelet hade enorma problem med stabiliteten i början, så vem startar med en Hardcore karaktär under dom omständigheterna? Några veckor senare funkade ju allt frid och fröjd.

Klart du kan hosta ett eget game, men du kan inte döpa det. Kommer ihåg hur chatten såg ut i D2 också, något som de som saknar man2man trading iställer för AH verkar ha glömt Chatfönstret så ut som en rullande textremsa på börsen under senaste kraschen...fast på speed. Gick ju inte att utläsa något alls knappt. m2m trading funkar fortfarande alldeles utmärkt, även om de flesta föredrar AH, vilket resulterar i att man faktiskt kan läsa saker i chatfönstret. Behöver bara få bort de förbaskade spammare som fortfarande finns kvar dock.

Det tror jag inte.. någon sånhär grej som denna forumtråd överhuvudtaget, Legendarys var mer eller mindre skit i början, inte så speciellt mycket bättre än något annat item.

PvP borde ha varit med från början, så enkelt som förr förra(?) patchen la till dueller, vilket kunde ha varit med från första början för att få folk mer nöjda.

att kunna spela fler än 4 st var en stor grej många älskade i Diablo 2. varför det inte kom med i Diablo 3 är ett mysterium, folk har fler än 4 vänner.. blev jättejobbigt för min grupp av vänner, blev alltid någon stackare utanför.

Många ogillar AH, det tar bort känslan när en bra grej droppar som man har letat efter länge, idag behöver du bara kolla AH innan du går till jobbet och hoppas på att den är där.

Tycker bara att chatten var så mycket bättre när man var i lobbyn, det var inte /1 /2 som det är nu, utan region chatt för varje land. mycket bättre, man knöt band bättre då..

"hallå någon som vill köra några baal runs??"
där ifrån kunde man skaffa sig lite in game vänner.. vilket känns lite svårare nu för tiden.

Medlem

Tycker igentligen bara det finns tre problem med D3

1. Precis som manga säger, samt Blizz. Det finns för mkt skit drops, rare är nya blaa och blaa är nya vita. Känns helt poänglöst att spela när jag har vart tillbaka till stan med 4 fulla inventorys, enbart med rare och allt är medioker skit.

2. Random, random, random? Vart fan tog mina random dungeons vägen?

3. Noll atmosfär.

Medlem
Skrivet av CeveRR:
Skrivet av Draug:
Skrivet av CeveRR:
Skrivet av Draug:

Låter som att de lär sig mer och mer av Path of Exile.

Blizzard har sett sina bästa dagar, den saken är klar.

Tycker PoE var ruskigt jävla dåligt. Men det går ju att skylla på beta om man nu vill det. Visst fanns det några ljusglimtar men överlag så var spelupplevelsen usel.

Nej, jag spelar inte d3 fortfarande så skippa fanboi-kommentaren.

Mekanikmässigt finner jag Poe vida överlägset D3. Ta det passiva färdighetsträdet, den öppna världen, de intressanta unika föremålen som exempel. Dessutom är stämningen och estetiken betydligt mer i D1 och D2:s fotspår än vad D3 någonsin kommer bli.

Vad var det du inte gillade?

-Ful grötig och tråkig grafik
-Värdelös "see-through" map som gjorde att man inte såg ett skit i spelet.
-Dålig questsystem
-Uppbyggnaden av nivåerna, nivåspringandet för att komma någonstans.
-Tråkigt att slåss
-Tråkigt skillsystem med gems man sätter i vapnen. Kul tanke men jag tycker inte det övertygade direkt.
-Att man handlar och köper i scrolls. Det var bara jävligt störigt i början när man behövde de för att kunna få ny loot och sedan så brydde man sig inte om skiten för man fick så många och man slutade ta upp saker för man hade ändå bättre.
-Passiva träden var väl en kul grej, men jag hittade inte direkt så många variationer på de 2 klasser jag spelade. Det gick att göra en bra väg och någon sämre, mixat skit.

Fanns inte någon gång under 30-talet timmar då jag kände att fan va kul det här var, jag vill spela vidare! Hade jag inte spelat med en polare så hade jag garanterat inte gett spelet så pass mycket chans.

1.Ful och grötig grafik? Spelet se bra mycket bättre ut än D3. Mer old school diablo grafik med atmosfär. Något som D3 helt saknar. Men visst vissa gillar Diablo3s WoW aktiga stil.

2.Wow dina arugment är inte speciellt övertygande. Vem fan bryr sig om att inte kartan är perfekt. Små grejer jämnfört med Diablo 3s problem. Har aldrig bekymrat mig över Kartan.

3. Vad är det för fel på questen? Tycker dom är väldigt lika D3.
Dessutom så får man intressanta belöningar av att göra questen, något jag aldrig kände att jag fick i D3.

4.Woot vad är det för fel på nivårena? Dom är mycket mer öppna och mindre linjära än D3. Dessutom så total krossar PoEs akter Diablo 3s.
My god speciellt akt 3 i D3 var mardrömsdåligt.

5. Hade skitkul med min häxa. D3 var däremot rätt tråkigt att slåss eftersom att motståndet aldrig utmanade. Bara eliter på inferno blev utmanande. Resten var bara ett sömnpiller.

6.Wow en D3 fanboy som tycker PoEs skillsystem är dåligt?
PoEs gems gör att du kan konfigurera skills på en jäkla massa olika sätt. Tillsammans med andra gems så kan tex ett fireball få alla möjliga bonusar. Tycker systemet är riktigt bra.
Sen har spelet ett gigantiskt talent tree.
Vad fan har diablo 3? Du låser upp skills efter att du levlar upp och väljer nån bonus grej till den skillen.
Du har uppenbarligen inte levlat upp dina argumenterings skills.

7. Scroll systemet kan var lite störigt. Men om man jämnför det med Diablo 3s guld så är det 100x bättre.
Eftersom att D3s guld system blev söndfuckat pga AHt. Så mycket som mäts i guld vilket egentligen är helt onödigt eftersom dessa spel inte ska sikta på ekonomihantering.

8.Ehh håller inte med, kunde konfigurera min häxa till att vara en melee/spell caster hyrbrid. Good luck doing that in D3.

Okej Nu nämner jag D3s svagheter. Och dessa svagheter är monumentala i jämförelse med "ohh minimapen är lite konstig".

1. AHt sabbade hela upplevlsen. Eftersom hela grejen med att leta loot inte längre var speciellt viktigt. Loot sökandet sakar ju vara den viktiga grejen.
Inte loot/guld sökande för att sälja på AH.

2. Atmosfären. Du tyckte PoEs grafik var grötig men jag tyckte den var underbar. Den gav mig Diablo 1/2 nostalgivibbar.
Älskade stämmningen i spelet.
I Diablo 3 så var hela diablo atmosfären borta, att springa in dungenons eller t.o.m att möta the Butcher var inte lika bra som det kunde ha varit.

3. Svårighetsgraden. Diablo 3 som upplevelse sög så otroligt mycket just pga att det inte var utmanande. En utveklingsstörd golden retriver skulle kunna lira igenom de första 3 svårighetsgraderna utan svårighet.
Min munk behövde knappt använda några potions genom hela nightmare. Och Hell var också en barnlek.
PoE kunde iaf kännas utmanande, tom på normal.

4.Lootet, Dropraten reducerades extremt mycket på de flesta looten i D3. De få legendary jag hittade var bara ren dynga.
De flesta bossarna droppade t.o.m bara blått på nightmare och hell. Kul..
Dessutom så var föremålens bonusar betydligt tråkigare än det du kan hitta i PoE. där kan t.o.m ett vitt föremål med de rätta socketsen vara skitbra.

5.Levling systemet var betydligt sämre. Du kunde verkligen inte konfigurera mycket. Saker bara låstes upp efter vissa levlar.

6. Nivåerna var extremt linjära och det kändes inte speciellt mycket random över det hela.

7.Jag betalade över 500 kronor för skiten när det kom. PoE har jag ännu inte betalat ett öre för.Dessutom så kommer PoE att expanderas utan att det kommer att kosta. Detta kommer knappast att ske i D3. Ser ingen anledning till varför man skulle vilja lira D3 om man nu inte gör det för att tjäna pengar.

Medlem
Skrivet av BAJAOOOO:

Jag ser inte AH alls som ett problem. Man skyller mer än gärna på AH men det är fel. Ta bort AH det löser allt! Nej det gör det inte. Inte ens det minsta.

Problemet är drop raten. Affixerna som rollas på items som hittas. Många skit legendarys helt enkelt. Du hittar en manticore med 2 sockets? Värt miljoner om du rollar Dex på den, men tro fan att du får intelligens på grejen= nästintill värdelös. Och troligtvis är det inte DH du lirar heller, för du farmar inte för din egna klass du farmar för andra klasser.

Du hittar inte ens uppgraderingar för din karaktär. Låt oss säga att du hittar ett set chest, första gången för din egna klass, YAY! Men hittar du samma chest 6 ggr senare och rollen är sämre än det första du hittade, märk väl, den första rollen var sämre än medioker, då är fan något fel.

Man måste använda AH idag. Vilket är så jävla illa så det är obeskrivligt dåligt. Dom första 800 timmarna använde jag inte AH. Men jag insåg och det tog lång tid, ( det hela skedde efter att jag hade hittat 6 Inna's byxor, ingen var en uppgradering för mitt första par. Och det första paret hade en sådan sanslös medioker stats, dom fick affixer som var totalt värdelösa för min klass). Då fick jag nog.

Nä AH är väldigt bra. Dropsen är vad som måste förbättras pronto. Affixer som inte ens hör hemma på en legend ska bort, och snälla, ge mig legends för min egna jävla klass.

Du missar hela grejen med varför folk klagar på AH. Prylar i Diablo 3 försvinner inte från spelet, de blir inte "account bound" så fort man equippar dom. Detta bidrar till att du får en EXTREM inflation då begagnade prylar har samma värde som nya. Varje gång du köper ett nytt vapen så lägger du ju upp ditt gamla på AH. Om alla gör så hela tiden så kommer alla till slut ha det bästa vapnet (i teorin, om folk orkar spela så länge). Det ENDA som hindrar inflationen är tillflödet av nya karaktärer som måste köpa nytt gear, men den är nog rätt så försvinnande liten jämfört med hur många karaktärer som redan finns och bär på prylar.
Det folk gnäller på är hur sämst prylarna är som man hittar, det som händer då är att man i nästa patch lägger in nya items som är ännu bättre och så fortsätter man så. Det är lite som att ha ett land där folk är jättefattiga och så löser man det genom att trycka mer pengar.

Man har byggt upp spelet kring detta så det är extremt svårt att klara sista svårighetsgraden utan att någonsin ha använt AH.
Tar man bara bort AH så har man ett extremt svårt och långt endgame om man inte justerar det.

Medlem
Skrivet av FL3JM:
Skrivet av BAJAOOOO:

Jag ser inte AH alls som ett problem. Man skyller mer än gärna på AH men det är fel. Ta bort AH det löser allt! Nej det gör det inte. Inte ens det minsta.

Problemet är drop raten. Affixerna som rollas på items som hittas. Många skit legendarys helt enkelt. Du hittar en manticore med 2 sockets? Värt miljoner om du rollar Dex på den, men tro fan att du får intelligens på grejen= nästintill värdelös. Och troligtvis är det inte DH du lirar heller, för du farmar inte för din egna klass du farmar för andra klasser.

Du hittar inte ens uppgraderingar för din karaktär. Låt oss säga att du hittar ett set chest, första gången för din egna klass, YAY! Men hittar du samma chest 6 ggr senare och rollen är sämre än det första du hittade, märk väl, den första rollen var sämre än medioker, då är fan något fel.

Man måste använda AH idag. Vilket är så jävla illa så det är obeskrivligt dåligt. Dom första 800 timmarna använde jag inte AH. Men jag insåg och det tog lång tid, ( det hela skedde efter att jag hade hittat 6 Inna's byxor, ingen var en uppgradering för mitt första par. Och det första paret hade en sådan sanslös medioker stats, dom fick affixer som var totalt värdelösa för min klass). Då fick jag nog.

Nä AH är väldigt bra. Dropsen är vad som måste förbättras pronto. Affixer som inte ens hör hemma på en legend ska bort, och snälla, ge mig legends för min egna jävla klass.

Du missar hela grejen med varför folk klagar på AH. Prylar i Diablo 3 försvinner inte från spelet, de blir inte "account bound" så fort man equippar dom. Detta bidrar till att du får en EXTREM inflation då begagnade prylar har samma värde som nya. Varje gång du köper ett nytt vapen så lägger du ju upp ditt gamla på AH. Om alla gör så hela tiden så kommer alla till slut ha det bästa vapnet (i teorin, om folk orkar spela så länge). Det ENDA som hindrar inflationen är tillflödet av nya karaktärer som måste köpa nytt gear, men den är nog rätt så försvinnande liten jämfört med hur många karaktärer som redan finns och bär på prylar.
Det folk gnäller på är hur sämst prylarna är som man hittar, det som händer då är att man i nästa patch lägger in nya items som är ännu bättre och så fortsätter man så. Det är lite som att ha ett land där folk är jättefattiga och så löser man det genom att trycka mer pengar.

Man har byggt upp spelet kring detta så det är extremt svårt att klara sista svårighetsgraden utan att någonsin ha använt AH.
Tar man bara bort AH så har man ett extremt svårt och långt endgame om man inte justerar det.

aaaa ok. Om man säger att du hittar ett item, som är en uppgradering för dig och du equippar den, efter 1-2 veckor har du turen att hitta en uppgradering, om då itemet du har haft på dig blir accountbound, tror du det löser problemet?

Det låter faktiskt bra om det hade varit så.


signatur

"Traders learn more about themselves in a year of trading than many learn in their entire adult lives."

Inaktiv

Även att det finns ett Auktionshus så tycker jag ändå att det är överflöd med folk som skriver "WTS [ITEM]" konstant i chatten, tar man bort auktionshuset blir detta problemet ännu större.

Tycker om auktionshuset och ser inga problem med det, mycket bättre än att gå in i 100-tals trade games för att hitta någon som har just det item man vill ha.

Har aldrig heller haft problem med att hitta upgrades till mig själv, hittar ofta items som är upgrade till någon av mina karaktärer.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

1.Ful och grötig grafik? Spelet se bra mycket bättre ut än D3. Mer old school diablo grafik med atmosfär. Något som D3 helt saknar. Men visst vissa gillar Diablo3s WoW aktiga stil.

Det enda som är roligare än att du kallar Diablo 3's grafik för "WoW aktig" är väl att du några rader ner beskyller någon annan för att vara "fanboy"

Skrivet av Tarmböld:

6.Wow en D3 fanboy som tycker PoEs skillsystem är dåligt?
PoEs gems gör att du kan konfigurera skills på en jäkla massa olika sätt. Tillsammans med andra gems så kan tex ett fireball få alla möjliga bonusar. Tycker systemet är riktigt bra.
Sen har spelet ett gigantiskt talent tree.
Vad fan har diablo 3? Du låser upp skills efter att du levlar upp och väljer nån bonus grej till den skillen.
Du har uppenbarligen inte levlat upp dina argumenterings skills.

Och mycket är bra bara därför? Någon månad efter släpp av det färdiga spelet kommer alla, som vill göra den effektivaste karakären, läsa vilka talents som ger den bästa builden. I PoE måste man även där levla upp innan man kan välja skills, precis som i D3.

Skrivet av Tarmböld:

7. Scroll systemet kan var lite störigt. Men om man jämnför det med Diablo 3s guld så är det 100x bättre.
Eftersom att D3s guld system blev söndfuckat pga AHt. Så mycket som mäts i guld vilket egentligen är helt onödigt eftersom dessa spel inte ska sikta på ekonomihantering.

Ja, det är verkligen trasigt i D3. Man får guld från saker man säljer och från monster, som man i sin tur kan köpa saker för. Vart är världen på väg egentligen?

Skrivet av Tarmböld:

8.Ehh håller inte med, kunde konfigurera min häxa till att vara en melee/spell caster hyrbrid. Good luck doing that in D3.

Så du har lyckats skapa en build i PoE som du kan ställa upp i spelvärldens motsvarighet till Paralympics, grattis. Jag kan glädja dig med att det går att göra precis likadant i D3, för de som tycker det är roligt.

Skrivet av Tarmböld:


Okej Nu nämner jag D3s svagheter. Och dessa svagheter är monumentala i jämförelse med "ohh minimapen är lite konstig".

1. AHt sabbade hela upplevlsen. Eftersom hela grejen med att leta loot inte längre var speciellt viktigt. Loot sökandet sakar ju vara den viktiga grejen.
Inte loot/guld sökande för att sälja på AH.

Du behöver ju som sagt inte använda AH, ifall du hellre hade sprungit runt och hittat dina egna saker.

Skrivet av Tarmböld:

2. Atmosfären. Du tyckte PoEs grafik var grötig men jag tyckte den var underbar. Den gav mig Diablo 1/2 nostalgivibbar.
Älskade stämmningen i spelet.
I Diablo 3 så var hela diablo atmosfären borta, att springa in dungenons eller t.o.m att möta the Butcher var inte lika bra som det kunde ha varit.

Och alla tycker vi olika, moving on...

Skrivet av Tarmböld:

3. Svårighetsgraden. Diablo 3 som upplevelse sög så otroligt mycket just pga att det inte var utmanande. En utveklingsstörd golden retriver skulle kunna lira igenom de första 3 svårighetsgraderna utan svårighet.
Min munk behövde knappt använda några potions genom hela nightmare. Och Hell var också en barnlek.
PoE kunde iaf kännas utmanande, tom på normal.

Håller med till viss del, men jag antar samtidigt att det hade varit mycker svårare ifall man inte hade sprungit på AH hela tiden. Anser personligen att det skulle funnits EN nivå (normal) där man levlar, och når 60 ungeför när man tar Diablo, och en till (Inferno) för endgame enbart, där man kutar runt i alla akter och bygger upp sin karaktär med gear osv. Där skulle alla mobs ha samma chans att droppa ilvl 63 och skulle inte heller droppa ett item under ilvl 60 någonstans. Då skulle man få folk att vilja spela i fler områden på inferno än act 3.

Skrivet av Tarmböld:

5.Levling systemet var betydligt sämre. Du kunde verkligen inte konfigurera mycket. Saker bara låstes upp efter vissa levlar.

Men du kan ju bara använda ett visst antal förmågor, det är DÄR själva builden kommer in. Var ett tag jag testade PoE, men du kan väl knappast låsa upp alting där från början heller? Är själv glad att Blizzard gick ifrån D2's skilträd. Enda skillnaden är att man inte måste spela om en karaktär från början när man vill ändra/testa en ny skill, och jag kan verkligen hantera förlusten över det gamla systemet.

Skrivet av Tarmböld:

7.Jag betalade över 500 kronor för skiten när det kom. PoE har jag ännu inte betalat ett öre för.

Spoiler alert! --->

Det är för att det ännu inte har släppts.

Medlem

Sa Blizzard bokstavligen "...fisa ett hål i stolen och tänka..."? I så fall har jag en helt ny sorts respekt för dem. Reeespekt.

Medlem
Citat:

Och mycket är bra bara därför? Någon månad efter släpp av det färdiga spelet kommer alla, som vill göra den effektivaste karakären, läsa vilka talents som ger den bästa builden. I PoE måste man även där levla upp innan man kan välja skills, precis som i D3.

Det är ingen anledning till varför levling systemet ska bantas ner. Ifall du har ett stort antal val så kommer det finnas ett bredare utbud av olika skill builds. Ta Diablo 2 LoD till exempel, där kunde du också experimentera betydligt mer än i D3.
Jag hade en Sorc som fokuserade på pilbåge och en barbar som skrek ihjäl fiender. Visst det kanske inte var det bästa men det var en trevlig omväxling från att lira en mainstream build.
I PoE så måste du inte levla upp för Gemsen. Talent trädet så måste du göra det men du har en större frihet i att välja hur du vill nå olika bonusar. Till skillnad från D3.

Citat:

Ja, det är verkligen trasigt i D3. Man får guld från saker man säljer och från monster, som man i sin tur kan köpa saker för. Vart är världen på väg egentligen?

Jo fast problemet I D3 är ju att det är det ända man gör. Man hamstrar guld, ibland hittar man några förmål som kan säljas som man får guld för som man i sin tur köper mer saker för.
För mig har alltid sådana spel varit att hitta föremål. Inte hitta och sedan köpa.

Citat:

Så du har lyckats skapa en build i PoE som du kan ställa upp i spelvärldens motsvarighet till Paralympics, grattis. Jag kan glädja dig med att det går att göra precis likadant i D3, för de som tycker det är roligt.

Nope det betyder inte att man nödvändigtvis blir limiterad av det. Jisses vad du försvarar D3 "Ooo nej valmöjlighet ursch sådant är inget att. Tacka vet jag D3 för det har ett AH och bättre Minimap bla bla"
Att ha stor frihet i att kunna konfigurera ens karaktär är typ de flesta vill kunna göra i spel som har termen RPG i sig. D3 vill bara limitera frihet bara för att dom är rädda att noobsen ska specca helt tokigt.

Citat:

Håller med till viss del, men jag antar samtidigt att det hade varit mycker svårare ifall man inte hade sprungit på AH hela tiden. Anser personligen att det skulle funnits EN nivå (normal) där man levlar, och når 60 ungeför när man tar Diablo, och en till (Inferno) för endgame enbart, där man kutar runt i alla akter och bygger upp sin karaktär med gear osv. Där skulle alla mobs ha samma chans att droppa ilvl 63 och skulle inte heller droppa ett item under ilvl 60 någonstans. Då skulle man få folk att vilja spela i fler områden på inferno än act 3.

Problemet med levlandet genom normal till inferno är att hela tiden när man levlar så hittar man items med level requirments ca 5 levlar under en. Vilket gör att man alltid har mer nytta av AH vapen.
Visst man kan undvika AHt, men när alla man känner handlar där och det uppenbarligen gör att allt går mycket snabbare så går man dit och handlar.
Hela levling processen I D3 hade nog kunnat tweekats mycket. D3 hade så stor budget att dom hade kunnat infört fler random levels med mer belönande loot och mini bossar.
Sen hade svårighetsgraden behövts ändras så folk fick en utmaning på normal, nightmare och hell.
För mig så kändes det mest som en mindless grind tills man kom till inferno.

Citat:

Spoiler alert! ---> Det är för att det ännu inte har släppts.

Fast spelet kommer att bli free to play.

Visst folk kan ha olika smaker och om du tycker om D3s lite cartoony style och nedbantade levling system så visst good for you.
Men jag tycker att D3 var en stor besvikelse i Phantom Menace klass.
Med tanke på att Path of Exile med ett team på kanske 1/10 del av blizzard get oss ett spel som inte kostar något att spela, har i överlag ett mer fungerande spel som beta än vad D3 hade när det släpptes...Det tycker iaf jag visar på att Blizzard fuckade upp saker och ting.
Dom hade en utvecklingstid på typ 8 år? Och allt känns ändå så himla fattigt.

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av schmuttah:

Jo, men Blizzard verkar ju vara ett gäng retards.
Aldrig mer ett Blizzard-spel efter den hutlöst dåliga releasen på Diablo 3 och det faktum att spelet sög apballe.

haha du är allt för rolig du, nästa gång kanske du ska tänka efter innan du skämmer ut dig

Bara för att någon verkar gilla smaken av apballe betyder det inte att jag skämt ut mig.

Medlem
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av schmuttah:

Jo, men Blizzard verkar ju vara ett gäng retards.
Aldrig mer ett Blizzard-spel efter den hutlöst dåliga releasen på Diablo 3 och det faktum att spelet sög apballe.

haha du är allt för rolig du, nästa gång kanske du ska tänka efter innan du skämmer ut dig

Bara för att någon verkar gilla smaken av apballe betyder det inte att jag skämt ut mig.

Du är välkommen att argumentera då du kan göra det som en vuxen person och inte bete dig som en unge som väljer att använda dig av barnliga ordval.

Medlem

Spelmässigt tycker jag nog att Diablo 3 är det roligaste av alla Diablo-spelen. Gillar att man har en sådan frihet kring vilka abilities man kan använda, till skillnad från Diablo 2 där du i princip var låst till de abilities som du hade spenderat poäng på. Här kan du välja och vraka som du vill.

Däremot kan jag tycka att det antagligen är det sämsta Diablo-spelet rent atmosfärs- och karaktärsmässigt. Gillar t.ex. inte att bossar som Diablo ska snacka så mycket. Tysta monster är mer skrämmande enligt min åsikt.

Medlem

Undra om inte man kunde få liv i spelet igen om man startade en ny realm där något AH inte fanns. Där glädjen över att hitta något bra faktiskt känns bra och inte "Undra hur mkt jag kan få på AH?" eller "Äsch de jag köpte på AH precis är ju tusen ggr bättre". De va iaf en av de största glädjedödarna för mig personligen med d3.

Skriv svar